Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Var jeg som hadde ultralyd :P

Ah, da er to litt mer enn to valper, ja... Men grattis! Ex-svogers fikk tvillinger, og han synes det var praktisk - jevnt fordelt vekt på hver arm når du bærer rundt på begge to ;) Gratis styrketrening, fnis..

YUK!! Det hørtes veldig spesielt ut ja!

Det var det. Særlig når en ikke var forberedt på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Finnanger tror jeg han heter. Men seriøst - han er som en kelpie med unntak av at han ikke sleiker på deg :lol: Han er sånn :jump: og skravler i ett sett :lol:

Ganske kjekk er han også :whistle:

:lol: :lol:

Tannlegen min det :ahappy: Jeg trodde jo at han var litt for kjapp og gjorde ikke så bra arbeid, men det var visst meg som tulla med hvilken tann hva skjedde med, hihi. Han prater og prater, og man får jo ikke svara noe, det er litt frustrerende. Men jeg liker at han hele tiden spør om det går bra, og forteller meg at jeg er flink :aww:

Off to the handsome dentist!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnanger tror jeg han heter. Men seriøst - han er som en kelpie med unntak av at han ikke sleiker på deg :lol: Han er sånn :jump: og skravler i ett sett :lol:

Ganske kjekk er han også :whistle:

Kelpier er da alltid ganske kjekke :lol:

...har jeg vist endret utseende på hjemmesiden min. Ble veldig stor skrift på masse når jeg skiftet stil... orker jeg gjøre noe med det tro. Ble det veldig slitsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi regna jo med at gulvet ville slites fortere med hunder i hus, men levetid på ett år er ikke akseptabelt, rett og slett. Bambus regnes også for å være veldig hardt, det var derfor vi valgte det. Jeg tviler på at jeg vil kjøpe noe tregulv igjen etter dette, faktisk.. Men skal sjekke ut lønn :) Funderer på vinyl nå jeg. Eventuelt laminaten vi la på soverommet, den er veldig pen og ikke så glatt til laminat å være. Men først og fremst må vi få avklart dette rotet da.

http://www.ifi.no/hundestreker

Fant denne artikkelen etter et tur på google, sier litt om diverse gulv til hund :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da er to litt mer enn to valper, ja... Men grattis! Ex-svogers fikk tvillinger, og han synes det var praktisk - jevnt fordelt vekt på hver arm når du bærer rundt på begge to ;) Gratis styrketrening, fnis..

Ja, får se på det positive :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bones; jeg tror du har rett, blodprøve er tatt, avventer svar i morgen eller mandag, så blir det evt ATCH-test etter det.

Hum, det er jo litt kjedelig hvis jeg har rett egentlig. Du får oppdatere oss om hva resultatet blir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Hum, det er jo litt kjedelig hvis jeg har rett egentlig. Du får oppdatere oss om hva resultatet blir. :)

Ja, men samtidig så er jeg pragmatisk nok til å foretrekke cushing fremfor mye annet det kunne ha vært som langt fremskreden kreft eller andre ekle ting.. Cushing kan ihvertfall medisineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men samtidig så er jeg pragmatisk nok til å foretrekke cushing fremfor mye annet det kunne ha vært som langt fremskreden kreft eller andre ekle ting.. Cushing kan ihvertfall medisineres.

Er en bikkje syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var slik jeg oppfattet det du skrev, som jeg prøvde forklare :)

Jeg er også en av de som sjekker både dogweb, DKK, SKK og FKK hverdag etter resutlater på rasen min utav interesse. Og om jeg kjenner folk og vet de har HD røntget så ser jeg gjerne etter resultatene der også. Helt uten å være ute etter å "gni det inn". :)

Da er vi nok egentlig enige på det punktet. :P

En ting er å sjekke. Jeg gjør det selv, selv om jeg ikke sitter der daglig. Men så løper jeg ikke etter eier for å finne ut hvor jeg kan poste ting heller da. Folk skal få lov til å fortelle dritt om hunden sin selv.

Men når folk kommer med uttalelser at de er glade for at den har gjort en dårlig MH, eller har dårlige resultater på helse, blir avlivet, skadet etc, fordi de ikke liker eier, så vet man at folk godter seg på sånne ting.

