Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet
Du verrrrden så kjedelig å være bevegelseshemmet, og i tillegg til kjedsomheten så må alt planlegges! Bare det å ta med seg et glass cola fra kjøkkenet til stua når man ikke klarer å gå med bare en krykke! Verden skal være glad for at jeg skal være sånn bare en kort stund!

Ryggsekk eller kurv :aww: Hilsen hun med doktorgrad i krykkebruk :aww:

Skrevet
Ryggsekk eller kurv :aww: Hilsen hun med doktorgrad i krykkebruk :aww:

Jeg bruker ryggsekk inne, men colaglass er fortsatt et problem. Har en sånn flaske med tut et eller annet sted som jeg skal lete fram til i morgen. :)

Skrevet

Nå er jeg sliten :) Jeg føler de siste ukene har egentlig gått litt i et. Og det stopper ikke helt opp enda :lol: Jeg er SÅ bekymret på å ikke treffe rett dag når det gjelder parringen til Lyra! Jeg har mareritt om det tre netter på rad nå... Herre! Nå skal jeg svare på valpemailer, oppdatere bloggen, sende mail om organisasjonsaker og kandidatur og litt sånt.

• Like 2
Skrevet

1,5 time m宥skinnstur, med bare en hund, og mannen sin, det er ganske koselig det. Suldre oppover en m宥opplyst skogsbilvei, med en lykkelig svans svinsende rundt omkring fra ene skogkanten til den andre. Prate om lst og fast, og s堢are stoppe opp for 堬ytte p堳tillheten som er i norsk vinterskog-natt. Nei, vet dere hva, s宮e enkle ting, det er faktisk det som gjr livet litt ekstra fint innimellom. Jeg har en fin fyr, en fin hund, og en fin bygd. Ergo, ganske s堦int alt sammen just nu, i grunn! God natt, sonen. :-)

• Like 3
Skrevet

Er så fornøyd med hundene mine jeg. De er bare verdens beste :wub: Fikk en gjennomkjøring med Ivo i dag og jeg må si jeg ble imponert. Fri ved fot, innkalling med stå, dekk - stå - sitt under marsj og apport. Han bare jobbet, jobbet, jobbet og jobbet. Fri ved fot var nydelig og alle øvelsene utførte han utrolig kjapt og uten problem overhode. Alt kan vell alltid bli bedre på noe men helt seriøst så synes verken jeg eller de jeg trente med at jeg skal pirke noe mer på noen ting. I dag var han veldig med, utrolig førbar og jeg fikk det lille ekstra som jeg vil ha ut av han. Han er tross alt ikke i eliten og når jeg synes øvelsene var verdt gode karakterer på et elitenivå så skal jeg si meg fornøyd med prinsen. :wub: Når han fortsatte å gi det lille ekstra på treningsrundt 2 så gikk vi over til avstandskommandering og øvte på låste bakben og der er det en del å jobbe med men han gjorde en veldig bra innsats der også. Lea fikk trene fri ved fot og apport. 2 treninger med litt hjelp og jeg er meget godt fornøyd med fri ved foten når vi har trent så lite på det og hun enda er så ung. Terpe litt mer på helt nøyaktig posisjon i alle vendinger og i forskjellig tempo, og få inn en helt nøyatig utgangstilling får være neste mål. Apporten er også bra og på bare 2 treninger så henter/tar hun opp apporten og setter seg i utgangsstilling(jeg forlangte bare at hun kom inn til meg og hun valgte utgangsstilling frivillig! :wub: )

Etter et par timer trening med gode venner så fikk både hundene og jeg en tur i dusjen. De trengte et bad og nå lukter de herlig. Take away i kveld gjorde godt i magen og nå har jeg tilbragt en del timer i armkroken til mannemannen og dager må vell være perfekt da. Kroppen er tom og sliten, men det er en herlig følelse når det faktisk kommer fra en dag som dette. :D

nei nok kliss... :whistle: Nå skal vi ta kveld for i morgen er det klar for trening igjen. Så må jeg visst sette opp en plan for middag denne uken. Det skal være sunt og jeg må sette opp planen med oppskrift(i tilfelle jeg ikke orker lage det) og handleliste. Får se om det blir handling i morgen eller tirsdag for maten for i morgen er handlet inn. Jeg som er sååå dårlig på å finne ut hva jeg skal ha til middag og så skal jeg finne ut hva hele familien skal ha til middag når alle har 1000 ting de ikke liker og 1000 ønsker om hva de skal ha.

