Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Shy viser seg å være en ordentlig "wannabe basenji" altså, tøffe brukshunden synes det er skikkelig ekkelt med søle og vanndammer. Når hun skal hoppe ut av bilen tripper hun langs med kanten bak i bilen for å se etter den "tørreste" spotten å hoppe ut på, og er den langt avgårde så kaster hun seg ut med et megabyks i håp om å holde de små sorte tottelittene rene :P Hun var skikkelig liten da hun opplevde regn sist (jeg er faktisk ikke sikker på at hun noen gang har opplevd regn..) og regn nå viser seg å være noe skrekkelige greier.. hun vil bare inn! Og så får hun nesten ikke tisset annet enn på skogstur hvor det er snø. Hjemme er det bart, bare en liten snøflekk igjen (som nå er gjennomtisset) og den forsvinner nok i øspøset idag. Tenker det blir skikkelig artig med Shy utover jeg.. hun er en rev til å holde seg!

Dany var også sånn da hun var yngre. Jeg mobbet henne, for kelpier skulle jo ikke være fisefine frognerfruer akkurat :lol:

Og så med ørene ut til siden eller bakover for å ikke få vann i ørene.

Men det er helt over, nå er det tut og kjør. Regn eller ikke :P

Ok, nå begynner jeg å bli irritert. Alt som kan gå skeis i dag, gjør det. Det ene etter det andre, og det er stress og mas i tillegg til at ting ikke går som det skal. Og så søler jeg vann over papirene, og så maser den idiotiske vaktmesteren som ikke klarer å henge opp en plakat rett så JEG må hjelpe han og foreslå hvordan han skal vatre det opp. Herregud ass, for en kløne.

Hver dag maser han om det samme, og HVER bidige dag gir jeg samme beskjeden. Han har litt tungt for det stakkars. Kan ikke være lett.

Så kommer det besøkende inn døren, de ser på tavlen hvor de skal være, for så å spørre meg hvor de skal være fordi jeg sitter nærmest. Og jeg må forklare nøyaktig det samme de nettopp leste på tavlen. Seriøst, er det virkelig mulig.

I dag er alle sånne småting irriterende.

Heldigvis har jeg klart å overtale en i styret til å ha et møte over telefonen (ikke Skype, DET går ikke), istedet for oppmøte. Slik at jeg kan dra hjem til hundene mine etter jobb.

Den som kunne tatt med pelsene langt inni skogen og bare blitt der. :gaah::gaah::gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg blir nesten glad av å lese at det er flere som ikke er flinke på høyre og venstre. Noen ganger blir jeg skikkelig usikker (selvom jeg VET hva som er høyrehånda). Så gjett om jeg har blitt mobba for det :lol: "Høyre... nei, HØYRE... det er venstre.."

Og om jeg skal vise vei bør jeg alltid vise med henda... Typen stoler ikke helt på at jeg sier venstre, for det kan fort bety høyre :lol: (at jeg har klart å gå lp-stevne uten å ha feilet ennå er jeg overrasket over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si, uten at jeg kjenner deg eller hundene dine, at jeg er veldig imponert over den selvinnsikten du viser med de valgene du tar. Jeg tror mange oppdrettere har noe å lære av ærligheten, både utad og ovenfor seg delv. Ville bare gi deg litt kudos for det. :flowers:

Takk for det, så hyggelig sagt :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt lapp over pc skjermen med HØYRE VENSTRE , piler og left right og piler :aww:

Jeg har sett meg om til venstre fordi jeg trodde vi hadde venstreregel (t satt og så til høyre for meg og kommenterte etterpå at jeg blandet ting igjen :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten glad av å lese at det er flere som ikke er flinke på høyre og venstre. Noen ganger blir jeg skikkelig usikker (selvom jeg VET hva som er høyrehånda). Så gjett om jeg har blitt mobba for det :lol: "Høyre... nei, HØYRE... det er venstre.."

Og om jeg skal vise vei bør jeg alltid vise med henda... Typen stoler ikke helt på at jeg sier venstre, for det kan fort bety høyre :lol: (at jeg har klart å gå lp-stevne uten å ha feilet ennå er jeg overrasket over :P

DEN ANDRE VENSTRE!!! Er ofte mannen får høre når vi kjører på tur der jeg er kartleser :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lillesøster fått bursdagsgaven og Justin Bieber konserten er overstått :) Hun satt med ett stort smil rundt munnen og det var mye underholdning før konserten begynte. Mange jenter besvimte lenge før konserten starta.. Telte 20stk som ble bært ut på den siden vi satt på :o

post-11819-13662740191198_thumb.jpg

Og uteområdet var jo vilt! Folk gikk fra jakker, pengbok, klær...alt lå bare strødd rundt! Bagger o.l ble plassert i hauger og lykke til med å finne det igjen.

post-11819-13662741513844_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må være den eneste som ikke spiller candy crush :lol: ?

