Gå til innhold
Hundesonen.no

Settervimsen og tervtøtta


Guest Christine
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er så hyggelig at du har kommet tilbake til forumet! Fine karer du har

Det bildet av dere to på steinen var kjempeflott! Veldig fin stemning. Jeg synes ikke du ser bustete ut på håret i det hele tatt, ikke engang etter jeg leste det du skrev. Forstørr det og heng det på

Gøy å se dere i ringen i helga, Vegas er fiiin Tok meg den frihet å knipse et par bilder, men siden jeg er lat og slet litt med fokusen på kameraet så ble det ikke så bra. Men flinke er dere

Posted Images

Guest Christine
På 28. mars 2016 at 0:59 AM, Teserere skrev:

Ser ut som dere har kost dere masse!! Tesla er like nydelig som alltid :wub:

 

På 29. mars 2016 at 1:43 PM, Lunatic skrev:

Tesla er så nydelig! Det så ut som om dere hadde en knallfin påske i et vakkert landskap! :) 

Takk! Ja, vi koste oss utrolig mye! :) Både vi og hundene elsker å være på hytta. Nærmeste hytte ser man ikke en gang fra vår, så det er så stille og fredfult der :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Forrige helg var vi på uoffisielt agilitystevne. Utrolig flott trening og test av hvordan vi ligger an for sesongen. Jeg løp tre løp med hver hund, og formsjekken var lovende! Settervimsen fikk en disk pga et uoppmerksomt øyeblikk, ellers to feilfrie løp med en 3. og en 2.plass. Terven imponerte stort med tre av tre feilfrie løp med en 1.plass og to 2.plasser. Hun hadde helt rå fart, så dette kan bli en spennende sesong :ahappy: image.jpg

image.jpg

image.jpg

I helga var vi på rallystevne igjen. Terven fikk disk lørdag da matskålene for første gang ble for fristende :lol: På søndag surret vi mye med sitt i front etter innkalling, noe som kostet oss masse poeng da det ble mange kommandoer, velting av skilt, repetisjon osv. Jeg hadde et ørlite håp om å rykke opp til klasse 3 etter denne helgen, men vi fikk 2.premie, kun 1 surt poeng unna det siste nappet. Hun er mye tryggere i rallyringen nå, og jeg vet vi kan så vi får prøve neste gang. Kult å gå med henne til tross for disk og surr - hun viser mer av seg selv i ringen.

Så er det settervimsen da... Eneste målet i rally i år var å få til RL2-tittel. På lørdag ble det 1.premie med vårt andre napp og en 3.plass. På søndag gikk han bra, men at vi skulle slå til med 198/200 poeng og direkte opprykk til klasse 3 hadde jeg ikke trodd! Det ble en ny 3.plass med sølvmerket og tittel i boks.

Jeg hadde egentlig tenkt å pensjonere han fra rally når RL2-tittelen var i boks, men den gleden han viste i ringen i helga gjør at det kjennes feil. Vi kan slite litt med motivasjon på nyinnlæring, men jeg skal se litt på hvordan vi kan gjøre øvelsene i klasse 3 kule, også starter vi når/om vi en dag kanskje blir klare for det. Det viktigste med han har hele veien vært å ha det gøy uansett resultater, og det er fremdeles det viktigste :) 

image.jpg

Film fra søndagens løp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Christine

I dag er verdens vakreste settervims 9 år! :heart: Kan ikke tro det er 9 år siden jeg konfirmerte meg og brukte alle pengegavene på hund og hundeutstyr. En ting er ihvertfall sikkert - jeg brukte pengene godt, for de har gitt meg uendelig glede og kjærlighet i 9 år nå! 

image.jpg

Han er en sprek hund som er ung til sinns, og jeg håper og tror vi har mange gode år igjen :) 

I helga blir det feiring på agilitystevne, og i utstillingsringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Vegas! :flowers: Husker en dag på Bakklandet for nesten ni år siden der jeg satt med Onkel og det kom en jente med en engelsksettervalp som minnet mistenkelig om Vegas til Christine fra hundesonen. :ahappy: 

Dere er superflinke! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Christine

Liten bildeupdate fra oss :)

De to første er tatt av kristiin.

image.jpg2_zpsmpsx3lgz.jpg

image.jpg1_zpsalg7dijt.jpg

Fine veteranen min :heart:

image.jpg3_zpsf7bmxzzw.jpg

Jeg og mamma tok med oss tervtuppa ut for å forsøke å få tatt noen bilder av henne her om dagen. Mamma sine (de to siste) ble vellykket og fikk frem uttrykkene hennes godt. 

image.jpg4_zps7ssrnhaw.jpg

image.jpg5_zps25w3kgvb.jpg

Rart hun har sneket seg godt inn i hjertet mitt, med det trynet der? :wub: 

image.jpg7_zpsudwmiv1m.jpg

image.jpg6_zpsxyyjhh4d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
På 5. mai 2016 at 0:39 PM, Artemis skrev:

Gratulerer med dagen, Vegas! :flowers: Husker en dag på Bakklandet for nesten ni år siden der jeg satt med Onkel og det kom en jente med en engelsksettervalp som minnet mistenkelig om Vegas til Christine fra hundesonen. :ahappy: 

Dere er superflinke! :) 

Glemte å svare jeg. Tusen takk for det! :) Helt vanvittig å tenke på at det er straks år siden!

På 2. juni 2016 at 3:11 PM, MegaMarie skrev:

Fine flokken din :wub: Gratulerer så mye med knallflotte konkurranse resultater! Veldig inspirerende!

Takk :) Veldig gøy å høre at det kan inspirere! Det går litt opp og ned med resultatene, men det gjør det vel for folk flest :) 

13 timer siden, tutle skrev:

Ikke rart i det hele tatt!! :wub: Herre så fin hun er :ahappy: 

Takk, og jeg er selvfølgelig helt enig :ahappy: 

12 timer siden, Kristiin skrev:

Finingene :D

 

Vi får feire sommerferie en dag snart med alle våre fire fine :) 

4 timer siden, Garp skrev:

Verdens beste Tesla og Vegas! De er bare herlige begge to!!!

Det er fordi de har så herlig leke-tante :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Christine

Noen bilder fra agilitykurs :)

image.jpg2_zpsy5wtn9ka.jpg

image.jpg1_zpsa8khhlop.jpg

Vi har slitt litt med tyvstart (noen har det travelt), og prøvde derfor å gå fra sitt til dekk ved start. Fungerer veldig bra, og jeg tør å gå uten å se over skuldra :)

image.jpg5_zpsvt7yqpwx.jpg

image.jpg7_zpseh57bx5m.jpg

image.jpg4_zps4yywu6ff.jpg

image.jpg8_zpsleoqyoid.jpg

Alltid klar for å gi alt hun der!

image.jpg3_zpslnaenbo1.jpg

image.jpg6_zpspknj9jjt.jpg

image.jpg9_zps68hrfxx7.jpg

image.jpg12_zpstd1ncxqt.jpg

image.jpg10_zpstehlu29a.jpg

image.jpg11_zpssj8yrxol.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kurset var utrolig bra, og jeg sitter igjen med en helt ny glød og motivasjon for sporten :) Fantastiske og engasjerte instruktører som hopper, roper, klapper og high-fiver gir en skikkelig boost. 

Settervimsen fikk prøve seg på en klasse 3-bane for første gang, noe som gikk veldig bra! Kun et riv, noe som skyldes fører.. 

Film fra banen: Filmen ble desverre stoppet før slalomen (noe vi har slitt med, og det var vanskelig inngang, men han heiv seg inn og raste igjennom!), men følelsen av å klare det kjenner jeg på enda, så det går fint :) 

Med terven har vi også løst litt problemer som hovedsakelig har gått på at jeg ikke stoler helt på henne. Hun kan, og det vet jeg, men på stevner får vi noen kjipe vegringer fordi jeg plutselig får et innfall av et eller annet :aww: Nå vet jeg hva vi skal jobbe mer med, og dette blir bra med mer trening!

Alt i alt er jeg veldig motivert for videre trening! Først skal vi starte på nkk til helga, og så skal de få seg en velfortjent pause, SÅ går vi i gang.

Avslutter lange innlegg med to turbilder fra i dag :)

image.jpg1_zpslipthapx.jpg

Nope, ingen fluer på toppen...

image.jpg2_zpsyhhm0azd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Guest Christine

Siden sist har vi både vært på fine turer, treninger og konkurrert. 

I august var vi på stevne i Sverige. Helga startet på magisk vis da laget fikk 1.plass med SM-napp (ikke at jeg og Vegas bidro så mye :aww:), etterfulgt av tervtøtta på 1.plass med det siste nappet i hopp, og så settervimsen på 1.plass i ag2. På søndag løp Tesla inn til 2.plass med det nest siste nappet i ag. 

image.jpg

 

Helga etter var det tid for stevne igjen. På debuthelga i hopp2 fikk vi jaggu meg pallplass og dermed napp, så da har reisen opp mot hopp3 startet. Settervimsen løp også feilfritt, men havnet på den"sure" 4.plassen. 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

I helga var det klubbmesterskap, og verdens fineste settervims kom på 2.plass sammenlagt ag/hopp. Tervtøtta kom på 4.plass. Jeg var i dårlig form og handlingen var ikke helt ok, men det viser at hundene gir på og jobber bra til tross for en del trege beskjeder osv.

image.jpg

Så noen tur/treningsbilder :)

Sliten etter trening!

image.jpg

Elsker fokuset hennes!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Christine

Da er sesongen til tervtøtta over, og jeg er veldig fornøyd :) Vi har lært så utrolig mye gjennom denne sesongen. Både om trening og ikke minst om oss selv. Etter ukeskurs i sommer løsnet mye for oss, og siden har vi hatt en fin progresjon. Nå er jeg virkelig klar for å brette opp armene og sette i gang å jobbe mer i vinter! 

Vi har dratt med oss flere pallplasseringer og napp, men noe jeg setter minst like stor pris på er hvordan hun er på stevner. I helga var vi på det desidert største stevnet hun har vært på, men hun tok det på strak arm. Å kunne sitte på gresset midt mellom fire ringer med hundrevis av hunder løpende/lekende/bjefende rundt oss med terven liggende på rygg å kose i fanget mitt betyr mye for meg :heart: En stevnedag inneholder så mye mer, og tar så mye lengre tid enn et løp, så slike ting verdsetter jeg høyt! 

Gleder meg til å se hva vi kan få til sammen :) 

image.jpg

image.jpg

Foto: Pasi Ahola

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
På 16. september 2016 at 0:39 AM, Katharina skrev:

Så fine bilder :wub: nydelige hunder. Ser nesten ut som om de smiler på noen av bildene. :D

Tusen takk! :) Ja, de har sine måter å vise glede på :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Guest Christine

Litt bilder fra den siste tiden :)

IMG_0110.thumb.JPG.ab795bbd3f59ab429e189b1ac1b7a94b.JPGIMG_0111.thumb.JPG.a6be5300f2e91c878c222a76ee9bbb2b.JPG

Fra tur med @MarieR og @Kristiin

IMG_0178.thumb.JPG.e59ae8daf68f049d43f19fca4fd21c5b.JPG

Tigger nei?! :lol: IMG_0204.thumb.JPG.53bf18f04e8cdc79d95dc884362c3b29.JPG

"Noen" var litt fornøyd etter et par økter med agility

IMG_0407.thumb.JPG.a46b588076fb9296c7f76737da5aef26.JPG

Settervimsen har ikke vært helt i toppform i år, og i en periode lå han slik hver dag. Søteste tervtøtta var aldri langt unna! IMG_0576.thumb.JPG.b7b8d435a7451bfbe2124266456860e3.JPG

