Gå til innhold
Hundesonen.no

Lys til å feste på halsbånd


ipadda
 Share

Recommended Posts

dealextreme.com har masse. De er dritbillige. Jeg har vært litt uheldige med mine, synes de går lett av hvis hunden løper eller rister seg. Men de har jo veldig mange forskjellige typer, og mener jeg har lest om soniser som er fornøyde med lyktene derfra, så kanskje noen kan si eksakt hvilke dette er.

Ellers har jo chlas olson og biltema lykter, jeg liker den typen de har der. Kjøpte en dyr en på dyrebutikken en gang til 200 kr, men det var jo bare ræl, slike ting er det absolutt ingen vits i å investere masse i altså.

Hvis du skal til Danmark i nærmeste fremtid anbefaler jeg dem de har på butikken Tiger, de er fantastiske. 20 kr for 2 stk, og de holder seg på under aktivitet. Jeg bruker bare derfra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas Olson har fine såkalte sykkelykter til 79 kr (2 i hver pakke, 1 med rødt lys og 1 med hvitt lys). Disse kan du velge mellom konstant lys og blinking på. Holder veldig godt og eneste som har ødelagt noen for meg til nå er når de har ligget "badet" i vann over lengre tid.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas Olson har fine såkalte sykkelykter til 79 kr (2 i hver pakke, 1 med rødt lys og 1 med hvitt lys). Disse kan du velge mellom konstant lys og blinking på. Holder veldig godt og eneste som har ødelagt noen for meg til nå er når de har ligget "badet" i vann over lengre tid.

disse bruker jeg også, og de er bra :) lyser godt og varer lenge :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Clas Olsson har sitter på alle halsbåndene mine hunder har også. De er helt geniale - og synes også i beardispels. Koster ikke mange kronene, så når de slutter å virke har jeg en liten "haug" liggende hjemme, så det er bare å henge på en ny.

Billig og bra!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

led lys fra ebay? billigste løsning :Phttp://www.ebay.com/...=item4abe16c3ae

Tror det er de Tulip pleier å bestille? De funker ihvertfall veldig bra. Lyser sterkt og holder lenge. Bedre enn sånne dyre jeg har kjøpt i dyrebutikk tidligere... Noen kan få litt trøbbel med av/på knappen, men til den prisen går det an å kaste de som er dårlige :P Siste bestillingen har alle de jeg fikk funka veldig bra. Kanskje de har fiksa brytern? Men man må ta av den lille ringen mellom lykta og nøkkelringen og feste nøkkelringen rett i lykta, for den lille ryker av ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir ikke de små lysene hengende under hunden da? Er det noen som ser de der?

Vi kjøpte for et par år siden noen helt greie/enkle halsbånd, de er gul refleks rundt, med en innsydd (?) rad av røde blinkende lys. De har fungert fint for å se hundene i mørket. Men det er så lenge siden vi kjøpte de at jeg ikke husker helt hvor... Det er iallefall viktig at lyset ikke forsvinner i masse pels om du har langhåret hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi snakker nok om samme type av de billige lysene...

Men mine har ikke nøkkelring festet til dem - der er det en strikk. Og jo, de blir hengende foran på fronten av hunden, dersom man fester den i en av ringene på halsbåndet.

Men de synes godt på beardiser med full pels, og når hunden er i aktivitet så er det ikke noe problem å se hvor hundene er i mørket, nei.

Hvis man bruker sele på hunden er det jo heller ikke noe probl. å feste en på ryggen til hunden - lysene veier jo nærmest ingenting.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

189,-

De er dyre, men absolutt verdt det (noen plasser koster de 298,- (!)).

Vanntett til 100 m under vann, lyser 5 km, og har 250 timer batteritid :)

Disse har jeg lyst på! Men ble anbefalt å ta en annen farge enn hvit da det kunne blende om man hadde hund uten mye pels.

Har bare ikke råd helt enda, men de der skal tåle "alt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har jeg lyst på! Men ble anbefalt å ta en annen farge enn hvit da det kunne blende om man hadde hund uten mye pels.

Har bare ikke råd helt enda, men de der skal tåle "alt".

Jeg har hvit og ikke fått me meg noe blending :P eneste minuset er at noen av de kan være litt hard å skru på og av, men ikke noe stress egentlig. Jeg merker det bare når leddene har dårlige dager..

Sent from my GT-I9100

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvit og ikke fått me meg noe blending :P eneste minuset er at noen av de kan være litt hard å skru på og av, men ikke noe stress egentlig. Jeg merker det bare når leddene har dårlige dager..

Sent from my GT-I9100

Så bra! Men kan de festes på halvstrup og sånt? Eller må man ha vanlige halsbånd som kan de kan tres gjennom?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en gul fra orbiloc det er med både borrelås feste og sånn "plast dingst" som er til feste på vanlig og halvstrup halsbånd. Noen er harde slå på å batteriet varte ikke så lange som de sier til meg men,kjøpte nå bare nytt;)

Er den beste lykten jeg har hatt vises utrolig godt! Og jeg har hatt mange typer. Finnes en silicon ring man kan bytte ut da blir de ikke så harde slå på om er det.

Mi er festet med borrelåsen i hempa på refleksvesten fungerer utrolig bra;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en blå orbiloc. Den er knall. Stirrer man på lyset når de blinker så blir man litt blendet ja, men det sier bare litt om hvor sterk den er. Syntes på lang avstand, selv gjennom en krage av samojedpels. Og havner den foran på halsbåndet, lyser den ned i bakken som reflekterer det, og fremdeles lett å se selvom hunden står med ryggen mot deg.

edit: leif...

Endret av Puttiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de små fra ebay/dealextreme, har erfart at de lilla (de som lyser lilla) er best i både lys og kvalitet.

For et par år siden så kjøpte jeg noen sånne små som lyser i multifarger, ser litt ut som disco lys, da SER man virkelig hunden, disse syntes jeg også holder godt.

Av disse små har jeg aldri fått en som ikke fungerer og de holder lenge (ikke en hel vinter, men lenge), kanskje jeg har vært heldig? :rofl:

Bruker også de Clas Ohlsson lysene, de er fine for de kan man stille på blinkende dersom man vil det.

Har akkurat bestilt nye lys fra dealextreme.

Det er sykkel lys som man på en måte tvinner rundt sykkelstangen, så da tenkte jeg at man kan jo tre den rundt halsbåndet, da får man noe lignende orbiloc: http://dx.com/p/red-blue-led-3-mode-tie-on-bike-light-keychains-2-keychain-set-22361

Blir spennende å se hvordan de fungerer ;)

Har også denne: http://dx.com/p/nite-ize-cliplit-2-mode-led-white-light-keychain-green-2-x-cr2016-126863

Den lyser GODT! Men kan være litt hard å få på, så dagene hvor leddgikten er min herjer i fingrene så er ikke de lysene optimale, men for dere som har friske fingre så anbefales de virkelig :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...