Tinkie Skrevet 3. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2012 Haha, jeg snublet over denne testen her i stad: http://bunkblog.net/dog-health/dog-intelligence-test/ Og så tok vi den på begge hundene. Kuro scoret 27, mens Balder (japansk spisshund) scoret 20. Balder klarte å tygge seg GJENNOM et håndkle for å få tak i en godbit istedenfor å bare dra håndkleet til siden... Hvordan klarer deres hunder denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 3. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2012 Angus (groenendael) fikk 26 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 3. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2012 Oi morro! jeg skal ta den, på forhånd er jeg overbevist at terrieren er rasende intelligent, mens sheltien ikke er like kjapp i nøtta Skal bli spennende Hm... litt vanskelig å få beregnet nøyaktig, boksen jeg satt over godbiten var umulig å få flyttet, den var for tung Og når jeg la en godbit under puffen så slet de sikkelig å se den,.... Men jeg endte opp med at Stella (terrieren) fikk 26 poeng Og Casper (shetland sheepdog) fikk 24 poeng... Slo sammen dobbeltpost, moderator Kaja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bergenslabb Skrevet 3. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2012 Haha, dette var gøy. Men mine hunder er tydeligvis ikke like smarte som deres. Echo: 21 poeng (1,5 år gammel dachs) Max: 17 poeng (6 måneder gammel Cairn Terrier) Max var strengt tatt for ung for å ta testen da det sto at hunden skulle være minimum ett år, men det var gøy å prøve likevel. Ingen ble genier, men de kom i det minste innunder kategorien "smart". Den første testen var håpløs, den fikk de bare ikke til, mens den andre var veldig enkel for begge to. Etter det var det litt varierende hva de fikk til. Max gjorde som Balder på godbit under håndkle testen og prøvde å spise godbiten gjennom håndkledet. Jeg lærte at Echo vet godt hva han heter, mens Max ikke er like sikker. Han kommer hvis jeg roper "kjøleskap" han, selv om det ikke akkurat ligner på "Max". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LindaM Skrevet 3. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2012 Morsomt! Chantie fikk 26 poeng. Hun strøk med glans på test 4 - smiling, hva er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 4. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Haha! Vi visste på forhånd at Kuro er mye smartere enn Balder, men mamma'n til Balder ble faktisk overrasket over hvor godt han gjorde det. Kuro vet også godt hva han heter, oppdaget jeg til slutt, men jeg måtte vente litt med å ta den testen, for når jeg først står der med snop, så kommer han uansett hva jeg sier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Perfekt for den utetemperaturen som er i dag! Takk! Update: Odin fikk 23. Ca. Jeg var slem og la godbiten under puffen for langt inn, så han fikk ikke tak i den med poten en gang... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laikamor Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Laika fikk 27 :-) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antonia Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Dæven, vet vi driver mye hjernetrim, men at dyret(boxer, snart 5år) med 1 hjernecelle skulle klare 28poeng hadde jeg aldri trodd:D Smileprøven og håndkle prøvene brukte han under to sek på! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Morsom test begge fikk over 25 poeng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 5. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2012 Haha! Mayah (malamute) fikk 24 poeng. Hun skjønte ikke helt det smilegreiene 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 5. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2012 Thorvald fikk 25, forsto heller ikke smiling Tror faktisk dette var verdensrekord i å se dumt på meg 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HKB Skrevet 6. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2012 Måtte prøve ut på valpebeistet selv om hunden skulle være over et år. 23 poeng. Smilegreia strøyk han så det suste på og jeg tror jeg var litt entusiastisk der jeg rope "fiiiilm!" for da kom han som et olja lyn gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 6. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2012 Pøbel fikk faktisk 30 poeng. Men mye av det har vi gjort fra han var liten. Han vi bodde med tidligere synes det var supergøy å se på Pøbel med teppe over hodet, og se hvor raskt han klarte å komme seg løs. Kamar fikk 25 poeng. Kamar skjønte ikke heeelt det smilegreine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 6. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2012 Denne testen må jeg ta på Kiter. Inbiller meg at han er veldig mye dummere enn de fleste hunder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strøssel Skrevet 7. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2012 full pott på Nico, jeg trodde han skulle være litt treigere men neida Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Jeg må prøve denne i morgen. Grim kommer garantert til å motbevise at "alle gjeterhunder er så smarte". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dunkereier Skrevet 12. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 12. Desember 2012 Jaja, da har vi bevist at støvere ikke er de smarteste hundene i verden! 12 poeng, haha. Ikke lett å ta intelligenstest på en som er så laidback. Hvis han ikke finner utav ting med en gang setter han seg bare og ser på meg. Håndkleet gikk han til slutt rundt med som et dekken 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 13. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2012 Jeg må prøve denne i morgen. Grim kommer garantert til å motbevise at "alle gjeterhunder er så smarte". ...... Han fikk 19. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 13. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2012 Dummere enn Balder, da, som er japansk spisshund. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Ulla-Britt Skrevet 13. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2012 Ulla fikk 29. Jeg er mer sjokkert enn det Siv Jensen noensinne har vært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts