Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye koster det å ha bil?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Så driver jeg altså og funderer på dette igjen, da. Når man trener (og etter hvert vil konkurrere i) bruks og lydighet, hadde det unektelig vært litt praktisk å ha en bil. Problemet er at jeg er student med tilhørende studentøkonomi, så jeg måtte i så fall få meg en deltidsjobb for å ha råd. Men hvor mye koster det egentlig å eie og bruke en bil? Uforutsette verkstedutgifter må nesten komme på siden av dette regnestykket, det er noe sparekontoen min heller får lide under.

Hvis jeg skulle ende opp med å kjøpe en bil, ville det blitt en nokså rimelig en, type 15-20 000 i innkjøp. Den ville ikke vært spesielt ny med andre ord, og ville ha gått noen kilometer allerede. Jeg ser for meg at jeg hadde fått et bruk omtrent slik:

2 ganger i uka: kjøring til trening eller tur- og sporområder, 4-20 km.

2 ganger i måneden: kjøring til kurs, stevner, utstillinger eller treninger lenger unna, samt besøke familie i Oslo eller dra på handletur, 50-150 km.

Et par ganger i året: lengre turer, som tur/retur Trøndelag (110 mil) eller til treningstreff, ukeskurs o.l.

Hvor mye sånn omtrent vil et sånt bilhold koste meg i mnd/året, tror dere? Jeg har ikke peiling, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

BUSTED! Jeg eier aksjemajoriteten i NAF, og har startet en hellig krig for å få vervet alle soniser inn. Godt du fikk avslørt strategien der.

Bruker man 1000,- på bilen i mnd så er det hvertfall for meg LETT verdt de ekstra "ca" 500,- for buss/tog, mtp at jeg ikke er avhengig av rutetider og jeg syns det er kjedelig å vente rundt og/eller b

Her er jeg veldig uenig. Ettersom TS skal ha en billig bil kommer hun seg unna med ca 4-6000 på forsikring i året alt etter som hvor langt hun kjører, type bil etc. Og siden bilen garantert vil ha, i

Alt for mye! *hulk* :P