Gå til innhold
Hundesonen.no

Lys til å feste på halsbånd


ipadda
 Share

Recommended Posts

Noen som har tips til bittesmå lykter? Synes alle virker så store, og da henger de og dingler sånn i sela. Isac liker ikke det! Kjøpte en nå før jul, knøtt i metall som lyste rødt og blått som diskolys, som man skrudde på ved å skru til. Men den datt av på første tur (lyset var ikke på selvsagt), selv om jeg hadde skrudd den så godt jeg kunne uten at den lyste først. Gikk på klokkebatterier. Kjøpte den i butikk hjemme, men jeg vil finne på nettet nå!

Edit: fant lykta jeg har hatt tidligere:

http://www.amazon.co.uk/Fetch-Pet-Safety-Blinkers/dp/B000FO6QBS/ref=pd_sim_petsupplies_1/280-2534733-6884952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Noen som har tips til bittesmå lykter? Synes alle virker så store, og da henger de og dingler sånn i sela. Isac liker ikke det! Kjøpte en nå før jul, knøtt i metall som lyste rødt og blått som diskolys, som man skrudde på ved å skru til. Men den datt av på første tur (lyset var ikke på selvsagt), selv om jeg hadde skrudd den så godt jeg kunne uten at den lyste først. Gikk på klokkebatterier. Kjøpte den i butikk hjemme, men jeg vil finne på nettet nå!

Ikke det du spurte om egentlig, men har samme "problem" selv, synes de blir store eller klirrer/er i veien på feste på selen og har løst det med å heller feste blinkelys på håndtaket på båndet. :)

Ellers kan det hende du har et sted å feste Orbilock på selen til hunden? Den sitter da fast og henger ikke og dingler (første side i denne tråden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det du spurte om egentlig, men har samme "problem" selv, synes de blir store eller klirrer/er i veien på feste på selen og har løst det med å heller feste blinkelys på håndtaket på båndet. :)

Ellers kan det hende du har et sted å feste Orbilock på selen til hunden? Den sitter da fast og henger ikke og dingler (første side i denne tråden).

Har tenkt å bruke lyset når han er løs i skogen i skumring og mørket, og da hjelper det lite med lys på håndtaket ;) Men takk! Er mulig å sette på rett på sela, ja, har ikke tenkt på det. Han har Hurtta Y, så da må den i tilfellet på siden.. Hm, kanskje ikke dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til bittesmå lykter? Synes alle virker så store, og da henger de og dingler sånn i sela. Isac liker ikke det! Kjøpte en nå før jul, knøtt i metall som lyste rødt og blått som diskolys, som man skrudde på ved å skru til. Men den datt av på første tur (lyset var ikke på selvsagt), selv om jeg hadde skrudd den så godt jeg kunne uten at den lyste først. Gikk på klokkebatterier. Kjøpte den i butikk hjemme, men jeg vil finne på nettet nå!

Vi har disse led-halsbåndene til hundene her. Dvergpinscheren på 3,8 kg bruker det. Syns utrolig mye bedre enn sånn lykt man fester i halsbåndet :)

Vi bruker dette båndet i tillegg til vanlig halsbånd eller sele. De holder i ca et år, med daglig bruk, men det gjør liksom ikke så mye når et bånd koster rundt 20 kr.

http://www.ebay.com/itm/400375918729?var=670056219823&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har disse led-halsbåndene til hundene her. Dvergpinscheren på 3,8 kg bruker det. Syns utrolig mye bedre enn sånn lykt man fester i halsbåndet :)

Vi bruker dette båndet i tillegg til vanlig halsbånd eller sele. De holder i ca et år, med daglig bruk, men det gjør liksom ikke så mye når et bånd koster rundt 20 kr.

http://www.ebay.com/itm/400375918729?var=670056219823&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Heller ikke dumt! Men skrekkelig lang leveringstid, og jeg har ikke PayPal.. Får sjekke noe tilsvarende andre steder :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke dumt! Men skrekkelig lang leveringstid, og jeg har ikke PayPal.. Får sjekke noe tilsvarende andre steder :) Takk!

Jeg har rogz sikkerhetslysene til 49kr og der er den en klips bak på selve lyset som kan festes fast i halsbånd/sele el.

Ellers så har jeg halsbånd med lys i og bare noen enklte lysbånd som du fester lett rundt halsen til hunden

http://www.arivo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Kan man få kjøpt ekstra batteri til orbiloc, uten at det blir så dyrt?

Nå bruker jeg lys-greier fra tgr/tiger. Med lilla lys, til og med. ? Funker kjempebra når de funker, men det tar ikke så lang tid før de ikke funker.. Koster 30 for 2 stk, en med hvitt lys og en med rødt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få kjøpt ekstra batteri til orbiloc, uten at det blir så dyrt?

Nå bruker jeg lys-greier fra tgr/tiger. Med lilla lys, til og med. Funker kjempebra når de funker, men det tar ikke så lang tid før de ikke funker.. Koster 30 for 2 stk, en med hvitt lys og en med rødt lys.

Du kjøper bare vanlig flate batterier og setter to stykker sammen, voila

Det er slik jeg har løst det. Fungerer helt fint og koster ikke all verden heller

Vi har fire hunder og fire orbiloc lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begått et storinnkjøp av slike dra miniinthebox.no :) kjøpte fra hundepoter.no, og de løsnet og falt av som nevnt tidligere i tråden her:/ men de fra miniinthebox.no satt faktisk skikkelig bra, så verdt å sjekke ut:)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Orbiloc på mine hunder i et par år nå.

