Gå til innhold
Hundesonen.no

Irriterende nabo


SaraSL
 Share

Recommended Posts

En av mine naboer har en valp som er nå 5 mnd.

Hun kan ikke en dritt om hunder verken om trening eller atferd

(den hunden kan ikke engang sitt, min kunne nesten sitt etter en uke)

MIn mor eg en god venn med henne og jeg har kjent hun siden jeg var liten.

men jeg liker henne ikke noe særlig.

Dette var det som kjedde: jeg gikk i gaten da jeg så hun snakke men en annen nabo (han har 2 hunder og han er min fotball trener) Freja løp bort til den 5 mnd gamle valpen og den løp til min, også begynte de å leke (de er gode venner). De var i gården til min fotball trener. også sa hun "Nei, de kan ikke leke fordi min hund biter så mye, og fordi hun biter så mye så er hun tydeligvis aggrassiv i hennes øyne, selvom de logret med halen og hadde veldig gøy" treneren støttet meg sefølgelig fordi han kan om hunder. han sa til henne at min også bare var en valp enda, men hun ville ikke høre. Jeg Drog henne bare til meg og sa litt høyt "du skal ikke leke med sånne kjøtere" bare for å være litt frekk. hun har en blanding og jeg har en rase.Jeg har ikke noe mot blanding men var bare irritert (hun har ikke råd til rase)

jeg føler hun er litt sjalu på min mor siden hun en menn og tre barn, og hun har ingen. og lar det gå ut over meg. hun er aldri sånn når jeg er med min mor kun når jeg er alene.og jeg er ganske lei, det er ikke første gang. noen som har et tips om hvordan jeg kan få slutt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, hvor gammel er du? "Sånne kjøtere"? Så usmakelig. Rådet er å holde avstand til dama om du ikke liker henne. Verden er full av mennesker jeg ikke liker, så jeg holder meg til de jeg faktisk

Prat med mamma´n din om dette, du. Ansikt til ansikt. Det er mye bedre enn å ta opp sånne vanskelige greier her på Sonen der ingen kjenner deg på "ånkli." Mammaer er gode å ha, de kan brukes til

En hund kan fint både lære stå og sitt:)

En av mine naboer har en valp som er nå 5 mnd.

Hun kan ikke en dritt om hunder verken om trening eller atferd

(den hunden kan ikke engang sitt, min kunne nesten sitt etter en uke)

MIn mor eg en god venn med henne og jeg har kjent hun siden jeg var liten.

men jeg liker henne ikke noe særlig.

Dette var det som kjedde: jeg gikk i gaten da jeg så hun snakke men en annen nabo (han har 2 hunder og han er min fotball trener) Freja løp bort til den 5 mnd gamle valpen og den løp til min, også begynte de å leke (de er gode venner). De var i gården til min fotball trener. også sa hun "Nei, de kan ikke leke fordi min hund biter så mye, og fordi hun biter så mye så er hun tydeligvis aggrassiv i hennes øyne, selvom de logret med halen og hadde veldig gøy" treneren støttet meg sefølgelig fordi han kan om hunder. han sa til henne at min også bare var en valp enda, men hun ville ikke høre. Jeg Drog henne bare til meg og sa litt høyt "du skal ikke leke med sånne kjøtere" bare for å være litt frekk. hun har en blanding og jeg har en rase.Jeg har ikke noe mot blanding men var bare irritert (hun har ikke råd til rase)

jeg føler hun er litt sjalu på min mor siden hun en menn og tre barn, og hun har ingen. og lar det gå ut over meg. hun er aldri sånn når jeg er med min mor kun når jeg er alene.og jeg er ganske lei, det er ikke første gang. noen som har et tips om hvordan jeg kan få slutt på det?

Herregud, hvor gammel er du? "Sånne kjøtere"? Så usmakelig.

Rådet er å holde avstand til dama om du ikke liker henne. Verden er full av mennesker jeg ikke liker, så jeg holder meg til de jeg faktisk går overens med. Må jeg forholde meg til noen jeg ikke liker så forsøker jeg å opptre høflig og respektfullt, akkurat slik jeg ønsker å bli behandlet selv.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du og hvor gammel er naboen?
Om dette er en voksen person, så kan du jo si til henne at "selv om jeg bare er xx år, forventer jeg at du viser meg normal folkeskikk".
Videre: Blås i å vær frekk tilbake. Neste gang du treffer henne, svelg en kamel og si du beklager du kalte hunden hennes en kjøter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg visste ikke at du er et barn, beklager om jeg var streng med deg.

Men Justisia har helt rett, du bør be om unnskyldning.

