Guest Christine Skrevet 12. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2015 Nydelige bilder! og veldig likt uttrykk på det siste bildet på Deli og Tesla. Hehe, de er som pompel og pilt de der Siter
Garp Skrevet 12. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2015 Hehe, de er som pompel og pilt de der Skjønne de er <3 Siter
Guest Christine Skrevet 7. November 2015 Rapporter Skrevet 7. November 2015 Kort update fra oss. Settervimsen fikk en gratis time for fysiologisk gjennomgang av hele kroppen, og siden han er 8,5 år med lang skadehistorikk var jeg spent. Veterinæren fant absolutt ingenting å sette fingeren på, og sa hun kunne tatt han for å være en 3-åring Godt å vite at man gjør noe rett! Han var også på årets siste utstilling i dag, og endte med excellent, CK og mye skryt for bevegelser. Ellers har vi stevnepause frem til februar, og konkurranseåret her har vi gått 10 feilfrie løp, samt hatt 10-pallplasseringer (åpen inkludert), og har igjennom sesongen forbedret oss. I år har vi fått til 4 titler( 3 i ag, 1 i rally) og neste år har jeg mål om to til. Jeg er utrolig stolt over settervimsen og hva vi har fått til sammen denne sesongen Film fra feilfritt løp (men nesten disk, haha!) fra årets siste stevne. Dårlig kvalitet, men det får bare være Bare se på logringen fra den gule tunnelen og ut banen - slik logrer han nesten hvert løp! https://m.youtube.com/watch?v=uxKy3B97Bew Tervtøtta og jeg har løst småproblemer innen agility, og det blir bare gøyere og gøyere! Problemene har gått på at hundene er så forskjellig å løpe med, noe som har gjort at jeg gjør mye teite ting når jeg løper. Nå har jeg endelig vent meg til to forskjellige måter å løpe på, og kan endelig handle henne til hennes fordel. God følelse! Ellers har jeg fått tilbake motivasjon inne lydighet, så vi trener så smått der også. Liten filmsnutt fra trening. Mye pirk her og der, men vi har det så gøy når vi trener så who cares? Målet er å debutere neste år, og muligens få til en Lp1-tittel? Lydighet er ikke helt min greie med pirking kjenner jeg, men hun fortjener at jeg engasjerer meg mer i den type trening syns jeg, da hun er rå. https://m.youtube.com/watch?v=5ztbaSiEVtk Hun gir så ufattelig mye glede og latter i hverdagen, i tilegg til å være supersjarmerende Planene fremover er litt treninger her og der, smellerkurs og masse deilige turer i skog og mark. Skal igjen prøve å bli flinkere til å ha med meg kamera på tur! Siter
Teserere Skrevet 14. November 2015 Rapporter Skrevet 14. November 2015 Tesla er en av de nydeligste tervene jeg vet om Og kjempegrattis til alle prestasjonene med settervimsen! Siter
Kristina Skrevet 14. November 2015 Rapporter Skrevet 14. November 2015 Så fine de er! Tenk at Vegas er 8,5 år allerede? Synes liksom det var i går at du fikk han. Siter
Guest Christine Skrevet 15. November 2015 Rapporter Skrevet 15. November 2015 På 7. november 2015 22:57:41, Stine skrev: Så fine og så flinke! Tusen takk 19 timer siden, Teserere skrev: Tesla er en av de nydeligste tervene jeg vet om Og kjempegrattis til alle prestasjonene med settervimsen! Åh, tusen takk Jeg er selvsagt helt enig 19 timer siden, Kristina skrev: Så fine de er! Tenk at Vegas er 8,5 år allerede? Synes liksom det var i går at du fikk han. Takk Hehe, jeg syns tiden har gått utrolig fort selv! Aner ikke hvor mange ganger i år jeg har måttet dobbelsjekket om han virkelig er blitt så gammel, eller om jeg har regnet feil Husker det som om det var i fjor jeg la ut navnetråd til han.. Siter
