Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest lijenta
Skrevet
Ja, jeg tenkte å ha med ryggsekk, problemet er at jeg har en liten, fin sekk og en stor schtøgg. Hvis jeg skal ha med laptopen må jeg bruke den schtøgge! :P

Men da er det jo en gooooooooood grunn til å kjøpe ny fin stor sekk :)

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Guest Gråtass
Skrevet
Godt begrunna blir den vel ikke :lol: Synes det bare er veldig mistenkelig at 59 dager etter 18 mnd dagen kom kullet + at det ble tatt røntgen 46 dager etter parring og valpene syntes utrolig godt! Men det kan jo være tilfeldig også, man kan jo være så "heldig" å få parra akkurat på 18 mnd daged da.

Men har det noe å si om tispa er parre tre dager før eller tre dager etter fyllte 18mnd?! Det er vel litt småelig å henge seg opp i det, tenker jeg. Hadde tispa vært 15mnd eller hatt flere kull på rappen, så er det en helt annen sak, men ett par dager fra eller til syns jeg er bagateller.

Skrevet

Har fått sykdom på fiskene i det ene akvariumet. Skikkelig æsj! :(

Okei! Stå opp, tisse, cola.. Røyk! Dusj! Lufte hunder, gå!

Viste ikke at du røyka! Ikke at jeg kjenner deg, men ikke fått inntrykk av det :P

Skrevet
Det er helt sikkert bare du som legger merke til at den er schtøgg :) Eller er den schtøgg-schtøgg :P

Vi snakker ensfarget rød nylon fra nittitallet her!

Men da er det jo en gooooooooood grunn til å kjøpe ny fin stor sekk :)

Det er i grunnen sant, men jeg drar i firetida i morgen, litt lite tid til shopping før det!

Skrevet
Men har det noe å si om tispa er parre tre dager før eller tre dager etter fyllte 18mnd?! Det er vel litt småelig å henge seg opp i det, tenker jeg. Hadde tispa vært 15mnd eller hatt flere kull på rappen, så er det en helt annen sak, men ett par dager fra eller til syns jeg er bagateller.

Det er vel helst det at i NKK's regelverk så står det at tispen skal være 18 måneder før parring.

Men det var vel litt lite å fare med her :P

Og vet dere hva? For akkurat to år siden så feiret jeg førtiårsdagen min - og fikk verdens beste gave! Da be nemlig denne skjønne saken født :wub:

431247_10151264591206985_141284274_n.jpg

Gratulerer med dagen lille Smula mi :D

• Like 8
Skrevet

Skaperverket er det dummeste dyreprogrammet jeg har sett på flere år..... Herregu!

Guest lijenta
Skrevet
Vi snakker ensfarget rød nylon fra nittitallet her!

Det er i grunnen sant, men jeg drar i firetida i morgen, litt lite tid til shopping før det!

Men i dag det er vel noen plasser som er langtidsåpen hihi

Skrevet

Kom oss hjem. Skulle inn med tre bæreposer og hundene. Siden en nabo var ute lot jeg de ikke gå løs, så doffen og Issi gikk pent foran meg helt til vi rundet svingen bort til oss da skulle de nemlig HJEM... Og der var det is så jeg skled avgårde på begge knærne med varer og hunder i alle retninger. Trengte ikke kjefte engang doffen lå i bakken og bare jeg vet... Jeg var dum... :-P Godt han kan bare føle det nå da :-P

Så nå ruller han rundt i glede over å være hjemme på teppet :-P skrulle hund.

Skrevet

De få reglene NKK har synes jeg man burde klare å følge. Men når man er ansatt i NKK så kan man vel gjøre som man vil (virker det som noen ganger) og nei, jeg kommer ikke til å klage inn. Det er nyttesløst når man ikke har konkrete bevis.

