Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanintråden


Raksha
 Share

Recommended Posts

Vi trenger ny kanin etter Stereos bortgang . Det blir fra dyrebeskyttelsen igjen.

Men nå har vi "brukt opp" bondingplasser tror jeg? Eller er kaniner sånn at de ikke har territorielle følelser for steder de ikke har vært på en stund?

Mono er en omgjengelig fyr virker det som, men jeg tar helst ingen sjanser.

Men ingen som vet noe om dette?

Problemet er at kaninene har hatt tilgang mer eller mindre overalt på begge eiendommene, så det finnes liksom ingen steder Mono ikke har vært på et eller annet tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har (med mine 10 tommeltotter) snekret nytt utebur til kaninjentene mine ?? buret mangler foreløpig tak! Samt har jeg planer om å lage noen hyller opp i høyden som de kan gå opp på og bruke som ut

Kaniner er så utrolig undervurderte! Frittgående kaniner er som en rampete blanding av hund og katt, og det er så koselig  Har jo hatt kaniner i over 20 år, og hele oppveksten og frem til noen år si

Mamma sine kaniner

Posted Images

oi, eh :lol: Hun er viltgrå ja. Tenker på det som ensfarget jeg, men det er det jo ikke. Så da kan han være ren trønder likevel?

Eller det kan han vel ikke, for oppdretter av RSene nekter fullstendig på at de kan være bærere av vilt. Hva er han da?

Mamman til kullet:

14822590725_d4721e9673_z.jpg

Edit: skal få henta han ned hit i løpet av uka, så jeg kan få tatt gode bilder av han. Har kun et dårlig nærbilde og der ser han egentlig ut som han ikke er ren svart, men har litt brunt i seg.

Trøndere bærer på myyye rart, så det betyr ikke at han ikke er ren trønder for det. Ikke sjeldent dukker det opp for eksempel hvit rødøyd eller hvite avtegn, i rene trønderkull.

Vet ikke på hvilket grunnlag oppdretteren mener sine RS ikke har viltgen, men de er genetisk brokede japanere. Japaner kan være både viltfarget, otter eller ensfarget. Kan være vanskelig å skille det kun i fra utseende, særlig på schecker. Så oppdretter har ikke noe grunnlag for å påstå det tenker jeg, med mindre de er testparret :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også to blå i det kullet, som kan være jernblå - vet ikke om de kan ha viltgenet selv om de er "ensfargede"

Jernblå er verdens vakreste farge :wub: Mora til min hvit blåøyde dvergvedder er hvit(jern) blåøyd og bærer blå, så har jenten min arvet de "riktige" genene og jeg bruker riktig hannkanin så kan det dukke opp her :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10574400_10154399496490307_6244531093453

Jeg har vist fått meg kanin :P

En tan ser jeg, tror du bør klage til oppdretter da den har litt lange ben og er feilpelset, og hva i alle dager skjer med den halen da? Nei tror du er blitt lurt, den der blir nok nullet på utstilling ;)

Men ingen som vet noe om dette?

Problemet er at kaninene har hatt tilgang mer eller mindre overalt på begge eiendommene, så det finnes liksom ingen steder Mono ikke har vært på et eller annet tidspunkt.

har du hørt på den store kaninboka?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen som vet noe om dette?

Problemet er at kaninene har hatt tilgang mer eller mindre overalt på begge eiendommene, så det finnes liksom ingen steder Mono ikke har vært på et eller annet tidspunkt.

Har aldri tenkt på sånt når jeg har satt kaniner sammen, jeg. Aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen som vet noe om dette?

Problemet er at kaninene har hatt tilgang mer eller mindre overalt på begge eiendommene, så det finnes liksom ingen steder Mono ikke har vært på et eller annet tidspunkt.

Er leeenge siden jeg hadde kaniner. Men våre bodde i flyttbare innhegninger, så vi pleide bare å bruke en som sto et sted der ingen av dem hadde vært på en stund. Det går sikkert fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en liten photoshoot i dag med noen av kaninungene :ahappy:

Viltgrå hann 8 uker. Solgløtts Alvin

DSC_0100_zps918e9e9e.jpg

Og fem søsken, alle fra samme kull. Mamma Unia gir meg stadig noen overraskelser innen farger og avtegn :lol: Måtte tråle stamtavler da dette kullet åpnet øynene, gitt :P Hvit blåøyd og svart wienertegnet hadde jeg forventet, russeren var en skikkelig overraskelse :lol:

Svart Wienertegnet hann, 5 uker. Foreløbig navnløs.

DSC_0144_zps83fc1767.jpg

Svart wienertegnet hunn, 5 uker. Foreløbig navnløs. (og særdeles lite fotogen :P )
Ett blått og ett brunt øye. Blir boende her.

