Gå til innhold
Hundesonen.no

Informasjon om "Akkurat Nå"-tråden OBS OBS


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Den første i hver mnd så blir AN stengt, ny tråd blir opprettet, den gamle blir slettet etter 1 mnd. Dette er nå bestemt innad med de nye moderatorene. Deal with it! Admin Anette pssssssst: vel

Fylle-Ingvild er VELDIG glad for dette. Eller i alle fall dagen derpå-Ingvild.

Jeg tenker også litt som Belgerpia, at kan man ikke stå for det man skriver på internett, så får man heller la være å skrive kanskje. Dette smaker av litt sånn overformynderi og barnehage kanskje?

Badass! Min bande består utelukkende av trollmenn (med han-hvis-navn-skal-være-unevnt og meg i spissen.) Vi skal trylle og trolle sammen! <3<3

:sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer: (de smiler egentlig ikke, de har bare kuttet seg opp som jokeren)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av argumentene for å slette AN-tråder er at folk kan ha skrevet noe dumt der. Jeg vil påstå at det er 100% sikkert at mange har gjort, mange ganger, noen mer enn andre.

Mens 1 av argumentene for å beholde de, er at folk skal straffes for sine dumheter sånn at de lærer noe. Det er jo omtrent like velbegrunnet..

Jeg vil også påstå at folk har utlevert følelser og opplevelser i baby- og barnetråden som de antagelig vil angre på (eller allerede nå burde vært betenkt over), på samme måte som man vil se i tråder om valper, oppdragelse/dressur, min hund, etc, etc.

Det postes de utroligste, mest intime og private ting over en lav sko her inne, ikke bare i AN, men overalt. Baby- og barnetråden er veldig lang (Hundesone-format tatt i betraktning), og burde - om argumentene for å snakke om lange, tunge tråder skulle holde vann - vært kuttet/kappet/stoppet for lenge siden.

Så, de to moderatorene som har skrevet i denne tråden, de kan ikke bedømme hva folk bør dele med resten av verden, mens du derimot, du kan?

Du var den rette til å spørre, som ikke holder deg for god til å stigmatisere eller stemple andre (som f eks meg), når du er tom for argumenter.

Så ja, svaret er "seriøst" (eller "ironi", om det er lettere å forholde seg til). Jeg reagerer på at en håndfull unge voksne i fritida si mener seg kompetente til å vurdere hva som er klokt og riktig for andre å poste på nettet, og mener de sensurerer - du mener tydeligvis at det er helt OK.

At jeg ikke gidder å argumentere mot hva jeg anser som totalt usaklig, betyr ikke at jeg er tom for argumenter. Jeg har heller ikke uttalt meg om hva jeg syns om sensur - jeg er bare uenig i at det er sensur å slette gamle tråder som i utgangspunktet handler om hva man gjør akkurat nå.

Ikke jeg heller, men jeg er ganske sikker på at jeg skulle klart å få bort ting herfra hvis det var veldig nødvendig for meg. Men jeg er ikke dum nok til å tro at det ville hjulpet synderlig på imaget mitt om det skjedde 1 uke etter at jeg postet...

Og jeg tør vedde på at om en eller annen skulle ønske å slette sine gamle, ubetenksomme innlegg, så ville heller ikke det gått ubemerket hen her på sonen, og alle hadde fått det å syte for også..

Du forstår det virkelig ikke på ironi du. Det er jo synd. Eller ikke.

Nope, jeg er kjent for det :aww:

Jeg prøver igjen. Akkurat nå-trådene har ingen verdi når de blir liggende til evig tid, det er ikke spesielt interessant å lese hva du, Lotta, eller jeg gjorde for 3 år siden. Eller 6 mnd siden, for den saks skyld. De tar stor plass, de gjør forumet tregere. Hadde man ikke nevnt at noen kanskje angret på hva de skreiv i akkurat nå-tråden, så hadde ingen protestert på at de gamle trådene ble borte - snarere tvert i mot, vi ville applaudert moderatorenes forsøk på å få et bedre forum.

Men fordi at det ble nevnt at noen snoker i gamle tråder for å finne dritt om andre, så er det et prinsipp å ikke slette de. Folk bør straffes for å være idioter, så la oss for all del beholde en haug med flere 1000 innlegg lange tråder, bare for at folk ikke skal slippe unna med å være teite. Bare fordi jeg er nysgjerrig - hvor mange akkurat nå-tråder har det blitt, alt i alt? Hvor mange innlegg?

Javel, så er det ett og annet "nyttig" i disse trådene, og de vil vi miste om alle ble borte. Buhu. Løsningen på det er enkelt. Enten så skiller man ut sånt som kan være kjekt å ha til siden (sånn utover det å bedrive drittslenging) - men da har vi jo overmoderering, og det liker vi ihvertfall ikke - eller så kan man bruke akkurat nå-tråden til det den er beregnet for - shitsnakk om ingenting - og heller lage egne tråder med dikt og sanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg er ikke fryktelig redd for lurkere. De som vet hvem jeg er i RL kan godt få vite alt jeg har skrevet , de som ikke vet det må ha enorme fritidsproblemer hvis de stalker meg :lol:

Men du veit, det går an å legge sammen summen av det man leser kronologisk uten å være en stalker... Det er det kanskje ikke folk tenker over? Jeg er som sagt rimelig overraska over hvor mange som tror at jeg faktisk gidda å løfte en finger og GOOGLE et annet forummedlem. dafuq, jeg driter i de jeg ikke kjenner IRL altså, og jeg veit ikke om etternavnet til noen av sonisene jeg ikke har møtt i virkeligheten heller. Hallo :lol: Leser akkurat nå når jeg kjeder meg, typisk på toget, bussen, i forelesninger hvor jeg ikke forstår den russiske foreleseren og på venterommet hos frisøren. Går aldri tilbake og "etterprøver" det som har vært skrevet. Leser det én gang.

