Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
I know :lol: Men jeg vil ikke si hvem jeg tror det er, tilfelle det ikke gjelder den jeg tror det er :lol: Litt dårlig gjort å oute noen som kanskje ikke har noe med det å gjøre, men det er noen hint på FB :lol: Men jeg er ihvertfall rimelig sikker på ar den/de personene ikke jukser seg til det ene og det andre :yes:

Link takk..

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet

Ok, i August fikk ei tispe 4 valper, nå er hun halveis drektig igjen med samme hannhund som forrige gang! WTF er poenget med det?!? Så hu fikk halvannen mnd pause fra valpene ble levert til hun var på tjukke igjen...

Skrevet
Herregud. Nå kan jeg dø, jeg har opplevd alt.

Hører noen går ned betongtrappa til verandadøra mi (som forøvrig er av glass fra topp til bunn og går rett ut på gata. Midt på Løkka. Det føles noen ganger litt utrygt, og de som flakser rundt her på natta er alle langt fra riktig navla, så dette har jeg egentlig bare ventet på). Jaha, tenker jeg. Enten banker et fremmed, forvirra menneske på og vil inn for enhver pris, eller knuser glasset og trasker inn i stua mi uten å spørre først, eller så blir vel låsen forsøkt dirket opp. Men det skjer ingenting. Jeg sitter i sofaen to meter unna og venter på at helvetet skal bryte løs. Så hører jeg sko som flytter seg på betongen. Litt kremting og mumling. Så heftig spytting. Mer sko som flytter på seg. Lyset er på her, så jeg vet jo at dette menneske skjønner at jeg er våken og hjemme og bare noen meter unna. Hva vil han, liksom? Jeg er redd bankinga fra hjertet mitt høres helt ut, og jeg forbanner at Ulla er blottet for vaktinstinkt. Hun ligger og logrer og gleder seg til besøk.

Mer mumling. Skikkelig nutcase, altså. Da kan han jo tro at fanden selv er etter han. Jeg krabber over gulvet så forsiktig jeg kan for å hente telefonen og være klar til å ringe politiet. Nå har dette vart så lenge at jeg har blitt ordentlig redd. Så hører jeg en stemme til. De er to. Fuckitifuck. Det er bare en ekstra meter å krabbe bort til kjøkkenkniven.

"Se å gi fan. Gi mæ lua mi. Da gidd æ ikk å sug dæ meir."

DA lo jeg høyt. Både over meg selv som sto på alle fire med tårer i øya i dødsangst med en kjøkkenkniv, og så synet av de to bleke rumpene som løp da jeg dro gardina tilside for å se på disse fulle idiotene. Det forklarte brått også all spyttinga. :lol:

:lol: :lol:

Nå skal jeg og Mana ut i skogen! Det er vått... kjedelig.. Og det skulle liksom være litt sol idag.. jaja.. Får gå opp på Haukåsen for å se om vi ikke får noen solnedgang alikevel.. har mine tvil kjenner jeg :P

Skrevet

Lurer på om vi ikke skal gå en tur på skauen etterpå,men det er tåke og ikke noe fint kamera vær.Også har jeg en tenårings tispe som ikke har glemt alt hun har lært og ei som er på vei i løpetid som fullstendig har lukket øra BLÆ

Guest lijenta
Skrevet
Åååå det fikk jeg lyst på! Har bare ett egg igjen, jeg burde vel hatt to.. Ellers skulle jeg laget vafler etterpå. Tror jeg har de andre ingrediensene :)

Halver oppskrifta så har du nok egg

Det står på FB :P

Og for oss som ikke er venn med deg på fb. Vi vil også vite hihi ikke nysgjerrig nei:)

Skrevet
Lurer på om vi ikke skal gå en tur på skauen etterpå,men det er tåke og ikke noe fint kamera vær.Også har jeg en tenårings tispe som ikke har glemt alt hun har lært og ei som er på vei i løpetid som fullstendig har lukket øra BLÆ
Hvis hun ikke har glemt alt hun har lært er det vel null problem? :P

Vi ligger fortsatt og purker. Jeg tør ikke røre så mye på meg, for da starter festen. :P

Skrevet

Og for oss som ikke er venn med deg på fb. Vi vil også vite hihi ikke nysgjerrig nei:)

Står ikke på min FB :lol:

Skrevet

Spennende Tour! Therese går styggfort, la oss håpe at Diesel-Doris har en skikkelig dårlig dag i bakken, a!

