Gå til innhold
Hundesonen.no

Settervimsen og tervtøtta


Guest Christine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er så hyggelig at du har kommet tilbake til forumet! Fine karer du har

Det bildet av dere to på steinen var kjempeflott! Veldig fin stemning. Jeg synes ikke du ser bustete ut på håret i det hele tatt, ikke engang etter jeg leste det du skrev. Forstørr det og heng det på

Gøy å se dere i ringen i helga, Vegas er fiiin Tok meg den frihet å knipse et par bilder, men siden jeg er lat og slet litt med fokusen på kameraet så ble det ikke så bra. Men flinke er dere

Posted Images

Guest Christine

Åå, tusen takk alle sammen :ahappy: Koselig med slike tilbakemeldinger!

Savner det lille smiletrynet! Er kjempeglad for at hun er hos dere, for et flott liv hun har med fine mennesker. <3 Veldig kjekt å se bilder og kunne følge med henne, og at du setter pris på de samme tingene som jeg alltid har likt hos henne. :D

:heart: Jeg får bare ikke sagt nok hvor fornøyd jeg er!

Så herlig lesing :ahappy: Jeg er nesten litt småmisunnelig på Tesla, hun har en sånn utstråling som jeg føler får meg til å se alt det du ser i henne :wub:

Ja, hun har en vanvittig herlig utstråling :) Jeg har hatt lyst på belger i flere år, og var litt skeptisk med å ta steget med å bli belgereier, men da hun dukket opp så klarte jeg bare ikke å lå være. Hun er alt jeg ville ha i en hund, og mer til :)

Herregud, Tesla er bare så forbanna søt altså :wub: Ser jo ekstremt glad ut hele tiden :heart:

Hihi, hun er jo glad hele tiden :ahappy: Uansett hva vi enn gjør er hun med 110% på, med smilet godt påklistret i det søte trynet.

Jeg skryter skikkelig av henne nå, men jeg er bare så vanvittig fornøyd og heldig. Det er dog ganske uvant å gå fra setter til terv, det må jeg si. Jeg er vant til å legge opp treningen på en helt annen måte, og har slitt en del med motivasjonen til å trene f.eks lydighet. Nylig startet å trene med terven, og nå angrer jeg bare for at vi ikke har startet med lydighetstrening tidligere, hehe. Vi har det dog ikke travelt med noen ting. Vi koser oss når vi trener, også starter vi etterhvert :) Kommer til å starte en del rally-lydighet i år, også får vi se om vi melder oss på en lydighetskonkurranse i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Christine

Terven er jo bare utrolig gøy å trene med! På vår første rally-trening sammen gikk vi en uoffisiell konk, hvor vi fikk 190/200 poeng. Eneste trekkene var for snusing, da tuppa har en mening om at hestebæsj er det beste som fins. Blir offisiell debut for henne i mars, gleder meg :)

Skal også begynne å jobbe med slalom igjen, og når den er ordentlig i boks blir det debut for henne i ag. Håper og tror jeg får samlet motivasjon til å starte treningen asap :b

Setteren gikk på uoffisielt lydighetsstevne med en 3.premie med to nuller. Det ene på hopp over hinder, noe som kan skyldes at det er lenge siden vi hadde trent på det. Fikk prøve det en gang til etterpå, og hadde det teltes hadde det nok blitt en fin 10'er. Jaja. Nullet også på avstand, en øvelse vi sliter litt med. Nå skal vi trene mer på avstand, også løsner det forhåpentligvis etterhvert slik at vi går startet en gang eller to.

image.jpg1_zpsbehwfciy.jpg

I helga var vi på agilitystevne, og det er så utrolig gøy å løpe med V! Vi løp to feilfrie løp, hvorav et av dem var i åpen hopp, og dermed ikke tellende. I hopp på søndag klinket vi til med feilfri, napp og 8.plass av noen og 60, så det var jo gøy. Vi sliter tidvis med farta når det er en de, svinger og bytter, men det ser ut til å løsne litt.

Ingen tvil om at han syns ag er gøy! Fikk mange trivelige kommentarer på hvor glad han ser ut når vi løper, og legger man merke til halen hans på filmen så er ikke den stort i ro :lol: Film fra ag hopp på lørdag med 10 feilpoeng og 11.plass:

https://m.youtube.com/watch?v=IUTJ20MwEus

(Hadde jeg bare løpt mer på når han var i tunnelen til slutt så hadde vi trolig unngått en feil, men nå har jeg lært :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Tesla er skikkelig herlig :D Og så arti at du gjør det bra i agility med en setter!

Åå, tusen takk alle sammen :ahappy: Koselig med slike tilbakemeldinger!