Nei. Jeg prøvde, men det er mer frustrerende enn morsomt :P

Jeg er egentlig en spillegal type, men Candy Crush appellerte faktisk ikke til meg, jeg syntes det var kjedelig jeg. Tetris derimot, det kunne jeg spille døgnet rundt til jeg sikkert var i verdenstoppen, minst! Jeg fikk resultater som andre besvimte av. (For ikke å snakke om strategispill, jeg brukte en sommerferie på Settlers 3, men det var da jeg var purung, rundt førti).

Edit: Nå går det to brune curlyer forbi ute på veien, det var et sjeldent syn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du heller automatisert høyre og venstre? Jeg har alltid følt meg litt snål siden jeg må tenke et tidels sekund før jeg vet hva som er hva. Men sånn er altså hjernen min konstruert.

Jeg tror det kan bli spennende når jeg kommer så langt at jeg blir kjørelærer! Hakke sjans til å svare kjapt på høyre/venstre greier. Men syntes styrbord og babord er mye lettere av en eller annen merkelig grunn. Kanskje jeg er miljøskadet av å ha vokst opp med seilbåt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte og prøve candy crush siden "alle" er hektet for tiden... regnet med at jeg og kom til å bli det, jeg blir lett avhengig av spill. Men synes faktisk det var gørrkjedelig... da synes jeg slike spill der man skal skyte kuler ut av en kanon og treffe riktig farge for å sprenge dem er morsommere, selv om det sånn sett er litt samme prinsipp.

Temple run derimot, det ble jeg avhengig av... spilte det hele påsken, og er fortsatt ikke lei :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar seg sikkert opp når hun kommer på skolen, treffer venninner og skal mimre om gårdsdagens begivenhet :D

Og, godt at hun har kommet hel og velberget hjem igjen da. Uansett hvor fornuftig man er og har med noen som passer på at man kommer trygt frem og tilbake, så er det jo en ganske kaotisk begivenhet hun har vært med på :)

Den belieberen jeg var med å hentet i går fikk faktisk lov å skulke skolen i dag :lol:

Belieberen her skulker i dag hun også, mest fordi hun hadde time hos BUP og ville fått halv dag uansett :) Så nå sitter hun under teppet og ser på One Three Hill for gudene veit ikke hvilken gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tid til å spille noe. Har ikke noe spille app på tlf eller :P

Mannen min er hjemme igjen :D Mer sonentid til meg :aww:

Må dele noe. Sånne dør til dør tiggere/selgere er skumle... Mens jeg var alene med ungene kom det en sånn på døren her, med sånn ark og var medisinstudent fra et eller annet land og det feilet han et eller annet... Hundene var nedi kjelleren og lå til tørk etter å ha lekt litt ute, så jeg og Jaran var alene i huset. Sa at desverre jeg hadde ikke noe penger i huset og da ble tonen en helt annen og hele holdningen ble agressiv og han ville ikke forlate og holdt en hånd på døren, Jaran begynte å lage lyd så jeg sa jeg var alene med babyen og MÅTTE gå. (Jeg er et fehodet. Hvem i all verden sier til sånne på døren at man er aleine med ungen?! ) ser ut vinduet og ser det står en bil rett før søppelstativet vårt, og han fyren driver og går frem og tilbake på veien og kjenner jeg blir dritredd... Vi har ikke nære naboer og det er ca 200 meter til naboene på begge sider. Bestemte meg raskt for at greit, eneste å gjøre er faktisk å gå ned i kjelleren, og slippe hundene ut. Går ut veranda døren, og slipper hundene bare rett ut i hagen, de kan grensene veldig godt. Lyra klikker helt når hun ser det står noen på HENNES VEI og Arya slenger seg jo selvsagt på, ingen av de ser ut som Lassie når de står der og forteller mannen om hva de synes om at han står der på deres vei :aww: De to andre bjeffer ikke, men trekker seg inntill meg når jeg knipser på dem og står og stirrer. Mannen kom seg fort inn passasjersiden på bilen og avgårde da :ahappy: Jeg skal oppriktig ALDRI bo uten hund.. Etterpå tok jeg med meg Jaran og Lyra i bånd og over til naboen som har bilverksted der begge jobber hjemmefra og spurte om de hadde vært der også og fortalte om opplevelsen. De hadde vært der også, men dratt derfra med engang mannen hadde sagt de ikke skulle ha noe, og om jeg var alene hjemme igjen og noe lignende skjedde var det bare å ringe over til dem så skulle han mannen komme raskt.. Var viktig å vise at her i bygda passet alle på hverandre og holdt utkikk til hverandre også :ahappy: Veldig hyggelig synes jeg, føltes litt bedre ut når jeg må være alene over litt lengre perioder! Vi ringte itillegg politiet, som var glad for å få tipset fordi igår hadde de opptrådd agressivt hos folk på den andre siden av elven her og skremt en eldre dame skikkelig...

