Gå til innhold
Hundesonen.no

Running Spot's Absolute kull


ceccy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har vi vært på ul og den viste *trommevirvel* Det blir valper i desember!! :-D

For en natt det har vært! De tre første valpene kom mellom 19.30 og 20. Så var det et opphold til 20.50. Disse valpene kom lekende lett og vi trengte bare sitte og observere. Så gikk det 1 time og 30

Dagens glade! Fate har lagt på seg 12 gram siden i morges!

Antageligvis er jeg den siste i verden som oppdager dette, men de blir født uten prikker? Kuuult :lol: Heia fine Era!

Sånn er det med engelsk setter også :) De blir bare født med de store flekkene (om de har det). Prikkene kommer etterhvert, men det er veldig individuelt hvor fort de blir ferdigtegnet. Bris fikk vel sine første uker da han var ca 3-4 uker gammel :) Vet om en valp som var helt hvit da hun var 8 uker gammel, bortsett fra "eyeliner" rundt ene øyet, og da hun var 12 uker gammel var hun nesten mer svart enn hvit :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en natt det har vært! De tre første valpene kom mellom 19.30 og 20. Så var det et opphold til 20.50. Disse valpene kom lekende lett og vi trengte bare sitte og observere. Så gikk det 1 time og 30 min uten noe som skjedde. Vi var ute og jogget litt med henne, men nada! Etter enda 15 min begynte jeg å kjenne på magefølelsen og kontaktet veterinærvakten. Vi hiver oss i bilen med Era og valper og kjører. Valp nr fem satt bom fast! Erasmus fikk riesprøyte og etter 15 min kom valpen og fem min etter det, kom nr seks. Etter 30 min tok vi ul for å sjekke hvordan det gikk med valpen og den hadde det fint. Så skal vet kjenne om hun kjenner valpen i fødselskanalen og i det hun tar på sidene hennes, kjenner hun en på hver side! Vi tok røntgen for å se og der var det tre igjen! Ny ul viser at hjerterytmen på valpene har begynt å svekkes, så da ble det hastekeisersnitt! Vi gnikket valper til den store gullmedaljen og fikk liv i de alle tre!

Det viste seg at Era hadde store blødninger i livmoren, så det var ganske kritisk for henne en stund, men heldigvis gikk alt bra! Mor og barn har det bare bra og Era er så flink med valpene sine! Første hun gjorde da hun våknet av narkosen var å vaske på valpene sine! Nå ligger hun i valpekassen og sover med valpene rundt seg! Tenkte å se fargene på de, men det får vente til hun har kommet seg litt mer til hektene. Skal prøve å få tatt litt bilder i løpet av helgen :)

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du se på fargene hvis de ikke har fått prikkene sine? Sent from my GT-I9100
De har en liten prikk helt med øret :) Fargefordelingen ser ut til å bli: 3 sorte tisper, 3 brune tisper, 1 sort hann og 2 brune hanner
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott kull og fin fordeling av kjønn! Håper dere hadde bedre vær enn oss i natt...da hadde det ikke vært greit å komme seg til dyrlegen i en fart...

Jeg fant etterhvert ut at Ceccy og Slush var to personer.. :twitch: ...

Jeg har selv vært med på keisersnitt og sittet og gnikket på livløs valp, det er utrolig slitsomt og spennende,- og godt når de kommer til liv. Jeg kan tenke meg oppdretter er rimelig sliten nå, håper du har noen som kan sitte litt barnevakt slik at du får sove litt...? Lykke til med mor og barn!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Også så mange, med så fin fordeling! :)

Edit: Ble forøvrig visstnok veldig påvirket av dette i natt, så jeg drømte at akkurat det samme skjedde med min egen hund... :whistle: Dine ble nok litt mer vellykkede, for mine endte opp som kattunger :shocked: Lite flink var hun med dem óg.. :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en liten prikk helt med øret :) Fargefordelingen ser ut til å bli: 3 sorte tisper, 3 brune tisper, 1 sort hann og 2 brune hanner

Kjempe fin fordeling, men litt skuffet over ingen grønne eller blå ;)

Liker veldig godt de brune jeg da!

Så flott at hun taklet keisersnittet bra og tok seg av valpene når hun kom til hektene. Ser ut på bilder som om hun har kommet i gang med melkeprodusjonen også. OM du klarer det så prøv holde henne tør mellom pattene hvor snittet er. Evt ett tynt lag med potet mel for å suge opp fukten (ikke PÅ såret) også børste bort det værste. Jeg gjor det ett par ganger for dagen inntil såret var tørt hos Blaze. Valpene "sølte" mye og det ble endel fukt mellom puppene.

Men det er ikke sikkert du har det problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en liten prikk helt med øret :) Fargefordelingen ser ut til å bli: 3 sorte tisper, 3 brune tisper, 1 sort hann og 2 brune hanner

Kan man ikke i noen tilfeller se på nesebrusken? :) Sortprikkene har sort nesebrusk og brunprikkene har brun nesebrusk. hehe!

Gratulerer med flott kull og fin fordeling av kjønn! Håper dere hadde bedre vær enn oss i natt...da hadde det ikke vært greit å komme seg til dyrlegen i en fart...

Jeg fant etterhvert ut at Ceccy og Slush var to personer.. :twitch: ...

Jeg har selv vært med på keisersnitt og sittet og gnikket på livløs valp, det er utrolig slitsomt og spennende,- og godt når de kommer til liv. Jeg kan tenke meg oppdretter er rimelig sliten nå, håper du har noen som kan sitte litt barnevakt slik at du får sove litt...? Lykke til med mor og barn!!!!

*sorry* :) Ja vi er to forskjellige personer! Ceccy er oppdretter ;) Jeg er engasjert bestemor (hannhundeier) :angel: :angel:

Ellers så gleder vi oss på bilder av de søte prikkebarna :hyper: Skal vise bilde til Nico og spørre om han vil ta på seg papparollen snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Shlush" data-cid="1396056" data-time="1355582290"><p>

<br />

Kan man ikke i noen tilfeller se på nesebrusken? :) Sortprikkene har sort nesebrusk og brunprikkene har brun nesebrusk. hehe! <br />

<br />

<br />

*sorry* :) Ja vi er to forskjellige personer! Ceccy er oppdretter ;) Jeg er engasjert bestemor (hannhundeier) :angel: :angel: <br />

<br />

Ellers så gleder vi oss på bilder av de søte prikkebarna :hyper: Skal vise bilde til Nico og spørre om han vil ta på seg papparollen snart!!</p></blockquote>

Same-same but different. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...