:heart: Jeg får bare ikke sagt nok hvor fornøyd jeg er!

Ja, hun har en vanvittig herlig utstråling :) Jeg har hatt lyst på belger i flere år, og var litt skeptisk med å ta steget med å bli belgereier, men da hun dukket opp så klarte jeg bare ikke å lå være. Hun er alt jeg ville ha i en hund, og mer til :)

Hihi, hun er jo glad hele tiden :ahappy: Uansett hva vi enn gjør er hun med 110% på, med smilet godt påklistret i det søte trynet.

Jeg skryter skikkelig av henne nå, men jeg er bare så vanvittig fornøyd og heldig. Det er dog ganske uvant å gå fra setter til terv, det må jeg si. Jeg er vant til å legge opp treningen på en helt annen måte, og har slitt en del med motivasjonen til å trene f.eks lydighet. Nylig startet å trene med terven, og nå angrer jeg bare for at vi ikke har startet med lydighetstrening tidligere, hehe. Vi har det dog ikke travelt med noen ting. Vi koser oss når vi trener, også starter vi etterhvert :) Kommer til å starte en del rally-lydighet i år, også får vi se om vi melder oss på en lydighetskonkurranse i løpet av året.

Og da er det jo ingen verdens grunn til å ikke tro dere er like flinke som alle andre? :D Kom på fellestreninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tesla er skikkelig herlig :D Og så arti at du gjør det bra i agility med en setter!

Og da er det jo ingen verdens grunn til å ikke tro dere er like flinke som alle andre? :D Kom på fellestreninger!

Hun er en lykkepille med fire ben og en hale med knekk på :ahappy::lol:

Nå har jeg endelig meldt meg inn i klubben og fått inn flere grunnferdigheter enn sitt, så tenker å slenge meg med når det blir treninger i nærheten eller jeg får låne bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Christine

Liten update:

Siden sist har vi vært på et ag-stevne til. Et riv i ag, og en teit disk i hopp. Ble litt sjokkert over den disken, for det er ikke likt han i det hele tatt, men resten av løpet var flott så jeg er uansett fornøyd. I ag kom vi på 3.plass, og et riv er ikke noe jeg bryr meg om, så fornøyd med begge de løpene.

image.jpg2_zpsypr8ndyc.jpg

Film fra slutten av ag-løpet: (legg merke til hvor glad han er :heart:)

https://m.youtube.com/watch?v=c4pOEatNrLk

Film fra hopp-løpet:

https://m.youtube.com/watch?v=2K_U1qSvhfU

Terven har fylt to år, og har vært min i 1 år nå :ahappy:

image.jpg1_zpsgvqxowuk.jpg

image.jpg1_zpso6t4wdkk.jpg

Vi har også vært på Rallystevne. På lørdag var ikke terven helt med, så jeg valgte å gå av banen helt på slutten av banen. Med settervimsen glemte jeg å gi støtte, så fikk mye trekk. Han klarte allikevel å karre seg til enda en 1.premie. På søndag gikk det mye bedre for begge hundene. Terven fikk 194 poeng med direkte opprykk og 2.plass på sin første stevnehelg :) Settervimsen fikk 198 poeng(ble trukket to poeng pga en skjev sitt), sitt andre direkte opprykk og 1.plass. Utrolig fornøyd med en slike ending på helga med tanke på lørdagen, hehe.

Noen bilder tatt av kristiin:

image.jpg4_zpsfsamt40m.jpg

image.jpg5_zpswwjt79vr.jpg

image.jpg7_zpskyw5rwae.jpg

image.jpg6_zpswow0tbii.jpg

Planen videre nå er klasse 2 for terven, mens setteren skal få gå i klasse 1 en gang til(forhåpentligvis) for å få den siste 1.premien til tittel. Med han vil jeg gjerne ha titler, sånn med tanke på rase. Vi får jo igjennom resultater vist at det går an å konkurrere med en setter, men sånn sett syns jeg det hadde vært kult å fått tittel på han, som bevis for hva vi har fått til.

Sist skrev jeg om slalom på terven, og nå har vi inn 12-pinners slalom igjen. Problemet er bare at hun har det så travelt, så vi får jobbe videre slik at den blir bra. Inntil videre så får det flyve slalompinner pga terv med tornadofart :lol: Håper og tror vi får det klart til debut i sommer.

Oppdaterer omtrent bare med resultater osv ser jeg, men satser på å få tatt noen hverdagsbilder ila påska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Så moro med oppdateringer :D

Gratulerer med knall resultat på Rally stevne :D Jeg får litt lyst til å prøve ut rally lydighet selv altså!

