Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det er så kult å se hvor forskjellig Pøbel og Kamar er i hodet sitt. Har gitt de en aktivitetsball hver med godbiter i, og Pøbel gir opp litt raskt. "hallooo, det er tomt! Ingenting kommer ut!", mens Kamar har overtatt Pøbel sin ball og tar det i litt roligere tempo enn det Pøbel gjør. Kommer masse godbiter ut, og han storkoser seg. Pøbel tok den lette veien, og la seg i senga med ballen først, så triller den ikke under steder han ikke får de ut. Kamar synes det var en god idé. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg har SÅ lyst til å dra hjem til Geo og trene lydighet med ham! Men har sagt til meg selv at jeg ikke skal dra hjem før den hersens oppgaven er ferdig. Jeg vet at jeg bare kommer til å angre hvis jeg drar hjem uten å ha gjort det jeg skal gjøre i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde jo ørebetennelse, så at vi får canaural som er mot betennelse syns jeg er naturlig. Grunnen til at vi fikk Otodine var fordi at den kan brukes selv om det er en rift i trommehinna, det fikk ikke veterinæren til å se, Nora har trange ører. Det er det andre øret som har betennelse nå, ikke det øret som er behandlet fra før av.

Har ikke prøvd akupunktur enda. Det er bare 3,5 mnd mellom første og siste runde med behandling, jeg har ikke kommet så langt at jeg har begynt å tenke på alternativer enda. Kløstillende middel pleier ikke å funke noe særlig på henne, btw. 5 mnd med kortisonbehandling i fjor, hjalp ikke en dritt. Og hvis jeg virker grinete nå, så er det bare fordi jeg er så sinnsykt møkka lei av sjuke bikkjer å bekymre seg for, selv om jeg påfører dem sykdommene sjøl.

Syke hunder er noe dritt.

Da Sølve var som verst fikk vi ikke sove noen av oss pga intens gnaging og biting 24/7 og jeg tenkte at den hunden min ikke kunne bli gammel. Men det snudde heldigvis da vi begynte hos Thoresen. Og jeg har ikke sett meg tilbake, eksempelvis har jeg ikke betalt i dyre dommer for blodpanel og allergitesting av Sølve som jeg har inntrykket at "alle andre" gjør. Så jeg aner ikke konkret hva Sølve er allergisk for, annet enn tidligere laks, men det går fint nå. Mulig Sølve var/er kjempeallergisk mot midd og bjørk, det er uansett ikke viktig for meg å sjekke ut heller siden behandlingen han har fått har fungert. Det er dyrt nok med akupunktur om jeg ikke skal kjøre et dobbeltløp med skolemedisin og akupunktur. Metodikken rundt akupunktur er uansett fundamentalt annerledes enn skolemedisin - og med den veterinæren vi går til så får jeg ikke alltid svar jeg skjønner noe av heller. :P Men dette fungerer for oss - håper du finner noe som fungerer for Nora og deg. :)

Og dessuten er det min feil at Sølve er syk sier veterinæren min - kronikere burde nemlig ikke ha hund de. Jada.

Herregud så raskt ting kan gå. Nå ligger Linda på operasjonsbordet for å fjerne livmoren med rubbet på grunn av light-livmorbetennelse. Da er det bare å vente på at prinsessa våkner opp igjen om 2 timer.

*Krysser fingrene for at Linda blir raskt frisk igjen*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SÅ lyst til å dra hjem til Geo og trene lydighet med ham! Men har sagt til meg selv at jeg ikke skal dra hjem før den hersens oppgaven er ferdig. Jeg vet at jeg bare kommer til å angre hvis jeg drar hjem uten å ha gjort det jeg skal gjøre i dag...

Jeg er ikke ferdig ennå jeg heller, men har sagt til meg selv at jeg må sitte oppe i natt til jeg er ferdig. haha. Det ER så hardt :P

Snart avgårde til Grete Roede-kurs.. Gah. Angrer på at jeg meldte meg på. Veit alt de skal si fra før. Eneste grunnen til at jeg går der er for å holde meg unna godis. Så teite penger å bruke.

Etterpå er det rett på ringtrening! Da kan krøllehunden få prøve seg litt også. Etter sånn ca 6 år. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen :( Hvorfor må den det?

Jeg vet ikke hele historien, og historien varierer ettersom hvem man prater med, men kort fortalt har han ikke fått det han trenger av aktivitet og dermed blitt litt for vilter for familiens barn. + at de har flyttet inn i nytt hus, der de var redde for gulvene sine :shocked:

Men mulig det ordner seg med noen svigerforeldre som bor rett borti gata..... Håper det iallefall, så han slipper å flytte igjen. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her Ingvild :P

skjermbilde-2013-04-16-kl-16-00-03.png?w

Takk! :D Det der så jo fryktelig bra ut, da. Fine hunder du har avlet fram. :)

Jeg er ikke ferdig ennå jeg heller, men har sagt til meg selv at jeg må sitte oppe i natt til jeg er ferdig. haha. Det ER så hardt :P

Håkon og jeg leste nettopp over hverandres oppgaver for å komme med kritikk. Det eneste han kom med til meg var "kult" et sted og "Huff! Altfor bra! Har ingen kritikk å komme med Ingvild!" til slutt. Nå er jeg så fristet til å bare levere og bli ferdig med det. :P Tror jeg gir meg for i dag i alle fall, så kan jeg heller se over litt språk i morgen og levere da. Huhei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som husker krangelen min med Agria og at jeg sendte inn en klage, nå har jeg fått svar. Jeg får fortsatt ikke si opp forsikringen min før ved hovedforfall.. :getlost:

Jeg fatter ikke det der! Jeg sa opp på tre hunder jeg! Midt på året, og fikk pengene tilbake for resten av året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ... gjør jeg meg klar til første kvelden på jegerprøvekurs! Morro! Håper alle har det bra! Stor klem til 2ne, syke hunder er så dritt at det nesten ikke går an å beskrive, lykke til med oppgaver til oppgaveskrivere og Siri - jeg BURDE hatt en sånn penn til å ta notater med på jegerprøvekurset. Jeg tror at akkurat det hadde gjort at jeg glir lettere inn blant alle de tøffe mennene (les: 14 år gamle guttene).

