Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Sitter jeg i sengen med ny operert, fremdeles litt dopet Blondie. Vi må krangle litt om at det er lurest at hun sover nå :P Før hun innser at hun faktisk ikke orker noe annet nå enn å sove. Hun er veldig søt, med turkis boddy og turkis bandasje på foten :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo god tid til fristen går ut, men jeg fant ut at det er lett å glemme *distrè* :P

jeg må vel dit uansett siden jeg er i styret :P

og nå sitter jeg og prøver å lage design til kelpiespesial rosetter. det er FOR mange valg :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis, jeg ringte bestevenninna mi for å gratulere med dagen, og fikk høre på hennes diskusjon med sin sønn - for han skulle legge seg, og kledde på seg Spiderman-pysjamas. Og derfor måtte han spise kveldsmaten med sverd, for Spiderman hadde sverd. Dermed basta.

Og ikke at jeg er å innmari god på superhelter, men jeg TROR kanskje at barnets mor hadde rett i at det er kaptein Sabeltann som har sverd, og at Spiderman bruker andre ting.

Men nei. Treåringen hadde rett. For tenk!

Jeg er glad jeg slipper slike diskusjoner med Foenix... :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Sånn har jeg sett Queen en gang, og det var etter hun hadde funnet ut at hun skulle rulle seg i råttent myrvann på fjellet sist høst. Hun lukta så jæ*****, og det å få vaska ut den lukta av en i utgangspunktet litt lang puddelpels, var helt umulig i en iskald bekk. Så da tok eier frem kjøkkensaksa, som var det eneste tilgjenglige klipperedskapet, og klipte henne helt ned. Hun fikk bare beholde pels på halen, hode og noen dotter nederst på beina. Herre gud, som hun så ut - og vi holdt på å le oss ihjel. Da ble hun sånn - ville ikke se på oss og var skikkelig overlegen, men vi fikk vaska henne ordentlig og hun lukta godt etterhvert da :lol:

:lol:

Er 'a nedlagt? :P

Ikke i teorien, men i praksis har jeg ikke funnet noen som kan håndtere og derfor fortjener både den og meg :P

.. Har jeg kjørt hit og dit og henta folk og dyr :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis, jeg ringte bestevenninna mi for å gratulere med dagen, og fikk høre på hennes diskusjon med sin sønn - for han skulle legge seg, og kledde på seg Spiderman-pysjamas. Og derfor måtte han spise kveldsmaten med sverd, for Spiderman hadde sverd. Dermed basta.

Og ikke at jeg er å innmari god på superhelter, men jeg TROR kanskje at barnets mor hadde rett i at det er kaptein Sabeltann som har sverd, og at Spiderman bruker andre ting.

Men nei. Treåringen hadde rett. For tenk!

Jeg er glad jeg slipper slike diskusjoner med Foenix... :D

Herlig! :lol:

Eller, mamman til superhelten synes kanskje ikke det...? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hundene fått 20 kilo vom, og jeg har fått to liter melk og en pakke bacon. Som skal bli til pannekaker eller havregryn, alt ettersom hva jeg gidder å lage etterpå.

Da er de gode og mette tenker jeg :D

Da er den lille sneien i kjelleren malt to ganger, så da sier jeg meg ferdig selv om det er litt luft under strien et par plasser. Får se om jeg leker pakkesel og bærer opp glass og litt mer i kveld eller ikke. Nå straks middag :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! :lol:

Eller, mamman til superhelten synes kanskje ikke det...? :P

Nja, han har vannkopper for tiden, så da fikk han lov til å spise kveldsmat sammen med sverdet sitt, i hvert fall. Så lenge han ikke bruker det til å klø seg med :(

Da er de gode og mette tenker jeg :D

Ja, du vet, sånne drog eter en jo ut av huset. Eller som Trude Mostue sa en gang - en må bruke bæreposen fra Rimi for å plukke opp etter slike hunder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan nkk godkjenne raser som ikke er fci-godkjent?

Man kan vel ikke bare lage sine egne regler? :mellow:

Sent from my GT-I9100

Jo, de kan anerkjenne raser. NKK lager sine egne utstillingsregler, og disse rasene kan dermed få tildelt cert - men ikke CACIB før FCI anerkjenner de som raser.

Det er ikke altfor mange år siden at dansk-svensk gårdshund ikke var anerkjent av FCI og ikke fikk utdelt CACIB. Og det er flere slike raser den dag i dag - du finner de nå bakerst i utstillingskatalogen, og jeg mener det blant annet gjelder tsjekkisk rottehund, svensk hvit elghund og minoritic shepherd dog (eller hvordan det nå skrives, jeg trener enda på det).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Nå er jeg så flau :icon_redface: Ulla stakk den lange synåla si ned i en stakkars manns handlepose da vi skulle gå forbi på fortauet og så dro hun opp et rundstykke. På et nanosekund. Han så ikke helt humoren i det, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi kroppen et par timers søvn og hvis ting ikke er bedre da så blir det sykehuset i kveld :( Når mamma er bekymret ja da er det virkelig ikke bra for hun er aldri bekymret hun... :hmm: Enten så skjer det noe med denne sykdommen jeg har eller så har jeg fått et eller annet på toppen av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hundene fått 20 kilo vom, og jeg har fått to liter melk og en pakke bacon. Som skal bli til pannekaker eller havregryn, alt ettersom hva jeg gidder å lage etterpå.

*Lure på om SFX har magiske evner, for hvordan omskaper man bacon til havregryn???? tenke tenke*

Ikke i teorien, men i praksis har jeg ikke funnet noen som kan håndtere og derfor fortjener både den og meg :P

Godt å høre at du er selektiv :D.

Nå er jeg så flau :icon_redface: Ulla stakk den lange synåla si ned i en stakkars manns handlepose da vi skulle gå forbi på fortauet og så dro hun opp et rundstykke. På et nanosekund. Han så ikke helt humoren i det, gitt.

:lol: Synes jeg minnes noe om ei tidligere bikkje og en matpakke som forsvant fra hånda til en kompis en gang... LITT flaut :D

Willy er litt heftig i magen sin i dag... han har satt til livs nesten 1 kg hundekjeks i dag, han :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli trenger ekstra kos av hele sonen i dag sier hun. Hun var teit å glemte venstre regelen vår i nedoverbakken. (bikkjene for passere og trekke bakover på venstre side). Hun ble litt ivvrig og skulle passere min høyre side 2 ganger og der henger jo den ene staven å bare dasker rundt. Hvem tror du ble dasket i nesen av den ukontrollerte staven? og hvem tror dere får skylden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer så at jeg ikke driver med musikk når man ser hvor mye kult man kan gjøre :aww: Den videoen krever en titt folkens!

Det minner meg om denne, som er en av de bedre instrumentale prestasjonene jeg har sett i Glee - og det sier jeg til tross for at jeg ikke kan FORDRA MJ, men musikken ble litt mer spiselig satt inn i en Glee-episode eller to, gitt... Anyway, mesterlig spilt av cellistene, og jeg fikk lyst på cello der og da.

Usj da :(

Ja, stakkars liten - jeg husker selv da jeg hadde vannkopper, men jeg var i det minste gammel nok til at en kunne forklares og forstå. Han her fatter jo ingenting, stakkars, alt er bare ekkelt.

*Lure på om SFX har magiske evner, for hvordan omskaper man bacon til havregryn???? tenke tenke*

Du steker det til det blir veldig hardt, i bittesmå biter, vel!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli trenger ekstra kos av hele sonen i dag sier hun. Hun var teit å glemte venstre regelen vår i nedoverbakken. (bikkjene for passere og trekke bakover på venstre side). Hun ble litt ivvrig og skulle passere min høyre side 2 ganger og der henger jo den ene staven å bare dasker rundt. Hvem tror du ble dasket i nesen av den ukontrollerte staven? og hvem tror dere får skylden?

