Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

HO, HO, HO, alle soniser!

Dere er så gode! Nå er jeg tilbake, takket være dere ble det jul i år også!

Dette feirer vi storslagent, vi fikk jo sponset mange premier i år, og disse ønsker jeg nå å dele med dere!

Jeg har plukket ut svimlende 10 vinnere! Nå er det bare å gni seg i henda, og gjøre seg klare!

Først, les hva årets premier er:

1. premie: Gavekort 500,- Waggytail + bånd fra Arielle + 1 flaske Dr. Baddakys fiskeolje
2. premie: Gavekort 300,- ilovedogs.no + bånd fra psycholynx + 1 flaske Dr. Baddakys fiskeolje
3. premie: Gavekort 250,- Hund-1.no + bånd fra Lilo + 1 flaske Dr. Baddakys fiskeolje
4. premie: Gavekort 15 kg Eukanuba hundefôr + gavekort 100,- ipet.no + 1 flaske Dr. Baddakys fiskeolje
5. premie: Gavekort 3 kg Eukanuba hundefôr + gavekort 100,- ipet.no + 1 flaske Dr. Baddakys fiskeolje
6. premie: Gavekort 3 kg Eukanuba hundefôr + gavekort 100,- ipet.no + 1 flaske Dr. Baddakys fiskeolje
7. premie: Gavekort 3 kg Eukanuba hundefôr + 1 flaske Dr. Baddakys fiskeolje
8. premie: 1 flaske Dr. Baddakys fiskeolje
9. premie: Gavekort 3 kg Eukanuba hundefôr
10. premie: Gavekort 3 kg Eukanuba hundefôr

Nå er det på tide å avsløre vinnerene av disse fabelaktige premiene!

De tre første vinnerene, er trukket blandt de som hadde alt rett, gratulerer til dere!

De neste syv vinnerene er plukket helt tilfeldig, ved hjelp av en loddtrekker. Hvert riktige svar gav ett lodd. La oss nå ikke henge oss opp i detaljer, her kommer moroa!

1. Bones
2. Monab88
3. Aslan

4. Eliandrea
5. Teserere
6. Monica
7. tulip
8. Kangerlussuaq
9. Malinka
10. idaa.sp

Gratulerer så mye! :thumbs:

Nå må dere bare sende meg en liten PM, med navn og adresse, samt e-postadresse, så skal vi få sendt avgårde premier til dere, på nyåret! :)

• Like 14
Skrevet

Gratulerer så mye folkens! Og Monab88, ta kontakt med meg her inne eller på fb så fikser vi premien din :) Valgfri farge osv ;)
Tanken var opprinnelig to retrieverbånd fra meg, men du kan velge selv om du vil ha retrieverbånd eller vanlig leiebånd, samt lengder og farger :) Uansett så blir det to bånd herfra! :)

• Like 2
Skrevet

Vi holder på å prøve å finne ut av beste måte å gjøre det på med sending av premier og porto osv nå, så forhåpentligvis blir det innen ikke alt for lenge :) .

Skrevet
Vi holder på å prøve å finne ut av beste måte å gjøre det på med sending av premier og porto osv nå, så forhåpentligvis blir det innen ikke alt for lenge :) .

Jeg betaler portoen her altså. På det som sendes fra meg. :)

• Like 1
Skrevet

Å steike, for en utrolig fin overraskelse! Lille atopikeren min går på dr. Baddakys og, så utrolig kjekt å få en sånn, og resten av premiene var jo supre og :ahappy: Jeg ble skikkelig, skikkelig glad nå, tusen tusen takk! :D

Og selvfølgelig gratulerer så mye til alle vinnerne! :ahappy:

• Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
    • Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...