Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå syns jeg veldig synd i nabovorstehren (korthårs), og det gjør han selv også. Hyler og sutrer, og eierne er ikke hjemme (han står i hundegård). Han har mulighet til å gå inn i garasjen via hundeluke (aner ikke hvordan de har ordnet ting til han der da), men jeg syns allikevel ikke noe særlig om at en så kortpelsa hund blir satt ut over så lang tid når det er så kaldt som det er ... Han pleier ikke å sutre så ille når han står der, bare varsle innimellom og komme med noen heftige pipelyder på ettermiddagen (etter å ha stått ute fra morgenen av). Mulig jeg er blaut, men ... Han stod endel ute før, men etter at de fikk opp hundegård har det vært fra morgen til kveld, og det er mange timer for en hund som åpenbart ikke trives kjempegodt med det. Spesielt nå på vinterstid. Får vel neppe gjort noe annet enn å forsøke å prate de til fornuft. Ikke bare vi som reagerer av naboene heller, og de har fått beskjed om at han bråker i tide og utide flere ganger. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Folkens! I dag skal jeg lage en skinke- og grønnsaksgrateng. I fyllet har jeg tenkt til å ha enten creme fraiche eller cottage cheese sammen med et par egg. Hva tror dere blir best?

Jeg ville blandet noen skjeer creme fraiche inn i selve gratengen, og lagt cottage cheese som et lag under osten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg drittsur. Dødskult å ha sagt opp en forsikring fordi man aldri kom til å trenge den - for så å trenge den :gaah:

Nei æsj, nå må vi opp et fjell tror jeg. Knurr. Massivt kjempeknurr faktisk. Og dere som har flydd med hund, MÅ man booke 48 timer før avgang? Eller kan man ringe og bestille dagen før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg drittsur. Dødskult å ha sagt opp en forsikring fordi man aldri kom til å trenge den - for så å trenge den :gaah:

Nei æsj, nå må vi opp et fjell tror jeg. Knurr. Massivt kjempeknurr faktisk. Og dere som har flydd med hund, MÅ man booke 48 timer før avgang? Eller kan man ringe og bestille dagen før?

Hva haaar du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg ville blandet noen skjeer creme fraiche inn i selve gratengen, og lagt cottage cheese som et lag under osten :)

Creme fraiche i selve gratengen og så dropper du den ekle cottage cheesen. (man er jo ikke nødt til å ødelegge god mat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos SAS kan du booke fram til før avgang, så lenge det er plass får du og plass :) Hva andre gjør vet jeg dessverre ikke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos SAS kan du booke fram til før avgang, så lenge det er plass får du og plass :) Hva andre gjør vet jeg dessverre ikke :/

Perfect, thank ju :flowers:

Hva haaar du gjort?

Det er definitivt delt skyld om det der altså, bare for å ha det klart :P Men det er helt klart at man aldri, aldri, aldri bør si opp forsikringer man ikke bruker - da trengs de gitt :gaah:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett å være Snufser som helst vil bo under huden til mamsen alltid. :aww: Men! Det har resultert i at hun HØRER på Bonden ute, hvertfall sånn innimellom. :lol: Han har ikke løpt bannende etter henne syv runder rundt nabofjøset eller måtte sperre henne inne på verandaen til naboen på lenge. :lol: Og siden hun nå faktisk hører, hvertfall innimellom, så kan han lufte dem løse for meg, og DET er gull verd. :wub:

*klipp*

De hører, som oftes, på gubben disse da når de er løse.. Men det er litt tett i øran innimellom ja :teehe: Men gubben forstår heller ikke de nødvendige tingene til nurket. Feks må man bæsje, så må man faktisk løpe langt nedpå jordet for å gjøre det me mindre man er veldig veldig trengt. Gubben mener det er å stikke av, men nurket kommer jo alltid tilbake :P Hardt å være nurk mener hun selv :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer skikkelig ekkelt.. Og det er ikke blodbrunt heller. hun er ikke seg selv nå :(Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

Okai, faktisk bæsj er skikkelig ikke bra, men bæsjelukt er også farlig. Huff. Stakkar lille. Har hun blitt undersøkt enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst??

http://www.dagbladet.no/2013/01/21/nyheter/neandertaler/neadertalere/stamceller/fodsel/25359426/

...kan han ikke bare forske på en hvilken som helst mann? Man trenger jo ikke å lage flere tullinger.

Haha, når perspektivet på forskningen er: «Når vi en gang må forholde oss til en epidemi, eller når vi må flykte fra jorda, er det mulig at deres tankegang kan være gunstig for oss, sier Church.» Da tenker jeg UFO og tullball med en gang. Forskning uten bakkekontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene klare, men dørstokkmila er laaang idag kjenner jeg. Også snør det ute.

