Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Synes det står respekt av den kustusen du har på deg selv monica, og jeg tror mange hadde hatt godt av å prøve noe sånt. Da over lengre tid, og ikke bare en uke. Man virker jo å glemme en del av prinsippene fra hundetrening, skulle likt å se noen klage på at bikkja trekker i bånd og de har prøvd en teknikk en hel uke uten resultat......

Å ha rutiner er noe av det beste man kan gjøre for både en selv og hunder, etter min mening, og at det finnes en og annen som det ikke funker for...ok. Monica mente neppe at dette var en vidunderkur som gjaldt for alle, det er det ingen som mener om klikkertrening eller noe annet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det virket ikke akkurat som om det var prøvd så veldig heller ;)

Funker for meg... Joa, funka vel bedre å sove bort hele dagen, for da fikk jeg sove "nok", nå varierer det veldig. Men å bli avhenig av sovemedisiner og innsovningstabletter vil jeg ikke, og de fleste leger jeg har vært borti er svært forsiktig med å gi bort det (men kanskje mer forsiktig til de unge?).

Men er glad jeg ikke har lege som kaster sånt etter meg, og ville forsikre seg at jeg prøvde å ha rutiner, hadde prøvd det å ikke drikke og spise det og det før man legger seg, osv osv.

Men ja RTL, kast i deg sovetabletter, det løser alt :) *ironi*

Edit: Jeg mener det er bedre å prøve ut alt, og finne ut hva som gjør at man sliter med å sove. Som f.eks RTL skriver at hun ikke får sove når det var mørkt (eller noe sånt), så bør man kanskje heller gå den veien at man får hjelp med det? Eller er det best å bare kaste i seg alt av medikamenter og glemme at det kanskje er noe annet som ligger til grunn?

Jeg er ung, har aldri sovet på dagen og alltid vært på jobb før klokken 7. Alikevel endte jeg med å ty til sovetabletter da jeg fortsatt ikke fikk sove når kvelden kom. Uavhengig av diverse rutiner. Ikke fordi jeg ikke var trøtt men fordi tankene overgikk søvnbehovet. For å få hjelp til diverse problemer er det dessverre ganske lang ventetid enkelte steder og for min del ble piller ett hjelpemiddel når ting var som verst. Men jeg har ikke lov til å bruke det mer enn annenhver dag og bruker det aldri i helger. Min lege har også god kontroll da hun kun gir ut små pakninger:)

Og det var helt utrolig hvor mye en periode med god søvn hjalp på de andre problemene også:)

Jeg har iallefall ikke hatt problemer med avhengighet (de gir en så ekkel smak i munnen at jeg ikke tar de for morroskyld)

Tror vel ikke det er snakk om at piller løser alt, men det kan være ett greit hjelpemiddel mens man jobber med søvnproblemene og eventuelle andre problemer:)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det står respekt av den kustusen du har på deg selv monica, og jeg tror mange hadde hatt godt av å prøve noe sånt. Da over lengre tid, og ikke bare en uke. Man virker jo å glemme en del av prinsippene fra hundetrening, skulle likt å se noen klage på at bikkja trekker i bånd og de har prøvd en teknikk en hel uke uten resultat......

Å ha rutiner er noe av det beste man kan gjøre for både en selv og hunder, etter min mening, og at det finnes en og annen som det ikke funker for...ok. Monica mente neppe at dette var en vidunderkur som gjaldt for alle, det er det ingen som mener om klikkertrening eller noe annet heller.

Det blir sånn når man har vært hos x antall leger. Om jeg skulle sovet bort hele dagen fordi jeg "kan" og bare gi f*** så hadde ikke de tatt meg seriøst og prøvd å hjelpe meg. Jeg VIL bli frisk, jeg, Jeg VIL komme meg ut i jobb en dag. Og da må man ta seg selv litt i nakken :) Liker ikke akkurat å sprøyte gift inn i trynet mitt mot hodepinen heller, men nå har jeg blitt utredet i straks 10 år, uten å finne noe, og da begynner man å finne andre løsninger. Og da betyr det ekstremt mye å slippe den intense hodepinen som bare gjør at jeg ligger å griner, ikke kan bevege meg, og ikke orke å gå på do engang, når man ellers har en hodepine som er der i varierende grad ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Tonje sin nabohund, så hadde jeg absolutt ikke prøvd å gjøre noe med den selv.

... har jeg hatt den beste natten på mange mnd :D Jeg sovnet kl 01.30, og det er rekord! Søvnproblemer er ikke verken kult eller lett.

Nå skal jeg lage meg mat som skal ha med meg på trening. Solen skinner fra skyfri himmel, og alt sier at dette blir en bra dag :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til Rak og andre som trenger det.

I går prøvde vi å slippe gutta sammen. Resultatet ble å tilkalle dyrlegen og Amigo sydd fem sting i ansiktet i tillegg til masse små sår. Føler meg som verdens dårligste hundeeier som utsatte Amigo for dette. Såvidt vi to klarte å skille de.

Nå må vi ha proff help.

Stakkars lille smurfern min.

Ånei! Så fælt! :( Det er ikke lett sånn der med hunders forhold, så du må ikke straffe deg selv for mye. Håper det går bra med Amigo og at dere finner en løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært så glad for en uvi før. Krysser alt som er for at det er det som plager henne. Vet. Mente det var noe i bakre del av buken og, men kunne ikke si hva. Så må vente på svar på blodprøve.

Finner vi ingenting på blodprøve og hun ikke roer seg på piller for uvi, så skal vi prøve å gi henne noen gode dager med ekstra smertestillende før hun får sovne inn hjemme på gården...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det virket ikke akkurat som om det var prøvd så veldig heller ;)

Funker for meg... Joa, funka vel bedre å sove bort hele dagen, for da fikk jeg sove "nok", nå varierer det veldig. Men å bli avhenig av sovemedisiner og innsovningstabletter vil jeg ikke, og de fleste leger jeg har vært borti er svært forsiktig med å gi bort det (men kanskje mer forsiktig til de unge?).

Men er glad jeg ikke har lege som kaster sånt etter meg, og ville forsikre seg at jeg prøvde å ha rutiner, hadde prøvd det å ikke drikke og spise det og det før man legger seg, osv osv.

Men ja RTL, kast i deg sovetabletter, det løser alt :) *ironi*

Edit: Jeg mener det er bedre å prøve ut alt, og finne ut hva som gjør at man sliter med å sove. Som f.eks RTL skriver at hun ikke får sove når det var mørkt (eller noe sånt), så bør man kanskje heller gå den veien at man får hjelp med det? Eller er det best å bare kaste i seg alt av medikamenter og glemme at det kanskje er noe annet som ligger til grunn?

Det er kjempefint for deg at det bare var å jobbe seg inn i en rutine, og det er kjempefint for deg at du slipper å ta tabletter for å få sove, men å sitte og være nedlatende og fremstille det som at man kjører i seg tabletter fordi man ikke gidder å gjøre noe aktivt selv for å bedre dette med søvn, kan du spare deg for. Det veit du ikke en dritt om, gjør du vel?

And for the record. Jeg tar ikke sovetabletter nå, fordi de jeg har prøvd ikke har funka. Så her funker ikke rutiner, ikke tabletter, ikke stå opp om morran og ikke å ikke sove på dagen. Og siden jeg er omtrent dobbelt så gammel som både Kangerlussuaq og deg, så har jeg rukket å prøve en metode i litt mer enn en uke av gangen.

Jeg husker da jeg var ung og trodde jeg visste hvordan man løste alt, jeg. Dere vokser det av dere, dere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært så glad for en uvi før. Krysser alt som er for at det er det som plager henne. Vet. Mente det var noe i bakre del av buken og, men kunne ikke si hva. Så må vente på svar på blodprøve.

Finner vi ingenting på blodprøve og hun ikke roer seg på piller for uvi, så skal vi prøve å gi henne noen gode dager med ekstra smertestillende før hun får sovne inn hjemme på gården...