Får luske meg inn i middagstråden i morgen tror jeg :D

Skrevet

*frustrasjon*

Gahd! Hater dette, nå ligger jeg her da, begge hoftene er helt teite.. Hoftekulene på begge sider driver og detter ut av posisjon, det er smertefullt!

Ikke kan jeg ligge på sidene, for da "låser" Hoften seg etter 20-30 min, ligger jeg flatt faller de ut ( noe som kan sees utenpå.. At de sklir ut liksom) ligger jeg på magen sklir de ut... Jeg blir så frustrert! Jeg er 22 år gammel og har hofter som en 80 år gammel dame :(

Skrevet
*frustrasjon*

Gahd! Hater dette, nå ligger jeg her da, begge hoftene er helt teite.. Hoftekulene på begge sider driver og detter ut av posisjon, det er smertefullt!

Ikke kan jeg ligge på sidene, for da "låser" Hoften seg etter 20-30 min, ligger jeg flatt faller de ut ( noe som kan sees utenpå.. At de sklir ut liksom) ligger jeg på magen sklir de ut... Jeg blir så frustrert! Jeg er 22 år gammel og har hofter som en 80 år gammel dame :(

Æsj, det høres ikke kjekt ut :( Klem :hug:

Hardt å stå opp kvart på 6. Jeg har jo vært inni en døgnrytme (for første gang på over ett år) hvor jeg legger meg mellom 23-01 og våkner mellom 08-10. Da var dette for tidlig, og med litt for lite søvn. Nå spiser jeg havregrøt, så skal jeg fikse meg tacorester til lunsj på jobb i dag :)

• Like 1
Skrevet
De spilte denne på utestedet vi var i går, og jeg begynte å tenke tilbake til da jeg var 10 år gammel og shaket assen min til dette :lol:

Mens jeg tenkte på at jeg var nyskilt og var ute og "festa" (dvs var sjåfør) annenhver helg :lol:

---

Når man tusler rundt og nynner for seg selv:

As long as you love me

We could be starving, we could be homeless, we could be broke

As long as you love me

I'll be your platinum, I'll be your silver, I'll be your gold

Den følelsen.. :|

Skrevet
:console: Kanskje du burde begynne å sove med sånn type skinne som barn med HD bruker? Om det finnes?
Det er visst gått for lang tid til at det er noen "vits" med slikt.

:/

Yep, fremdeles våken...

Skrevet

FFFFFFFFFFFRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

• Like 3
Skrevet

Jeg er våååken, og skal snart ut å kjøre hjem til fetsund. Men før det får jeg huske å ta opp biff til middag idag, også må jeg på butikken å kjøpe frokost.

I natt har jeg drømt om wannabe berlinerboller - dvs vanlige hveteboller med samme type vaniljekrem som det er i berlinerbollene.

Og i går hadde jeg en deilig prat med typen, så jeg må prøve å kutte ut den dårlige samvittigheten, for det hadde jeg ingen grunn til å ha :D noen som vet hva man kan gjøre med sånt? Å bli kvitt den dårlige samvittigheten for ting man ikke trenger å ha dårlig samvittighet rundt? Jeg er ekstrem der nemlig.

Skrevet
Jeg er våååken, og skal snart ut å kjøre hjem til fetsund. Men før det får jeg huske å ta opp biff til middag idag, også må jeg på butikken å kjøpe frokost.

I natt har jeg drømt om wannabe berlinerboller - dvs vanlige hveteboller med samme type vaniljekrem som det er i berlinerbollene.

Og i går hadde jeg en deilig prat med typen, så jeg må prøve å kutte ut den dårlige samvittigheten, for det hadde jeg ingen grunn til å ha :D noen som vet hva man kan gjøre med sånt? Å bli kvitt den dårlige samvittigheten for ting man ikke trenger å ha dårlig samvittighet rundt? Jeg er ekstrem der nemlig.

Her var eneste som hjalp terapi når det kom til det der, satt dypt her :P

Folk må slutte å snakke om berlinbller! Nå skulle mannen på butikken for å kjøpe en pakke egg, og endte opp på berlinbolle jakt itillegg :lol:

God morgen! Snart spise frokost, så legge seg igjen og bare vri og slumre i sengen :)

Skrevet
Nå står det eplekake i ovnen, og jeg har skiftet sengetøy. Legg til halvannen time med rydding og vasking av Samfunnet og huset vi hadde nach i, samt en times tur med Geo, så har dette i grunnen vært en relativt produktiv dagen derpå. Har riktignok sovet to timer på sofaen også da, men det er vel lov. Nå gleder jeg meg til eplekake med krem og eplejuice til! Nam nam nam.

oppskrift?

