Gå til innhold
Hundesonen.no

Turn-on


Papillon
 Share

Recommended Posts

Humor ja, helt klart

veltrent med sunt kosthold

sjarm (men hva som er sjarmerende er individuelt da, klarer ikke å forklare det med ord :P)

omtanke for andre og hjelper til på eget initiativ

selvsikker og utadvendt, attitude (uten å bli eplekjekk og bedreviter med nesa i sky)

friluftsnyter

en man kan diskutere med uten at man må være enige i alt

være seg selv men samtidig kan tilpasse seg miljøer

egne hobby(er)/interesse( r) og noe han brenner for

glad i dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse!

- sterk kropp, gjerne muskuløs uten å være bolesvær

- pene øyne og dypt blikk

- fint smil og pene tenner

- intelligens, spesielt sosialt

- selvstendighet og egne meninger på et moderat nivå så man kan ha gode diskusjoner

- god klessmak (som da altså er god i MINE øyne, rent subjektivt)

- humor og selvironi

- selvtillit så han er trygg på hvem han er og ikke disser og rakker ned på andre eller unnskylder seg for at han er til

- en som respekterer meg som jeg er med alt av feil og mangler! Det er en sjelden greie, men fader så viktig!

- en med egne interesser som brenner for noe

- en som liker hunder! :D

Jeg merker at sambo møter mange av kriteriene her, gitt! Jammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-skjeivt smil - seriously, en kjekkas med skjeivt smil og jeg må skrapes opp av gulvet :lol:

- Humor

- Maskuline hender

- synlige blodårer (får meg til å tenke skitne, hotte tanker)

-Smilerynker

- Være velstelt

- Rampete blikk

- Selvironi

- brede skuldre

*er nok masse mer*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjegg, tatoveringer, selvtillit og intelligens uten at det bikker over i kvalmende bedrevitertendenser, halvveis trange jeans, converse, en avslappet væremåte og en UTADVENDT personlighet! Samt humor, selvsagt. Glemmer aldri første gangen jeg møtte kjæresten min - så åpen, humoristisk og med stor interesse for hunder. Smelt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Humor

- Friluftsinteressert

- Litt "mannemann" (oppvokst i Asker og har pene pappagutter med sleik langt opp i ... ja, halsen var kanskje litt feil begrep å bruke akkurat her men :P)

- Integritet og trygg på seg selv, gjerne litt arrogant uten at det er påtatt

- Kraftig, veltrent kropp

...Sukk ... kjæresten min :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Det kan være så mye.

- Humor

- Sterke hender

- Kvinnelighet. Som i former, holdning, måten man fører seg på

- Blikk som får verden til å stoppe opp

- Smilerynker

- Fin stemme

- Fin latter

- Et ektefølt smil

- Litt nerdete og klønete, og heller litt usikker/sjenert enn altfor selvsikker

- Korte negler :teehe:

Og gjerne alt det i en pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herregud - jeg glemte jo å nevne en av mine favorittkroppsdeler på mannen, som veldig ofte er det første jeg gransker i møte med det motsatte kjønn: armene og hendene!! Sterke arbeidshender med synlige sener (uten at fyren er tynn og hengslete), blodårer og muskler (men ikke for mye muskler) er definitivt turn-on! ;) Og han må ha hår på armene, sånne puslete mannearmer uten et synlig hårstrå er ikke så veldig, hva skal jeg si... mannlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg skille mellom de tingene jeg digger umiddelbart idet jeg ser eller treffer en person for første gang, og de tingene som gjør at jeg fortsetter å velge vedkommende hver dag.

Jeg ser at jeg liker mørke menn best. Trur jeg har hatt sex med to blonde fyrer kontra alle de andre mørke. Jeg liker at de er klassisk kjekke, gjerne type barsk modell, og de må gjerne ha litt ansiktshår. Alternativt kan de være bare ganske barske uten det klassisk kjekke utseendet. Jeg liker kloke øyne og at de virkelig ser meg. Jeg liker at de er så sjølsikre at de tør å ta på meg nesten med en gang vi treffes, og at de smiler samtidig som de er litt småfrekke. De må lukte godt, og det er jeg som bestemmer hva det innebærer fra individ til individ. Jeg liker muskuløse armer med årer på. Jeg liker at de fyller kroppen sin og står stødig, og at de tar rommet, ikke ved å braute, men ved sin blotte tilstedeværelse. Jeg liker at de tar det som en selvfølge at jeg liker dem, og at de møter blikket mitt i stille enighet om at det blir oss to i kveld.

Når jeg har blitt kjent med dem, liker jeg at konturene av kroppene våre passer sammen overalt. Jeg liker mjuk og velstelt hud, og at vi har en naturlig måte å være fysiske sammen på, uansett hvor vi befinner oss. Han kan fraværende og trygt pjuske meg i nakken, mens jeg kan snuse han på kinnet med panna hvilende mot tinningen hans, uansett om vi ser på tv, tar trikken eller drikker kaffe med venner. Jeg liker at de er sosiale, at jeg ikke trenger å være redd for at de skal si eller gjøre noe upassende overfor familie og venner, og jeg liker at de husker det jeg forteller dem av detaljer fra mitt mangslungne liv. Jeg liker at jeg ikke blir tatt for gitt, og at vi har en felles forståelse av at det eneste vi kan love hverandre er å gi hverandre alt vi har de gangene vi er sammen. Jeg liker at vi kan le og goofe rundt, og at han også er sjølironisk. Gjerne litt klønete på en ubehjelpelig søt måte som står i kontrast til den tilsynelatende altomfattende mestringsfølelsen. Seksuelt liker jeg at han tar ansvar for sine ting og er trygg nok til å få meg til å slippe litt løs, samtidig som han gjør som han får beskjed om uten å skulle vise meg noe han leste i en bok da han var 16 og som han ha fått gode tilbakemeldinger på fordi ingen noengang har turt eller tatt seg bryet med å gi han noen føringer. :teehe: Jeg må også se, føle eller kjenne at han tenner på meg, og han skal være så sikker at han aldri trenger å spørre om jeg liker ting, men her får han mye gratis, da jeg er en særdeles meddelsom og bestemt dame. :P Jeg liker at han er kunnskapsrik og kan lære meg ting, men at han også lytter og anerkjenner mine perspektiver og erfaringer. Jeg liker at han har et grunnleggende positivt menneskesyn, og jeg tenner på at andre responderer på han på samme måte som jeg, ved å se hvor fremragende han er.

