Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!

Anette
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Må da spre det vel?

Ja, det er veldig lurt synes jeg.. Regner me du stakk innom den irriterende nabobikkja? :teehe:

Da må du bli kjent med noen da!!! :lol: Det kryr jo av de i myndemiljøet. :aww:

Ja, hører rykter om det.. er bare det at jeg egentlig har da valgt feil mynderase.. De har jo afganer og slikt vet du :aww: Men skal prøve :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Pokker, jeg tror jeg snart må insistetere (eller ta meg sammen selv og ikke bare tenke "jaja det går alltid over") for å få sjekket hendene mine mer.

Nå har ringfingeren på høyrehånden problemer, den er vond i "feste" og i håndflaten hvergang jeg bøyer den. Kan ikke huske at jeg verken har falt, slått meg eller løftet noe de siste 2 dagene liksom som kan ha gjort den sår :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker, jeg tror jeg snart må insistetere (eller ta meg sammen selv og ikke bare tenke "jaja det går alltid over") for å få sjekket hendene mine mer.

Nå har ringfingeren på høyrehånden problemer, den er vond i "feste" og i håndflaten hvergang jeg bøyer den. Kan ikke huske at jeg verken har falt, slått meg eller løftet noe de siste 2 dagene liksom som kan ha gjort den sår :icon_confused:

Sikkert skabb :aww:

Men sånn litt mer seriøst.. Jeg ville absolutt ha vært hard på å fått sjekket ut ting ordentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig lurt synes jeg.. Regner me du stakk innom den irriterende nabobikkja? :teehe:

Ja, hører rykter om det.. er bare det at jeg egentlig har da valgt feil mynderase.. De har jo afganer og slikt vet du :aww: Men skal prøve :aww:

Ikke glem saluki. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende kalk hjelper? Jeg kalka et område jeg syns lukta innmari surt på rena, funka flott! Om det er riktig, deeet vet jeg ikke :lol:

Kalk hjelper, men husk å vanne godt. Vent til tela har gitt seg noe, ellers kan du svi gressrota, og da blir det stygge gule flekker på plena...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt litt skuffet over at Krutsi ikke er sonens søte homse. :aww: Så synes hun burde rekrutere noen homsevenner hit så vi rår noen av de her også. :P

Du er veldig opptatt av dette - noe du vil fortelle oss?

Og du er så mannsensporet - har du tenkt på at blant de 95 prosentene av kvinnelige brukere her, så er statistisk sett hver femte skeiv? Kanskje dette er det skeiveste hundeforumet i Norge, for alt vi vet ;)

Godt den ikke er påmeldt til noe før i slutten av august :lol:

524645_10152712054895072_1754541610_n.jp

Men stakkars lille!

Det er flere irriterende nabobikker her...

Ikke noen av mine, dog!

Phuh, nå har hundene fått dagens trim, og jeg tråkket over ti meter fra inngangsdøra, så da vet jeg hva jeg skal gjøre resten av kvelden. Ikkeno. Eller, jeg må lage to måltider til i dag for å få i meg pillene. Jaggu er det slitsomt å være medisinert, jeg rekker jo ikke å bli sulten mellom hver pille en gang. Kan is gjelde som et måltid, så lenge poenget er at tabletten ikke skal taes på tom mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjernedød nok til å ikke sjekke bak SIM-kortet om PIN-koden stod der, så det gjorde den jo selvfølgelig. Det kan dere godt mobbe meg for hvis dere vil det, men det spiller ingen rolle. Nå har jeg nemlig fungerende iPhone! :D Det eneste er at jeg skulle jo helst funnet ut dette etter at jeg hadde gått tur med Geo, for nå ble det plutselig fryktelig vanskelig å komme seg ut...

Synes jeg så du hadde fått deg instagram ja :P Så nå blir det vel mange fine bilder av Geoen der? :D

Jeg er utslitt.. Jeg og Mana har vært på langtur igjen. 4,5 time og 1,6 mil.. Phew! Varmt ute og! Men så fint å komme på toppen og sitte i sola og kose seg uten å fryse :D

Nå skal jeg redigere bilder og blogge litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig opptatt av dette - noe du vil fortelle oss?

Og du er så mannsensporet - har du tenkt på at blant de 95 prosentene av kvinnelige brukere her, så er statistisk sett hver femte skeiv? Kanskje dette er det skeiveste hundeforumet i Norge, for alt vi vet ;)

Nå har jeg fortalt ganske mye her da, så om jeg hadde vært homo, så hadde jeg nok sagt det også. :P

Bare litt synd vi er mann mindre her. :P Vi er ikke så mange at det gjør noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fortalt ganske mye her da, så om jeg hadde vært homo, så hadde jeg nok sagt det også. :P

Bare litt synd vi er mann mindre her. :P Vi er ikke så mange at det gjør noe.....

Jeg har haket av for at jeg er mann, så jeg kan godt være litt fleksibel om det gjør deg mindre ensom :D

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et homsepar som har salukier og whippeter. De er ofte å se i ringen, tipper det er flere her som vet hvem jeg mener! De var naboene våre på campingvognplassen på Bjerke et år, siden har vi sagt hei når vi har møttes. Er det bare jeg som henger på sånne helt irrelevante og uinteressante setninger tro? Nei sikkert ikke, men jeg er nok verre enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et homsepar som har salukier og whippeter. De er ofte å se i ringen, tipper det er flere her som vet hvem jeg mener! De var naboene våre på campingvognplassen på Bjerke et år, siden har vi sagt hei når vi har møttes. Er det bare jeg som henger på sånne helt irrelevante og uinteressante setninger tro? Nei sikkert ikke, men jeg er nok verre enn gjennomsnittet.

*Feil* :lol:

..Ser jeg Idol..

Endret av Line
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...