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tid til å spille noe. Har ikke noe spille app på tlf eller :P

Mannen min er hjemme igjen :D Mer sonentid til meg :aww:

Må dele noe. Sånne dør til dør tiggere/selgere er skumle... Mens jeg var alene med ungene kom det en sånn på døren her, med sånn ark og var medisinstudent fra et eller annet land og det feilet han et eller annet... Hundene var nedi kjelleren og lå til tørk etter å ha lekt litt ute, så jeg og Jaran var alene i huset. Sa at desverre jeg hadde ikke noe penger i huset og da ble tonen en helt annen og hele holdningen ble agressiv og han ville ikke forlate og holdt en hånd på døren, Jaran begynte å lage lyd så jeg sa jeg var alene med babyen og MÅTTE gå. (Jeg er et fehodet. Hvem i all verden sier til sånne på døren at man er aleine med ungen?! ) ser ut vinduet og ser det står en bil rett før søppelstativet vårt, og han fyren driver og går frem og tilbake på veien og kjenner jeg blir dritredd... Vi har inne nære naboer og det er ca 200 meter til naboene på begge sider. Bestemte meg raskt for at greit, eneste å gjøre er faktisk å gå ned i kjelleren, og slippe hundene ut. Går ut veranda døren, og slipper hundene bare rett ut i hagen, de kan grensene veldig godt. Lyra klikker helt når hun ser det står noen på HENNES VEI og Arya slenger seg jo selvsagt på, ingen av de ser ut som Lassie når de står der og forteller mannen om hva de synes om at han står der på deres vei :aww: De to andre bjeffer ikke, men trekker seg inntill meg når jeg knipser på dem og står og stirrer. Mannen kom seg fort inn passasjersiden på bilen og avgårde da :ahappy: Jeg skal oppriktig ALDRI bo uten hund.. Etterpå tok jeg med meg Jaran og Lyra i bånd og over til naboen som har bilverksted der begge jobber hjemmefra og spurte om de hadde vært der også og fortalte om opplevelsen. De hadde vært der også, men dratt derfra med engang mannen hadde sagt de ikke skulle ha noe, og om jeg var alene hjemme igjen og noe lignende skjedde var det bare å ringe over til dem så skulle han mannen komme raskt.. Var viktig å vise at her i bygda passet alle på hverandre og holdt utkikk til hverandre også :ahappy: Veldig hyggelig synes jeg, føltes litt bedre ut når jeg må være alene over litt lengre perioder! Vi ringte itillegg politiet, som var glad for å få tipset fordi igår hadde de opptrådd agressivt hos folk på den andre siden av elven her og skremt en eldre dame skikkelig...

wuæ så ekkelt!!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du heller automatisert høyre og venstre? Jeg har alltid følt meg litt snål siden jeg må tenke et tidels sekund før jeg vet hva som er hva. Men sånn er altså hjernen min konstruert.

Hjernen min er konstruert for å ta vare på viktigere kunnskap enn som så, ja... :whistle:

Jeg sliter oppriktig enda med høyre og venstre, og må noen ganger tenke meg skikkelig om men regelen jeg husker er at jeg alltid leser fra venstre til høyre :P

Min huskeregel er kartet - VEstfold er til venstre og Østfold er til hØyre. Så jeg ser for meg kartet og ruta til Bastøferga...

Tror jeg må være den eneste som ikke spiller candy crush :lol: ?

Jeg vet ikke hva det er, men om det er et mobilspill spiller jeg ingenting sånt. Jeg har da vitterligen nok andre tidstyver å pleie.

Jeg blir nesten glad av å lese at det er flere som ikke er flinke på høyre og venstre. Noen ganger blir jeg skikkelig usikker (selvom jeg VET hva som er høyrehånda). Så gjett om jeg har blitt mobba for det :lol: "Høyre... nei, HØYRE... det er venstre.."

