Gå til innhold
Hundesonen.no

Finnmarksløpet 2013!


pippin
 Share

Recommended Posts

Alle som har bilder må bare legge de her altså :)

Kom hjem igår... Nokså sliten, hehe! Men det har vært veeeldig gøy! Å være frivillig er ingen lek, noe enkelte sikkert tror. Er man frivillig må man regne med lite søvn, kulde, og mye jobb. På et tidspunkt var jeg våken i 1,5 døgn og sto ute i 24timer av disse. Passe sliten kan man si! Så blir man litt oppgitt når enkelte klager etter å ha stått ute i 3 timer.... Men men! Jeg er evig optimist og ser ikke vitsen med å syte, jeg bare biter tenna sammen og tar ting som de kommer! :D

Jeg fikk ikke tatt alverden med bilder, men kameraet ble tatt frem når jeg hadde sjansen.

Her er noen av hundene til Harald Tunheim. Fine bikkjer!

IMG_1576_zpsffc7672c.jpg

IMG_1643_zpscb1464bc.jpg

Dette likner sånn på slekt av Mana

IMG_1703_zpsd2df4787.jpg

IMG_1754_zps56b1bb65.jpg

IMG_2538_zpseeef26cb.jpg

Og DENNE karen foralska jeg meg i... Han var såååå god! Hoppet ikke og ville ha maaaasse kos.. Og lagde godlyder hele tiden.. :wub: Han kunne fått bli med meg hjem <3 Se han gjør seg til da! :wub:

IMG_2603_zps292ffb0d.jpg

Noen bilder fra starten..

IMG_1779_zps5abe6d26.jpg

Martin Tunheim er en av barnekjørerne som kjørte først ut fra start.. Så søte!

IMG_1799-1_zps0664c314.jpg

IMG_1933_zps2408a47f.jpg

Sjekkpunkt Skoganvarre. Alt er klart!

IMG_1954_zps5f28f4e9.jpg

Første inn til Karasjok

IMG_1975-1_zps9cb5641d.jpg

Depoet til F1000 er klart

IMG_2022_zps38d1bcfe.jpg

Kvelden før F1000 kommer er det underholdning med samekonsert og bål.. Koselig!

IMG_2072_zpsa87aff3c.jpg

Så kommer Thimas Wærner inn til Karasjok

IMG_2238_zpsa4fd1121.jpg

Med Inger Marie like bak

IMG_2275_zpse1a90237.jpg

Og Arnt Ola etter det igjen

IMG_2281_zps7dd1ed7a.jpg

Og så Hugh Neff!

IMG_2322_zpsad59e907.jpg

Med en hund i sleden

IMG_2325_zps0b773edc.jpg

Her hviler de tre første

IMG_2329_zpsebb84f32.jpg

Sjekkpunktet hadde en løshund.. Han fikk navnet Kompis. Måtte desverre jage han bort flere ganger fordi han kunne forstyrre spannene.. Men makan til sjarmør..

IMG_2336_zpscbdd2a55.jpg

Sigrid Ekran kommer

IMG_2349_zps47f382cd.jpg

*dele opp*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_2351-1_zpsec428214.jpg

Trøtte bikkjer <3

IMG_2376_zps34791cf1.jpg

Robert Sørlie drar fra Karasjok

IMG_2444_zpsf19510c0.jpg

Det samme gjør Lars Monsen

IMG_2452_zpscd1df8cb.jpg

Vetene sjekker hundene

IMG_2467-2_zps13e52eae.jpg

Så ble vi påspandert litt mat før vi dro fra Karasjok. Kjeeeempekoselig!

IMG_2521_zps5b127453.jpg

Fra banketten.. Inger Marie får ei hytte.. Så kjekt da!

IMG_2642_zps9487f32f.jpg

Siste dagen kjører vi ut med to spann fra gården til Harald. Så gøy! Jeg kjørte 6-spann! WIho!

Her satt jeg på da..

IMG_2714_zpsaec3a3a6.jpg

Og dette er ikke meg :P

IMG_2813_zps000d33dc.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder Pippin, som alltid!

Og så koselig det så ut i den trehyttesaken i Karasjok. Tenk deg dèt sonentreffet der da. Påskekrimmen - Soniser på sledetur i Karasjok, hvem er morderen? mohahaha

Sjekkpunktbildet var veldig koselig med de rosa skyene :)

Og hytte!?!

Tror jeg skal begynne med hundekjøring jeg ass :P

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Kjempefine bilder denne gangen også :) Og virtuell blomst til dere som reiser hele Norge på langs for å jobbe frivillig i gudhjelpemeg så mange minusgrader. Respect. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt herfra også! :flowers:

Har fulgt med på NRK og internett - trist at det er slutt. Fantastiske bilder!
For noen øyne de hundene har! :wub:

I mitt neste liv skal jeg også drive med hundekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder Pippin, som alltid!

Og så koselig det så ut i den trehyttesaken i Karasjok. Tenk deg dèt sonentreffet der da. Påskekrimmen - Soniser på sledetur i Karasjok, hvem er morderen? mohahaha

Sjekkpunktbildet var veldig koselig med de rosa skyene :)

Og hytte!?!