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på om Nirm er født igjen i Noomi. Hun er så utrolig lik han på så mange måter. Nå stod hun nettopp ved vedovnen og lurte på om det ikke kunne fyres akkurat slik som han brukte å gjøre. :wub: Og da blir man litt blank i øyet også.... :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne de vite at det var akkurat en sånn du trengte? :lol:

Nei altså... gudene vet *host* :aww:.

og Siri - jeg BURDE hatt en sånn penn til å ta notater med på jegerprøvekurset. Jeg tror at akkurat det hadde gjort at jeg glir lettere inn blant alle de tøffe mennene (les: 14 år gamle guttene).

Du hadde blitt DRONNINGA av Jegerprøven med en sånn :D.

Nå har jeg dratt på meg panikkbuksa for første gang i år - og lurer på om jeg får selskap på panikkturen :aww:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Casper er så god av og til altså (ok da, stort sett alltid.) Ja her kommer det enda et Casper-skryteinnlegg, de kommer visst med ganske jevne mellomrom. Uansett, her om dagen gikk vi i parken en tur, og da gikk vi forbi 3 småhunder som bjeffet og gjorde skikkelig utfall mot Casper, slik småhunder bare kan. Og da ble Casper plutselig veldig opptatt av å snuse i bakken, han så omtrent ikke på dem engang. Det har jeg lagt merke til at han har gjort veldig mange ganger i det siste faktisk, spesielt når det kommer til småhunder, men også når det har vært hunder med høy hale som har stirret på ham fra hager, hunder som gjør utfall inni biler osv, og da blir jeg jo så stolt, han gjør ofte det motsatte av å kjefte tilbake nå :D For jeg regner jo med at det ikke plutselig er noe superspennende på bakken, som overgår fremmede hunder... det er vel vanlig at hunder reagerer slik, men jeg blir likevel litt stolt altså.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å virke nyfrelst :lol: Men jeg vil anbefale akupunktur! Vi så bedring hos Bodil etter en behandling, hun skal på sin tredje behandling nå på Torsdag, og hun har ikke klødd i det hele tatt etter vi begynte (litt slikking bare) kan jo være tilfeldig, og at hun bare har en bra periode nå. Men det er verdt å prøve :) Gir henne også Goji bær til å styrke imunforsvaret :)

:hug: Du har absolutt lov å være grinete. Syke hunder er slitsomt, men har du vurdert akupunktur.

Ja, jeg har vurdert både akupunktur og homøopati. Jeg har bare ikke kommet lenger enn å vurdere det enda :)

Syke hunder er noe dritt.

Da Sølve var som verst fikk vi ikke sove noen av oss pga intens gnaging og biting 24/7 og jeg tenkte at den hunden min ikke kunne bli gammel. Men det snudde heldigvis da vi begynte hos Thoresen. Og jeg har ikke sett meg tilbake, eksempelvis har jeg ikke betalt i dyre dommer for blodpanel og allergitesting av Sølve som jeg har inntrykket at "alle andre" gjør. Så jeg aner ikke konkret hva Sølve er allergisk for, annet enn tidligere laks, men det går fint nå. Mulig Sølve var/er kjempeallergisk mot midd og bjørk, det er uansett ikke viktig for meg å sjekke ut heller siden behandlingen han har fått har fungert. Det er dyrt nok med akupunktur om jeg ikke skal kjøre et dobbeltløp med skolemedisin og akupunktur. Metodikken rundt akupunktur er uansett fundamentalt annerledes enn skolemedisin - og med den veterinæren vi går til så får jeg ikke alltid svar jeg skjønner noe av heller. :P Men dette fungerer for oss - håper du finner noe som fungerer for Nora og deg. :)

Og dessuten er det min feil at Sølve er syk sier veterinæren min - kronikere burde nemlig ikke ha hund de. Jada.

*Krysser fingrene for at Linda blir raskt frisk igjen*

Stakkars Nora er dømt til å være syk hun da, som bor hos en kroniker som røyker. Nei, jeg kommer ikke til å avreagere på det på en stund.

Men jeg skal straks sende avgårde en mail til noen jeg veit driver med både homøopati og akupunktur, de har litt greie på mentalitet også, så kan vi jo se hva vi kommer frem til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke det der! Jeg sa opp på tre hunder jeg! Midt på året, og fikk pengene tilbake for resten av året!

Nei, forstå det den som vil.. Men du skiftet kanskje til et annet forsikringsselskap? For det får man.. Man får bare ikke si opp bare fordi man ikke vil ha forsikring på hundene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, forstå det den som vil.. Men du skiftet kanskje til et annet forsikringsselskap? For det får man.. Man får bare ikke si opp bare fordi man ikke vil ha forsikring på hundene sine..

Nei, jeg sa opp forsikringen jeg. Sa bare at vi fant ut det ikke lønte seg for oss å ha forsikring mer rett og slett, og ønsket å si opp forsikringen umiddelbart. Ingen av hundene er nå forsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...