Dette er de eneste lysene inkludert en del halsbånd vi har prøvd som har tålt all slags vær og overlevd lenge.

Har festet mine på hurrtaselene, der hvor man fester båndet.

Synes ikke de blir synlige nok om de blir hengende under halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til bittesmå lykter? Synes alle virker så store, og da henger de og dingler sånn i sela. Isac liker ikke det! Kjøpte en nå før jul, knøtt i metall som lyste rødt og blått som diskolys, som man skrudde på ved å skru til. Men den datt av på første tur (lyset var ikke på selvsagt), selv om jeg hadde skrudd den så godt jeg kunne uten at den lyste først. Gikk på klokkebatterier. Kjøpte den i butikk hjemme, men jeg vil finne på nettet nå!

Edit: fant lykta jeg har hatt tidligere:

http://www.amazon.co.uk/Fetch-Pet-Safety-Blinkers/dp/B000FO6QBS/ref=pd_sim_petsupplies_1/280-2534733-6884952

Er akkurat slike jeg bruker, og har erfart at de eneste som ikke faller av er de fra miniinthebox.no Har hatt ett derifra i over tre måneder, henger alltid på halsbåndet og har fortsatt ikke falt av :D *fornøyd* Batterier er det med også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min orbiloc (blå) er på andre året nå. Funker helt supert! Kan som nevnt være litt vanskelig å få av/på, men jeg løser mye ved å skru den mye opp når den skal av. Et lite tips er også å stramme litt før man løsner, da kan det gå litt lettere. Jeg skal bestille meg halsbånd med feste til orbiloc nå, ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blå Orbiloc, utrolig fornøyd! Holder i all slags vær, sitter godt og synes på laang avstand. Det kan blende ganske greit om man står over hunden og kikker ned i lyset (jeg har det festet på ryggen i selen), men fra sidene går det greit. Hvor ofte står man over hunden og kikker ned liksom? :P

Det blinker opprinnelig men om man snur batteriet lyser det konstant, det har jeg måttet gjøre om vi går i mørket ellers synes jeg blinkingen blir veldig irriterende når lyset er såppas sterkt.

(Men det var gøy å leke at han var politibil med blinkende blålys i starten da :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blå Orbiloc, utrolig fornøyd! Holder i all slags vær, sitter godt og synes på laang avstand. Det kan blende ganske greit om man står over hunden og kikker ned i lyset (jeg har det festet på ryggen i selen), men fra sidene går det greit. Hvor ofte står man over hunden og kikker ned liksom? :P

Det blinker opprinnelig men om man snur batteriet lyser det konstant, det har jeg måttet gjøre om vi går i mørket ellers synes jeg blinkingen blir veldig irriterende når lyset er såppas sterkt.

(Men det var gøy å leke at han var politibil med blinkende blålys i starten da :lol: )

Mitt lyser også konstant, lurer på om det var noe butikken fikset for meg første gangen. Husker rett og slett ikke så langt tilbake i tid, lurer egentlig på om jeg har hatt det tre år jeg nå... har aldri byttet batteri heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat slike jeg bruker, og har erfart at de eneste som ikke faller av er de fra miniinthebox.no Har hatt ett derifra i over tre måneder, henger alltid på halsbåndet og har fortsatt ikke falt av :D *fornøyd* Batterier er det med også.

Hvordan er den siden? Synes den ser litt fishy ut, og finner ingen info om butikken? Hvor holder de til? Men mange gode priser!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger har to lys til 30 kr. Ett rødt og et hvitt. Kan blinke og bare lyse. Bruker bare dem jeg, mye bedre enn de dyre på dyrebutikken. Ikke slår de av seg under bevegelse heller.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 4

Disse? http://www.tgr-stores.no/tgr_praktiske_ting/gjoer_det_selv_hardware_og_sykkel/sykkellys_1300005.html

Så kjekke ut til å henge på halsbåndet, synes Orbilocen blir fort litt klumpete der, pluss at jeg aldri gidder å flytte den fra selen til halsbåndet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan er den siden? Synes den ser litt fishy ut, og finner ingen info om butikken? Hvor holder de til? Men mange gode priser! :)

Billigside der du får kjøpt ting som selges også på andre sider. Samme tingene, men billigere siden det er færre mellomledd. Varene blir sendt fra Kina, så litt tid tar det før varene kommer fram, men synes ærlig talt det er verdt det jeg. Har bestilt derfra to ganger selv, og har ikke merket noe tull :)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse? http://www.tgr-stores.no/tgr_praktiske_ting/gjoer_det_selv_hardware_og_sykkel/sykkellys_1300005.html

Så kjekke ut til å henge på halsbåndet, synes Orbilocen blir fort litt klumpete der, pluss at jeg aldri gidder å flytte den fra selen til halsbåndet :P

Ja disse :) har aldri opplevd at noen av dem har gått tom for batteri. Har mange da, siden jeg roter bort, og har på nesten alt utstyr om vinteren. Pluss sykkel om ommeren.

Jeg har kjøpt fra dealextreme noen ganger, ligner veldig på disse, men de er helt elendige...lyser fint ja, men bare hunden puster omtrent slår de seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...