Altså.. Jeg liker at det kanskje bare er en UVI, og krysser fingre og tær med deg. Bare for å ha presisert hva i innlegget ditt jeg likte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så gammel som tone, men har samme erfaring. Når søvnen min klikker helt så får jeg ikke sove på dagen heller. Kjempeartig. Etter noen dager med null søvn så må man bare benytte sjansene man har til å få sove, uansett tid på døgnet.

Innsovningspiller kan være en god hjelp. Så lenge man har respekt for hva man putter i seg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempefint for deg at det bare var å jobbe seg inn i en rutine, og det er kjempefint for deg at du slipper å ta tabletter for å få sove, men å sitte og være nedlatende og fremstille det som at man kjører i seg tabletter fordi man ikke gidder å gjøre noe aktivt selv for å bedre dette med søvn, kan du spare deg for. Det veit du ikke en dritt om, gjør du vel?

And for the record. Jeg tar ikke sovetabletter nå, fordi de jeg har prøvd ikke har funka. Så her funker ikke rutiner, ikke tabletter, ikke stå opp om morran og ikke å ikke sove på dagen. Og siden jeg er omtrent dobbelt så gammel som både Kangerlussuaq og deg, så har jeg rukket å prøve en metode i litt mer enn en uke av gangen.

Jeg husker da jeg var ung og trodde jeg visste hvordan man løste alt, jeg. Dere vokser det av dere, dere og.

Leser du hva jeg skriver, egentlig? Og har jeg sagt det fungerer for alle? Det fungerer ikke optimalt for meg selv engang, men jeg p-r-ø-v-e-r :) Jeg bare syns for mange går etter enkleste utvei, og når noen skriver noe her på forumet, så går jeg ut ifra hva de skriver, og ikke hva de ikke skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen valper i natt... Lurehund. Mamma'n hennes spiste også til rett før, så det tar vi ikke for god fisk. Mye styr i natt, men helt rolig nå. Hvis de ikke kommer i dag/natt begynner jeg virkelig å lure! Men sånn er det jo med flere paringsdager. Dag 63 fra første parring i dag. Dag 62 fra nr 2. Drømmer sånn om natta nå om hva som kommer. Haha. Tullerusk!
Hvor er det du skal ha valp fra, om jeg får spørre? :)
Det er ikke umulig nei. Var dette vi fikk tips om, men det er på tide å oppsøke noen som kan dette mer enn oss. Nå skal Amigo bli helt frisk før noe skjer ihvertfall. Så får vi heller starte på nytt med sakte tilvenning og komme i balanse igjen alle sammen. Har så vondt av han, han ser ikke ut stakkars.
Ja, det er nok lurt å la sårene heles og litt til, før dere starter på noen tilvenning igjen. Å kontakte noe som faktisk KAN noe om håndtering av problemer er nok lurt. Det er jo mange "eksperter" der ute - og mange flinke folk - men ikke alle vet hvordan de skal løse slike floker (det er liksom forskjell på å trene hund og å håndtere problemer). Og angående søvnproblemer, så finnes det selvsagt mange teknikker man kan bruke for å sovne, men det lønner seg jo alltid å finne ut hva bakgrunnsproblemet er først - og det er ikke alltid alle teknikker fungerer på alle. For min del var det antakelig først og fremst støy og bråk som bidro til at jeg sov fryktelig dårlig der jeg bodde før - i tillegg til en litt overaktiv hjerne når jeg var litt stressa eller skulle på noe spesielt dagen etter. Nå - her jeg bor - er det stille og deilig, og jeg våkner ikke av støy iallefall. MEN den overaktive hjernen er det fryktelig vanskelig å gjøre noe med (og det skal ikke mer til enn en hysterisk dårlig reklamesnutt på TV til, før jeg har fått den på hjernen og det kverner rundt i hodet hele natta). DET er det vanskelig å kvitte seg med. Jada - innsovningsCD er prøvd, avspenningsøvelser er testet ut, bevisst pusting og visualisering og greier - finfint for dem det funker for, men jeg blir så fokusert på akkurat teknikken at jeg iallefall ikke får sove :lol:. Eller ta f eks dersom jeg er på kurs - en uke på Sølen uten søvn er ikke så himla kult det heller. Ikke noe problem på dagtid når det foregår ting hele tida, og man skulle jo tro at man blir helt utslitt og trøtt etter en hel dag i skogen, men neida - da er man jo så skrudd av adrenalin og tanker og inntrykk at å sove, det kan iallefall jeg bare glemme (og det er jo helt umulig å lage seg rutiner og komme inn i en god vane når det gjelder sånt - man er jo ikke i de situasjonene så ofte liksom). For min del - med bare sporadiske søvnproblemer - er innsovningstabletter helt gull. En halv tablett og jeg sovner som et spedbarn. En enkel løsning? Selvsagt - men hvorfor pokker skal man gå for de vanskelige når det fungerer helt utmerket med de enkle?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor stor klem til Raksha! :hug:

Nå hadde jeg gledet meg til å spise eggerøre helt siden i går, og nå som jeg endelig har fått det, sitter jeg litt med en følelse av antiklimaks :lol:

Stakkars Tuf er absolutt ikke i form i dag! :cry: Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med han jeg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå er det ikke snakk om å ikke gjøre noe, jeg går i aktiv behandling, men det finnes ingen mirakelkur for det jeg har, det finnes overhodet ingen kur mot det, det må jobbes med, bearbeides, det må læres å leve med. Å sånn for å presisere det, så legger jeg meg å står opp på samme tid hver dag, om jeg legger meg kl 22, så nytter ikke det,fordi jeg får ikke sove - det skjer for mye ellers til at jeg klarer det. I enkelte situasjoner gjør det faktisk saken værre å overhodet legge seg ned. Jeg suser ikke rundt på dagstid, jeg er aktiv hele dagen, det er sånn jeg klarer å holde meg selv oppe. Det er ikke snakk om å ikke prøve, det er snakk om å prøve noe annet.

Jeg syns det er fint at det funker for deg jeg, Monica, men det er faktisk ikke rutiner som er problemet her.
Det er heller ikke snakk om å sove bort hele dagen, det er snakk om å ta seg en powernapp - når anledningen byr seg.
Jeg går på 5 døgnet med kanskje 4-5 timers søvn totalt, men jeg backer ikke ut , jeg gjør det som skal gjøres å klarer å holde ting så noenlunde under kontroll ved å faktisk finne oppgaver å gjøre. Jeg føler ikke selv jeg er lat, ikke gidder noe eller tar enkle løsninger, men jeg begynner å bli desperat etter søvn, jeg går på reserverbatterier jeg ikke ante eksisterte, å jeg vet sannelig ikke hvor jeg henter energi til å overhodet klare å sitte oppreist lengre.

Jeg står opp kl 7 hver dag, da starter dagen her hos oss, jeg er i seng i 01 tiden, men jeg ligger veldig ofte til 5-6 før jeg får sove, da er jeg så utslitt at jeg omtrent kolapser. De siste dagene har jeg ikke engang prøvd å sove, fordi det er dødfødt, det er for mye action for tiden til at jeg klarer å legge tankene fra meg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du hva jeg skriver, egentlig? Og har jeg sagt det fungerer for alle? Det fungerer ikke optimalt for meg selv engang, men jeg p-r-ø-v-e-r :) Jeg bare syns for mange går etter enkleste utvei, og når noen skriver noe her på forumet, så går jeg ut ifra hva de skriver, og ikke hva de ikke skriver.

Jeg leste flere innlegg jeg. Disse f.eks:

Så enkelt... Sorry, men kutter du ut å sove litt på dagtid, så er det enklere å sove på kvelden.. Om du prøver det over tid (og nekter deg å sove på dagtid), og fortsatt ikke får sove mer enn et par timer om natta, så er det kanskje greit å ta steget å gå til lege for å få hjelp. Men de vil helst ikke gi deg noe som helst, for sånt er ofte avhengighetsskapende, og det vil man virkelig ikke.

