Gå til innhold
Hundesonen.no

Klotang


Krilo
 Share

Recommended Posts

Hvilken klotang bruker folket? Hvilket er bedre, og hvilket er dårligere?

Vi har en sånn sak med røde håndtak, som egentlig ser ut som en stor tang som man bruker til katter og kaniner/marsvin, bare en del større. Den funker greit, men er ikke så enkel å bruke på de teite ulveklørna, der bare klemmer den.. Så da snuser jeg etter en ny og bedre tang, men vet liksom ikke helt hva som er bra og dårlig, er jo så mye forskjellig der ute..

Så tips taes imot med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Millers, men trenger kun å klippe klør på vinteren, på sommeren slites de helt ned selv, så min er ikke dritslitt, hehe. På ulveklørne bruker jeg vanlig neglsaks til mennesker, sånn:

neglklipper.jpg

Syns det er lettest, i alle fall!

Før hadde vi billig klotang fra clas ohlson, og det funket IKKE. Lærte fort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man nye blader og setter i selv, eller kan man slipe bladene, eller må man bytte hele tanga når bladet blir sløvt? :)

Du kjøper sett med blad og fjær. Jeg syns det viktigste med denne tanga er å kjøpe den originale. Hva i alle dager het den igjen? Kommer vel på det.

Fabelaktig tang som skaver som en ostehøvel flak etter flak. Den aller beste etter min mening. Og bare for å si det så er mi tang over 40 år gammel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne, men den har ikke noe merke... kjøpt på en matbutikk i sverige for noen år siden til 100 kr eller noe. Klipper klør som de skulle vært lagt av smør. Eller, den gjorde det, nå har den nok sett sine bedre dager (selv om den fortsatt er veldig god) så jeg leter etter en arvtager... helst helt lik. Noen som vet?

post-3921-0-58304600-1351242165_thumb.jp

Men den tangen Benedicte viser, hvordan fungerer den, er det en giljotin liksom? Og hva heter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Millers, og klipper både små og store klør med den, også ulveklør uten problemer. Klipte faktisk klørne på seks hunder igår ;)

Det er sant at bladene fort blir sløve om de må klippe gjennom sand og grus, så rene klør er et must om den skal vare. Min er vel rundt 6 år nå? Har en ny en, men den er ikke tatt i bruk ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne, men den har ikke noe merke... kjøpt på en matbutikk i sverige for noen år siden til 100 kr eller noe. Klipper klør som de skulle vært lagt av smør. Eller, den gjorde det, nå har den nok sett sine bedre dager (selv om den fortsatt er veldig god) så jeg leter etter en arvtager... helst helt lik. Noen som vet?

post-3921-0-58304600-1351242165_thumb.jp

Men den tangen Benedicte viser, hvordan fungerer den, er det en giljotin liksom? Og hva heter den?

Den originale heter Resco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid brukt den billigste jeg finner. De har fungert helt fint, og jeg orker ikke bruke mer penger på de fordi jeg er helt syk på og rote vekk klotanga av en eller annen grunn. Nå bruker jeg ikke tanga så my heller, klipper ulveklør hele året, og resten stort sett bare når det er snø(og det er jo ikke så ofte), ellers slites de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Er jo den Millers vi har.. Kanskje bare prøve sånn vanlig tånegl klipper for mennesker på den ulvekloa som er skikkelig teit og se om det er bedre.

Var en som frarådet den (Millers) på det sterkeste, men husker ikke hva han anbefalte.. Men ja, den funker jo bra på alle uten om ulveklørna, særlig den teiteste...

Takk for svar alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gaah: :gaah: Kjenner jeg blir fysisk uvel bare noen nevner klotenger, jeg finner for pokker ikke en tang jeg liker 100% :no:

Da jeg var liten hadde vi en stor klotang som klippet igjennom alt og var lett å håndtere, men nå er ikke jeg akkurat ung lenger og den klotangen er nok ute av markedet for lenge siden, og mamma tror hun kjøpte den på en utstilling i Tyskland.

Skulle ønske det fantes noe liknende tilsalgs nå, men jeg finner det ikke og føler jeg har prøvd meg igjennom mye, vennene mine er dog glade for prøvingen min, for jeg gir dem bort hvis jeg ikke liker dem lenger.

Nå har jeg 5 tenger som jeg rullerer litt på å bruke: Millers, dogman stor og liten, en grønn ganske stor tang og en rå dyr giljotin tang som egentlig er veldig god, men ikke 100% god :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...