Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplassering boxer


laikamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Personlig tenker jeg slik: Hvis jeg først skulle tatt til meg en voksen omplasseringshund, så skulle den vært "problemfri". En hund som er skeptisk til folk og har dårlig helse er vel ikke akkurat det

Kan godt være vi kan forlenge prøvetiden litt. Men tenker samtidig at om hun ikke roer seg litt mer på ei uke, om hun fortsatt er like engstelig for ting, så er det uaktulet. Rett og slett. Men, om vi

Ville ikke testet henne på noe som helst (bortsett fra det som hører til hennes nye hverdag) enda jeg. Ta det med ro. Hygg dere sammen. Finn ut av samspillet dere imellom. La henne bli trygg på at det

Er det boxer dere vil ha?

Jeg ville tatt kontakt med oppdretter av boxer eller av andre raser dere er interessert i og eventuelt hørt om de har hunder til omplassering. Eller raseklubbene til de respektive rasene.

Synd at hunden ikke har hatt det helt greit og at det ikke ble noe av. Dere finner helt sikkert det dere er på jakt etter! Lag en rasetråd, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd a høre at hunden var såpass skral, sikkert en riktig beslutning om se seg litt mer om, da finner du sikkert en flott hund!

På Finn.no er det også et par "brukte" Boxere for tiden; du kan jo se her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?keyword=boxer&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&categories=77&sort=5&periode=

Ellers har jo ofte raseklubbene lister, eller en kontaktperson som formidler.

Uansett, lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tispa som skal omplasseres der har fått nytt hjem. Ellers så står det en hanhund på 2 år. Det står at den trenger mye mosjon for å klare å roe seg. Gjetter på at det er noen som ikke helt har taklet hanhund i pubertet. Boxeren skal man begrense pinnelek, ellevil herjing og slik med. Trenger ikke unngå det helt da. Men jeg ser det ofte på de med unghunder, at fordi boxeren er så innmari leken så er det vill fest og sirkus på hundesletta eller herjing med andre omtrent daglig. Da kommer det en dag da man ikke makter hunden lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt tankegangen dere at dere vil ha et problemfritt hundehold og alt det der. Men jeg tror ikke jeg personlig hadde klart å sende tilbake en halvveis misshandlet hund til der den kom fra. Det hadde ikke samvittigheten min takla.

Mishandlet er den ikke, selv om den ikke har det helt topp. Jeg vil ikke egentlig sende henne tilbake heller, men tenker at jeg ikke vil ta på meg ansvaret for en hund med seperasjonsangst og helse som ikke er på topp. Jeg skal tipse han om noen som kan hjelpe han å omplassere hunden. Ja, jeg har dårlig samvittighet, men samtidig er jeg egoistisk og tenker at det ikke bør være mitt problem. Hunden ville ikke fått det topp her heller, da hun etter hvert måtte vært hjemme alene mens jeg er på skole.

Maria: Jeg vil ha enten boxer eller labrador. Har sett på finn, men det er stort sett hanner som ligger ute. Jeg tenker jeg vil ha tispe.

Det jeg aller helst vil ha er valp. Da kan jeg trene den og forme den fra den er helt liten. Men, det er vanskelig å få til, med tanke på hjemmealenetrening, da jeg går på skole og foreldrene mine jobber. Eneste muligheten er om den kunne vært med pappa på jobb, men er nok ikke optimalt det heller. Han jobber på fabrikk, mye støy og bråk som kanskje ikke er helt bra for valpen?

Isåfall måtte vi ventet til sommerferien... Men hvor lett er det å finne riktig valp til riktig tidspunkt? I tillegg er det leeenge uten hund for meg som er vandt til å ha hund i beina hele tiden...

Huff, vanskelig dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Eneste muligheten er om den kunne vært med pappa på jobb, men er nok ikke optimalt det heller. Han jobber på fabrikk, mye støy og bråk som kanskje ikke er helt bra for valpen?

Han har kanskje spiserom/garderobe/pauserom/klubb eller foreningsrom det valpen kan være? Det er jo ikke for alltid, og med mildere vær kan den feks ligge i bilen til den blir eldre og kan være mer hjemme? På fabrikken "min" har jeg fått lov til å ha valp i garderoben (jentene har også vært der i forb med vakisne, da vetten er rett ved siden av omtrent) og alle tøffe kara vil kosemose i pausene :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har kanskje spiserom/garderobe/pauserom/klubb eller foreningsrom det valpen kan være? Det er jo ikke for alltid, og med mildere vær kan den feks ligge i bilen til den blir eldre og kan være mer hjemme? På fabrikken "min" har jeg fått lov til å ha valp i garderoben (jentene har også vært der i forb med vakisne, da vetten er rett ved siden av omtrent) og alle tøffe kara vil kosemose i pausene :D

Ikke noe problem i forhold til de ansatte å ha med hund... Kan nok ligge i bil eller i et litt roligere rom, om han vil ta på seg det ansvaret :) Men den vil jo likevel bli alene en stund, før den blir luftet osv. Tror du det vil gå greit?