Jeg snakker av erfaring, og jeg har lagd meg rutine - stå opp tidlig, og legge meg tidlig (ikke alltid jeg får sove, men da står jeg uansett opp til fast tid dagen etter). Jeg MÅ ikke dette, for jeg har ikke noe jeg skal rekke, men jeg gjør det for at jeg skal få sove. Jeg gikk til lege for et par mnd siden fordi jeg ikke fikk noe søvn, energien jeg har minimalt av ble ennå lavere, jeg var konstant i dårlig humør, jeg grein av hver minste ting osv osv, men hadde prøvd alt! Og det var nesten så legen ikke ville gi meg noe, nettopp fordi de vil unngå sånt (og det vil jeg også). Så for meg er det absolut siste utvei. Og når du da tar deg en lur på dagtid, så har du ikke prøvd alt. Så få en rutine og hold den!

Dette var det jeg svarte på i utgangspunktet ikke sant? Og jeg svarte at jeg hadde motsatt erfaring enn deg - at det er ikke bare å lage seg noen rutiner, det er ikke bare å nekte seg selv å sove på dagen, så løser alt seg. Men siden det funka for deg, så går du ut fra at det må funke for alle andre også, gjør du ikke?

Nei, men det virket ikke akkurat som om det var prøvd så veldig heller ;)

Funker for meg... Joa, funka vel bedre å sove bort hele dagen, for da fikk jeg sove "nok", nå varierer det veldig. Men å bli avhenig av sovemedisiner og innsovningstabletter vil jeg ikke, og de fleste leger jeg har vært borti er svært forsiktig med å gi bort det (men kanskje mer forsiktig til de unge?).

Men er glad jeg ikke har lege som kaster sånt etter meg, og ville forsikre seg at jeg prøvde å ha rutiner, hadde prøvd det å ikke drikke og spise det og det før man legger seg, osv osv.

Men ja RTL, kast i deg sovetabletter, det løser alt :) *ironi*

Edit: Jeg mener det er bedre å prøve ut alt, og finne ut hva som gjør at man sliter med å sove. Som f.eks RTL skriver at hun ikke får sove når det var mørkt (eller noe sånt), så bør man kanskje heller gå den veien at man får hjelp med det? Eller er det best å bare kaste i seg alt av medikamenter og glemme at det kanskje er noe annet som ligger til grunn?

Dette svarte du på hva jeg skreiv.. Legg merke til uthevningene, for her går du ut i fra en hel masse dritt du ikke har belegg for å gå ut i fra. Nei, jeg får ikke "kasta sånt etter meg" fordi jeg ikke er ung lenger, jeg får sånt "kasta etter meg" fordi jeg faktisk har prøvd alt annet. Og nei, man "kaster ikke sånt i seg" og glemmer at det er noe annet som ligger til grunn - selvsagt er det noe annet som ligger til grunn, men veit du HVA som ligger bak RTLs soveproblemer? Veit du hva som ligger bak mine soveproblemer? Nei, det gjør du ikke. Hva om det ikke er noe som bare kan løses? Det er ikke alt som kan fikses bare fordi at man vil det, det trodde jeg du visste, du har litt erfaring i dette med kroniske sykdommer, ikke sant?

Også kommer cheerleaderen din :cheerleader:

Synes det står respekt av den kustusen du har på deg selv monica, og jeg tror mange hadde hatt godt av å prøve noe sånt. Da over lengre tid, og ikke bare en uke. Man virker jo å glemme en del av prinsippene fra hundetrening, skulle likt å se noen klage på at bikkja trekker i bånd og de har prøvd en teknikk en hel uke uten resultat......

Å ha rutiner er noe av det beste man kan gjøre for både en selv og hunder, etter min mening, og at det finnes en og annen som det ikke funker for...ok. Monica mente neppe at dette var en vidunderkur som gjaldt for alle, det er det ingen som mener om klikkertrening eller noe annet heller.