Og om jeg skal vise vei bør jeg alltid vise med henda... Typen stoler ikke helt på at jeg sier venstre, for det kan fort bety høyre :lol: (at jeg har klart å gå lp-stevne uten å ha feilet ennå er jeg overrasket over :P

Jeg har gått feil vei, jeg. "Ikke ditt problem, det får dommeren rydde oppi," sa Gråtass til meg på kurs en gang. Da ble jeg så glad i hjertet mitt <3

DEN ANDRE VENSTRE!!! Er ofte mannen får høre når vi kjører på tur der jeg er kartleser :aww:

LOL, jeg også har den andre venstre og den andre høyre! :D

Må dele noe. Sånne dør til dør tiggere/selgere er skumle... Mens jeg var alene med ungene kom det en sånn på døren her, med sånn ark og var medisinstudent fra et eller annet land og det feilet han et eller annet... Hundene var nedi kjelleren og lå til tørk etter å ha lekt litt ute, så jeg og Jaran var alene i huset. Sa at desverre jeg hadde ikke noe penger i huset og da ble tonen en helt annen og hele holdningen ble agressiv og han ville ikke forlate og holdt en hånd på døren, Jaran begynte å lage lyd så jeg sa jeg var alene med babyen og MÅTTE gå. (Jeg er et fehodet. Hvem i all verden sier til sånne på døren at man er aleine med ungen?! ) ser ut vinduet og ser det står en bil rett før søppelstativet vårt, og han fyren driver og går frem og tilbake på veien og kjenner jeg blir dritredd... Vi har inne nære naboer og det er ca 200 meter til naboene på begge sider. Bestemte meg raskt for at greit, eneste å gjøre er faktisk å gå ned i kjelleren, og slippe hundene ut. Går ut veranda døren, og slipper hundene bare rett ut i hagen, de kan grensene veldig godt. Lyra klikker helt når hun ser det står noen på HENNES VEI og Arya slenger seg jo selvsagt på, ingen av de ser ut som Lassie når de står der og forteller mannen om hva de synes om at han står der på deres vei :aww: De to andre bjeffer ikke, men trekker seg inntill meg når jeg knipser på dem og står og stirrer. Mannen kom seg fort inn passasjersiden på bilen og avgårde da :ahappy: Jeg skal oppriktig ALDRI bo uten hund.. Etterpå tok jeg med meg Jaran og Lyra i bånd og over til naboen som har bilverksted der begge jobber hjemmefra og spurte om de hadde vært der også og fortalte om opplevelsen. De hadde vært der også, men dratt derfra med engang mannen hadde sagt de ikke skulle ha noe, og om jeg var alene hjemme igjen og noe lignende skjedde var det bare å ringe over til dem så skulle han mannen komme raskt.. Var viktig å vise at her i bygda passet alle på hverandre og holdt utkikk til hverandre også :ahappy: Veldig hyggelig synes jeg, føltes litt bedre ut når jeg må være alene over litt lengre perioder! Vi ringte itillegg politiet, som var glad for å få tipset fordi igår hadde de opptrådd agressivt hos folk på den andre siden av elven her og skremt en eldre dame skikkelig...

Jeg likte ikke at du ble skremt, men jeg likte at hundene er en trygghet for deg, at naboene står sammen, og at det gikk bra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en ekkel opplevelse Lill. Godt at det gikk bra

Jeg er så energiløs om dagen. Grusomt

Blir ikke noen jaktprøve til helga på oss, så da får vi bruke sommeren til å trene, trene og så starte til høsten. Og da må/skal vi lykkes.

Føler at det er siste sjans, men nå skal vi ha en treningsfri periode og bare slappe av og kose oss.

slapp.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temple run derimot, det ble jeg avhengig av... spilte det hele påsken, og er fortsatt ikke lei :P

Takk og lov for at det der kun var til mobil :P Slike spill blir jeg ekstremt avhengig av. Som deg liker jeg slike skyte på bobler spill, nå holder jeg på med bubble land (og det verste er at jeg bruker penger på det å!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si at jeg syns du er superflink med Grim. Han var vel ikke en helt A4 hund da du fikk han :)

Og de er noen ordentlig tøffinger disse trevene. Supra også nekter å gå i det våte gresset. Hun balanserer på kantstein for å slippe og tråkke i det. At hun vasser gjennom de verste gjørmehøla på tur er en annen sak :aww:

Takk! Det var skikkelig hyggelig å høre. :) Hehe! Og jeg som trodde de var vanntette...
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...