Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
....håper jeg at regntøyet har tørket, snart tid for kurs med lille elleville :wub:

Øh... regntøy skal da ikke trenge å tørke, kun ristes? Tror du må kjøpe nytt tøy jeg ;)

Skrevet

I dag har jeg vært effektiv. Flink pike.

Ang dørselgere; jeg har en venninne som fikk en slik selger på døra, mens hunden stod i løpestreng i hagen. De avslo det "fantastiske" tilbudet til selgeren, og selgeren ble, som så mange har opplevd, pågående, og ubehagelig. Venninnen min fikk gubben til å komme til døra, og gubben fikk sendt selgeren av gården. Da de var på vei inn i stuen igjen hører de bikkja hyle. De heiv seg ut, og fant bikkja liggende i en "haug", mens han tydelig hadde vondt. Selgeridioten hadde fader meg tuppa til/slått til bikkja!!

Da jeg fikk selger på døra her for kort tid siden hadde jeg det i bakhodet, og gikk ut på terrassen i steden for ut hoveddøra. På terrassen er det mye mer plass, ergo mye mindre "intimt" med en eventuell ubehagelig person.I tillegg er verandadøra med en stor glassrute, som bikkjene ser ut av, og bikkjene "tenner" enda mer om de SER at vi har folk her, enn bare om de hører noen på utsiden.
Selgermannen prøvde flere ganger å titte inn i huset, i noe som for meg så ut som et "er det noen andre her/er det noe dyrt og fint her" blikk. Men, gubben gikk av gården, og han ble ikke aggressiv, så jeg liker å tro jeg er rimelig tøff.

Skrevet

Nå skal jeg benke meg foran PC-skjermen for å sose bort noen timer av livet mitt på Sims 3. Begynner å bli en stund siden sist, så dette skal bli kooos!

Linda ligger som en stein ved siden av meg, dopet ned på beroligende. Hunden min :heart:

EDIT: Må bare legge til en

som jeg elsker for tiden.
Skrevet

Pfjuu, alltid spennende å komme hjem etter jobb når bikkjedyret hadde sprutdiare på natta, men det hadde gått bra :) Nå var riktignok samboer hjemme på dagtid og dro ikke før for 3,5 time siden, OG han hadde normal avføring og var sitt kvikke fine jeg før samboeren min dro på jobb, men lell :P

Nå skal jeg late meg litt, spise litt mat, og så hjelpe ei venninne med noe søppel før LP-trening :)

Skrevet

Iblandt er gener litt morsom. Jeg ble jo overrasket når jeg fikk hvite labber forje kull og nesten ikke hvitt i brystet (som er mer normalt).

Nå er en oppdretter like overrasket med kullet som ble født hjemme hos henne i går :P

66813_10151408142604702_1548806544_n.jpg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli dyktig lei av at de som setter opp et hus et par tomter unna parkerer på plena mi! Nå skal jeg gå ut og sette opp et skilt med "Privat eiendom"! Må bare finne papp, plast og en stolpegreie. :gaah:

Skrevet
Nå begynner jeg å bli dyktig lei av at de som setter opp et hus et par tomter unna parkerer på plena mi! Nå skal jeg gå ut og sette opp et skilt med "Privat eiendom"! Må bare finne papp, plast og en stolpegreie. :gaah:

Vi bor på byggefelt, og her satt naboene med plen et "gjerde" av store steiner for å beskytte plenen sin fra å bli parkert på!

Skrevet

Hvordan skal jeg tolke det når jeg sier : dekk! og Lady hopper fint oppi sofaen og legger seg...... her har vi kustus :aww:

• Like 2
Skrevet
Vi bor på byggefelt, og her satt naboene med plen et "gjerde" av store steiner for å beskytte plenen sin fra å bli parkert på!

Ja, det var i grunnen en bedre ide. Ser litt mindre privatkapitalistisk ut.

Skrevet

Jeg er glad omtrent ingen vet at det bor folk her jeg! Det går liksom ingen vei hit, kun en privat grusvei / turvei. Men Luna sier nok klart ifra ja!

Hu er forøvrig en ren og pen sheltie som har fått trent seg med kjettingtrekk, og snart skal sykkelen frem.

Skrevet
Jeg er glad omtrent ingen vet at det bor folk her jeg! Det går liksom ingen vei hit, kun en privat grusvei / turvei. Men Luna sier nok klart ifra ja!

Hu er forøvrig en ren og pen sheltie som har fått trent seg med kjettingtrekk, og snart skal sykkelen frem.

