Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieboxy sitt H.... kull


AussieAllTheWay
 Share

Recommended Posts

:heart: AUSTRALIAN SHEPHERD VALPER :heart:

Siden vi nå er rimelig sikre på at Choco skal ha valper (har jo kjent de sparke og alle greier!) så er det vel på tide å lage en tråd til Aussieboxy sitt aller første Sonen kull.

Ca den 13 april venter vi vårt H- kull. Siden kennelnavnet kommer sist, har vi alltid ett temanavn som går igjen på alle valpene- denne gangen på H.. men vi har ikke bestemt hva ennå. Dette er Choco sitt andre og siste kull. Forrige kull er straks 2,5 år gamle, så det begynner virkelig å kribe i valpetafse fingrene ;)

Kommende foreldre:

479893_10151280460646780_332270895_n.jpg

Kun litt over to uker igjen. Choco er ikke så veldig stor, men hadde det vært opp til henne hadde hun vært gedigen, for matlysten har aldri vært så stor før :drool:

66103_10151232791646780_479863901_n.jpg

(Hawk i forgrunn med Dina, Dinas datter Labbe helt i bakgrunnen, Choco helt til venstre bak grinden, med datteren Mia ved siden av)
Hawk var her hos oss i 2 uker i forbindelse med paringen, da eier/forvert var på ferie. Og når 3 jenter hadde løpetid, ble det litt styr. Men gutten oppførte seg veldig bra :wub:

Vi skal altså ha ett tema navn på H. og resten av navnene skal settes sammen av foreldrenes stamtavle navn. Så langt er forslaget på tema: Hawk, High Five og High Four...

Jeg synes High Four er mest spesielt, men High Five er muligens det letteste å få fine navn med.. Forslag mottas med takk.

Håper og tror vi kommer til å få ett kull med flotte potet Aussier, og vi håper på masse interesse fra potetmennesker :P

Vi har ikke tatt ultralyd og kommer mest sannsynlig ikke til å ta røntgen. Liker spenningen jeg :bananas:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verdens flotteste trekløver foreviget på trappa i dag Hadde de enda kunne vært slik noen ekstra uker Taco, Biffen og Benny.

Ja det er fare for masse Aussiekos om ett par uker Kult det, hadde det ikke vært for at det skal være på engelsk Foreldrenes navn er jo engelsk, så da blir det litt dumt med "Her og Nå B

Det ble hele 3 stykker 2 sort tricolor hanner og 1 rød tricolor tispe. Tispa har tja- 3/4 lang hale, den ene gutten lang hale og den siste litt under halv vil jeg tippe. Alle er friske og raske-

Ja det er fare for masse Aussiekos om ett par uker ;)

Spennende! Det må jo finnes en Her Og Nå av Aussieboxy der! :D

Kult det, hadde det ikke vært for at det skal være på engelsk ;)

Foreldrenes navn er jo engelsk, så da blir det litt dumt med "Her og Nå Brown Bear av Aussieboxy" Selv om det sikkert er like dumt med AV før kennelnavnet- men det er ikke opp til meg :icon_cry:

Det er ca dag 50 i dag, og jeg har forsøkt å ta bilder av magen. Men hun ser jo egentlig bare gedigen uansett hvordan jeg tar bildene. Så då får det bli ett bilde der hun både ser gedigen ut OG veldig søt :wub:

46621_10151312886771780_1372466654_n.jpg

Forsøkte å forminske bildet, men det går kanskje ikke ? Får forminske bilde først neste gang da :innocent:

Edit: bilde ble kanskje ikke så stort som jeg trodde...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fare for masse Aussiekos om ett par uker ;)

Kult det, hadde det ikke vært for at det skal være på engelsk ;)

Foreldrenes navn er jo engelsk, så da blir det litt dumt med "Her og Nå Brown Bear av Aussieboxy" Selv om det sikkert er like dumt med AV før kennelnavnet- men det er ikke opp til meg :icon_cry:

Det er ca dag 50 i dag, og jeg har forsøkt å ta bilder av magen. Men hun ser jo egentlig bare gedigen uansett hvordan jeg tar bildene. Så då får det bli ett bilde der hun både ser gedigen ut OG veldig søt :wub:

46621_10151312886771780_1372466654_n.jpg

Forsøkte å forminske bildet, men det går kanskje ikke ? Får forminske bilde først neste gang da :innocent:

Edit: bilde ble kanskje ikke så stort som jeg trodde...

AW! Tjukke-trulte :) Elsker ansiktet og uttrykket til Choco, også er hun liksom så kompakt og herlig! Lykke til med kullet, gleder meg til å følge de små livene etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AW! Tjukke-trulte :) Elsker ansiktet og uttrykket til Choco, også er hun liksom så kompakt og herlig! Lykke til med kullet, gleder meg til å følge de små livene etterhvert.

Hihihi Tjukke-trulte var jo ett passende navn på henne. :heart:

Om dette kulle blir likt det første så blir det en gjeng med flotte individer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble hele 3 stykker :)

2 sort tricolor hanner og 1 rød tricolor tispe. Tispa har tja- 3/4 lang hale, den ene gutten lang hale og den siste litt under halv vil jeg tippe.

Alle er friske og raske- tispa er tro kopi av mamma, og den ene hannen tro kopi av pappa (tenk om han også kunne fått øyne fargen)

Det ble litt klabb og babb, det tok veldig lang tid- hun begynte å bli urolig torsdags kveld, og første valpen kom ikke før lørdags morgen - og når ikke nr 2 kom, selv etter 5 timer, ja da ble det tur til dyrlegen og nesten keisersnitt, men vi klarte oss med en sprøyte riestimulerende middel heldigvis :bananas: Nr 2 ble født på dyrlegekontoret :)

48128_10151331686886780_1589315351_n.jpg

Choco er som ved forrige kull, den perfekte mor :wub: valpene er mette, rene og bare helt herlige :heart:

Tispa blir i kennelens eie, men hvordan det skal ordnes med hvem/ hva/hvor er ikke avgjort ennå- De to guttene er til salgs til aktive hjem- gjerne konkurranse interesserte, men ikke noe direkte krav da :rofl:

524266_10151331686876780_1152300721_n.jp

Den siste og største valpen. 460 gram. Mørk fin gutt, med kun bittelitt hvit på labbene og i bringa

564279_10151331836321780_1836422690_n.jp

Gutt nr 2, prikk lik pappan sin. 380gram. Kommer nok til å bli en skjønn gutt, med eller uten sin fars blåe øyne ;)

547678_10151333081586780_1748852911_n.jp

Den lille røde var 370 gram, og viser seg å være en bestemt dame. Hun henger i puppen uansett, og er den ikke bra nok så protesterer hun høylytt :teehe:
Hun har den bittelille hvite flekken på hode, akkurat slik Choco også hadde- blir nok borte da :faceless:

Vi har ikke hatt så få valper noen gang, det minste vi har hatt på 12 kull (boxer og Aussie) er 5stk, og det var det kullet der Choco sin mor ble født- vårt første aussie kull som så dagens lys for 10 år siden. Så dette kommer til å bli kullet med stooor kosefaktor og lite jobbe faktor :hug:

Vurderer Highway som tema, siden de alt har vært på sin første kjøretur :P

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
×
×
  • Opprett ny...