Skrevet

Hjemme fra kiropraktoren. Og jeg regner med at hun faket funnene på Vida igjen, slik at hun kan komme tilbake om seks uker. :aww:

Nå venter middag i ovnen. Ovnsbakte grønnsaker og burger. Og så skriver jeg matdagbok for tiden, og det er egentlig litt pes. :P Men så får legen se hva jeg spiser, og så skal vi finne ut hva jeg er allergisk mot. Thai mat fra take awayen i Særp går i hvert fall på den listen "ikke tåler". :lol:

Skrevet

...ser jeg på forelesninger om HR-strategi. Snart siste eksamen! Samtidig løser jeg rubrixkube. Jeg var så dum at jeg kjøpte en til mannen til jul. Nå har han knekt koden for å få alle sidene på plass så nå har jeg fått dilla. *Sukk*

..men egentlig sitter jeg på hundesonen nå, da. :lol:

Skrevet

Nå har jeg sett de to første episodene av Girls. Virker i grunnen som en ålret serie! Så da vet jeg hva jeg skal glo på resten av kvelden. :P Bortsett fra at jeg skal prøve å snike meg bort på besøk hos kompisnabo så jeg kan se Sirkus Northug.

Men nå er det kanskje på tide med middag snart.

Skrevet
Jeg er så glad bilen min er så trofast og starter hver gang på første forsøk, selv hvor kaldt det er, og selv om den har stått stille flere dager (og også uker). Og i dag var den også snill med alle dørene :D

For ja, det er for kaldt for meg (kan jeg også skylde på brune øyne og brunt hår?), og hadde ikke orket noe som irriterte meg i tillegg til det på morgenen i dag.

Nå ser jeg frem til ferie til sydligere strøkt! :D

Det gjorde min 16 år gamle bil også :D Trofast som den er og selv om den hadde stått hele helgen :D

Skrevet
Har fått sykdom på fiskene i det ene akvariumet. Skikkelig æsj! :(

Viste ikke at du røyka! Ikke at jeg kjenner deg, men ikke fått inntrykk av det :P

Vel, det gjør jeg..

Skrevet
:brr: Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde peis! :brr:

Jeg også :brr: Har på en oljeovn nå og varmekabler men blir så kaaaldt for det :brr:

Spist vårruller (glutenfrie :D :D ) og ser på Life Unexpted. Grei serie, netflix :D

Skrevet

Nå ser jeg på "Secrets Eaters" igjen. Og jeg blir litt forbløffet over hvor fet maten er. Det renner jo nesten fett av det. Og er søren meg ikke rart de går opp i vekt på det kostholdet. Hun ene er klarte å spise over 7000 kalorier på en dag... :blink:

Skrevet
Joda, går så bra atte. Da jeg skulle parre Zeta ba jeg til de høyere valpeplanmakter om at hun måtte være klar den ene dagen jeg fikk med meg selskap. Skulle kjøre 60 mil en vei, tur/retur på dagen, og hadde liten lyst dra alene. Jeg ba NVH være såååå snille at de sørget for det. Og gjett, det ble sånn og 8 flotte valper ble født sånn passende tid etter det :D

Jeg er heeelt sikker på at du får samme "servicen" :ahappy:

Hun var veldig flink for to år siden, for da ble det påskeparring, og for de som hadde hannhunden passet det best med tispebesøk på de røde dagene, for da hadde de fri fra jobben og kunne være superfleksible for X'ens lyster og øh, ja. Så det ble parring onsdag kveld, skjærtorsdag, langfredag og påskeaften.

Nå kunne jeg egentlig tenkt meg parring til mandag... Jaja, de fleste planene denne uka er hundeplaner eller med hundefolk, så da har de nok forståelse for "sorry, skal til Freksta for et nummer."

Gratulerer med dagen, Smula!

Nå skal jeg sjekke nettbanken og se om NAV har fått ført over pengene mine, så jeg kan handle meg mat. Jeg er så sulten at jeg har fått hodepine, og jeg har bare pepperkakedeig, kålrot og vom i kjøleskapet.

• Like 1
Skrevet

Er det noen av dere som har disse, og kan si noe om størrelsen?

KH542_var_l6v7b5_medium.jpg

Mine bruker størrelse 60 i vanlig dekken, og 551 i dressen med ben. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal bestille :)

Skrevet
Jeg også :brr: Har på en oljeovn nå og varmekabler men blir så kaaaldt for det :brr:

Spist vårruller (glutenfrie :D :D ) og ser på Life Unexpted. Grei serie, netflix :D

HVOR fant du glutenfrie vårruller???? :| Me wants!

Skrevet
HVOR fant du glutenfrie vårruller???? :| Me wants!

jeg lagde selv :D :D du får kjøpt på meny sånne ris ting som du kan rulle de i :D sååååååå godt *droool* imorgen skal jeg lage løkringer med sånn glutenfri batter ting :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...