Tror jeg skal begynne med hundekjøring jeg ass :P

Håhå! Den krimmen hadde blitt skummel!

Og ja, ei hytte hadde ikke gjort noe neeeeei.. :whistle:

Sympatiserer veldig med at du ikke fikk sove, men herregud for en opplevelse det må ha vært å delta på disse løpene (om enn på sidelinja)! :)

Heheh til slutt var jeg så trøtt at jeg ikke var trøtt lengre.. Hvis det gir noen mening :P Kunne holdt det gående en dag til jeg :lol: Men det var nok best å sove istedet ja...

Iiiiih, skihytta "mi" jo! :wub:

Jeg synes folk skal poste flere bilder, jeg. *savne Alta og Finnmark*

Det ble ikke Finnmarksløp på meg likevel i år, da jeg plutselig kjøpte en ny hund i stedet. Oh well. :P

Ny hund er ikke så værst da :D

Og ja, det er veldig givende å være frivillig, selv om det er slitsomt. Løpet hadde ikke eksistert uten frivillige.

Flere bilder på bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposter siden jeg ikke fikk med i forrige.

Og hytte!?!

Tror jeg skal begynne med hundekjøring jeg ass :P

Den beste sammenlagt over to år vinner en Saltdalshytte :) Spesial designet som har fått navnet Finnmarksløpet.

Jeg synes folk skal poste flere bilder, jeg. *savne Alta og Finnmark*

Det ble ikke Finnmarksløp på meg likevel i år, da jeg plutselig kjøpte en ny hund i stedet. Oh well. :P

Kommer flere bilder herfra litt senere! Litt vanskelig uten internett hjemme. Tok over 1000 bilder, så er vel kanskje 10 bra! haha :D

Kjempefine bilder denne gangen også :) Og virtuell blomst til dere som reiser hele Norge på langs for å jobbe frivillig i gudhjelpemeg så mange minusgrader. Respect. :flowers:

Det er så verdt det!

Respekt herfra også! :flowers:

Har fulgt med på NRK og internett - trist at det er slutt. Fantastiske bilder!
For noen øyne de hundene har! :wub:

I mitt neste liv skal jeg også drive med hundekjøring.

Så du meg på tv?!?!?! Nei, du kjenner vel ikke fjeset mitt :P Jeg var hvert fall på tv i alle fall to dager. Innsjekk på 500 og 1000 i Karasjok.

--

Og med tanke på oss som "reiser hele norge langs" for å hjelpe til, så ble min "norge på langs" tur litt mer komplisert enn den var. Egentlig skulle jeg "bare" ta fly fra Bergen, til Oslo, og fra Oslo til Alta(med Heidi og Hanne), men akk det skulle ikke bli så enkelt. Samme dag som vi skulle dra var den dagen hvor det var totalt flykaos. Jeg stod opp kvart på 6, ble kjørt opp til Flesland av mamma, sjekket inn, stod i laaaang sikkerhetskontroll(hvor Marie stod, tror jeg?), og satt meg for å vente på boarding. Flyet skulle gå 07.30. Jeg hadde 20 minutter mellom landing i Oslo og Alta flyets avgang, dvs. jeg måtte være veldig kjapp der nede. Omsider var det boarding, og alle satt seg og jeg var med godt mot i de 10 minuttene som gikk. Vi var forsatt i rute, men SÅ kom meldingen at vi ikke kunne lette pga. noen problemer i Oslo. Vi ble stående i 15 minutter. Faaen, nå rekker jeg ikke det ene flyet til Alta idag. Jeg tok kontakt med en flyvertinne og spurte om jeg kunne få gå av flyet fordi jeg ikke ville rekke Alta flyet i Oslo. De klarte å finne sekken min i lasterommet og jeg kom meg av med beskjed om å gå i kundeservice skranken. Der fant han ut at det gikk et SAS fly til Alta om kvelden som jeg kunne dra med. Og jeg måtte derfor dra til Oslo igjen. Men så var alle flyene til Oslo fulle, og han ringte flyet jeg egentlig var på, for å få meg på det igjen, men da skulle de akkurat til å lette, så det var for sent. ****. SÅ fikk han meg tilfeldigvis inn på et annet Oslo fly som gikk 09.30. Jeg sjekka inn sekken igjen, gikk gjennom sikkerhetskontroll og satt og ventet på boarding mens min mor og søster satt hjemme og holdt på å finne billett på flyet til Alta med SAS. Så ringer de og sier at det er helt fult. Ingen ledige plasser før søndag til Alta noen steder. Helvette. Jeg løper ned til kundeservice mannen igjen og fortelle dette, og han ringer bakkemannskapene som igjen må rote ut sekken min. Ensom sekk på bagasjebåndet for andre gang på 2 timer :P haha. Jeg sitter meg så på en benk rett utenfor flyplassen og ringer mamma. Da har hun, min søster og pappa funnet ut at jeg kan ta fly til Tromsø i kveld, og deretter ta et fly til Alta fra Tromsø morgenen etter. Flyet går 7 fra Bergen. De spør hvordan jeg kommer meg hjem, og jeg spør "hva er klokken nå da?", med tanke på at jeg kan jo egentlig bare vente her. Men klokken var bare 9. Da lo de av meg. Jeg følte jeg hadde vært der i 8 timer så mange ganger jeg hadde løpt over alt. Satt meg på flybussen hjeeem.

