Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

http://www.gmax.no/p...er-h7-hodelykt/

Jeg har den. Den er rå. Fikk den til bursdagen av datter og kjæreste, så for meg var den veldig billig :)

Den ser pinglete ut, men er overaskende god!

Selv har jeg en Mammut hodelykt med ekstern batteripakke. Det var nyttig når jeg bodde i Finnmark og drev med hundekjøring i -30! Men den var dyr (1500,- tror jeg) og ganske upraktisk med den eksterne batteripakken.

• Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei,sant det. Kanskje jeg bare skal gi ham lykta (Led Lenser H14 for å holde tråden) ,koble ham fra og vente på at han skal komme hjem med takeaway rådyr

Kjenner det er heeeelt ok at samboer kom hjem med en 2000 lumen, Magic shine lykt i går og sier den er begge sin http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Utstyr-til-syklisten/Hodelykter---Magic-Shine/magicshine-

Det ble denne gitt! Magicshine.. Praktisk til både hodebruk og til å feste på sykkelen. Billig og med 900 lumen, altså lyser den godt! Gleder meg til den kommer og jeg får testet http://www.xxl.no

Posted Images

Guest Kåre Lise
Skrevet

Den ser pinglete ut, men er overaskende god!

Selv har jeg en Mammut hodelykt med ekstern batteripakke. Det var nyttig når jeg bodde i Finnmark og drev med hundekjøring i -30! Men den var dyr (1500,- tror jeg) og ganske upraktisk med den eksterne batteripakken.

Lucido TX-1 eller? Den ligger i redningsbutikken (NRH medlemmer) til hyggelig pris, lurte litt på den.

TX1_bild11.jpg Finnes visst med ekstern batteripakke og på hodet som bildet.

H7 var helt grei den men det var den jeg hadde også fant jeg ut, det ble ett impulskjøp fordi de ikke hadde H14,..

Skrevet

Lucido TX-1 eller? Den ligger i redningsbutikken (NRH medlemmer) til hyggelig pris, lurte litt på den.

TX1_bild11.jpg Finnes visst med ekstern batteripakke og på hodet som bildet.

H7 var helt grei den men det var den jeg hadde også fant jeg ut, det ble ett impulskjøp fordi de ikke hadde H14,..

Ja, den likner veldig, bare med en stor batteripakke som henger i en ledning ved siden av (til å ha i lomma inni vinterklærne). God lykt :)

Skrevet

http://www.magasinet...=0&prodid=10840

http://www.kompletth...aspx?sku=608612

Ser nå at den ene heter focus på slutten, det kan kanskje være grunnen, til tross for at det er den med minst lumen.

Ellers er begge H7, men hvem er det folk evt har da, siden alle virker å være fornøyde med denne?

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=0&prodid=10840 Denne har jeg og er ganske så fornøyd. Har inntrykk av at det er denne folk snakker om når de nevner H7.

Guest Kåre Lise
Skrevet

Produsenten oppgir H7 til 180 Lumen, det er også en H7R oppgitt til 200 Lumen. Link

Lumen er ikke så godt å forholde seg til uten at man sammenlikner lykter egentlig, sier bare noe om den målbare lysstyrken, ikke noe om hvordan øyet oppfatter det under forskjellige forhold, type lys osv.

Videre har produsenten denne merknaden:

* Luminous flux (lumens) resp. max beam distance (meters) in the brightest function when switching on with new set of fresh alkaline batteries. Average values, may vary +/- 15% depending on type of chip and batteries.

Og det var noe jeg merket allerede på tur nr 2 dagen etter den var ny så var det ikke lenger full guffe på batteriene og merkbart redusert styrke.

Skrevet

Den duger absolutt til det meste. Når jeg sier den fungerer ganske så greit så er det nettopp batterikapasiteten jeg er minst fornøyd med. Jeg pleier å putte et par ekstra batterier i lomme på tur så er jeg sikret lys uansett.

Guest Kåre Lise
Skrevet

H14 sluker jo batterier langt utover hva jeg vil koste. H14R oppladbar er nok ett alternativ. 799,- ink frakt men utsolgt. Eller 895,- + 50,- frakt,-

Skrevet

H14 sluker jo batterier langt utover hva jeg vil koste. H14R oppladbar er nok ett alternativ. 799,- ink frakt men utsolgt. Eller 895,- + 50,- frakt,-

Helt sant,men i tåke og regn (Norge) så er den faktisk veldig mye bedre. Jeg har ikea batterier i min. Koster ingenting og varer like lenge/kort som alle andre. Bytter før jeg går ut om jeg er i tvil om de holder.

