Gå til innhold
Hundesonen.no

Så har man altså blitt allergisk..


Castella
 Share

Recommended Posts

Jeg har da prestert å bli allergisk for hund.... jeg er pottetett i nesa hele tiden og veldig surklete i brystet...

Siden det er totalt 100% uaktuelt å kvitte seg med mine firbente barn så lurte jeg på om dere hadde noen tips til å gjøre hverdagen litt enklere for meg?

noen som har prøvd akupunktur og homeopati og sånnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noe man kan smøre på hundene som kapsler inn allergenene (eller noe.) Men jeg husker aldri hva det heter! Petal cleanse? Djervekvinnen vet.

Kjipt da! :/

red: jo det heter petal cleanse.

Petal Cleanse er en oppløsning som fjerner de stoffer fra pelsen hos hunder som forårsaker allergiske reaksjoner hos mennesker.

Anvisning for bruk på hund:

1. Børst eller kjem dyret for å fjerne døde hår

2. Fukt en svamp eller et håndkle med 25-35 ml

3. Stryk den fuktige svampen eller håndkledet omhyggelig over hele pelsen

4. Tørk grundig med et håndkle for å fjerne de innkapslete og nøytraliserende allergener.

VIKTIG!

* Petal Cleanse skal anvendes en gang pr. uke hver uke for å holde allergenene på et

lavt nivå

* Mennesker som lider av kontaktallergier (eks. utslett, eksem etc.), kan håndtere dyret straks det er blitt renset av en annen person fra første gang Petal Cleanse er brukt

* Mennesker, som lider av luftbårne allergener (eks. irriterte øyne, øm hals, astma), må vente opp til 3 uker før forurensningen i hjemmet er blitt redusert.

http://www.canis.no/...le.php?id=SP014 scroll litt ned så kan du lese omtaler fra folk som har testet.

http://www.dooa.no/n...petacleanse.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er det jo det velkjente som å hive hunden ut av sofa og soverom. Fjern også endel tepper som det kan samle seg allergeneer i. Se på huset som du har støvallergi for du bør nok gjøre reint som det. Ellers har jeg ikke prøvd akupunktur i forhold til allergi men hunden har og hun fikk en bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske hundene ofte, gjerne spyle av de om du også er pollen allergiker. Petal cleanse vet jeg mange har god effekt av. Ut av soverom og sofa.

Ingen tepper på gulvet. Ha glatte senger til hundene som er lett å tørke av og evt legge billige dynet i fra feks IKEA (19 kr) som vaskes en gang i uken. Samme i bilen: bytte tepper en gang i uken. Ha ute/bikkje klær i eget rom og ikke ha klær som er brukt på soverom.

Dette er tiltak som fungerer bra for allergisk fam medlem i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å råføre seg med legen. De vil nok sikkert anbefale å kvitte seg med dyrene,men de bør ha alternativer også! Kan hende medisin kan hjelpe deg. Så er det ellers viktig å ikke ha hund på soverommet! Hold dyrene rene og bruk gjerne petal cleanse på dem. Vask huset ofte og luft. Vi har ikke gulvmatter på gulvene i stuen. Vask deg på hendene etter kosing. Dette vil kunne hjelpe på.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortison sprøyta?

ja,jeg tar den :)

tatt i flere år og har det veldig fint.

Var prat om at jeg skulle prøve et vaksine program pga jeg har så mange andre allergier, men det har jeg ikke prøvd enda. tar sprøyta og tar nesespray med kortison som tar nesa/øya hver dag. så blir jeg mye bedre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergi er kanskje grunn god nok til å endelig kjøpe robotstøvsuger?

Jeg mener også å ha hørt at noen mener at de reagerer mindre på hunder som blir råforet.

robotstøvsuger er helt genialt! jeg er forelsket i min... Men ikke fall for fristelsen til å kjøpe en billig en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...