Nei, for jeg har stort sett ikke problemer med å gå på isen sjøl (jeg skylder på puddærn i dag :aww: ), så det irriterer meg når folk skaper seg bare fordi det er glatt :P Jeg må på butikken en tur jeg og, om det er noen trøst, så det blir ikke helt "ingenting" her heller.. Og jeg syns jeg fortjener sjokolade i dag, bare fordi at beinet mitt er vondt :D

Jeg prøver å ikke la disse "enkelte menneskene" få styre følelsen mine så altfor mye jeg, så jeg ignorerer og fortrenger at de er sånn :aww:

Jeg gjør også det, jeg følger til og med på et par raser jeg ikke har sjøl, bare fordi de er "kanskje"-raser. Eller gjorde, nå om dagen så sjekker jeg ingenting.. hehe

Nå lar jeg ikke "enkelte mennesker" styre livet akkurat, annet enn at jeg har lyst til å bearbeide evt enda en helseskuffelse selv.... Det holder egentlig nok med en som pdd ikke er brukende til det hun er kjøpt inn som, og jeg veit at jeg kommer til å bli superlei meg dersom hun har grov grad på ledd. Og da har jeg lyst til å sitte og grine alene litt aller først. :P

Verste er at jeg oftest blir lei meg på andres vegner, og i 99% av tilfeller driter i hva folk sier om meg. Men når man faktisk hører folk setter omtrent pris på at noen eksempel blir skadet, havner i ulykke etc, så de ikke kan komme på et stevne, da blir jeg utrolig nok litt lei meg over at noen setter egne resultater og egoisme over helse og liv på både mennesker og dyr...

Nå har jeg i hvert fall handlet middag, så da har jeg gjort noe. :P Og følte meg som bambi på isen, trass brodder, for det er speilblankt her nå. Får strø trappa mi i natt før jeg legger meg trur jeg.... (Og mest lyst å montere et tau jeg kan holde meg i. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke jobben, møkk æsj dritt..

Søkt en annen da, som er enda nermere i det minste. Får håpe på den i stedet.

Kjenner at jeg ikke burde lest den beskjeden mens jeg satt på jobb i et rom sammen med andre mennesker. Så kjipt trodde jeg seriøst ikke det skulle være å ikke få den. Herregud, jeg har jo faktisk en jobb! Jeg TRENGER ikke ny jobb en gang, men hadde veldig lyst på.

Jaja, det går over .P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei! Påske er sol, sjø og bølgeskvulp :D

Du er helt ødelagt, du :P

Dagens anbefaling: Ikke fall på isen, og om du absolutt på falle på isen, så prøv å ikke ha beina innunder deg eller lande i bilen din.

Det har jeg prøvd, og nå har jeg en vond venstreankel og en vond høyreskulder. Da har jeg unnskyldning til å ikke gjøre noe i dag, sant?

Det kunne jeg fortalt deg FØR du testet det ut, altså :D

Jeg trodde ikke de trekte tenner sånn ut av det blå jeg :blink:

Om du vil trekke ei tann, så er det neppe noen som nekter deg det - men det kan jo hende de kommer med alternativer også liksom *ler*. Jeg bestilte time til å trekke ei dårlig tann i fjor - men endte opp med å bestemme meg for rotfylling og krone i stedet :).

Gross og jeg er hjemme fra veterinæren,denne gangen en som har MANGE års erfaring. Han fant ikke noe feil på ultralyden,blodprøvene var også helt fine.Han mente at det så godt som helt sikkert var en kraftig mage/tarm infeksjon,jeg håper inderlig han har rett!!!!!!!!!!!!!! Og han mente at vi ventet litt til med røntgen.

Nå skal jeg friste med alt mulig godt fra og med i morgen så håper jeg han spiser litt hvertfall!

Men fikk han ikke noe som kan hjelpe på en evt tarminfeksjon? Jeg tror kanskje ikke jeg ville roet meg med det siden han har gått så lenge uten bedring?

Jeg kjenner at jeg er glad for at i mitt miljø så er det ingen som klistrer negative ting på veggen til andre, uten at eier har sagt noe selv først. Jeg trodde ikke man gjorde sånt jeg. Er virkelig folk så slemme?

At om en hund har HD-E så legger noen ut "uff så leit" uten at eier har sagt noe selv?

*sjokkert*

Jeg har aldri sett at noen har gjort dette blant mine bekjente heller, så vidt jeg kan huske... Egentlig tror jeg kanskje det helst eksisterer i hodet på folk, og ikke på FB? :whistle:

Jeg syns det må være slitsomt å hele tiden måtte forholde seg til hva alle andre mener og la så mye negativitet styre livet sitt, jeg.

Enig...

Er jeg kvalm etter dagens middag... den var virkelig ikke god :x. Desserten var bedre da - banan og druer :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men samtidig så er jeg pragmatisk nok til å foretrekke cushing fremfor mye annet det kunne ha vært som langt fremskreden kreft eller andre ekle ting.. Cushing kan ihvertfall medisineres.