Misforstå meg rett, det står respekt av den kustusen du har på deg selv som har klart å løse søvnproblematikken mer eller mindre alene, men her er det enda en som uttaler seg om ting hun ikke har greie på, sant? Igjen. Jeg har slitt med søvnproblemer i et par tiår nå, jeg har rukket å prøvd en hel haug med vidunderkurer jeg, helt uten at jeg har gitt de opp etter en uke. Det kan det være at RTL har gjort også, ikke sant?

Det blir sånn når man har vært hos x antall leger. Om jeg skulle sovet bort hele dagen fordi jeg "kan" og bare gi f*** så hadde ikke de tatt meg seriøst og prøvd å hjelpe meg. Jeg VIL bli frisk, jeg, Jeg VIL komme meg ut i jobb en dag. Og da må man ta seg selv litt i nakken :) Liker ikke akkurat å sprøyte gift inn i trynet mitt mot hodepinen heller, men nå har jeg blitt utredet i straks 10 år, uten å finne noe, og da begynner man å finne andre løsninger. Og da betyr det ekstremt mye å slippe den intense hodepinen som bare gjør at jeg ligger å griner, ikke kan bevege meg, og ikke orke å gå på do engang, når man ellers har en hodepine som er der i varierende grad ellers.

Du er ikke alene om det, Monica, men noen ganger så holder det ikke med bare viljestyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og angående søvnproblemer, så finnes det selvsagt mange teknikker man kan bruke for å sovne, men det lønner seg jo alltid å finne ut hva bakgrunnsproblemet er først - og det er ikke alltid alle teknikker fungerer på alle.

Det er det du sier her som er viktig. Men selvfølgelig, har man gjort det man kan, og vært i samtale med lege (kanskje psykolog om man har problemer som kanskje hindrer en i å få sove), og ikke noe hjelper, så selvfølgelig gjør man jo det beste. Man vil jo helst ikke bare fjerne et symptom, men årsaken til det.

Og RTL: Jeg går bare ut ifra det du skriver på forumet.

Og jeg skulle skrivd noe til den siste setningen i innlegget ditt, men jeg lar være.

Jeg leste flere innlegg jeg. Disse f.eks:

Dette var det jeg svarte på i utgangspunktet ikke sant? Og jeg svarte at jeg hadde motsatt erfaring enn deg - at det er ikke bare å lage seg noen rutiner, det er ikke bare å nekte seg selv å sove på dagen, så løser alt seg. Men siden det funka for deg, så går du ut fra at det må funke for alle andre også, gjør du ikke?

Dette svarte du på hva jeg skreiv.. Legg merke til uthevningene, for her går du ut i fra en hel masse dritt du ikke har belegg for å gå ut i fra. Nei, jeg får ikke "kasta sånt etter meg" fordi jeg ikke er ung lenger, jeg får sånt "kasta etter meg" fordi jeg faktisk har prøvd alt annet. Og nei, man "kaster ikke sånt i seg" og glemmer at det er noe annet som ligger til grunn - selvsagt er det noe annet som ligger til grunn, men veit du HVA som ligger bak RTLs soveproblemer? Veit du hva som ligger bak mine soveproblemer? Nei, det gjør du ikke. Hva om det ikke er noe som bare kan løses? Det er ikke alt som kan fikses bare fordi at man vil det, det trodde jeg du visste, du har litt erfaring i dette med kroniske sykdommer, ikke sant?

Også kommer cheerleaderen din :cheerleader:

Misforstå meg rett, det står respekt av den kustusen du har på deg selv som har klart å løse søvnproblematikken mer eller mindre alene, men her er det enda en som uttaler seg om ting hun ikke har greie på, sant? Igjen. Jeg har slitt med søvnproblemer i et par tiår nå, jeg har rukket å prøvd en hel haug med vidunderkurer jeg, helt uten at jeg har gitt de opp etter en uke. Det kan det være at RTL har gjort også, ikke sant?

Du er ikke alene om det, Monica, men noen ganger så holder det ikke med bare viljestyrke.