Aussieglis Skrevet 15. November 2015 Rapporter Skrevet 15. November 2015 20 timer siden, Teserere skrev: Tesla er en av de nydeligste tervene jeg vet om Og kjempegrattis til alle prestasjonene med settervimsen! Enig! Hvor kommer hun fra? Siter
Guest Christine Skrevet 15. November 2015 Rapporter Skrevet 15. November 2015 4 timer siden, Aussieglis skrev: Enig! Hvor kommer hun fra? Åh, takk Jeg syns også (selvfølgelig) hun er verdens flotteste terv, også bor det så mye bra i henne! Hun ER faktisk bare best altså Hun er fra @Carina, Thargelion Siter
Aussieglis Skrevet 15. November 2015 Rapporter Skrevet 15. November 2015 1 time siden, Christine skrev: Hun er fra @Carina, Thargelion Det forklarer jo alt! ^_^ Siter
Guest Christine Skrevet 13. Januar 2016 Rapporter Skrevet 13. Januar 2016 Sist skrev jeg at jeg og tervtøtta hadde løst litt småproblemer innen ag, og første helga i desember dro vi til Sverige for et stevne. Hun var litt berørt i starten, men tødde raskt opp 2 feilfrie løp fikk vi også til, et med 4.plass, og et med 2.plass. Begge med napp og pinne. Vi debuterte i juni, og da hadde jeg hatt henne i 15 mnd. Nå mangler vi plutselig bare ett napp i hopp så er vi i klasse 2. Etter å ha trent med settervimsen tar jeg ingenting for gitt, så det er jo veldig gøy. Liten film fra hoppløpet med 2.plass, hele 5.sekunder raskere enn 3.plassen! https://m.youtube.com/watch?v=JfpFzfl-Pbk Ellers har vi vært på smellerkurs, og det er noe vi må drive mer med! Hun elsker å bruke nesen, og tok ting veldig raskt. Her markerer hun riktig lukt. Tok myntkalibrering med meg hjem lagret i hjernen, og har startet med settervimsen. Bare markering på mynt nå, og litt igjen å jobbe med, men han syns det er SÅ gøy, knis. https://www.instagram.com/p/BAarleUoqD4/?taken-by=cbschei Kurs i styrke, balanse osv har vi også vært på, og det spørs om jeg må investere i en peanut for å få trent videre Vegas har fått noen hytteturer for seg selv, noe han liker godt. Setteren har hatt en liten kurs/treningspause etter konkurranser og treninger i høst, men nå er vi klare til dyst igjen. Om 3 uker er det sesongstart for oss, og denne gangen blir begge hundene med. Inntil da blir det treninger, kurs i konkurranselydighet med terven, samt flere turer i skauen Siter
Nathalie_ Skrevet 13. Januar 2016 Rapporter Skrevet 13. Januar 2016 Tesla har et sånn snodig søtt uttrykk Vegas er jo søt han også da, men han er søt på en helt annen måte Tesla er jeg forelska i! Siter
Guest Christine Skrevet 2. Februar 2016 Rapporter Skrevet 2. Februar 2016 Liten bildeupdate Terven ble røntget i 1-årsalderen hvor veterinæren sa hun hadde forkalkning i ryggen, men at den var så liten så jeg ikke skulle bry meg om den. Med tanke på at hun er agilityhund så har jeg selvfølgelig tenkt mye på den, og i forrige uke fikk jeg endelig fikset time for å røntge på nytt. Veterinæren fant ingenting! Forkalkninger forsvinner jo ikke av seg selv, så ny veterinær syns det var merkelig. I dag skal jeg til de som røntget henne først for å snakke med de og hente bildene, da ny veterinær gjerne ville se disse. Blir spennende å se hva de sier om saken, men det viktigste er at hun har fin og frisk rygg Til helga braker det løs med sesongstart for begge to. 7 løp på lørdag og bare 4 på søndag, så vi skal virkelig få løpe Siter
Malamuten Skrevet 2. Februar 2016 Rapporter Skrevet 2. Februar 2016 Så kjekt med friskmelding Ikke at det hørtes så ille ut i utgangspunktet heller, men enda bedre at de er helt friske Siter
Katharina Skrevet 2. Februar 2016 Rapporter Skrevet 2. Februar 2016 Så fint med friskheter ? Nydelige hunder du har Siter
