Gå til innhold
Hundesonen.no

Oslo/Østlandets beste kinosal

Recommended Posts

Skrevet

Hvilken kinosal ville dere valgt for å få optimal filmopplevelse?

Tenker i hovedsak på kinosalene i Oslo, men om feks Lillestrøm er unikt mye bedre, så er jo det også interessant å høre om :)

Guest Kåre Lise
Skrevet
Ringen har vel tosetere, som er en fordel for enkelte typer kinoturer. :P

Så, Ringen og Colosseum ja.

Trenger ikke kline som nyforelska fjortisser for å breie seg ut i toseter. :D

Kilden i Tønsberg har tosetere, ble kåret til årets kino, var vel noe andre premisser enn bare kinoopplevelse men likevel generelt store gode stoler, jeg går ikke på kino for å sitte som på bussen. :)

Skrevet

I Larvik har vi et nytt kulturhus (2009), Bølgen. Der er det flere kinosaler. I storsalen er det deilige seter, og kinoen går for å ha best lyd i landet. :)

Også er bygget ganske pent/kult :D

B%C3%B8lgen-Askeland5.jpg

Skrevet
I Larvik har vi et nytt kulturhus (2009), Bølgen. Der er det flere kinosaler. I storsalen er det deilige seter, og kinoen går for å ha best lyd i landet. :)

Også er bygget ganske pent/kult :D

B%C3%B8lgen-Askeland5.jpg

Oi, vært for lite i Larvik de siste årene skjønner jeg! Hvor ligger dette? Må sjekkes ut til sommern!

Guest Kåre Lise
Skrevet
Oi, vært for lite i Larvik de siste årene skjønner jeg! Hvor ligger dette? Må sjekkes ut til sommern!

Tja, heter det der da, havna? under/over jernbanen retning stavern.. Farris bad like bortenfor. Vært der masse men ikke på kino.. . :(

Skrevet

Tja, heter det der da, havna? under/over jernbanen retning stavern.. Farris bad like bortenfor. Vært der masse men ikke på kino.. . :(

Sanden :)

Skrevet

Kilden i Tønsberg har tosetere, ble kåret til årets kino, var vel noe andre premisser enn bare kinoopplevelse men likevel generelt store gode stoler, jeg går ikke på kino for å sitte som på bussen. :)

Men det er jo Brygga som gir deg kinofølelsen, ikke Kilden.. :)
Skrevet

Den aller beste kino-opplevelsen får jeg på Gimle kino på Frogner. Ikke fordi lyd og bilde nødvendigvis er det beste der, men hele opplevelsen er så fin der. Litt som å gå på kino i Italia. Det er obligatorisk å kjøpe rødvin i baren, og det er best å sitte på bakerste rad.

• Like 3
Skrevet

Brygga er helt utdatert og har missforstått hva folk ser etter i kino.

Neinei, nå er du bare vrang og tullete. Kilden lukter jo ikke kino engang og alle veit at man må LUKTE at det er en kino man er i :) Sådeså.

Skrevet

Men det er jo Brygga som gir deg kinofølelsen, ikke Kilden.. :)

De har også trange seter og det er ikke gøy å sitte klemt fast for de som er litt større. Er oppvokst meg brygga men kilden har jeg begynt å like etter den kom :-)
Skrevet

De har også trange seter og det er ikke gøy å sitte klemt fast for de som er litt større. Er oppvokst meg brygga men kilden har jeg begynt å like etter den kom :-)

Ja. Kanskje jeg får gi Kilden en sjanse, jeg er jo vanedyr så :P Liker det gode gamle.

Skrevet
Ja. Kanskje jeg får gi Kilden en sjanse, jeg er jo vanedyr så :P Liker det gode gamle.

Dra i sal 9.Den har ølservering i helgene, skinnseter og man kan tippe ryggen bakover på setene.

• Like 1