Også har jeg god te og Bixit-kjeks med sjokoladetrekk. Herlighet for en fin søndag!

• Like 2
Skrevet
Tror nok den NKK artikkelen satte igang litt av hvert, ser endel annklager om utstillere som ikke har rent mel i posen :whistle: Ene annklagen går på så vidt jeg har skjønt en her inne, og jeg må si at jeg tror ærlig talt ikke på det.

Står ikke på min FB :lol:

Men herremin si hvor det er da :lol: Evt send PM til den du tror det gjelder og hør om du kan tippe :P

Skrevet
Ok, i August fikk ei tispe 4 valper, nå er hun halveis drektig igjen med samme hannhund som forrige gang! WTF er poenget med det?!? Så hu fikk halvannen mnd pause fra valpene ble levert til hun var på tjukke igjen...

Hørtes ut som en knall plan :blink:

Nkk er en fin bil *host*

Guest lijenta
Skrevet

hihi ja fikk PM så jeg er orientert

Ulla Britt gud du berget dagen her. Jeg lo godt av det siste du skrev:)

Skrevet
...ler jeg av Willy-dissing! :lol::lol:

Fineste og kuleste Willy :D

:D :D

Tror nok den NKK artikkelen satte igang litt av hvert, ser endel annklager om utstillere som ikke har rent mel i posen :whistle: Ene annklagen går på så vidt jeg har skjønt en her inne, og jeg må si at jeg tror ærlig talt ikke på det.

:shocked:

Ikke bra for nysgjerrige personer :P Det MÅ jo være Siri etter BIS'n i romjula :lol:

:fear:

Jamen det har vi faktisk - mange også :). Tror vi bygger minst en-to slike i hvert prosjekt jeg har vært med i - nesten :lol:. Bare nord for Gardermoen ligger det to stk :D.

Har vi vært på sparktur - og det startet såååå fint, kanonføre og herlig, men så kom vi til et veikryss og DER hadde de strødd, gitt. OK - da snudde vi da, og dro den andre veien, men bare et par km borti den veien hadde de strødd igjen... æsj! Men vi fikk en liten tur på nesten 6 km iallefall - kan'ke klage da :).

Også startet jeg å skrape maling av framskapet mitt. Det hadde masse, gammel og sprø maling, gitt, men det underste laget ser ut til å ha omtrent samme farge som jeg har tenkt å male det i når jeg har fjernet all den gamle malingen - det er jo kjekt :).

Skrevet
*klipp*

Jamen det har vi faktisk - mange også :). Tror vi bygger minst en-to slike i hvert prosjekt jeg har vært med i - nesten :lol:. Bare nord for Gardermoen ligger det to stk :D.

*klipp*

nei? Har vi slike? :o

Kanskje på tide at eremitten kommer seg ut i verden, hører jeg :aww:

Skrevet

Leser diskusjonen på nkk og forstår overhodet ikke hvilken sonis dere prater om, er jo mange soniser med i diskusjonen :P det ser jeg.

Skrevet

Tour De Ski, Skiskyting og hopp hele dagen lang :D

(Var på treningssenteret kl 10 da, så tatt min del av idretten i dag :D )

Skrevet
Hvis hun ikke har glemt alt hun har lært er det vel null problem? :P

Vi ligger fortsatt og purker. Jeg tør ikke røre så mye på meg, for da starter festen. :P

Ops mente hun har glemt ALT hun har lært..Ikke skulle ikke være med der i den setningen gitt :angel:

Skrevet

For en innsats av jentene! Fire norske blant de seks beste, da har det ikke så mye å si at Kowalcyk vant egentlig. Det hadde gjort seg om Bjørgen hadde vært med også, da. Gleder meg til VM jeg!

Nå skal jeg rydde litt fram til mannfolka skal ut og gå. Det blir innedag i varmen i dag, så jeg skal bli så frisk som mulig til morgendagens skoledag. Men med Tour og hoppuke så går det an å ha innedag, altså.

Skrevet

...sitter t.o.m jeg å ser Touren :o Tror jeg ble smittet av Siri i går :alien:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...