Skrevet

Gah... Må på jobb en time før vi åpner idag bare for å fikse til nytt salg vi skal ha.. Ikke nok med det.. jeg må pille av alle de gamle prislappene på hvert plagg bare for å sette på nye.. :pinch: Det er sååå unødvendig! Gleder meg til salget er over...!

Igår kom jeg på at det er 10 dager til Femund... *panikk*

• Like 1
Skrevet

Nå er jeg bekymret for Aida. 3 dagen med brunt oppkast, og idag lukta det dritt. Godt jeg har avtalt med veten om å ta henne med på jobb idag uansett. Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

Skrevet
Her var eneste som hjalp terapi når det kom til det der, satt dypt her :P

Folk må slutte å snakke om berlinbller! Nå skulle mannen på butikken for å kjøpe en pakke egg, og endte opp på berlinbolle jakt itillegg :lol:

Lyst til å fortelle litt? (ta det gjerne på PM :) ). Jeg lider nok litt av kronisk dårlig samvittighet, selv for ting jeg egentlig ikke har noe med. Men får vel bare prøve å snu tankegangen litt og se på det på en litt mer positiv måte i de tilfeller det er aktuelt. Som f.eks at typen betaler mye ferier fordi jeg ikke har råd, men at jeg bidrar så godt som jeg kan. Og da var det deilig at han sa det selv i går, og satte pris på fordi han visste jeg bidro med så mye jeg kunne.

Haha, jeg trodde jeg var ferdig med det jeg også, men neida, nå skal man drømme om boller. Og jeg som ikke har lyst på det om dagen engang :P

Skrevet
Nå er jeg bekymret for Aida. 3 dagen med brunt oppkast, og idag lukta det dritt. Godt jeg har avtalt med veten om å ta henne med på jobb idag uansett.Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

Dritt som i bæsj eller dritt som i skikkelig ekkelt? Førstnevnte er et skummelt tegn hos mennesker vet jeg, men håper det ikke er noe alvorlig galt med Aida! :hug:

Skrevet

...bah, jeg vil ha ny jobb, eller begynne å studere noe, på nettet eller deltid/kveld..
Men jeg vet virkelig ikke hva.. Og det frustrerer meg..

Sitter på jobb nå.. og vil bare hjem sånn egentlig ..

Skrevet

I dag skal jeg se på Halvbroren og så se på mer Game of Thrones. Det er det fine med sykt barn som nekter å slappe av uten hudkontakt. Man har en jækla god unnskyldning til å ligge på sofaen. Bare synd bekkenet ikke tåler det.

Skrevet
Nå er jeg bekymret for Aida. 3 dagen med brunt oppkast, og idag lukta det dritt. Godt jeg har avtalt med veten om å ta henne med på jobb idag uansett.Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2 Dritt som i bæsj eller dritt som i skikkelig ekkelt? Førstnevnte er et skummelt tegn hos mennesker vet jeg, men håper det ikke er noe alvorlig galt med Aida! :hug:
Mer skikkelig ekkelt.. Og det er ikke blodbrunt heller. hun er ikke seg selv nå :( Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
Skrevet
oppskrift?

Denne oppskriften har farmor gitt til min mor, som igjen har gitt den til meg. Den ligger visst på tine.no også, så den er ikke akkurat superhemmelig. Men den er veldig god!

Bland 150 g hvetemel, 150 g sukker og 1 ts bakepulver. Smuldre i 150 g smør. Pisk to egg som du blander i deigen så det blir en jevn masse. Fordel denne i en smurt form (24 cm omkrets, men jeg brukte en liten langpanne og det fungerte fint). Skrell og skjær epler i båter - 2-4 stk, avhengig av størrelsen på eplene. Stikk båtene ned i deigen. Strø over kanel, sukker og hakkede mandler. Ca. 30 min i ovnen på 180 grader. :)

Nå er jeg oppe og har stavret meg ut på en liten luftetur med Geo. Jeg er helt ødelagt i beina (særlig i knærne) etter lørdag, og beveger meg som en åttisjuåring.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...