Og tenk på det neste gang at det er vanlig høflighet å spørre før man slipper bort hunden sin til en annen, og det er helt opp til den andre eieren å si ja eller nei. Det bør du forsøke å respektere, uansett om du synes hun er urettferdig mot deg.

Men rådet er fortsatt at du bør holde deg unna henne. Det er sikkert mange andre hunden din kan leke med! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle vell ikke din valp ha sprunget bort til hunden hennes heller? Men i stede for å være frekk så prøv å vær snill og imøtekommende :) La hun lære av deg, vi har trossalt ALLE vært nybegynner en gang og å være frekk eller krass hjelper sjelden. Da får man ikke lyst til å lære... Vær en bedre person og ikke bli irritert over henne, men kos deg med hunden din og kanskje du faktisk kan hjelpe henne om hun innser at du er åpen og grei og bare vil hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du og hvor gammel er naboen?

Om dette er en voksen person, så kan du jo si til henne at "selv om jeg bare er xx år, forventer jeg at du viser meg normal folkeskikk".

Videre: Blås i å vær frekk tilbake. Neste gang du treffer henne, svelg en kamel og si du beklager du kalte hunden hennes en kjøter.

Jeg er 14 hun er rundt 50 tror jeg.

Hun hørte det ikke, jeg hvsiket. Blir bare så ***** sur når hun hele tiden sier at min hund er aggrassiv,

og ofte når jeg prøver å unngå henne så slipper hun sin hund løs i hagen sin

også kommer den løpende til hunden min og vil leke, så klager hun på meg.hun har ingen kontroll på den. også skryter hun av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle vell ikke din valp ha sprunget bort til hunden hennes heller? Men i stede for å være frekk så prøv å vær snill og imøtekommende :) La hun lære av deg, vi har trossalt ALLE vært nybegynner en gang og å være frekk eller krass hjelper sjelden. Da får man ikke lyst til å lære... Vær en bedre person og ikke bli irritert over henne, men kos deg med hunden din og kanskje du faktisk kan hjelpe henne om hun innser at du er åpen og grei og bare vil hjelpe...

Nå er jeg nybegynner selv, hun har passet MANGEN hunder før, jeg har kun gått tur med noen i nabolaget. Hun burde egentlig vite mer enn meg, men det er hun som ikke gidder å lære seg om hunder. jeg leste om atferd 2 år før jeg fikk meg hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ung, men jeg tror allikevel du har mye å tjene på å svelge noen kameler her. Det kommer til å være mange mennesker man ikke liker her i verden, og som tilogmed er frekke mot deg, men da er det bedre å bare trekke seg vekk og ha så lite som mulig å gjør med de, eller ta en ordentlig prat om hva oppførselen gjør med deg. Ikke som i at "du er dum", men mer "når du sier det og det på den måten blir jeg lei meg".

En skal dessuten være forsiktig med å dømme hundekunnskap basert på hva en valp kan og ikke kan, for det trenger ikke å ha noe med saken å gjøre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ang trening så tror jeg ikke du skal bedømme det på hvorvidt hunden din kan sitte før den andre..........

men den kan jo ikke noen av de grunnleggene triksene og hun jobber så vidt.

min kunne alle de grunnleggene triksene som 4 mnd. og jeg har skole,prøver,lekser,presentasjoner osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men den kan jo ikke noen av de grunnleggene triksene og hun jobber så vidt.

min kunne alle de grunnleggene triksene som 4 mnd. og jeg har skole,prøver,lekser,presentasjoner osv

Igjen, det har vel lite å si på kvaliteten som hundeeier osv? Min Aussie kunne veldig lite frem til han var et år han. Så da er jeg en dårlig hundeeier og trener fordi jeg ikke lærte han masse før han var ett år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men den kan jo ikke noen av de grunnleggene triksene og hun jobber så vidt.

min kunne alle de grunnleggene triksene som 4 mnd. og jeg har skole,prøver,lekser,presentasjoner osv

Og så? Kanskje hun ikke syns det er viktig, og heller prioriterer andre ting? En kan ikke måle hundekunnskap opp mot hvilken hund som kan mest i verden, dessverre. Det kan godt være hun ikke er noe flink med hund uansett altså, det vet ikke jeg noe om, men vil advare deg mot å trekke slike konklusjoner på et strengt tatt tynt grunnlag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men den kan jo ikke noen av de grunnleggene triksene og hun jobber så vidt.

min kunne alle de grunnleggene triksene som 4 mnd. og jeg har skole,prøver,lekser,presentasjoner osv

