Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra sandefjord 19-20 januar


Ara
 Share

Recommended Posts

Igår stilte jeg Oscar igjen etter iallefall 4 mnd pause pga problemer med tannvisning. Og til min store lykke så har jeg gjort noe rett, for Oscar viste gladelig tennene til dommer :) Han var en skikkelig pøbel i ringen da, brukte meg som bite-dra leke og jeg fikk ikke vist ham skikkelig pga det. Så nå har vi noe nytt å øve på hehe.

Men han fikk excellent med denne kritikken :

Vakker hund, bra pigmentert. Sterk nakke.Bra utviklet kropp, 16 mnd. Godt vinklet,korrekte rørelser. Behøver mye mer ringtrening og disiplin i ringen men er en fremgangsrik hund.

Så hun ville ikke gi CK pga hvordan han var i ringen, men det skjønner jeg godt. Men ble BIR junior da og var inne i BIS junior ringen hvor han ikke ble plassert.

Jeg er uansett kjempefornøyd med kritikken av ham og tannvisninga.

Gleder meg å høre hvordan det gikk med dere andre :)

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde oppmøte tid klokka 10:00, og var der ca kvart på. Da fikk jeg litt tid til å børste henne opp, og fluffe henne litt . Før oss var det Kelpiene som skulle inn. Det var 6 aussievalper og 9 voksene, og jeg kjente pulsen steg litt når første valp ble kallt inn. Da var det i gang. Jeg fulgte spent med på valpebedømmingen, bedømmingen av hannhundene og ungtispene. Så ble vi kallt inn med start nr 0332. Jatzy var eneste tispe i åpen klasse, og var nok for dagen den eldste av aussiene med sine straks 5 år. Jeg stillte henne opp på anvist plass, og tenkte at når få det briste eller bære. Jatzy sto veldig bra, men trakk seg litt når dommeren skulle se på henne.. Det var litt dumt, men sånn er det når man ikke har stilt ut eller trent på over et år. Så skulle vi løpe, først en rundt der etter rett opp og ned. Jeg valgte å fokusere på å holde båndet rett, se rett frem og på å gi Jatzy singnal i hver sving. Jatzy løp venstre svinger som om hun aldri hadde gjort noe annet! Så skulle vi stille opp foran bordet, jeg valgte å fristille henne, og godt var det! For hun sto som ei prinsesse!

Jatzy ble belønnet med exellent, så da gikk vi videre til konkuranseklasse og fikk C K(Det var morro å se at dommeren ble så glad når jeg mer eller mindre gaula 'yess!!, woohoo!!'' når jeg skjønte at vi gikk virdere til BTK!!!!), og siden hun var eneste tispe i åpenklasse gikk hun rett til å konkurerre mot den beste junior(unghund?) tispen. En nyyyydelig rød tric tispe. Jatzy travet og sto som en gud, men tric tispen trakk det lengste strået og ble beste tispe med Cert. Jatzy ble da beste tispe nr 2 med CK og res-Cert! Litt kjedelig å få plassen bak certet, men denne tispen fortjente det, for hun er virkelig flott! Jeg er kjempe stolt over at Jatzy oppførte seg så pent, trass i at hun trakk seg litt, så er jeg stolt over at hun hevdet seg såpass mot så mange flotte konkurrenter! En bra dag med en veldig posetiv opplevelse i ringen!

Kritikken:

Vakkert hode med bra pigment. Sterk nakke, bra utviklet og muskuløs kropp til snart 5 år å være.

Gode vinkler. Bra i bevegelse. Bra temperament og ringtrening.

399049_10151378011210091_721049581_n.jpg

Exellent, 1kval, CK, res-CERT og 2BTK! *Sååå stolt*!!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arya er i virkelig slyngel alder i kropp og pøbel i hode. Løping var "prøve brette seg rundt foten i en U. (Mins at jeg hadde samme greiene med Talli i den alderen) og stå i ro var blææææ så da slapp hun ryggen og lagde 4 hjørner langt utenfor kroppen. Samme hvor flink man er til å handle så hjelper det ikke mot tenåringpøbel som vil hoppe og sprette (men jeg elsker temperamentet hennes :wub: happy Go lucky-alle dere er mine venner +++ )
Vi fikk en "ønske" kritikk som jeg er helt enig i :) og Very Good.


korrekt hode bra pigment. Sterk nakke. Ønsker sterkere overlinje og litt bedre brystdybde. Ønsker sterkere vinkler og behøver mer tid for utvikling, men hun er bra på vei. Bra temp.

