Gå til innhold
Hundesonen.no

Dunkereier og hennes dunker :)


Dunkereier
 Share

Recommended Posts

Hei hei!

Jeg heter Thea, er 22 år og kommer fra Stavanger! Jeg er snart ferdig med ergoterapistudiet i Trondheim, og flytter til Feiring i Eidsvoll kommune i juni 2013. Så jeg er litt overalt, kan man vel si :P Har tidligere hatt en bruker på Canis, men var ikke spesielt aktiv... Håper å endre på det her!

Jeg har en 1 1/2 år gammel droplete dunker, ved navn Lyng, som jeg eier sammen med kjæresten min. Han er vår første felles hund, men jeg har hatt hund før. Har vokst opp med to pointere som ble brukt til rypejakt, og det var kanskje der jaktinteressen min kom fra! Lyng brukes til harejakt, men er først og fremst vår utrolig snille og koselige familiehund! Det er jo bare harejakt fra september til mars, så resten av året er han kosehund og turkamerat :) Jeg har en ambisjon om å kaaanskje muligens prøve meg på lydighet med ham en gang, hadde vært utrolig moro å reklamere litt for dunkeren og gjøre noe utradisjonelt med rasen. Han har lært seg noen triks og virker som å trives godt med å prøve nye ting. Vi trener bare med positiv forsterkning, "klikkertrener" uten klikker :) Tenker å gå over til klikker når jeg får flyttet til sommeren.

Hund nr. 2 er under planlegging, men er usikker på hvilken rase det blir. Tenker uansett at det blir i løpet av 2014. Jeg har tenkt å ta kurs innen dyreassistert terapi og terapihund, og håper å kunne bruke hunden aktivt i jobben som ergoterapeut. Heller for øyeblikket mot eurasier, så om noen har tanker om rasen som terapihund, hyl ut! Mulig at det blir en dunker til, og at enten den nye eller Lyng får prøve seg som terapihund. Klarer ikke helt å gå bort fra dunkeren, det er en utrolig rase! Synes de norske rasene fortjener å vise seg frem ;)

Dette ble langt! Får dessverre ikke lagt til bilder foreløpig... Men det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :)

Jeg vurderer veldig å kjøpe meg en av de norske harehundene etterhvert, og dunker er så klart på listen (den rykker faktisk stadig høyere opp på lista), så venter spent på bilder :D

Anbefaler absolutt dunker hvis du vil skaffe langbeint hund for harejakt! Utrolig godt gemytt på alle individene jeg har vært borti, gode poter for norsk føre og ikke minst får de resultat på jakt. Og bonus: utrolig fine hunder utseendemessig, både de droplete og svart/blakke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler absolutt dunker hvis du vil skaffe langbeint hund for harejakt! Utrolig godt gemytt på alle individene jeg har vært borti, gode poter for norsk føre og ikke minst får de resultat på jakt. Og bonus: utrolig fine hunder utseendemessig, både de droplete og svart/blakke.

Jeg har lenge tittet på Haldenstøver, men så fikk jeg hilse på ei trivelig lita dunkertispe her for en stund tilbake, og ble vel litt småforelska ;)

Lyng ser helt nydelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...