Absolutt! Mange hunder lever godt med cushing's i mange år. Jeg mente bare at man egentlig håper at hunden ikke er syk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle gode ønsker!! Og gleder meg litt til i morgen da skal jeg friste Gross m kjøttdeig og diettmat med buljongvann på.Håper han lar seg friste..... :) .

Siri,han fikk brusetabletter for diare og noe kvalmestillende. Hvis han ikke viser klar bedring i matlysten veldig fort så blir det flere undersøkelser.

Det han så på ul var en fin prostata,nyrene så bra ut,leverprøvene var fine.Tarmene var tomme bortsett fra væske og en liten knert m avføring.

Endret av Toril
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle gode ønsker!! Og gleder meg litt til i morgen da skal jeg friste Gross m kjøttdeig og diettmat med buljongvann på.Håper han lar seg friste..... :) .

Om ikke får vi stille oss i kø og komme på 5 min besøker 4-5 stk iløpet av dagen. Bare for å se om det blir spiselig da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte faktisk litt på å søke ny jobb nå... For å prøve å gjøre noe annet rett og slett. Så sjekket jeg lønninger, og kom fram til at jeg IKKE skal søke ny jobb. :P Å falle så mye både lønn og fritid utgår rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Er en bikkje syk?

Ja gamla har noen foruroligende tegn som gjør at jeg har startet utredning med tanke på Cushing.

Absolutt! Mange hunder lever godt med cushing's i mange år. Jeg mente bare at man egentlig håper at hunden ikke er syk. :)

Ja det hadde jeg håpet også, men heller syk enn dement :P

http://www.nordlys.no/nyheter/article6473543.ece

Dette er saken om bunes gård som har pågått i lang lang tid. Jeg er glad for at mattilsynet har valgt å etterfølge de retningslinjene som er lagt og at hestene avlives. Hva jeg mener om eieren som går ut i media og sutrer over mangel på empati og forståelse, det egner seg ikke på trykk engang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har Rasmussen innrømmet doping i 12 år. Sykkel er liksom ikke gøy noe mer. ALLE er jo dopa.... Kanskje på tide å utestenge folk på livstid for doping i idretten?

Jeg vet. Åh, jeg blir så skuffa! Jeg synes egentlig sykkelsport er kjempegøy, men nå klarer jeg ikke helt å glede meg over det. Jeg er helt enig i at straffene må bli hardere! Og synes vel også at pengesummene i endel sporter burde reduseres, men det er jo et håpløst ønske. Hva slags idrett skal vi se på vi som ønsker å beundre flinke atleter og ikke flinke farmasøyter og vitenskapsmenn?

Jeg fikk ikke jobben, møkk æsj dritt..

Søkt en annen da, som er enda nermere i det minste. Får håpe på den i stedet.

Kjenner at jeg ikke burde lest den beskjeden mens jeg satt på jobb i et rom sammen med andre mennesker. Så kjipt trodde jeg seriøst ikke det skulle være å ikke få den. Herregud, jeg har jo faktisk en jobb! Jeg TRENGER ikke ny jobb en gang, men hadde veldig lyst på.

Jaja, det går over .P

:console: Mitt mantra da jeg søkte jobber i ni mnd uten positivt svar her i fjor var at hvis jeg ikke fikk en jobb var det fordi en ENDA bedre ventet! Det virker ikke alltid sånn, men det ER sånn! Jeg ble f.eks innstilt som nr to til en jobb jeg teknisk sett hadde veldig lyst på, men den innebar flytting til en bitteliten plass hvor jeg ikke ville bo, et dårlig arbeidsmiljø (ble innrømmet i intervjuet til og med) og en veeldig krevende jobb for en nyutdannet. Ble kjempeskuffet, men fikk rett etterpå tilbud om drømmejobben med base bare et kvarter unna der jeg allerede bor, lystigere arbeidsoppgaver og minst like god lønn! Drømmejobben venter på deg, det var derfor du ikke kunne få denne! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når folk kommer med uttalelser at de er glade for at den har gjort en dårlig MH, eller har dårlige resultater på helse, blir avlivet, skadet etc, fordi de ikke liker eier, så vet man at folk godter seg på sånne ting.

Jeg må innrømme at jeg innimellom har kost meg litt over at hundene til enkelte har gått dårlig MH, men det er stort sett fordi de har sagt noe drit om Nora. Nora er min skrapbikkje hun, det er bare jeg som får kalle henne det..