Må jo diskutere med pappa om han går med på det...

Senere så kan jeg komme hjemom og lufte i fritimer og lunch, men føler det blir litt for lenge alene for en liten valp helt til og begynne med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt tankegangen dere at dere vil ha et problemfritt hundehold og alt det der. Men jeg tror ikke jeg personlig hadde klart å sende tilbake en halvveis misshandlet hund til der den kom fra. Det hadde ikke samvittigheten min takla.

Hvis hunden er direkte mishandlet kan man heller melde fra til mattilsynet, enn å ta på seg et problem man ikke ønsker. Nå skal de jo tydeligvis omplassere hunden, så det er håp om at den får det bedre uansett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden er direkte mishandlet kan man heller melde fra til mattilsynet, enn å ta på seg et problem man ikke ønsker. Nå skal de jo tydeligvis omplassere hunden, så det er håp om at den får det bedre uansett.
Som sagt er hun ikke mishandlet, hun får bare ikke alt det hun trenger av mosjon og oppmerksomhet. I følge dyrlegen kunne det godt stemme hun var tynn pga mark. Hun får løpe litt løs hver dag, og hun får litt kos hver dag. Men, hna prøver å omplassere henne, og jeg har hvertfall fått inntrykk av at han vil det beste for henne.

Han vil henne ikke vondt, men han legger all sin tid i jakthundene. Dermed vlir hun stående.

Håper de finner et passende hjem for henne, for hun er en kjempeherlig hund!

Edit: noen som har noe å si om dette kullet? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39100668&kwUnica=Boxer

Eller denne, hadde vært perfekt. Enda ung, men gammel nok til å være litt lenger alene. http://www.bexma.net/nyheter_2013.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem i forhold til de ansatte å ha med hund... Kan nok ligge i bil eller i et litt roligere rom, om han vil ta på seg det ansvaret :) Men den vil jo likevel bli alene en stund, før den blir luftet osv. Tror du det vil gå greit?

Må jo diskutere med pappa om han går med på det...

Senere så kan jeg komme hjemom og lufte i fritimer og lunch, men føler det blir litt for lenge alene for en liten valp helt til og begynne med..

Jeg ville hatt minst en uke hjemme med valpen først, slik at den lærer folket sitt å kjenne, samt bli vant til å være uten søsken og mor. Men deretter går det fint at den sover i bilen eller i valpegrind en jobbdag, så lenge man lufter jevnlig og leker litt i pausen. Kollegaene hjelper nok til vil jeg tro, hvem kan motstå bedårende valpeøyne ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er hun ikke mishandlet, hun får bare ikke alt det hun trenger av mosjon og oppmerksomhet. I følge dyrlegen kunne det godt stemme hun var tynn pga mark. Hun får løpe litt løs hver dag, og hun får litt kos hver dag. Men, hna prøver å omplassere henne, og jeg har hvertfall fått inntrykk av at han vil det beste for henne.

Han vil henne ikke vondt, men han legger all sin tid i jakthundene. Dermed vlir hun stående.

Håper de finner et passende hjem for henne, for hun er en kjempeherlig hund!

Edit: noen som har noe å si om dette kullet? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39100668&kwUnica=Boxer

Eller denne, hadde vært perfekt. Enda ung, men gammel nok til å være litt lenger alene. http://www.bexma.net/nyheter_2013.htm

Jeg er ikke i tvil! Bli fôrvert til Karisma så vil du masse oppfølging og lære mye om rasen. Bente oppdretter er en hyggelig dame som jeg uten tvil anbefaler!

Men du bor kanskje for langt unna til å få vært fôrvert for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i tvil! Bli fôrvert til Karisma så vil du masse oppfølging og lære mye om rasen. Bente oppdretter er en hyggelig dame som jeg uten tvil anbefaler!

Men du bor kanskje for langt unna til å få vært fôrvert for henne?

Huff ja, det var det igjen, ja... Jeg må først snakke med mine foreldre, så kan vi jo heller ringe henne og høre! Hadde vært knall, men selvfølgelig en fordel om vi bodde nærmere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...