Det er da ikke alle som har som mål å lære hunden sin triks. Tanta mi f.eks. Hun har drevet med hund i mange år, hun driver oppdrett. Hun trener ikke hundene sine til annet enn stå, som hun bruker i utstilling. De kan verken sitt, ligg, bli el ler gi labb. Men hun kan mye om hund likevel. Det er forskjell på hva folk ønsker med hunden sin. Selv om du har lært din hund mye betyr det ikke at andre ønsker å gjøre det samme. Kanskje hun kan mye om hund likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nybegynner selv, hun har passet MANGEN hunder før, jeg har kun gått tur med noen i nabolaget. Hun burde egentlig vite mer enn meg, men det er hun som ikke gidder å lære seg om hunder. jeg leste om atferd 2 år før jeg fikk meg hund

men den kan jo ikke noen av de grunnleggene triksene og hun jobber så vidt.

min kunne alle de grunnleggene triksene som 4 mnd. og jeg har skole,prøver,lekser,presentasjoner osv

Men kjære deg, ikke alle har samme interesser :) Noen har hund bare for kos og tur, ikke alle bryr seg om triks, ikke alle stresser med at hunden skal kunne ditt og datt innen et hviss tidsrom. Min nabos tidligere hund levde hele livet uten å kunne hverken sitt eller ligg, den ble 8 år og gjennom hele livet var det kun inkalling og gå fint som var på plass. Fordi eieren ikke hadde samme interesse som meg, jeg trener lydighet med min og starter med valpen når den kommer i hus og trener grunnferdigheter mot konkurranse. Men folk som bare skal ha familie og turhund har jo faktisk ikke så stor nytte av om hunden kan å gå fot med full kontakt, det er kanskje ikke viktig hos alle andre som hos oss her inne som jeg vil si er over gjennomsnittet hundeinteressert.

Så vær litt ydmyk. Konsentrer deg om deg og ditt hundehold du :) Dere har helt tydelig forskjellige interesser og formål med hundeholdet!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine naboer har en valp som er nå 5 mnd.

Hun kan ikke en dritt om hunder verken om trening eller atferd

(den hunden kan ikke engang sitt, min kunne nesten sitt etter en uke)

MIn mor eg en god venn med henne og jeg har kjent hun siden jeg var liten.

men jeg liker henne ikke noe særlig.

Dette var det som kjedde: jeg gikk i gaten da jeg så hun snakke men en annen nabo (han har 2 hunder og han er min fotball trener) Freja løp bort til den 5 mnd gamle valpen og den løp til min, også begynte de å leke (de er gode venner). De var i gården til min fotball trener. også sa hun "Nei, de kan ikke leke fordi min hund biter så mye, og fordi hun biter så mye så er hun tydeligvis aggrassiv i hennes øyne, selvom de logret med halen og hadde veldig gøy" treneren støttet meg sefølgelig fordi han kan om hunder. han sa til henne at min også bare var en valp enda, men hun ville ikke høre. Jeg Drog henne bare til meg og sa litt høyt "du skal ikke leke med sånne kjøtere" bare for å være litt frekk. hun har en blanding og jeg har en rase.Jeg har ikke noe mot blanding men var bare irritert (hun har ikke råd til rase)

jeg føler hun er litt sjalu på min mor siden hun en menn og tre barn, og hun har ingen. og lar det gå ut over meg. hun er aldri sånn når jeg er med min mor kun når jeg er alene.og jeg er ganske lei, det er ikke første gang. noen som har et tips om hvordan jeg kan få slutt på det?

Ok, 1; Du vet faktisk ingenting om hva hun kan om hunder og ikke, den ene hunden min kan heller ikke sitte og er 7 mnd. Jeg innbiller meg likevel at jeg kan litt om hund.

2: Noen ganger så bikker hunder over når de leker, og det er helt ok å avbryte leken om en av de blir for voldsomme. Jeg sier ikke at hun har rett og du tar feil, men har en følelse av at du er litt forutinntatt fordi du ikke liker henne.

3: Hvorfor var hunden din borte hos hennes i det hele tatt? Har du ikke kontroll på den?

4: Hva hun har råd til eller ikke, vet du egentlig det? Uansett er ikke din hund "mere verdt" enn hennes.

5: Stig ned fra din høye hest, du er bare 14 år og er ikke verdensmester selv om du tror det. Hvis hun er så fæl, så unngå henne. Evt så får du prøve å tvinge deg selv til å se på henne med andre øyne, jeg tviler på at hun egentlig er så ille. :)

Lykke til.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund MÅ da ikke kunne sitt, ligg osv...det er jo helt opp til eier hvor mye en hund skal kunne. :) Mange som bare vill ha selskap og tur venn pleier ikke å prioritere att de skal kunne alle kommandoer osv :)

Edit: ja..ser att andre har skrevet dette før så bare overse meg ;)