Det syns jeg du skal :ahappy: For et surrehue for meg som alltid glemmer å gjøre som dommeren sier så er det flott å kunne gå fra skilt til skilt :P

Så flinke dere er! :D Ekstra gøy å se en setter i aksjon synes jeg. :ahappy:

Takk! Det fins en ag-setter til, og hver gang jeg møter de på stevner så blir jeg alltid å heie ekstra på de. For det er utrolig gøy å se flere drive med det :)

Det er så koselig å stikke innom denne tråden :) Gratulerer med flott sesong ifjor! Og bra start i år :D

Takk :) Håper og tror vi kan få en bra sesong i år også. Det viktigste for meg er å ha det gøy ute på banen(og disk kan godt være gøy det også!), men det gir jo litt ekstra motivasjon når man ser resultater :)

Og sist skrev jeg at jeg skulle bli flinkere til å legge ut mer hverdagsbilder, så her kommer noen.

image.jpg7_zpsnyzey3ht.jpg

image.jpg3_zps6ulkzd5c.jpg

image.jpg4_zpsq9t4oqcq.jpg

image.jpg1_zpssnszhdnt.jpg

Hun er vanvittig kul hun der! Alle stubber og steiner skal hoppes opp på, og trær kan klatres i eller hoppes igjennom..

image.jpg2_zpswsll4hxo.jpg

Vegas er på hytta med foreldrene mine, og jeg gleder meg til å reise opp til han i morgen. Pappa har tatt noen bilder, så legger de ut her.

image.jpg5_zpsd8h5dyrk.jpg

image.jpg6_zpsq5jykmdy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Yay, bilder. :D:heart:

Koselig å legge ut bilder når noen blir glade for å se :ahappy: (og jeg må ta meg selv i å ikke legge ut et bilde om dagen.. Har så lyst til å vise hvor fin hun er for hele verden, sånn uten å måtte dele henne med noen andre enn E. Kvalm? Jeg? Næh, bare kvalmt forelsket :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg du skal :ahappy: For et surrehue for meg som alltid glemmer å gjøre som dommeren sier så er det flott å kunne gå fra skilt til skilt :P

Ja, nå meldte jeg meg spontant på et stevne i slutten av April med begge hundene :D Haha!

Jeg syns Tesla er skikkelig fin jeg, altså! :wub: Tror hun er topp blant alle tervene jeg har sett! Jeg liker de med mørk maske. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Guest Christine

Takk for trivelige kommentarer! :ahappy:

Siden sist har begge hundene startet både rally og agility, og ekstra gøy er det at settervimsen nå har titlene RL1 og AGH1 på stamtavla :ahappy: Mangler et løp med 1.premie i ag for tittel der også, noe jeg satser på at vi får til neste uke.

Vegas fikk seg en tur til Ålesund i Mai, hvor vi hadde en flott helg. Dessverre datt han helt ut i Lp-ringen, så fikk en "sur" 3.premie :P I agility var han sitt gode gamle jeg igjen, og vi måtte stoppe på Dovre å ta skrytebilde på tur hjem.

image.jpg2_zpscdkzdswg.jpg

image.jpg6_zps6kevvgxh.jpg

Forrige helg var det også stevne her i byen. Vegas fikk en 4.plass og en 3.plass, og jeg er veldig fornøyd med løpene! Vi er i en periode hvor vi går mange 5-feils løp noe som både er gledelig og ergelig på et og samme tidspunkt :P Satser på at vi får med oss flere napp snart.. Tesla fikk debutere, og målet var å ha gode opplevelser i ringen og å ha det gøy. Som forventet ingen feilfrie løp på henne, men vi fikk fine opplevelser sammen, og jeg gleder meg bare til fortsettelsen :)

Ellers har vi vært på agilitykurs i Sverige, hvor frøkna fikk mest kursing. Utrolig lærerikt og gøy, og etter kurset gleder jeg meg bare enda mer til å jobbe mer med henne!

image.jpg3_zps3azzyh23.jpg

image.jpg4_zpsqd8lpgug.jpg

Og et bilde fra en tidligere trening:

image.jpg1_zpsybqfogpk.jpg

I morgen natt setter jeg og Vegas snuten mot helt sør i landet, klare for en uke med agilitykonkurranser! Gleder meg vanvittig mye til å kose meg og samarbeide med han. I slutten av uka skal vi prøve å kvalifisere oss til finalen i Junior-NM, så det blir spennende.

image.jpg5_zpszbtnu7fe.jpg

Alle bildene(-skrytebildet) er tatt av @Kristiin - min personlige fotograf :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...