Allikevel klarte jeg å summere ca 4 uttalelser til en konklusjon som jeg skrev, vips trodde folk jeg hadde googlet noen. Det bør være et stort OBS WARNING BLINK BLINK - se her hva som faktisk går an å konkludere med fra å være en medium-pluss sonenleser.

Nå er kanskje ikke alle like gode å "huske" unødvendig informasjon, det bare skjer for min del. Jeg er neppe den eneste. Og da kan man jo tenke seg hvor mye man egentlig kan finne ut om et menneske hvis man GÅR INN FOR DET. Jeg har ikke gått in for det en gang, og allikevel trodde folk jeg hadde googla noen. Go figure hva man kan finne ut om man faktisk begynner å google, stalke...

Men det er en diskusjon på siden av saken forsåvidt, jeg bryr meg litt midt på mandagen ang hvilken framtid akkurat nå har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om akkurat nå blir slettet eller ikke har fint lite og si, rent praktisk, for min del, bortsett fra at jeg, som en del andre, er imot overmoderering/beskytting og barnehagetilstander.

Og om man sitter på mobil eller pc, det blir ikke mindre og 'ta igjen' om tråden er 50 sider, eller 1000? Eller om det er 1 tråd eller 2. Vil man få med seg det som skjer så må det leses, vis man ikke er interessert så har man jo en 'hopp til siste side' knapp. (eller tar jeg feil) Har iallefall fungert slik på min telefon..

Om store tråder, gamle tråder, alt for mange tråder er et problem for forumet så er det selvfølgelig et godt argument.

Og bare en observasjon, det er 'ekstremister' i begge leire her(vertfall etter min mening). Selvinnsikt er greit, eller er det slik at alt er greit bare man er på 'riktig' lag...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være så snill å oppklare for meg, en enkel pike fra vestkanten.

Blir ak.nå stengt en gang i uka, eller en gang mnd eller ruller og går den til evig tid fordi moderatorene pakket snippesken sin og gått?

Foreløpig blir det som det har vært. jeg stenger den og starter ny før den går for langt pga serveren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om man sitter på mobil eller pc, det blir ikke mindre og 'ta igjen' om tråden er 50 sider, eller 1000? Eller om det er 1 tråd eller 2. Vil man få med seg det som skjer så må det leses, vis man ikke er interessert så har man jo en 'hopp til siste side' knapp. (eller tar jeg feil) Har iallefall fungert slik på min telefon..

Jeg får i alle fall ikke til å bla effektiv på mobilversjonen, må innom hver eneste side, liksom. På pc har jeg jo "gå til.." som alle andre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit at milelange ''alt mulig'' samtaler om ''akkurat nå'' blir slettet. Var en diskusjon her en gang om at det var litt sånn ''klan'' aktivitet i enkelte tråder. Jeg tror ''akkurat nå'' tråden bidrar til dette. Mange av de som skriver der ser ut til å kjenne hverandre privat, og det gjør at nye, eller utenomforstående, ikke ikke får delta/blir sett/hørt i disse ''akkurat nå'' trådene.... Det er en intrykk jeg sitter med iallefall.

På et forum jeg var tidligere var det et stengt 'VIP' forum' der man måtte bli invitert inn. Når noen brukere som ikke var med oppdaget det og klaget, laget de et mer åpent 'VIP forum' og et hemmelig 'superVIP' til seg selv. :P Så sånn kan tilstanden være. Da er det mye bedre her, akkurat nå tråden er for hvem som helst og alle er velkomne. Jeg var helt ny i 2008 og *Nina* (håper det er greit at jeg nevner deg) er vel ny i år eller ifjor, og alt vi trengte å gjøre var å lese / svare i en tråd helt frivillig så ble vi bedre kjent med de andre som også skriver der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få en avstemning på dette for å avgjøre det mest mulig demokratisk? :)

Kan vi ikke bare ta en avstemming på hva folk vil ha da? :P Så kan flertallet bestemme, og ikke de som roper høyest? :P

Gjentar og rapporterer meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det gjør ikke noe såklart! Men siden du ikke hadde sett det har kanskje ikke moderatorene det heller, men nå rapporterte jeg. :)

Psst. Det er ingen å rapportere til. De har jo nettopp sagt at det er slutt på moderering ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første i hver mnd så blir AN stengt, ny tråd blir opprettet, den gamle blir slettet etter 1 mnd. Dette er nå bestemt innad med de nye moderatorene. Deal with it!

Admin Anette

pssssssst: velkommen til Kaja, raksha,soppen og Marie!

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første i hver mnd så blir AN stengt, ny tråd blir opprettet, den gamle blir slettet etter 1 mnd. Dette er nå bestemt innad med de nye moderatorene. Deal with it! :)

Admin Anette

pssssssst: velkommen til Kaja, raksha,soppen og Marie!

Sånn ja! Flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det gjør ikke noe såklart! Men siden du ikke hadde sett det har kanskje ikke moderatorene det heller, men nå rapporterte jeg. :)

Psst. Det er ingen å rapportere til. De har jo nettopp sagt at det er slutt på moderering ;)

Dette ble litt rart. Men jeg tilbød meg å være moderator samtidig som jeg rapporterte meg selv. Siden det trengtes, ble jeg det fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...