Gå til innhold
Hundesonen.no

Redadict Glossy brunette

Recommended Posts

Skrevet

På tide å introdusere Ziva! :)

Ziva, eller Redadict Glossy Brunette som hun heter på papiret, ble født i Finland den 30.August i et kull bestående av fem tisper og tre hannhunder. Hun er etter FIN CH FI OB CH BH Kilobyte vom lech-Toller nest og Foxgrove's Moonlight Gunner, begge av tysk opprinnelse. Håpet er at denne kombinasjonen vil gi friske brukshunder med en passe blanding av motor og ro, men som også har et korrekt eksteriør. Ziva deleies med Tariks oppdretter, og skal få prøve litt av hvert i årene som kommer. Jeg kommer til å fokusere mest på lydighet, men hun vil også bli trent i jakt og spor, samt at hun selvsagt skal få løpe venstresvinger.

Så langt har Ziva vist seg å være en uredd, nysgjerrig og sosial valp, og jeg gleder meg til å se hva det blir av denne jenta etterhvert! :)

post-87-0-89550800-1354263698_thumb.jpg

post-87-0-45281200-1354263744.jpg

post-87-0-60756200-1354263765_thumb.jpg

7 uker på bildene.

• Like 13
  • 1 year later...
Skrevet

Oi, her var det en stund siden sist oppdatering :P

Ziva er nå 20 måneder og er blitt en herlig hund på alle måter. Hun er en veldig ukomplisert hund, med et høyt aktivitetsnivå (som forventet - og ønsket). Noe av det jeg setter mest pris på med Ziva er at hun har så lite stress i seg, uten at hun mangler motor - for det har hun i massevis. Etter å tidligere ha eid to hunder som slet mye med dårlig stresshåndtering og skyhøyt stressnivå, oppleves Ziva som en veldig behagelig og balansert hund, noe hun også er. Vi trener lydighet, spor og jakt, og hun viser svært lovende takter syns jeg. Hun fikk opprykk til klasse II i lydighet 1 år gammel, og er for tiden under opptrening til å bli godkjent ettersøkshund på skadet vilt. Målene for i år er å få opprykk til klasse III i lydighet samt å spore oss fram til et viltsporchampionat. Ziva er det nærmeste drømmehunden jeg kommer tror jeg, hun har alt jeg vil ha i en hund og jeg gleder meg veldig til å se denne jenta utvikle seg i årene fremover! :)

For øyeblikket ser hun sånn ut:

eb7d6621-ffdb-4413-82cf-f7eb472634b0_zps

b3460516-7a2c-44d7-a9b8-7c662df24978_zps

ziva3_zpsa45e06b7.jpg

• Like 4
Skrevet

nydelig hund!

Jeg får mer og mer sansen for retrievere generelt, og toller er absolutt ikke den jeg har minst sansen for. Hender det frister med noe litt mer lydhørt enn disse urhundbeistene mine :P

Skrevet

Fine og flinke Ziva. :) Tipper dere når målene uten problemer, og kanskje spesielt spormålene for hun er jo et råskinn av en sporhund som blir veldig veldig bra med mer erfaring. :ahappy:

Hmmm, var sikker på jeg hadde endel fine arbeidsbilder av henne, men finner de ikke akkurat nå. Tror jeg har vært for lite aktiv med kamerat på treninger siste året! :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...