DSC_0133_zps3e627f9a.jpg

Samme jenta fra andre siden:
DSC_0139_zps18230f9a.jpg

Hvit blåøyd hann, 5 uker. Solgløtts Popcorn. (han spretter rundt som nypoppa popcorn, derav navnet :P )

DSC_0131_zps2997adaf.jpg

DSC_0122_zpsa92dff75.jpg

Hvit rødøyd hunn, 5 uker. Solgløtts Lilith.

DSC_0114_zpse2401fc2.jpg

Russertegnet hann, 5 uker. Solgløtts Ivan. (er man russer, så er man russer :P )

DSC_0111_zps8600eebe.jpg

Tegningene synes ikke så godt, man han blir mørkere for hver dag på ører, haler og labber.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert!! Når jeg skal ha meg kanin så skal jeg ta kontakt med deg @Ganzie :-D Så pene!! Digget spesielt den hvitblåøyde!

De er ursøte :wub::wub: Og jeg har stallen full og kan kosemose kaninpopcorn hele dagen :D

De hvite blåøyde er veldig søte, folk blir så overrasket når de ser dem, for de er vant til at "alle" hvite kaniner har røde øyne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ganzie hvordan nedarves blå øyne?

Henta hele gjengen min i dag :D Så nå har jeg 31 kaniner her med stort og smått. Skal ha ca 10 til vintern.

Prøvde å ta nye bilder av marco - men han var ikke helt med på notene. Ser at han på bildene faktisk ser litt brun ut enkelte plasser. Jeg syns han virker svart i virkeligheten - er det noen måte å sjekke om han egentlig er jerngrå med stikkelhår?

14684342419_69fea929d5_z.jpg

14684299800_fcbc34fc3d_z.jpg

14847992346_c1b9e57dc9_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne tråden trenger flere bilder :D

@Ganzie Så utrolig fin den sorte jenta med ett blått øye var! Falt helt for henne jeg :wub:

Jeg og! Ergo må jeg trene mine til å like å bli tatt bilder av, for ingen av dem er trent til å posere. Marco syntes at jeg var ordentlig teit i går. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! Ergo må jeg trene mine til å like å bli tatt bilder av, for ingen av dem er trent til å posere. Marco syntes at jeg var ordentlig teit i går. :lol:

haha! Sikkert ikke like lett å ta bilder av kaniner nei, ser for meg de beveger seg veldig mye og til tider med vanskeligheter for å forutse eventuelle sprell de finner på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne tråden trenger flere bilder :D

@Ganzie Så utrolig fin den sorte jenta med ett blått øye var! Falt helt for henne jeg :wub:

Hun er aldeles nydelig :wub: (men akk så lite fotogen :lol: )

Jeg og! Ergo må jeg trene mine til å like å bli tatt bilder av, for ingen av dem er trent til å posere. Marco syntes at jeg var ordentlig teit i går. :lol:

Mine synes jeg er teite, men jeg tar det som håndteringstrening :ahappy: Etter noen runder på bordet så synes de det er helt greit :) (og så hjelper det jo med bestikkelser :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hils på Skygge!

14876895531_894a495158_z.jpg

Hun ble fanget inn i går etter 6 uker på rømmen (er 12 uker), så hun er mildt sagt vill og lite tam. Spent på om jeg får henne til. :ahappy:

14693296329_a561fb65c0_z.jpg

Fargekullet mitt, mista to unger der, en sort og en blå, så nå er det igjen en hvit, en sort, en viltgrå, en jerngrå og en blå:

14693401907_7357ff05e9_z.jpg

Fremdeles spent på hvaslags blå denne er - vilt er den vel ikke siden den ikke er lys på buken?

14899797593_37a707753f_z.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ny kanin etter Stereos bortgang . Det blir fra dyrebeskyttelsen igjen.

Men nå har vi "brukt opp" bondingplasser tror jeg? Eller er kaniner sånn at de ikke har territorielle følelser for steder de ikke har vært på en stund?

Mono er en omgjengelig fyr virker det som, men jeg tar helst ingen sjanser.

Har du noen venner/familie dere kan ta det hos? Mamma og søster hadde brukt opp sine rom og da lånte de et rom i huset vårt. Steder en av de har vært bør ikke brukes :) Har dere brukt bad?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muh, vært dårlig kaninår dette... Mistet Trampeline i sommer (spontanabort med blødning) , og nå nylig døde Dotti (ukjent årsak), hannen jeg skulle beholde etter Dotti døde for 3 dager siden (uten synlig årsak) og nå siter jeg med den jenta jeg skulle beholde etter trampeline, og regner med den dør for meg i løpet av natta. hun er kald og slapp og har hatt diare, får ikke gjort så mye annet enn å holde henne varm og prøve å få i henne CC - typisk nok ligger alle sprøytene mine fremdeles på gården, men hun spiser litt frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...