På kvelden dro jeg opp igjen. Tok fly til Tromsø som var forsinket. Bombe, men egentlig helt greit, mindre ventetid i Tromsø da. Landa i Tromsø 01.00 og flyet til Alta skulle gå 05:55. Lå meg ned på det iskalde steingulvet på flyplassen og "hvilte". 06.20 tok flyet av mot Alta, og jeg var på skolen 07.30 og vekket Heidi, Hanne ++ der jeg kom brakende inn. Skal si det var godt å sove natten etter! Fikk dessverre ikke med meg verken kjørermøte eller åpningen av borrealisfestivalen, men jeg kom meg i det minste opp...

En liten forsmak på søvnmangelen gjennom uken! :) Men kjekt var det! Hei å hå :) :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En heller stressende flytur

Oi, stakkar! Ja, flyene var ikke helt gode uka før FL, og jeg var bekymret lenge selv siden jeg egt planla å ta siste flyet på fredagskvelden nedover. Misunner deg ikke alt styret, men det var vel verdt det ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder Hanne! Ble ikke så mange bilder på meg i år, men fikk da noen. Har ikke fått tid til å se på de enda.

Det er utrolig gøy og givende å være frivillig, og det med lave tempraturer er egentlig bare bra. En bli lys våken av å være ute i så kaldt vær så lenge. Det er først når en kommer inn en kjenner at det er 24 timer siden sist en sov.

Håper å kunne være med i 2014 også om økonomien og tiden strekker til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod opp kvart på 6, ble kjørt opp til Flesland av mamma, sjekket inn, stod i laaaang sikkerhetskontroll(hvor Marie stod, tror jeg?), og satt meg for å vente på boarding.

Hvilken dato var det? Det har vært mye forsinkelser i det siste pga nytt innflyvningssystem i Oslo. Hørtes kjempe stress ut, men godt det var verdt det da :)

Kjempe fine bilder, Pippin :D Det ser så kult ut å kjøre hundespann. Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan det må føles at hunden trekker en avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Gleder meg til å se bilder fra dere andre hvis dere har :D

Og ja, flystyret til Ane var helt forferdelig..! Vi ble så fortvila, men heldigvis kom du deg oppover til slutt! Kjipt å gå glipp av dette pga flytrøbbel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dato var det? Det har vært mye forsinkelser i det siste pga nytt innflyvningssystem i Oslo. Hørtes kjempe stress ut, men godt det var verdt det da :)

Kjempe fine bilder, Pippin :D Det ser så kult ut å kjøre hundespann. Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan det må føles at hunden trekker en avgårde.

7 mars. Dagen det hele startet :)

Oi, stakkar! Ja, flyene var ikke helt gode uka før FL, og jeg var bekymret lenge selv siden jeg egt planla å ta siste flyet på fredagskvelden nedover. Misunner deg ikke alt styret, men det var vel verdt det ;)

Ja, det var det, men det var ikke en god start :P Skulle jo sove ut og være opplagt tenkte jeg :P Siden jeg viste det ville bli lite søvn der oppe, men nå startet jeg jo i minus haha :P

Gleder meg til å se bilder fra dere andre hvis dere har :D

Og ja, flystyret til Ane var helt forferdelig..! Vi ble så fortvila, men heldigvis kom du deg oppover til slutt! Kjipt å gå glipp av dette pga flytrøbbel.

Gleder meg til å få sett om noen er brukende jeg! Har ikke bestilt nett enda da, så tar nok en stund før mine kommer :P

Og ja, dritt flyopplegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få bilder fra meg. Kommer flere når jeg har fått internett hjemme.

1_zpsa080c0a0.jpg

Alta, starten, lørdag morgen

2_zps30caeaa3.jpg

IMG_5638_zpsdcb2ea16.jpg

IMG_5640_zps2910804b.jpg

IMG_5644_zpsdfcc992d.jpg

IMG_5652_zpsfdf7599c.jpg

Michelle

IMG_5657_zps286bd9b3.jpg

Blåveis

IMG_5662_zps4281cc85.jpg

Tare

IMG_5663_zps33bc8806.jpg

Tare

IMG_5665_zps91ac230f.jpg

Sunniva, Harald Tunheims datter, og Tare

IMG_5672_zps8c341ed2.jpg

IMG_5673_zps93d0a914.jpg

Blåveis

IMG_5674_zpsc32cde9a.jpg

Kuling smiler som alltid

IMG_5678_zpsc38424d8.jpg

Team Tunheim før start.

IMG_5683_zpsd035d9d0.jpg

Ralph blir intervjues før start.

IMG_5684_zps975cf44e.jpg

Nina Skramstad

IMG_5690_zpsb795873a.jpg

IMG_5697_zps79baf7b0.jpg

Malou

IMG_5703_zps84fccb39.jpg

Brake

IMG_5706_zps857cc84d.jpg

Brake

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...