Endret av Caro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men løsningen er enkel, tren masse innkalling på din egen hund, slik at hun ikke løper bort til denne damens hund. Vær høfflig men kort mot henne om hennes hund kommer bort til din, og si at dersom hun ikke vil at de skal leke så bør hun ha sin egen i bånd da. Da har du ditt på det tørre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske enkelt, sørg for at din hund ikke får løpe bort til hennes, da har du ditt p det rene. Om hennes hund kommer løpende bort til din som er i bånd/under kontroll og hun begynner og bli frekk så kan du enkelt påpeke at det var din hund som ikke var under kontroll og gå videre uten noe mer om og men. Alle trenger ikke like alle, uansett hva som ligger til grunn, sånn er det bare. Og ikke alle vill at hunden sin skal leke/hilse på alle og enhver uansett grunn, igjen sånn er det bare.

Og at det er blanding betyr ikke at det er en dårligere hund enn andre og at hun ikke trener triks/lydighet med hunden sin sier ikke noe om hvorvidt hun er en god hundeeier eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine naboer har en valp som er nå 5 mnd.

Hun kan ikke en dritt om hunder verken om trening eller atferd

(den hunden kan ikke engang sitt, min kunne nesten sitt etter en uke)

MIn mor eg en god venn med henne og jeg har kjent hun siden jeg var liten.

men jeg liker henne ikke noe særlig.

Dette var det som kjedde: jeg gikk i gaten da jeg så hun snakke men en annen nabo (han har 2 hunder og han er min fotball trener) Freja løp bort til den 5 mnd gamle valpen og den løp til min, også begynte de å leke (de er gode venner). De var i gården til min fotball trener. også sa hun "Nei, de kan ikke leke fordi min hund biter så mye, og fordi hun biter så mye så er hun tydeligvis aggrassiv i hennes øyne, selvom de logret med halen og hadde veldig gøy" treneren støttet meg sefølgelig fordi han kan om hunder. han sa til henne at min også bare var en valp enda, men hun ville ikke høre. Jeg Drog henne bare til meg og sa litt høyt "du skal ikke leke med sånne kjøtere" bare for å være litt frekk. hun har en blanding og jeg har en rase.Jeg har ikke noe mot blanding men var bare irritert (hun har ikke råd til rase)

jeg føler hun er litt sjalu på min mor siden hun en menn og tre barn, og hun har ingen. og lar det gå ut over meg. hun er aldri sånn når jeg er med min mor kun når jeg er alene.og jeg er ganske lei, det er ikke første gang. noen som har et tips om hvordan jeg kan få slutt på det?

Prat med mamma´n din om dette, du. Ansikt til ansikt. Det er mye bedre enn å ta opp sånne vanskelige greier her på Sonen der ingen kjenner deg på "ånkli." :ahappy:

Mammaer er gode å ha, de kan brukes til nesten alt. :wub::heart::raksha::blissysmile:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine naboer har en valp som er nå 5 mnd.

Hun kan ikke en dritt om hunder verken om trening eller atferd

(den hunden kan ikke engang sitt, min kunne nesten sitt etter en uke)

Lurer på om noen har laga innlegg om mine bikkjer fordi jeg ikke lærte dem sitt før de hadde en skikkelig godt innlært "stå-kommando". Det var ikke fordi jeg ikke orka å lære dem en eneste dritt, jeg hadde bare annen trening jeg brydde meg mer om enn en sittkommando.......

Å, sånn forresten: Det er ganske vanlig i utstillingsmiljøet f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men løsningen er enkel, tren masse innkalling på din egen hund, slik at hun ikke løper bort til denne damens hund. Vær høfflig men kort mot henne om hennes hund kommer bort til din, og si at dersom hun ikke vil at de skal leke så bør hun ha sin egen i bånd da. Da har du ditt på det tørre.

Jeg holder på med trening på innkalling, trener litt hver dag. hun kommer av og til, men hun blir så glad når hun ser henne at hun blir helt borte.

Som jeg sa så har jeg ikke noe imot blanding. mangen blandinger er kjempe søte. Hun kjøpte den valpen fra en person som hadde planlagt blandings kull. jeg helt i mot planlagte blandings kull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem hun har kjøpt den av, hva hunden kan og ikke kan i forhold til din etc har da ingenting med saken å gjøre sånn egentlig. Det er ikke dine meningen om hva en hund skal kunne som er fasiten på hva som er et korrekt hundehold. Med tanke på din alder også, så har du faktisk en god del å lære selv.

Dersom naboen din ikke ønsker at din hund skal løpe bort til hennes, så passer du på at hunden din ikke gjør det. Bare fordi man er naboer og har valper samtidig, så er det ingen selvfølge i at disse skal leke. Det er hennes hund, og da bør du respektere det ønsket uten å slenge med kjeften tilbake til henne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...