Jeg vet ikke hvem som er nedlatende jeg? Fordi et forummedlem "støtter" eller sier seg enig, så skal du være nedlatende til det? Bare fordi du ikke er enig? Tydeligvis et sårt tema for deg, men jeg gikk utifra (igjen) det RTL skrev her på sonen.

Og på det jeg utheva her.. Har ikke jeg sagt flere ganger at det fortsatt ikke funker optimalt? Og jeg har ikke skrivd noe sted at dette hjelper for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som døgnturnusarbeider så :heart: mine innsovningstabletter. Og jeg merker fort når det skjærer seg, og det får holde på ett døgn så ser jeg fram til en uke med søvnproblemer når jeg snur.

Og som legen min sa: Det er langt farligere enn noen medikamenter..

Forøvrig har jeg ikke søvn"problemer" jeg er bare turnusarbeider :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tur med Casper i stad, og skulle gå forbi en mann som snakket i telefon på ett eller annet språk. Men jeg fikk liksom ikke gått fra ham, fordi vi gikk i akkurat samme tempo, virket som han ikke ville la meg gjøre det. Så ble han ferdig med å snakke, og begynte å snakke til meg, synes Casper var fin osv. så vi begynte å skravle, og vips hadde vi gått forbi huset mitt... men jeg sa ikke noe, fordi han var jo så koselig :lol: så da fikk Casper en ekstra lang tur :-) Kjekk var han og, så hadde ikke vært dumt å treffe ham igjen en dag. Bare en sånn liten filleting, men det hjalp utrolig på humøret, var faktisk akkurat det jeg trengte nå, en liten reality check.

Casper er fortsatt stiv og støl og får ikke løftet hodet sitt høyt... gikk normalt på tur (med hodet ned, men det gjør han jo alltid for å snuse), men da vi kom inn igjen ble han stiv igjen. Kan ikke skjønne at han blir så støl av en liten kløvtur, så han må ha vridd ryggen eller fått kink i nakken. Håper han er bedre i kveld, ellers så må jeg vel til dyrlegen en tur.

Selv om han kanskje kulle vært hos naprapat eller kiropraktor eller noe sånt? Eller har dyrleger "knekk" skills og?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg slutter å la meg fasinere hvor mange innlegg som leses med lupe, som skal analyseres frem og tilbake, opp og ned og i vinkel, og gjerne mere enn det. Ord og setninger brytes ned til minste detalj, meninger legges til og trekkes fra, og til slutt aner man egentlig ikke hva det hele startet med. Men den som gir seg er en dritt......

Latmannslufting på jordet fordi "noen" ikke fikk ræva si tidsnok opp av soffan og ikke rakk mer enn det før egentreningen. Og flminnspilling var det oppi der *glede seg til neste sesong av Lilyhammer* :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudhjelpe meeeeeeg.

Som Piers Morgan sa til han frenetiske pro-våpen-fyren på Piers Morgan Tonight - "whatever" :lol: (anbefaler forøvrig å se den episoden;

, MORRO!!!!! ).

Lola - dyreleger flest skal ha skills til å kjenne på muskler og anbefale en behandling ja. Av de tre dyrelegene jeg har vært hos i byen har alle kunnet massere hunden litt, strukket ut osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffaaaaa! Gjorde vondt å finne ut at vi kunne vært med på budrunde på en fabelaktig bolig. Den gikk for 75 000 under vår maks. Men det kommer vel nye.

Mulig jeg er litt treig her nå, jeg har aldri kunnet delta i noen budrunde på noe, men det er da vel bare å bli med på budrunder og så trekke seg ut når det går for høyt? Det er jo det alle gjør. Hvorfor være pessimistiske og anta at dere ikke får det bare fordi dere synes et hus er fint? :icon_confused:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad jeg har klart å snu livet mitt til å kunne se positivt på ting, istedetfor å måtte se på alt med negative øyne (jeg har litt igjen altså :lol: ).

Og etter noen innlegg i går kveld(?) sitter jeg å ser på happy endings. Hadde jo glemt at jeg ikke hadde sett ferdig sesong 2 engang, og at det er på 3.sesong nå :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
×
×
  • Opprett ny...