Skrevet

Ah, nå var uansett H14 billigere på friluftsmagasinet enn der du linket til da, og friluftsmagasinet ligger jo ikke langt unna!

Ja bor du i nærheten er det billigere, men med frakt på Magasinet er den jeg kjøpte litt billigere :D

Skrevet

Jeg har både H7 og H14. De kan ikke sammenlignes, H14 er mye bedre :) H7-lykten er kun en reservelykt nå :)

Så bra, gleder meg... :D

Hva syns du om batteri bruken på H14. Ser at mange skriver at den sluker batterier?

Skrevet

Så bra, gleder meg... :D

Hva syns du om batteri bruken på H14. Ser at mange skriver at den sluker batterier?

Ja, den bruker endel. Nå bruker jeg bare billige batterier, så det har nok endel å si. I forhold til H7 så bruker den endel, men det er absolutt verdt det :)

Skrevet

På vintertid er det lurt å bruke Lithium batterier, de holder lengre i kulda

Har selv H7, men skal nok kjøpe H14 og bruke når jeg skal snørekjøre med bikkjene til vintern

H7 er helt grei til tur.

Skrevet

Jeg fikk min lykt i posten i går, og det så ut som esken hadde vært i krigen :angry:

Sendte mail til de jeg kjøpte den av og de skulle sende meg en ny...

Men jeg skulle bare beholde den jeg hadde fått.. Det kaller jeg service, ikke ofte man

er borte i det for tiden :D

Så da sitter jeg igjen med 2 stk. til prisen av 1.

post-11240-0-67188200-1351959292_thumb.j

• Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Skriver litt i frustrasjon og oppgitthet. Vi har verdens fineste valp og morsom å trene, men… han er en liten nøtt. Dette er en jakt cocker og bare for å informere så får vi veiledning fra oppdretter og atferdsspesialist. Men vi føler vi stanger hode i veggen. Valpen vår finner ikke roen når vi andre er hjemme, står kun å bjeffer og blir til slutt desperat og løper i ring mens han bjeffer. Han har ikke seperasjonsangst da han fint klarer å være alene hjemme 4-5 timer på dagtid og ligger da stille i buret sitt som han kan gå fritt inn og ut av(vi følger med på kamera). I tillegg så kan han angripe oss med biting når han kjeder seg eller blir frustrert på tur. Sitter da fast i armer og ben og det er ikke napping, men biting på høyt nivå og kraft. i samråd med veterinær og adferdsspesialist har han fått sitt eget rom slik at han kan være i fred fra ro og mas og slippe å mase på oss om at det skal skje noe hele tiden. Dette er prøvd i 2 uker uten hell. Vi har også prøvd både mer og mindre hjernetrim, uten at det gir effekt.   hverdagen hans ser ellers slik ut: på morgen får han en tissetur før han få leke og tygge litt. Så får han en lengre tur 20-35min hvor han får halve frokosten sin i søk og trening. Så når vi kommer inn går han resten av frokosten sin før han er alenehjemme fra ca 07:45- 12/12:30. han får da en snusetur på 15-20min og en kong fylt med mat før han er alene hjemme igjen til 15/15:30. og det er nå problemene starter. Når vi kommer hjem får han den lengste turen 40min ca. Den består i lek, søk og trening, før han får litt middag. Og etter dette er det bjeffing og biting både inne, i bilen og på kurs(går nosework og unghundkurs) han blir frustrert hvis han ikke får oppgaver og lar det da gå utover oss med å angripe. Han er høyt i stress og klarer ikke å roe ned, selv om dette er trent mye på. Han blir svart i øynene og umulig å avlede med godbiter, leke eller kommandoer.    etter at han får kveldsmaten sin ca kl 20, så slokner han og er da veldig medgjørlig på alt. Men da kommer problemet om natten, han sover kun til kl 04-05 og så er dagen igang igjen med bjeffing som varer i evigheter til vi står opp.    Noen som har noen tips? Vi holder på å bli gale og har prøvd mye hittil, men er åpne for forslag og er villig til å prøve det meste!
    • Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...