Planen er:
Pakke bil med Tesh og Acqua og ski. Pakke sekk med kakao og sjokolade. Kjøre 2 minutter til en fin løype, spenne på seg ski å gå så langt man gidder, sette seg ned med bål og kose seg en stund, gå tilbake til bilen og dra hjem.
Høres ut som en fin plan i hodet, må bare komme igang :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ryggsekk inne, men colaglass er fortsatt et problem. Har en sånn flaske med tut et eller annet sted som jeg skal lete fram til i morgen. :)

Amatør :P Colaglass og colaflaske i sekken. Problem løst :aww: Trenger jo ikke fylle opp glasset ved kjøleskapet, vettu :P

Sitter og tygger paracet og prøver å ikke røre på hodet. Har feber, hodepine og er svimmel. Burde egentlig ikke dra på jobb i dag, men jeg vet de har en skikkelig helvetesdag, så om jeg ikke kommer blir det litt krise :(

Men så er det jo dette med smitte og slikt i disse influensatider... :ermm:

Nei, får dra bortover og sjekke tilstandene, og høre om de vil ha meg eller ikke :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid glad i pelsene mine, men i dag kjente jeg at jeg satte ekstra stor pris på dem. Og Marvinius er en sånn silkepels som kryper inn i armkroken, ser opp på deg med vennlige øyne og noen ganger susser han meg forsiktig på kinnet. Da er alt så ekstra fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! I dag skal jeg lage en skinke- og grønnsaksgrateng. I fyllet har jeg tenkt til å ha enten creme fraiche eller cottage cheese sammen med et par egg. Hva tror dere blir best?

Jeg ville definitivt brukt creme fraiche!

Seriøst??

http://www.dagbladet.no/2013/01/21/nyheter/neandertaler/neadertalere/stamceller/fodsel/25359426/

...kan han ikke bare forske på en hvilken som helst mann? Man trenger jo ikke å lage flere tullinger.

Haha, føler du deg ikke eventyrlysten i dag, Belgerpia? :D :D

Sitter og tygger paracet og prøver å ikke røre på hodet. Har feber, hodepine og er svimmel. Burde egentlig ikke dra på jobb i dag, men jeg vet de har en skikkelig helvetesdag, så om jeg ikke kommer blir det litt krise :(

Huff, håper de ikke trenger deg. :hug: Men apropos jobb, har han mannen din kommet seg på intervju enda, eller? :whistle:

Det beste jeg veit med å komme hjem igjen, er å gå inn porten og se konturen av fire spisse ører i verandavinduet, og hvordan jeg ser halene begynner å vippe av glede idet de snur seg for å løpe meg i møte i gangen. :heart:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper de ikke trenger deg. :hug: Men apropos jobb, har han mannen din kommet seg på intervju enda, eller? :whistle:

Det beste jeg veit med å komme hjem igjen, er å gå inn porten og se konturen av fire spisse ører i verandavinduet, og hvordan jeg ser halene begynner å vippe av glede idet de snur seg for å løpe meg i møte i gangen. :heart:

Mannen var på intervju for to uker siden, men har ikke hørt noe mer. Krysser fingrene, men de er jo ute etter folk med erfaring, og det har han ikke. Huff, det er en ond sirkel, alle skal ha folk med erfaring, men man får jo ikke erfaring uten å faktisk få en jobb innen feltet :no:

Og ja, det er så herlig å se viftehale i vinduet når man kommer hjem :wub: snakk om å føle seg elsket :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært på Tenerife før, som har noen tips? Noe man bør se/oppleve? Skal være der en uke, og har bestilt leiebil til tre av dagene, skal opp til Teide en av de dagene, også tenkte vi å ta båt over til La Gomera og evt leie bil der en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært på Tenerife før, som har noen tips? Noe man bør se/oppleve? Skal være der en uke, og har bestilt leiebil til tre av dagene, skal opp til Teide en av de dagene, også tenkte vi å ta båt over til La Gomera og evt leie bil der en dag.

Vært der da jeg var yngre, med familien - husker ikke noe spesielle severdigheter. Det folk ofte glemmer når de er på Kanariøyene, er at det er flust med flotte turopplevelser og fjellområder der (vulkaner)!

EDIT: Du nevner Teide, ja :P Det er av og til et poeng å lese mer enn første setning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loro Parque :D :D :D :D totalt verdt turen opp dit (litt avhengig av hvor du bor selvfølgelig).

.. er jeg oppgitt, nav påstår jeg er sykemeldt enda jeg ikke er så jeg har ikke opptjent noe. så jeg ble hissig og de skal ringe meg tilbake etter de har sjekket opp i dette......................... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en valp (3-4 uker) hvor nesa er rosa med svarte kanter, men på den rosa delen har den litt svarte prikker. Er dette kun at pigmentet ikke er ferdig utviklet, eller vil nesa bli svart og rosa som voksen? Valpen er gyllen/lysbrun og har ingen hvite deler i pelsen sin. 
    • Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
    • Vi er en familie på 4 som har vurdert å skaffe hund lenge, og nå føler vi oss klare for ansvaret. Vi har falt for de små spisshundrasene japansk spisshund og kleinspitz, og vil gjerne høre deres erfaringer om disse. Vi er på jakt etter en liten, omgjengelig familiehund som både kan være med på tur i allslags vær og kose seg inne. Vi tenker at et medium aktivitetsnivå og ikke altfor krevende pelsstell hadde vært fint.   Vi ferierer en del på båt om sommeren og hunden må derfor vennes til båtlivet. Jeg har lurt litt på om det kan være krevende med spisshund på båt, siden de kan bjeffe en del? Når man ligger i havn er det jo mange andre båter og folk rundt overalt, og jeg bekymrer meg for om det kan bli slitsomt hvis hunden skal varsle hver gang den ser en fremmed. Vil gjerne ha synspunkter på dette. 
    • Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...