Jeg tenner på at han er større enn meg, sånn at jeg slipper å føle meg som en blåhval, og på at han har et bevisst forhold til sin egen hygiene og tannpuss. Men det kanskje viktigste av alt (når alle de andre kriteriene er oppfylt, selvsagt :lol: ) er at han må være litt uforbeholden i sin begeistring for meg, og at han kicker sånn på meg at han ikke klarer å styre seg helt bestandig.

Til syvende og sist er den beste lakmustesten at han er snill og omtenksom med hundene mine, og at de også digger han.

En sånn en kan jeg kle meg naken sammen med. :)

Hva jeg liker ved jenter er et helt annet kapittel.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - du, SandyEyeCandy, synes jeg burde skrive romantiske, evt. erotiske, noveller. Eller hva som helst. Skildringene dine her er jo helt upåklagelig, og basert på et par andre tråder tror jeg ikke du har vanskeligheter med å finne inspirasjon fra eget (sex)liv... Ref. balledansdiskusjonen... :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hygiene og at det er noe mellom (de pene) ørene på de er jo et must. Om jeg ikke går for SFX varianten da, og ha sex med de før de kjeder meg. :lol: Cluet da er å finne da en litt kjedelig men veldig villig jente, så kan det jo bli mye sex. :aww:

Men om man anser at noen skal være her mer enn en natt eller to, så må de jo vekke litt mer interesser enn bare lyst. :P

Humor er kjempeviktig, og at hun ikke er så selvhøytidelig. Jeg er sjeldent så seriøs i så mange timer ad gangen, og jeg tenker ofte jeg hadde nok vært lykkelig med en som hadde fått meg til å le nok. Og så må vi ha litt lik humor, ellers er det håpløst. :P


Og som jeg har nevnt, så er IQ sexy. Ikke at man skal være Mensa medlem, men man må kunne føre skikkelige samtaler og diskusjoner, uten at jeg blir flau på hennes vegne over hva hun uttaler seg om. De må ha litt interesse for hva som skjer rundt seg.

Så må vi ha litt samme grunnsyn når det kommer til mennesker, dyr og slikt. Dvs jeg kunne ikke vært sammen med noen som har ekstreme holdninger, noen av veiene. Hverken ytterste høyre eller venstre på den politiske skalaen, ei heller når det kommer til dyr. Ikke at de må være veggis, men empati for dyr er et must.

Så må de være avslappet i forhold til det at jeg har veldig mange jentevenner. Uten at det skal bli masse styr og ståk fordi jeg drar på utstilling med en person eller stikker innom en annen person.

En ting som man ikke skulle tru hadde noe å si, er interessen før bøker. Men jeg har vært sammen med folk som overhode ikke leser noe mer en Donald Duck, og det irriterer meg grenseløst! Bøker er en såpass viktig del av mitt liv, at jeg sliter litt når vi ikke kan snakke om NOE som gjelder bøker.

Og så bør hun ikke være så veldig flink på kjøkkenet, for da kan heller jeg diske opp med god middag til henne. :ahappy:

Så bør hun like å være aktiv, ha et sunt kosthold og livsstil som passer med min.

Edit: Og så må folk være positive!!! Ikke bare sutre om all verdens ting som går i mot de, sykdom og dritt.... DA blir jeg lei da.... (så lei at selv dassen på utestedet er for langt unna. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - du, SandyEyeCandy, synes jeg burde skrive romantiske, evt. erotiske, noveller. Eller hva som helst. Skildringene dine her er jo helt upåklagelig, og basert på et par andre tråder tror jeg ikke du har vanskeligheter med å finne inspirasjon fra eget (sex)liv... Ref. balledansdiskusjonen... :D

Takk, det var hyggelig sagt! :flowers: Jeg har alltid skrevet masse, og gitt ut novelle på Gyldendal (og faktisk også spedd på studielånet med grisenoveller) og jobber veldig sporadisk med et bokprosjekt, så da regner jeg med at jeg i alle fall har en leser. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarer jeg bare ikke få ut av hodet at SEC har skrivd historier som sikkert har inneholdt ordene "lem" og "kjød" og sånn. For ikke snakke om "manndom " og "påle" .

Værsåsnill å si at du ikke sammenlignet brystvorter med rosenknopper eller bær av noe slag...

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarer jeg bare ikke få ut av hodet at SEC har skrivd historier som sikkert har inneholdt ordene "lem" og "kjød" og sånn. For ikke snakke om "manndom " og "påle" .

Værsåsnill å si at du ikke sammenlignet brystvorter med rosenknopper eller bær av noe slag...

Nei, jeg har et ganske ålreit ordforråd, og er allergisk mot floskler, og liker direkte tale. Nipler funker fint for meg. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det faktum at du Loke kan vise til alle disse ordene kan vel vitne om at du har stiftet bekjentskap med den slags litteratur...? :D Evt. at jeg ikke er så opplyst som alle andre. Påle??

Har ikke alle lest sånt i sine nysjerrigere dager ? * plystre*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...