Hvordan lærer man en hund til å trekke kjetting når hun stopper totalt av bittelitt motstand? Khela (papillon) stoppet nemlig bare av den lille tyngden som ble når langlinen trakk til seg fuktighet :rolleyes: (Og langlinen er veldig tynn og lett i utgangspunktet liksom) Hadde egentlig vært greit å bygge litt mer styrke på henne med f.eks. trekk av kjetting e.l., men det er ikke så lett da :P

Skrevet
Sånn apropos ekle dørselgere: her omkring har de som vanligvis sitter å tigger på gata begynt å ringe på dører. For et par dager siden stod det en å ristet på pappkruset sitt på utsiden av døra her. Og da blir min tanke at det er noe organisert bak det. Jeg bor over fire kilometer fra byen og ikke pokker om jeg tror de spasserer den strekningen for å tigge. Da er det noen som kjører dem rundt. Jeg kjenner jeg blir ordentlig provosert av dem :aww:

Willy varsler jo ikke når det kommer noen, men dørselgeren som stod på døra her trengte ikke å høre hundebjeff for å bli redd. Det var nok å se det digre, hårete hodet til Willy som stakk fram bak beina mine :lol:. Og jeg har lurt fælt på hvordan fyren endte opp langt uti intet her i skogen? Må jo ha hatt noen som kjørte, men det så ikke sånn ut.

..er jeg irritert på Argus Øyeklinikk og jeg klarer ikke å slippe det. I forrige uke skiftet de navn på selskapet sitt og slo seg konkurs! Og startet opp et nytt selskap som heter... Argus Øyeklinikk! Samme nettsider, bare klinikken i Bergen som ikke drives lenger, men nå uten forpliktelser til gamle kunder. :gaah: Optikeren som hadde jobbet i Bergen jobber også på en optikerbutikk her og kunne ta etterkontroll på meg, men da måtte jeg betale, noe jeg tross alt allerede har gjort siden det var en pakkeløsning. Nye Argus og optikeren har tilgang til journalen min.....

Livstidsgarantien på operasjonen er borte, krav til konkursboet for utgifter til etterkontroll vil ikke føre frem, da det bare er utgifter påløpt frem til konkursdato.... :sint_01::twisted:

Jeg er seriøst så sur at de har merket det på jobb i dag og da fikk jeg kommentar om at her må det være noe spesielt for det pleier ikke å være mulig å merke på meg at jeg lar noe irritere meg.

Arghhhh! Da hadde jeg også blitt forbanna!

Øh... regntøy skal da ikke trenge å tørke, kun ristes? Tror du må kjøpe nytt tøy jeg ;)

Min erfaring er at regntøy blir fuktig innenfra når man bruker det - da må det tørkes før man bruker det igjen.

Iblandt er gener litt morsom. Jeg ble jo overrasket når jeg fikk hvite labber forje kull og nesten ikke hvitt i brystet (som er mer normalt).

Nå er en oppdretter like overrasket med kullet som ble født hjemme hos henne i går :P

66813_10151408142604702_1548806544_n.jpg

Oi, kult :D.

Har jeg vært hos frisøren, vært på Plantasjen og kjøpt 30 stemorsblomster som jeg overhodet ikke aner hvor jeg skal ha :aww:, og så vært på Jysk og kjøpt meg ei litt lettere dyne enn dundyna jeg har brukt i vinter. Enkel forskning viser at dundyne om sommeren blir veldig varmt :aww:.

Også har jeg funnet en ny utgang fra hagen her - som gjør at jeg slipper å dra med meg Willy over gjørmehavet på gårdsplassen *yeyy*. Små gleder osv... :aww:.

• Like 1
Skrevet

Hvordan lærer man en hund til å trekke kjetting når hun stopper totalt av bittelitt motstand? Khela (papillon) stoppet nemlig bare av den lille tyngden som ble når langlinen trakk til seg fuktighet :rolleyes: (Og langlinen er veldig tynn og lett i utgangspunktet liksom) Hadde egentlig vært greit å bygge litt mer styrke på henne med f.eks. trekk av kjetting e.l., men det er ikke så lett da :P

Tja, bare går avgårde, dersom hunden kommer etter tilslutt. Luna hadde ingen problemer, men hadde jo ikke tunge vekten da.
Skrevet
Tja, bare går avgårde, dersom hunden kommer etter tilslutt. Luna hadde ingen problemer, men hadde jo ikke tunge vekten da.