Guest Christine Skrevet 3. Februar 2016 Rapporter Skrevet 3. Februar 2016 Takk Ja, veldig kjekt med frisk rygg! Hun har ikke hatt noen symptomer, men man blir jo konstant gående å tenke på det uansett når man tror det er noe i ryggen som senere kanskje kan skape problemer. Spesielt siden forrige hund ble avlivd pga forkalkninger. Det positive ut av det her er jo at vi har opparbeidet oss gode rutiner på oppvarming og ned-gåing, og fått trent stabilisering, balanse og styrke i ryggen. Siter
Teserere Skrevet 8. Februar 2016 Rapporter Skrevet 8. Februar 2016 De er så fine! Så deilig med ryggen Siter
MarieR Skrevet 10. Februar 2016 Rapporter Skrevet 10. Februar 2016 Fine hundene Herlig med ryggen til Tesla!! Siter
Guest Christine Skrevet 6. Mars 2016 Rapporter Skrevet 6. Mars 2016 I det siste har vi kost oss på treninger, kurs og turer! Kurset i konkurranse-lp er nå avsluttet, og jeg sitter igjen med masse bra tips på hvordan vi skal jobbe videre. Skulle egentlig ha kurspause nå pga hektisk hverdag med skole, men vi er visst påmeldt smellerkurs med start i neste uke Terven søker så bra og er en racer på å bruke nesa, så vi må bare videreutvikle det. Det blir gøy! Knoll og tott på tur Det trynet Avslapping på belger-måte I helga har vi vært på rallystevne, og jeg er superfornøyd. Tervtøttas andre og tredje tur i klasse 2, og vi endte med to 1.premier med napp og en 3.plass Så gøy å jobbe med henne! Nå er klasse 3 veldig innen rekkevidde, så nå skal vi ha fokus på rygging fremover for å få det på plass. Hun lærer så vanvittig raskt og går aldri lei til tross for ørten repetisjoner, så det sitter nok ganske så kjapt. Settervimsen ville ikke jobbe i går, men i dag gikk han til 192 poeng og hans første 1.premie i klasse 2. Skrytebilde måtte til! Siter
MegaMarie Skrevet 6. Mars 2016 Rapporter Skrevet 6. Mars 2016 Gratulerer Superterven! Hvem var du på konkurranselydighetskurs med? Siter
Lunatic Skrevet 6. Mars 2016 Rapporter Skrevet 6. Mars 2016 Dere er superflinke alle tre! Tesla er så fin Siter
Guest Christine Skrevet 6. Mars 2016 Rapporter Skrevet 6. Mars 2016 1 time siden, Mirai skrev: Gratulerer med bra resultater! Takk 1 time siden, MegaMarie skrev: Gratulerer Superterven! Hvem var du på konkurranselydighetskurs med? Takk Vi var på kurs til Doglife. Fantastisk instruktør med utrolig mye kunnskap! Gått flere kurs tidligere, men dette er første gangen jeg har følt at instruktøren virkelig har sett hver enkelt hund for det den er og jobber ut i fra det. 22 minutter siden, Lunatic skrev: Dere er superflinke alle tre! Tesla er så fin Takk! Og jeg er helt enig i det siste Siter
Guest Christine Skrevet 28. Mars 2016 Rapporter Skrevet 28. Mars 2016 Noen ymse bilder fra påskeferien Hundene har virkelig nytt livet med skiturer, lek i snøen og soving på sofaen. Terven har imponert stort i trekk både alene og i tospann. Setteren har fungert som trekkmaskin som vanlig, og der er han helt rå. Han har også funnet både ryper og tiur og det var ingen tegn til koking i topplokket når fuglene lettet, så det lover jo veldig godt for høsten Han begynner å bli voksen han der! Sliten og fornøyd gullgutt På vei opp til en topp Terven på toppen Knis! Gladgutt Hadde i utgangspunktet masse bilder av de to sammen, men lys hund og hund med svart hode i snøen var vanskelig å ta bilde av med et gammelt og lite kamera Siter
Teserere Skrevet 28. Mars 2016 Rapporter Skrevet 28. Mars 2016 Ser ut som dere har kost dere masse!! Tesla er like nydelig som alltid Siter
Recommended Posts