Nå lar jeg ikke "enkelte mennesker" styre livet akkurat, annet enn at jeg har lyst til å bearbeide evt enda en helseskuffelse selv.... Det holder egentlig nok med en som pdd ikke er brukende til det hun er kjøpt inn som, og jeg veit at jeg kommer til å bli superlei meg dersom hun har grov grad på ledd. Og da har jeg lyst til å sitte og grine alene litt aller først. :P

Med fare for å høres veldig ufølsom ut, så er det jo bare å ikke gå inn på facebook eller andre sosiale medier før du har sjekket dogweb? Da kan du gråte så lenge du vil før du er nettsosial, liksom :)

Verste er at jeg oftest blir lei meg på andres vegner, og i 99% av tilfeller driter i hva folk sier om meg. Men når man faktisk hører folk setter omtrent pris på at noen eksempel blir skadet, havner i ulykke etc, så de ikke kan komme på et stevne, da blir jeg utrolig nok litt lei meg over at noen setter egne resultater og egoisme over helse og liv på både mennesker og dyr...

Skadefryd er den eneste sanne fryd, sies det :)

Nå har jeg i hvert fall handlet middag, så da har jeg gjort noe. :P Og følte meg som bambi på isen, trass brodder, for det er speilblankt her nå. Får strø trappa mi i natt før jeg legger meg trur jeg.... (Og mest lyst å montere et tau jeg kan holde meg i. :lol: )

Jeg om meg til og fra butikken uten å ramle jeg også, selv om det var nære på rett utafor butikken. Da hadde jeg blitt en anelse oppgitt, jeg ramler nesten aldri, så to ganger på en dag hadde vært litt for teit :lol:

Det kunne jeg fortalt deg FØR du testet det ut, altså :D

Men du gjorde det ikke, så da måtte jeg jo prøve sjøl da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gamla har noen foruroligende tegn som gjør at jeg har startet utredning med tanke på Cushing.

Æsj :(

http://www.nordlys.no/nyheter/article6473543.ece

Dette er saken om bunes gård som har pågått i lang lang tid. Jeg er glad for at mattilsynet har valgt å etterfølge de retningslinjene som er lagt og at hestene avlives. Hva jeg mener om eieren som går ut i media og sutrer over mangel på empati og forståelse, det egner seg ikke på trykk engang!!!

Mattilsynet kan faktisk ikke gjøre verken "rett eller rett" virker det som.. Jeg syns iblandt synd på de som faktisk jobber i mattilsynet. Enten så er det for sene eller så er de for snare elelr alt er bare feil. Er det rart mattilsynet virkelig må vite ALT før de kan gjøre noe? Nopp og iblandt tror jeg faktisk mye av det er media sin skyld.

...har jeg snakket med "snekkeren" gulvet han la i fjor tåler jo verken varme eller sol. Så nå har jeg fått avtale på at jeg får igjen pengene, kjøper nytt gulv og han legger det "gratis". Noe som skulle bare mangle, men han mener jo at han er "snill". My azz.... jeg har betalt han for en jobb, fulgt hans råd på gulv valg og det er dritt gulv. Får faktisk ikke dårlig samvittighet overhode og syns ikke han er noe "snill" jeg, han gjør rett og slett jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri,han fikk brusetabletter for diare og noe kvalmestillende. Hvis han ikke viser klar bedring i matlysten veldig fort så blir det flere undersøkelser.

Å, men det var bra da :). Vi håper på rask bedring :)

Men du gjorde det ikke, så da måtte jeg jo prøve sjøl da :aww:

Jamen du spurte jo ikke... :aww:

Nei, vi får vel ta oss en sparktur igjen, Willy og jeg. Får benytte sjansen mens føret er bra :).

Også lurer jeg veldig på hva han driver med når han spretter opp, står og nistirrer på meg, mens halen går litt forventningsfullt og han gnurker... Raring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Doffen tok bussen til lysaker,der møtte vi T og tok timesekspressen til Hønefoss. Doffen oppførte seg som en engel på bussene og lå rolig og slappet av. Så gikk vi ned til bilsjappa og doffen var med inn og signerte papirer og alt. Så kjørte vi avgårde og på veien hjem så skjønte vi at doffen var utslitt :P så doffen satt mellom beina til t og sovnet sittende og plutselig falt hodet rett i setet. så jeg hylte hysterisk over doffen har daua :P for dette gjentok seg en del til vi fikk han til å ligge på gulvet og da snorket han hele veien hjem :P

Men nå er vi hjemme og bilen er parkert :ahappy: Doffen har sovnet hjemme :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...