Gå til innhold
Hundesonen.no

Vise hunden at man elsker den?


Bombini
 Share

Recommended Posts

Dette høres litt dumt ut, men finnes det noen måte man kan vise hunden at man elsker den på en måte den skjønner? Og som den tolker som nettopp kjærlighet? Noe i dens kroppspråk som betyr "jeg er så glad i deg at jeg ikke veit hvilket bein jeg skal stå på"?

Slikking rundt munnen er visst egentlig en greie om at "har du noe mat du kunne tenke deg å gulpe opp til meg?" =p Ifølge Alexandra Horowitz. Finnes mange teorier på det der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er menneskeliggjøring å tillegge hunder kjærlighet. At de bryr seg om folk og er glade i de er nå så, men kjærlighet? Du vet, det å virkelig elske noen er å sette de fri, og akkurat den tanken klarer jeg ikke å se at hunder ressonerer seg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er menneskeliggjøring å tillegge hunder kjærlighet. At de bryr seg om folk og er glade i de er nå så, men kjærlighet? Du vet, det å virkelig elske noen er å sette de fri, og akkurat den tanken klarer jeg ikke å se at hunder ressonerer seg til...

Det er fortsatt en koselig tråd da :) Hadde jo bare vært å endre tittelen til "Vise hunden at man er glad i den"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs på hunden, det :ahappy: Jeg tror den beste måten å vise at man er glad i dem, er å gjøre de tingene som får dem til å vise at de er glade i oss, om du skjønner. Når de får det happy-trynet, er glade og ubekymra, og viser oss at de er setter pris på det vi gjør sammen.

Samojeden blir sånn når vi går lang tur i fjellet hvor han får jobbe i sele eller bære kløv, og så setter vi opp teltet, fyrer bål og lager mat - da kommer han og legger seg tett inntil oss, ser på oss med varme, tilfredse øyne og sukker tungt - og tigger kos :heart: Golden retrieveren liker alt vi gjør sammen hun :lol: men aller mest liker hun når det er action, enten på tur eller trening, samme hva det er så lenge vi gjør det sammen, liksom. Også kosen når vi kommer hjem, særlig om hun får klatre på oss med ett eller anna teit i kjeften mens hun blir klådd på :wub:

Andre hunder jeg har hatt har best likt å bare sitte på trammen sammen og se utover "riket", andre igjen vil bare ha kos, kos og atter kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg duller og diller noe grusomt med mine hunder. Da får jeg en følelse av at de elsker meg kjempehøyt. Jeg kan ligge å holde rundt de, nusse, får nuss tilbake osv. Og jeg er hellig overbevist at for hundene så er jeg den de elsker høyest her i verden.

Dette hørtes jo ut som ironi, men er det egenlig ikke ;) Jeg kunne helt ærlig ikke hatt en "veskehund". Jeg hadde dulla den ihjel!!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler selv at jeg viser mye kjærlighet til hunden min. Jeg liker å klemme og kose og ligge tett inntil han. Jeg er overbevist om at hunder føler kjærlighet og kan gi det tilbake. Det er bare noe med hele uttrykket som sier det. Særlig når jeg smiler og viser omsorg. De kan se meg dypt inn i øynene og man føler at de er glad i deg. Mange syns nok det er menneskegjøring og kliss, men jeg har hund fordi jeg ønsker å gi kjærlighet til en skapning og få tilbake dette. Dette gjelder hunder spesiellt av dyrene. De er flokkdyr på samme måte som oss mennesker og som oss så knytter de seg sterkt til sine nærmeste. Det skjer ofte spesielle hendelser hvor denne kjærligheten vises, sorgreaksjon, beskyttelse, det å prøve å hjelpe. Hvis du leser boken http://askbib.asker.folkebibl.no/cgi-bin/websok?mode=vt&ccl=%26quot;hunder+lyver+aldri+om+kj%C3%A6rlighet%26quot;%2FTI&st=p&sortering=aar får man et større bilde på dette. Jeg fikk ihvertfall det. Hadde det ikke vært noe respons ville det ikke vært noe gøy å ha hund. Men folk har jo ulike meninger, syn og grunner de har hund for.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt en koselig tråd da :) Hadde jo bare vært å endre tittelen til "Vise hunden at man er glad i den"

Har ikke sagt at den ikke er koselig, men at hunder føler kjærlighet er jeg ikke med på. Og en hund som ikke vet åssen bein den skal stå på er da ganske stresset, og det er ikke det JEG forbinder med kjærlighet akkurat.

Som sagt, jeg tviler ikke på at hunder bryr seg om folk, men de rette ordene er vel heller lojalitet, seperasjonsangst, flokktilhørelse, ressursforsvar osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...