Gå til innhold
Hundesonen.no

Running Spot's Absolute kull


ceccy
 Share

Recommended Posts

Utrolig søte, ja - og de blir jo bare bedre og bedre fra nå av!

Men kan jeg få spørre - hvorfor halsbånd nå? Det bør jo være enkelt å se forskjell nå når de har begynt å få prikker?

Jeg kan skjønne merking av valpene når/hvis de er så like at man ikke ser forskjell, men når de blir ulike vil ikke det bare være en undvendig risikofaktor for valpene? Sånn om noen henger fast i det, mor tråkker i det, etc..

Mine er ulike fra fødselen av (ingen har identiske hvite tegninger) så merking er helt unødvendig så på dette er jeg ganske "blånd". Kanskje det finnes andre årsaker til at det er smart å gjøre...

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har vi vært på ul og den viste *trommevirvel* Det blir valper i desember!! :-D

For en natt det har vært! De tre første valpene kom mellom 19.30 og 20. Så var det et opphold til 20.50. Disse valpene kom lekende lett og vi trengte bare sitte og observere. Så gikk det 1 time og 30

Dagens glade! Fate har lagt på seg 12 gram siden i morges!

Absolute Adorable

19900_10152391804570125_591995065_n.jpg

Ja, det er hun :ahappy:

Utrolig søte, ja - og de blir jo bare bedre og bedre fra nå av!

Men kan jeg få spørre - hvorfor halsbånd nå? Det bør jo være enkelt å se forskjell nå når de har begynt å få prikker?

Jeg kan skjønne merking av valpene når/hvis de er så like at man ikke ser forskjell, men når de blir ulike vil ikke det bare være en undvendig risikofaktor for valpene? Sånn om noen henger fast i det, mor tråkker i det, etc..

Mine er ulike fra fødselen av (ingen har identiske hvite tegninger) så merking er helt unødvendig så på dette er jeg ganske "blånd". Kanskje det finnes andre årsaker til at det er smart å gjøre...

Susanne

Jeg veit ikke om det er tilfelle her, men jeg veit noen oppdrettere merker valpene sine for at valpekjøpere skal se hvem de er fra bilde til bilde ihvertfall :) Det er jo ikke like lett å se for folk som ikke ser valpene hver dag, på en måte (jeg syns jo ikke det var noe stort problem å se forskjell på valpene i et groenendael-kull heller, men jeg så de jo hver dag, liksom :) ).

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nye bilder mens nettet samarbeider litt her :)

Absolute No Hurry

441_zpsa8339ecf.jpg

440-1_zps56e45220.jpg

IMG_2711_zps272251aa.jpg

417_zpsdda0867a.jpg

406_zpsd2c5d95e.jpg

405_zps3a68ae03.jpg

Absolute Adorable

437_zps6d7be78e.jpg

414-2_zpsbe49f73c.jpg

Absolute Kick

428_zpsb35d11ce.jpg

390-1_zps83f6e184.jpg

Absolute Amazing

427_zps9836eb5b.jpg

Absolute Gentle

421_zps48ab655e.jpg

Absolute Fate

419_zps18cc2be5.jpg

IMG_2697_zps9d5dfe69.jpg

384-1_zps4c1fc021.jpg

Absolute Fabulous

410_zps1a806141.jpg

403-2_zps6df16020.jpg

Absolute Sunshine og Absolute Gentle

407_zpsbcb1d825.jpg

Absolute Sunshine

396_zps69c9e65b.jpg

Så vidt det er plass til oss nå

394_zpsad1e1117.jpg

Absolute Wow

389-2_zps046fc504.jpg

388_zps71ab2db3.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedet er vel opp og ned hele tiden, men skulle jeg sitte igjen med noen, har jeg plass og tid til de nå og det er en risiko man må ta når man skal avle tenker jeg :-)

Hvem jegg har igjen vet jeg ikke enda for jeg har ikke bestemt meg for hvem som får hvilken valp enda. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre av hvert kjønn igjen :-)

@ *mokken* De vokser alt for fort spør du meg! De er allerede 4 uker gamle! De begynner å bli mer våken og :-)

Dessverre ser det ut som at mistankene mine om at Fabulous er døv stemmer :-( Kom nettopp inn i kassen, alle våkner og er livlig, hun sover, jeg tar en klikker og klikker bak hodet hennes og hun fortsetter og sove... Så ser dårlig ut for henne dessverre :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Dessverre ser det ut som at mistankene mine om at Fabulous er døv stemmer :-( Kom nettopp inn i kassen, alle våkner og er livlig, hun sover, jeg tar en klikker og klikker bak hodet hennes og hun fortsetter og sove... Så ser dårlig ut for henne dessverre :-(

Det ser ut som jeg har rotet til sitatet fra innlegget ditt nå, men..

Betyr det at Fabulous ikke får leve opp hvis mistankene dine stemmer? Eller kan det med spesielt interesserte eiere være en sjans for at Fabulous kan få et godt liv selv om hun ikke hører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare klippe dette fra dalmatinerklubbens "krav til avlsdyr"...

" 10. Valper som er konstatert døve skal avlives (av veterinær). "

Kilde: Dalmatinerklubben

Jeg tror at om man skal diskutere noe mer rundt dette med dalmatinere, døvhet og avliving så kan man starte en egen tråd da jeg synes det ikke bør være lange diskusjoner på valpesiden som skal omhandle valpene og masse søte bilder osv ;) Så eventuelt send PM til oppdretter eller lag ny tråd om man vil diskutere noe mer videre :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare klippe dette fra dalmatinerklubbens "krav til avlsdyr"...

" 10. Valper som er konstatert døve skal avlives (av veterinær). "

Kilde: Dalmatinerklubben

Jeg tror at om man skal diskutere noe mer rundt dette med dalmatinere, døvhet og avliving så kan man starte en egen tråd da jeg synes det ikke bør være lange diskusjoner på valpesiden som skal omhandle valpene og masse søte bilder osv ;) Så eventuelt send PM til oppdretter eller lag ny tråd om man vil diskutere noe mer videre :innocent:

Neida, jeg skal ikke ødelegge tråden. Det var bare et ærlig spørsmål til den triste meldingen som jeg siterte. Jeg ser du også har svart og oppklart på spørsmålet mitt også (takk for det), og verre var det egentlig ikke :icon_confused:

Krysser fingrene veldig hardt for at Fabolous bare lider av et godt sovehjerte, og at hørselen viser seg til å fungere helt fint. Lille søtnosen :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...