Stilte også 4 Aussier: BIR valp, 2 btk valp, voksen: VG og BIM.

Så fikk nå litt resultater selv om det ikke var "mine" hunder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde oppmøte tid klokka 10:00, og var der ca kvart på. Da fikk jeg litt tid til å børste henne opp, og fluffe henne litt . Før oss var det Kelpiene som skulle inn. Det var 6 aussievalper og 9 voksene, og jeg kjente pulsen steg litt når første valp ble kallt inn. Da var det i gang. Jeg fulgte spent med på valpebedømmingen, bedømmingen av hannhundene og ungtispene. Så ble vi kallt inn med start nr 0332. Jatzy var eneste tispe i åpen klasse, og var nok for dagen den eldste av aussiene med sine straks 5 år. Jeg stillte henne opp på anvist plass, og tenkte at når få det briste eller bære. Jatzy sto veldig bra, men trakk seg litt når dommeren skulle se på henne.. Det var litt dumt, men sånn er det når man ikke har stilt ut eller trent på over et år. Så skulle vi løpe, først en rundt der etter rett opp og ned. Jeg valgte å fokusere på å holde båndet rett, se rett frem og på å gi Jatzy singnal i hver sving. Jatzy løp venstre svinger som om hun aldri hadde gjort noe annet! Så skulle vi stille opp foran bordet, jeg valgte å fristille henne, og godt var det! For hun sto som ei prinsesse!

Jatzy ble belønnet med exellent (Det var morro å se at dommeren ble så glad når jeg mer eller mindre gaula 'yess!!, woohoo!!'' når jeg skjønte at vi gikk virdere til BTK!!!!), og siden hun var eneste tispe i åpenklasse gikk hun rett til å konkurerre mot den beste junior(unghund?) tispen. En nyyyydelig rød tric tispe. Jatzy travet og sto som en gud, men tric tispen trakk det lengste strået og ble beste tispe med Cert. Jatzy ble da beste tispe nr 2 med CK og res-Cert! Litt kjedelig å få plassen bak certet, men denne tispen fortjente det, for hun er virkelig flott! Jeg er kjempe stolt over at Jatzy oppførte seg så pent, trass i at hun trakk seg litt, så er jeg stolt over at hun hevdet seg såpass mot så mange flotte konkurrenter! En bra dag med en veldig posetiv opplevelse i ringen!

Kritikken:

Vakkert hode med bra pigment. Sterk nakke, bra utviklet og muskuløs kropp til snart 5 år å være.

Gode vinkler. Bra i bevegelse. Bra temperament og ringtrening.

399049_10151378011210091_721049581_n.jpg

Exellent, 1kval, CK, res-CERT og 2BTK! *Sååå stolt*!!

Gratulerer så mye med flott resultat! :) Vil bare presisere at CK'en sender deg videre til bhk/btk, ikke excellent, men det vet du sikkert ;)

(Ref: "Jatzy ble belønnet med exellent (Det var morro å se at dommeren ble så glad når jeg mer eller mindre gaula 'yess!!, woohoo!!'' når jeg skjønte at vi gikk virdere til BTK!!!!)")

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle med kjempe bra resultater! :D

Sjøl er jeg stolt av Anastasia som fikk sin første offesielle excellent! :D og ble 4UKK, slo en tispe :D

Må skryte litt av bror til Benjamin sin debut i juniorklassen, 9mnd og 11 dager, så ble han BIM Junior, BIM, CK, Cert, og slo til og med en champion hannhund :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flott resultat! :) Vil bare presisere at CK'en sender deg videre til bhk/btk, ikke excellent, men det vet du sikkert ;)

(Ref: "Jatzy ble belønnet med exellent (Det var morro å se at dommeren ble så glad når jeg mer eller mindre gaula 'yess!!, woohoo!!'' når jeg skjønte at vi gikk virdere til BTK!!!!)")

