Gå til innhold
Hundesonen.no

Intelligenstest


Tinkie
 Share

Recommended Posts

Haha, jeg snublet over denne testen her i stad:

http://bunkblog.net/dog-health/dog-intelligence-test/

Og så tok vi den på begge hundene. Kuro scoret 27, mens Balder (japansk spisshund) scoret 20. Balder klarte å tygge seg GJENNOM et håndkle for å få tak i en godbit istedenfor å bare dra håndkleet til siden... :lol:

Hvordan klarer deres hunder denne? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi morro! jeg skal ta den, på forhånd er jeg overbevist at terrieren er rasende intelligent, mens sheltien ikke er like kjapp i nøtta

Skal bli spennende

Hm... litt vanskelig å få beregnet nøyaktig, boksen jeg satt over godbiten var umulig å få flyttet, den var for tung :P Og når jeg la en godbit under puffen så slet de sikkelig å se den,....

Men jeg endte opp med at Stella (terrieren) fikk 26 poeng

Og Casper (shetland sheepdog) fikk 24 poeng...

Slo sammen dobbeltpost, moderator Kaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette var gøy. Men mine hunder er tydeligvis ikke like smarte som deres.

Echo: 21 poeng (1,5 år gammel dachs)

Max: 17 poeng (6 måneder gammel Cairn Terrier)

Max var strengt tatt for ung for å ta testen da det sto at hunden skulle være minimum ett år, men det var gøy å prøve likevel. Ingen ble genier, men de kom i det minste innunder kategorien "smart". Den første testen var håpløs, den fikk de bare ikke til, mens den andre var veldig enkel for begge to. Etter det var det litt varierende hva de fikk til. Max gjorde som Balder på godbit under håndkle testen og prøvde å spise godbiten gjennom håndkledet.

Jeg lærte at Echo vet godt hva han heter, mens Max ikke er like sikker. Han kommer hvis jeg roper "kjøleskap" han, selv om det ikke akkurat ligner på "Max".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Vi visste på forhånd at Kuro er mye smartere enn Balder, men mamma'n til Balder ble faktisk overrasket over hvor godt han gjorde det. :lol: Kuro vet også godt hva han heter, oppdaget jeg til slutt, men jeg måtte vente litt med å ta den testen, for når jeg først står der med snop, så kommer han uansett hva jeg sier :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte prøve ut på valpebeistet selv om hunden skulle være over et år.

23 poeng. :)

Smilegreia strøyk han så det suste på og jeg tror jeg var litt entusiastisk der jeg rope "fiiiilm!" for da kom han som et olja lyn gitt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har vi bevist at støvere ikke er de smarteste hundene i verden! :lol:

12 poeng, haha. Ikke lett å ta intelligenstest på en som er så laidback. Hvis han ikke finner utav ting med en gang setter han seg bare og ser på meg. Håndkleet gikk han til slutt rundt med som et dekken :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...