Uff da! Ser det for meg..

Dattera sender en trøsteklem med en liten pote foran munn i det hun sier "hihi, klønemamma!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli trenger ekstra kos av hele sonen i dag sier hun. Hun var teit å glemte venstre regelen vår i nedoverbakken. (bikkjene for passere og trekke bakover på venstre side). Hun ble litt ivvrig og skulle passere min høyre side 2 ganger og der henger jo den ene staven å bare dasker rundt. Hvem tror du ble dasket i nesen av den ukontrollerte staven? og hvem tror dere får skylden?

Haha, huff da... Kan levende forestille meg de såre øynene. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var deilig å komme seg ut litt! Nå har jeg ikke gått ordentlig tur siden nyttårsaften, så det var på høy tid å komme seg ut i skogen igjen. Veldig glad for at jeg tok på broddene da, for der var det jo skøytebane omtrent.

Nå skal brød og rundstykker få en tur i ovnen snart, så har jeg god kveldsmat. I mellomtiden kan jeg jo pønske litt på hvordan jeg skal klippe meg hos frisøren i morgen. Planen er egentlig bare å stusse litt, men jeg ser for meg at jeg plutselig kan finne på å gjøre noe langt mer drastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er selektiv :D.

Åh, jeg tror ikke jeg skal skryte på meg det? Det er bare det at de jeg liker å ligge med, orker jeg ikke å prate med, og de jeg orker å prate med, de liker jeg ikke å ligge med :aww:

Stakkars, stakkars Talli! Du slåååår henne du, JeanetteH :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så himla glad! :banana: Den siste personen jeg hjalp med cv og søknad gikk fra å ha søkt på et tjuetalls stillinger uten svar til å bli innkalt til intervju samme uka som hun søkte med det vi jobba fram!

Jeg kan faktisk stå inne for intervjugarantien min. Så langt har absolutt alle som har vært gjennom en runde med meg kommet på intervju, det synes jeg er himla stas, altså! :lol: Nå håper jeg bare at hun forrige som har vært på 5-6 intervjuer og som har 6 ventende på seg da hun kommer hjem fra ferie skal få seg jobb også, det er hadde jo vært ålreit. :)

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi hjemme fra valpekurs. Jesper var kjempeflink! Men han var litt usikker. Tøft å være på oppdagelsesferd uten storebroren sin, altså! Mange søte valper der, da. En norsk buhund, en supermegasøt liten shiba og en festlig labrador/golden/flat-blanding blant annet. Håper Jesper er litt tøffere neste gang. Han ble litt varmere i trøya etterhvert, men det var fortsatt best å sitte nære mamsen... Men han tok "sitt" og "stå" ganske kjapt og hadde godt fokus, så det er bra :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli trenger ekstra kos av hele sonen i dag sier hun. Hun var teit å glemte venstre regelen vår i nedoverbakken. (bikkjene for passere og trekke bakover på venstre side). Hun ble litt ivvrig og skulle passere min høyre side 2 ganger og der henger jo den ene staven å bare dasker rundt. Hvem tror du ble dasket i nesen av den ukontrollerte staven? og hvem tror dere får skylden?

Willy sier at Talli godt kan få komme og bo her!!!!

Du steker det til det blir veldig hardt, i bittesmå biter, vel!

Å herregud, selvsagt *klask i panna* :P

Åh, jeg tror ikke jeg skal skryte på meg det? Det er bare det at de jeg liker å ligge med, orker jeg ikke å prate med, og de jeg orker å prate med, de liker jeg ikke å ligge med :aww:

Ok - du er ikke selektiv altså, bare sær *fnis*.

Spiser jeg rester etter jula... for man må spise opp det man har i skapene, sant? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...