Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Innerst inne er nok jeg litt mann og... :P

Ok, nå kommer jeg til å virke sånn super natur freak, men jeg tror akupunkturen virker! I hvert fall på humøret, det har jo vært tjohei, tenna i tapeten i hele dag jo :D :D Sikkert tilfeldig kjenner jeg flaksen min rett :P

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
Vet om et homsepar som har salukier og whippeter. De er ofte å se i ringen, tipper det er flere her som vet hvem jeg mener! De var naboene våre på campingvognplassen på Bjerke et år, siden har vi sagt hei når vi har møttes. Er det bare jeg som henger på sånne helt irrelevante og uinteressante setninger tro? Nei sikkert ikke, men jeg er nok verre enn gjennomsnittet.

matchende dresser ell? :aww::P

• Like 1
Skrevet
Jeg har haket av for at jeg er mann, så jeg kan godt være litt fleksibel om det gjør deg mindre ensom :D

Vi liker fleksibilitet på slikt! :D Så slipper jeg å høre hele tiden at det bare er jenter her inne. :lol:

Øhum....?

Og særlig øhum? her..... Men vi er glade i dem alle vi, venstre, høyre, sikksakk eller rett frem :D

Du er jo intetkjønn i følge det som står under nicket her. :P Men jeg har jo sett deg i RL, så jeg vet bare at du har en mann du har utrolig god innkalling på. :aww: (men han var vel bare en venn, men god innkalling hadde han. :P )

Nå leker AnetteH med andre venner. :( Så godt jeg har dere! :P

Skrevet
Go' gutta vårses det for tenk! :D

hehe jeg har aldri snakket med de.. Men har studert de på sidelinjen, og man kan ikke noe annet enn å smile av de :)

Skrevet

Jeg kjenner et homsepar i Mynde miljøet!! de bor i Sverige nå da, men har Afghaner nå i hvert fall, tror dem hadde Saluki før :D :D

Skrevet

Jeg kjenner homse- og lesbe(par) i mange raser, jeg - tenk at skeive også kan være så allsidige at de tiltales av ulike typer hund? :icon_confused:

:P

• Like 1
Skrevet
Jeg kjenner homse- og lesbe(par) i mange raser, jeg - tenk at skeive også kan være så allsidige at de tiltales av ulike typer hund? :icon_confused:

Ja, når du sier det så kjenner jeg homser og lesber som har litt div hunderaser :lol:

Skrevet

Enig - riesen er vel ikke akkurat en "femirase"...

Skrevet

Ja og tenke seg til, to av mine aller beste venner er både homser og schæfereiere :o

Hmm ble feil å si venner, for de er liksom litt mer enn det, siden han ene har vært som en far for meg i tenårene. Samboeren hans har også tatt en omsorgsrolle, mon tro hva det blir da? De er ikke i slekt med meg, men er litt mer enn bare venner.

• Like 1
Skrevet
Hmm ble feil å si venner, for de er liksom litt mer enn det, siden han ene har vært som en far for meg i tenårene. Samboeren hans har også tatt en omsorgsrolle, mon tro hva det blir da? De er ikke i slekt med meg, men er litt mer enn bare venner.

Familie.

Familie velger man selv, slekta er man født inn i..

• Like 6
Skrevet

Ikke vær så fornuftig og ødelegg alle mulighetene for å putte mennesker i bås da. :lol:

Skrevet

:lol:. Men for å være litt sånn serriøøøs... Er det ikke litt merkelig at man skal identifisere folk vha deres seksuelle legning?

Sitter Willy og jeg i sofaen og spiser ostepop - en til meg, en til Willy :).

• Like 1
Skrevet
Ikke vær så fornuftig og ødelegg alle mulighetene for å putte mennesker i bås da. :lol:

I can't help my modus operandi...

:lol:. Men for å være litt sånn serriøøøs... Er det ikke litt merkelig at man skal identifisere folk vha deres seksuelle legning?

Og noen forblir dermed uidentifisert, antar jeg, siden ikke alle definerer sin seksualitet. Blir en da en John/Jane Doe?

Skrevet

Jeg har glemt å kjøpe snop. Men egentlig var det vel storeheidi som glemte det med vilje, hun har nemlig bestemt at "snop bare i helgene" ikke betyr snop hele tida fra fredag ettermiddag til søndag kveld. Storeheidi er så kjip noen ganger.

• Like 7
Skrevet

Kyiomi må forresten være verden mest fantastiske shiba. :wub: Lånehunden er jo så enkel... Nesten som jeg har lyst på liten hund selv, bare fordi hun er så skjønn. <3

• Like 5
Skrevet
Familie.

Familie velger man selv, slekta er man født inn i..

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Jeg har glemt å kjøpe snop. Men egentlig var det vel storeheidi som glemte det med vilje, hun har nemlig bestemt at "snop bare i helgene" ikke betyr snop hele tida fra fredag ettermiddag til søndag kveld. Storeheidi er så kjip noen ganger.

StoreKathrine er skikkelig kjip på samme greia denne helga hun også :(

• Like 1
Skrevet
Kyiomi må forresten være verden mest fantastiske shiba. :wub: Lånehunden er jo så enkel... Nesten som jeg har lyst på liten hund selv, bare fordi hun er så skjønn. <3

mhmm,enig der. noe så enkelt og trivelig å ha i hus sammen våre 3 andre.

Skrevet
Og noen forblir dermed uidentifisert, antar jeg, siden ikke alle definerer sin seksualitet. Blir en da en John/Jane Doe?

:lol: Aner ikke, jeg :D. Men de har sikkert et navn, disse også *ler*.

Jeg er glad Storeheidi ikke bor her og bestemmer :aww:...

Kyiomi må forresten være verden mest fantastiske shiba. :wub:Lånehunden er jo så enkel... Nesten som jeg har lyst på liten hund selv, bare fordi hun er så skjønn. <3

:shocked: Er ikke dette en sånn hardcore brukshund? :shocked:

• Like 2
Skrevet

Komme på besøk her du, her er det ingen storeheidi som bestemmer over innkjøpene :aww: Desverre vil ikke miniraksha ha noe godteri, så fredagsgodisen min i dag har vært en Twin bar - som er en bitteliten glutenfrikjeksjokolade. :aww:

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...