Gå til innhold
Hundesonen.no

min sjekkliste til valp


Recommended Posts

snart skal vi ha valp i hus for første gang, og vi er såå spente. Sambo ba meg lage en liste på hva vi trengte til valpen. det har jeg gjort og lurer på om det er mer jeg trenger til vår goldenvalp som vi skal kjøpe i sommer/høst? =)

her er det jeg har skrevet opp til nå er:

valpehalsband

kobbel og flexiline

langline (skal brukes når vi er på markene og trene innkalling.)

bur

mat og vannskål

tyggeleker

hjernetrimspill

snuggle puppy (er så skjønne, noen med erfaring om disse?)

hundeposer

børste, kam og shampoo

tannbørste og tannkrem

klotang

get off spray

skal i første omgang bruke madrass som seng til valpen.

Hva mer er lurt og ha til valpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ser ikke helt vitsen med å kjøpe langline før valpen din faktisk har tendenser til å begynne å stikke av eller lignende. Trene innkalling kan du alikevel ;) Du trenger nok sikkert ikke hjernetrimspill, get off spray eller tannbørste og tannkrem.

Jeg derimot ville ha kjøpt tyggebein og så investert i et valpekurs :aww:

og lykke til me valp :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tannbørste og tannkrem er helt greit :) Om man faktisk forebygger så kan man slippe utgiftene med tannsteinsfjerning o.l senere! Man må jo ha ekstraforsikring for å få dekt tenner trossalt.

Men flexiline og langline er ikke så viktig, dog kan man jo alltids få bruk for langlina da om man skal gå spor og slikt.

Ellers så synes jeg listen din ser veldig bra ut :) Tørkepapir (myyye tørkepapir!). En liten valpesele er nok heller ikke dumt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så ordensmenneske av meg jeg vettu =) føler og det er lurt å venne valpen til med tannbørste iallefall =) langlinen er jo ganske kjekk hvis vi er på markene, og la hunden utforske selv, samtidig som den er i band hvis noe skulle oppstå =)

hjernetrim blir vi ikke å begynne med med en gang heller, men er jo morsomt å prøve, og se om valpen intresserer seg =)

valpekurs blir vi selfølgelig å melde oss på om noe blir arrangert her på tamme helgeland :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valpesele skal vi ha, men det kjøper vi etter vi har fått valpen, så vi er sikker på at den passer =) dette er lista over ting jeg skal kjøpe før valpen kommer, så vi har det klart =)

kjøper kobbel OG flexiline for å se va som funker best for oss, ser jo at det er sterke meninger om dette så skal teste ut begge delene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det du trenger er en sele og evt halsbånd, et kobbel, mat- og vannskål, klotang, for og noen tyggebein og leker. Det er mye mer som er moro å kjøpe, men vent heller til du ser hva du trenger og vil bruke :)

Edit: en børste kan også være greit å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med -Therese- her. Anskaff det som er helt nødvendig, vent til valpen kommer i hus, så ser dere hva dere trenger. Vi bruker gjerne bare et teppe som liggeplass til valpem, eller f.eks. en pappeske vi klipper til og har et teppe oppi. Er ikke vits i å kjøpe den dyre fine hundemadrassen, da valpen gjerne benytter den som både tyggeleke og do. :P

Tyggeben og tørkerull kommer ellers godt med. Kan være greit å ha noen aviser dere kan legge på gulvet hvis valpen skal være alene hjemme litt, eller om natten f.eks.

Lykke til med valp! :)

Edit: Har aldri brukt potesalve på mine hunder. Det er en av tingene jeg hadde ført på listen over "ting man kjøper hvis det blir nødvendig". :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal ha endel pledd og slikt der hunden skal ha sin "faste" liggeplass. tørkepapir har vi alltid på kjøkkenet =) snacks skal vi og ha endel av i hus =) jeg og sambo så på hundesenger, og ble enige at det kjøpte vi ikke før hunden var stueren og ikke spiste på allt som var, så slipper vi å kjøpe hundeseng annenhver uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tissematter fra apoteket om du har en hund som ikke har hatt stort med husrein trening. Min brukte de istedenfor gulvet, og de lå på dørmattan, så jeg merket jo med en gang han søkte mot de istedenfor å tisse rett på gulvet. Oppdaget jeg han var det jo rett ut, og hvis uhellet var ute så trekker de til seg alle væske og holder på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Er flexiline på lista mener jeg at da skal også sele være på lista. Halsbånd og flexi er ofte en dårlig kombinasjon, spesielt på valper og/eller hunder som ikke går pent i flexi.

Det samme gjelder langline. Både langline og flexi bør bare brukes med sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...