Hmm.. Vi får vel bare prøve med langlina på våt mark sånn at den gir litt "motstand" helt til hun ikke syns det er noe problem lenger :P *Føler at dette vil ta laaaaang tid*

Skrevet

Akkurat nå er jeg lei meg, og jeg aner ikke hvorfor. :huh: Mulig jeg bare er skikkelig sliten. Har tross alt vært ute i 6 timer i dag, og lært alt for mye. :P Var veldig interessant da, bare synd man blir så sliten av lange dager ute i felt.

Skrevet
Skal jeg dø på sofaen, sette på en vaskemaskin eller lage middag? Jeg er dautrøtt, har bare skitne klær og er sulten.

Sett på vaskemaskinen mens du eter en brødskive, og så dør du på sofaen etterpå.

• Like 3
Skrevet

Dany er syk :(
Hun har vært slapp i hele dag, og kastet opp tre ganger gult slim på turen nå nettopp. Bæsja tre ganger, fult opp. Men den så helt vanlig ut egentlig. Ellers så formen tilsynelatende bra ut. Men idèt vi kom inn døra, la hun seg rett ned og ble liggende. Jeg gav Marvin mat, og hun lå fortsatt rett ut uten interesse. Nå ligger hun i sofaen, og hun nekter å drikke. Så hun har nok veldig vondt i magen eller noe. Hun er virkelig et slakt nå..

Håper det bare er noe hun har fått i seg som må ut...

Skrevet

Noter bilnummer + lapp på ruta. Du har parkert på privat eiendom, ved gjentakelse vil bilen bli borttauet uten advarsel.

-

Akkurat nå er jeg på vei ut, har man ikke hund får man finne hund, så skal opp til brukshundklubben og holde utstillingstrening :)

• Like 1
Skrevet

Ja, det var i grunnen en bedre ide. Ser litt mindre privatkapitalistisk ut.

Jeg hadde sikkert ringt politi eller falk for å fått fjernet bilan hvis ikke eieran var i nærheten slik at jeg kunne kjefte på dem -_-

Hilsen den alltid hyggelige og imøtekommende sinnasmurfen :D

Sent from my GT-I9100

• Like 2
Skrevet
..er jeg irritert på Argus Øyeklinikk og jeg klarer ikke å slippe det. I forrige uke skiftet de navn på selskapet sitt og slo seg konkurs! Og startet opp et nytt selskap som heter... Argus Øyeklinikk! Samme nettsider, bare klinikken i Bergen som ikke drives lenger, men nå uten forpliktelser til gamle kunder. :gaah: Optikeren som hadde jobbet i Bergen jobber også på en optikerbutikk her og kunne ta etterkontroll på meg, men da måtte jeg betale, noe jeg tross alt allerede har gjort siden det var en pakkeløsning. Nye Argus og optikeren har tilgang til journalen min.....

Livstidsgarantien på operasjonen er borte, krav til konkursboet for utgifter til etterkontroll vil ikke føre frem, da det bare er utgifter påløpt frem til konkursdato.... :sint_01::twisted:

Jeg er seriøst så sur at de har merket det på jobb i dag og da fikk jeg kommentar om at her må det være noe spesielt for det pleier ikke å være mulig å merke på meg at jeg lar noe irritere meg.

Fysj. Styggaste formen for utnytting av systemet.

Skjedde det same med eit stort transportselskap i Sogn, Kårstad Transport, her i fjor. Plutseleg skifta dei namn til "Gamle Kårstad Transport AS". Ei veke seinare "gjekk" dei konkurs, samtidig som det vart starta eit nytt selskap ved namn "Kårstad Transport AS". Eigarane gjekk ut i aviser og media og skraut over kor flott og fantastisk det var at dei no starta på friskt, ein kjempefordel for både kunder og tilsette. At alle dei skuldte pengar truleg ikkje var like nøgde, snakka dei ikkje så mykje om. Ei heller om oss andre, som skal konkurrere mot dette.

Gjorde meg lite at dei gjekk konkurs enno ein gong 7 månader seinare...

• Like 1
Skrevet
Dany er syk :(

Hun har vært slapp i hele dag, og kastet opp tre ganger gult slim på turen nå nettopp. Bæsja tre ganger, fult opp. Men den så helt vanlig ut egentlig. Ellers så formen tilsynelatende bra ut. Men idèt vi kom inn døra, la hun seg rett ned og ble liggende. Jeg gav Marvin mat, og hun lå fortsatt rett ut uten interesse. Nå ligger hun i sofaen, og hun nekter å drikke. Så hun har nok veldig vondt i magen eller noe. Hun er virkelig et slakt nå..

Håper det bare er noe hun har fått i seg som må ut...

Uff masse god bedring til Dany :hug:

Lurer på når Leto begynte og tiltrekke seg så mange aussier :innocent:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...