Gå til innhold
Hundesonen.no

Usedvanlige vakre individer

Tabris
 Share

Recommended Posts

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Shadow i Homeward Bound. (Selv om det ble brukt flere enn en hund.) Vakker, og selve definisjonen på Golden Retriever for meg.

Jäger!

Jeg lurte på hvor dust det ville vært å skrive om sin egen hund her, men Töddel tenkte jeg også på. Han var spesielt pen den hunden. (bilde tatt av Bananen) (bilde tatt av Bananen) El

Posted Images

Rebus er helt klart fantastisk han også. Er litt stolt over at jeg var hans faste handler det første året han bodde i Norge, og viste ham til sin første tittel, selv om det ikke er så mange som husker det nå :)
4732_220512470640_4640951_n.jpg

BIR på hovedutstillingen og ny norsk champion :)

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er min egen hund usedvanlig vakker i mine øyne ;)

Mtp 'min' egen rase, aussien, så har jeg fallt helt for han her:

Carolina Calais Tah Daaah NJK LJK BJW11

66280_482753408422541_1884200642_n.jpg?f

Også må jeg si at min forrige hund, var mer enn enestående. Har aldri sett en flottere hund, enda hun kun var en blandingshund med rævva mentalitet, så var hun vakker:

304329_10151168088105091_698999874_n.jpg

Og Geisha

302854_10151248698425091_1533312807_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min" rase har til nå vært Border Collie, og jeg var heldig og fikk eie en av de vakreste individene jeg har sett en kort periode. Det er klart at det er vanskelig (umulig) å være objektiv når det gjelder egen hund, også siden han hadde et helt fantastisk lynne, men jeg syns han er en av de flotteste hundene jeg har sett. Han var sterkt farget tricolor, og fargene var like velproporsjonert som resten av kroppen var.

Han var også ganske stor for sin unge alder (11 mnd på bildene).

06951c88-9627-46dd-9539-0f85bd69a454_zps

32648db5-beba-4930-ae12-c8eeb8b0c750_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæfer har aldri vært min rase og kommer aldri til å bli det. Men en hund som sitter spikret i minnet, er Ken av Thorarinn, som var en sklikkelig "flyer" i utst.ringen for mange år siden. Den hunden gjorde et dypt inntrykk på meg , hadde bare raseb sett sånn ut fremdeles! Har dessverre ikke foto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæfer har aldri vært min rase og kommer aldri til å bli det. Men en hund som sitter spikret i minnet, er Ken av Thorarinn, som var en sklikkelig "flyer" i utst.ringen for mange år siden. Den hunden gjorde et dypt inntrykk på meg , hadde bare raseb sett sånn ut fremdeles! Har dessverre ikke foto.

Dette bildet yter han overhode ikke rettferdighet, men her er han i hvert fall. :ahappy:

122983.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kun skal kunne velge pga utseende er det vel en spesielt som jeg nok aldri kommer til å glemme, så han første gang på Crufts i 2009 og han heter Axel Del Monte Alago.

AXEL_BIS_WORLD_DOGSHOW_POZNAN_2006.jpg

Axel_Supreme_BIS_Hogbo_Bruk_SKK_Int_2006

(begge bilder lånt fra http://www.greyhounds.it)

Ellers må jeg ha med min egne godgutt Turbo, han er den typen hund jeg vet jeg aldri kommer til å få igjen. Verken utseendemessig eller gemytt. Han er tvers igjennom god, både med mennesker og dyr. I tillegg synes jo jeg at han har hatt flaks med utseende sitt selv om han er en blanding :)

552479_10151110860025395_449065689_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, en dalmatiner jeg aldri kommer til å få ut av hodet er Zacco :) Og drømmen om en slik hund eksteriørmessig vil nok alltid være der. Jeg synes han virker så bra, han er bestefar til min egen hund og de er litt samme type. Jeg har ikke sett han live enda, men kunne tenkt meg det!

"Bell-A-Mir´s Elegant Envoy " - Zacco

Zacco_SJL.jpg

Det viste seg å være veldig vanskelig å finne travebilde av han, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...