Ja, haha, det vet jeg :) Jeg ser jo nå at jeg har skrevet litt rotete.. Det skulle stå at vi gikk videre til konkuranseklasse og fikk CK før parantesen, om du skjønner. Sånn går det når man skriver i gledesrusa tilstand :P Men takk for at du bemerket det, jeg skal se om jeg kan endre på det så ikke det ser så rotete ut :)

Og ikke minst, gratulerer til alle som har gjort det bra, og som er fornøyde med dagen :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle :D

Jazz dro til idag men exellent, ck, bir junior, cert og bim :D

Jeg er dritstolt. Han oppførte seg meget bra, det var trangt rundt ringene. Folk stod omtrent oppå han så han imponerer stadig med hva han tåler :) Nå derimot har han kapitulert..!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebivalpen min som ikke er så bebis enda (Hun skal få beholde navnet bebis frem til hun får en tobeint lillebror og ikke er yngst mer :P ) slo til og ble BIR & BIG idag :)

406144_10151336922580256_1544607280_n.jp

406049_10151336922610256_579430027_n.jpg

Hun er råflink med å gjøre "jobben" sin, og har gjort seg fortjent til maten sin denne uken :lol:

Simi fikk exc og ble nr 2 i klassen sin, hun var litt for feminin og finskåret i hodet for denne dommeren, og jeg kjente hun manglet litt piffen når vi stilte opp. Må trene litt mer ryggmuskler og mer fristilling :)

Min kjære mann var med, og tror han koset seg idag også faktisk :) Hatt en flott dag med gode venner og hundefolk.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebivalpen min som ikke er så bebis enda (Hun skal få beholde navnet bebis frem til hun får en tobeint lillebror og ikke er yngst mer :P ) slo til og ble BIR & BIG idag :)

Heiet på valpen din i går. Hun var rålekker å se i trav i den store ringen :)

Jeg hadde med meg Freke og Fjellbris.

Først i ringen var Freke han fikk en veldig fin kritikk:

Velutviklet hannhund, meget maskulin. Fint hode og uttrykk. Bra bitt. Fine øyne og ører. Velutviklet god overlinje og kropp. Velansatt og godt båret hale. Meget gode og effektive beevegelser. God pels og farge.

Exc.AK 1.AKK CK CERT 1.BHK BIR

Freke er nå Norsk UstillingChampion 2 år og 19 dager gammel :)

Hans fulle tittel og navn er da NordJV-11 NJV-11 N UCH Hightower's Freke Winter Spirit

For Fjellbris var utstillingen mest trening, hun er litt usikker i utstillingringen, noe som er min feil da jeg har trent henne lite, noe som også gjorde at hun understilte seg, vi får trene mer. Men hun fikk en fin kritikk og oppførte seg etter omstendighetene bra.

Feminin tispe. Meget bra hode og utrykk og bitt. Fine øyne og ører. God hals. Litt åpne vinkler bak Velansatt og båret hale. Ennå litt bundet i bevgelsene i ringen. God pels og farge for alder.

Exc.JK 2.JKK

Fjellbris ble med rette slått av sin søster Rim denne dagen som også fikk sitt første CERT og ble BIM + BIR junior. De er bare 11 mnd gamle.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, haha, det vet jeg :) Jeg ser jo nå at jeg har skrevet litt rotete.. Det skulle stå at vi gikk videre til konkuranseklasse og fikk CK før parantesen, om du skjønner. Sånn går det når man skriver i gledesrusa tilstand :P Men takk for at du bemerket det, jeg skal se om jeg kan endre på det så ikke det ser så rotete ut :)

Og ikke minst, gratulerer til alle som har gjort det bra, og som er fornøyde med dagen :)!

Hi hi, ikke noe problem. Bemerket det bare in case du hadde misforstått og skulle fått excellent senere ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte ikke selv, men et avkom av Leo stilte i valpeklassen, og slo til med BIR! :) Moren ble i dag BIR og NUCH :D:drool:

Se på den fine kritikken ''barnebarnet'' mitt fikk da :D

''7mnd, Sizzor bite. A super puppy with excellent type. Excellent head and expression, nice mask. Good angulated shoulder, a dry and well developed body, good rear angulation. Very nice coat and colour. One of the best puppy I have seen in years! Moves easy around. Very promising!!''

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...