Fra sesongstarten i agility. De fleste løpene var preget av en hund med egne meninger, men tross det var det utrolig gøy! Vi har utviklet oss masse i vinter, så jeg ser frem til flere stevner. Deilig med en hund som kan løpe agility i det ene øyeblikket, og ligge slik det neste: IMG_0675.thumb.JPG.18c3bf52d5ed22bda2658741e92e8841.JPG

Snø... IMG_0950.thumb.JPG.a597166414b3dd85112a1a20dd878edb.JPGIMG_0974.thumb.JPG.2c059f9b9d5dba7020d1375227419d8a.JPGIMG_1167.thumb.JPG.a506caac2a62c597f508741a0469985e.JPG

De vakreste jeg vet :heart: IMG_1286.thumb.JPG.2c6fb70b9750b6edc61395745df90d4e.JPGIMG_1287.thumb.JPG.0b23ec59cad13d163290648f14e5ee42.JPG

Og tilslutt fra uoffisielt stevne for noen uker siden. Jeg var netopp ferdig med influensa og var derfor treg og ga for sene beskjeder, men bikkja var så ærlig og herlig at det ble feilfritt og 1.plassIMG_1289.JPG.fe333dd1a42f13dc46373920ab307208.JPG

Plan videre for settervimsen er å legge på seg(forhåpentligvis ikke vanskelig med økt matlyst pga kortison), bli kvitt betennelsen helt, så fjerne kul og så forhåpentligvis starte opptrening igjen i mai/juni. Håper og tror at alt går etter planen, jeg trenger det nå :aww: 

Plan videre for tervtøtta er å trene det vi kan på hjemmebane. Jeg ble dessverre plutselig billøs, så det blir ikke akkurat mye agility i vår. Vi har dog planer om å trene masse på andre ting hjemme, samt kose oss på forskjellige turer :) Hun ble netopp 4 år, og jeg har dermed hatt henne i 3 år. Tiden flyver i godt selskap :heart: 

IMG_1236.thumb.JPG.d72fe5c22001de28ca036dd338bbc54d.JPG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 timer siden, MegaMarie skrev:

Her var det masse jeg ikke hadde lest! Kjempe spennende. Dere er så flinke! :D Jeg kjenner jeg er litt misunnelig på Tesla, hun virker som en så kul hund! 

Takk i lige måde du! Blir så inspirert av å lese tråden til dine to :) 

Ja, hun er utrolig kul  :wub: Flere som har sagt at de gjerne skulle hatt terv dersom de kunne fått en Tesla, hehe. Hun har gjort til at jeg har strenge krav til en neste hund, da jeg aller helst skulle hatt en Tesla til etterhvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Christine skrev:

Takk i lige måde du! Blir så inspirert av å lese tråden til dine to :) 

Ja, hun er utrolig kul  :wub: Flere som har sagt at de gjerne skulle hatt terv dersom de kunne fått en Tesla, hehe. Hun har gjort til at jeg har strenge krav til en neste hund, da jeg aller helst skulle hatt en Tesla til etterhvert :) 

Du får sette valper påog henne da, så kan genene hennes gå videre :whistle: 

Hun høres så fantastisk ut, og det er bare noe med det blikket som gjør at jeg føler det stemmer. I mine øyne spiller det ingen rolle hvilken rase hun er. Hun som hund generelt bare virker så kul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Du får sette valper påog henne da, så kan genene hennes gå videre :whistle: 

Hun høres så fantastisk ut, og det er bare noe med det blikket som gjør at jeg føler det stemmer. I mine øyne spiller det ingen rolle hvilken rase hun er. Hun som hund generelt bare virker så kul!

Søsteren hadde nettopp kull i Finland nå, også er det vel snakk om at tervsøstra (2 terver i kullet) i USA skal parres etterhvert :) Hadde det ikke vært for at hun er skuddredd samt har haleknekk så skulle jeg gjerne hatt et kull på henne. Kjenner flere som ville hatt valp isåfall :P 

Får håpe vi treffes på stevne en gang så får du sett hvordan hun er in real life :ahappy: Hun er bare skitkul tvers igjennom, også er hun jo skikkelig søt :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...