jaktlykke Skrevet 18. September 2012 Rapporter Skrevet 18. September 2012 Valpene er i dag èn uke gamle og det er en laaaang og seig ventetid før jeg får valpen i hus! Det er en av de tre hannvalpene jeg skal ha - hvilken det blir får vi se på når det nærmer seg. Jeg skal ha hunden til ettersøkshund og da er det visse ting jeg ser etter (mot, nysgjerrighet, pågåenhet osv). Foreløpig får jeg kose meg med å se bilder av gutta en uke gamle: Hann 1 Hann 2 Hann 3 Basert kun utfra tegningene så liker jeg best hann 3 da han er jevnest i fargene. Men vi får se...! PS: Jeg er veldig åpen for navneforslag 5 Siter
MarieR Skrevet 18. September 2012 Rapporter Skrevet 18. September 2012 Jeg likte også hann 3 best. Så spennende med Amigo-avlegger! Siter
Jankaa Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Kun basert på tegning; 1. :-) Siter
Shokata Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Så søte avleggere Jeg likte tegningene på nr. 2 best Siter
HHC Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Herlige! Jeg syntes avleggeren må ha et kult og passende stamtavlenavn, akkurat som far sin Siter
Synnikken Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Gleder meg til å følge denne lille minien Siter
Krelise Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Så spennende Jeg likte også tegningene på nr 3 best Siter
Irenen Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Jeg likte også nummer tre best Flott rase! Siter
KristinR Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Da jeg var 13-14 red jeg en del. De to favoritthestene mine het henholdsvis Amigo og Hjortefot. Så naturlig nok syns jeg at denne avleggeren kan hete Hjortefot. Det passer jo også bra til hans framtidige arbeidsoppgaver;-) 3 Siter
rottmaneier Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 De ser jo ut som dansk svensk gårdshund valper jo! Jeg likte nr. 1 best, mest pga hodet tror jeg. Siter
Poter Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Spennende! Jeg fikk en ting for nr 2, antakelig pga flekken i panna Siter
Shlush Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Jeg likte nr 2 best tror jeg og så nr 3 Selv om alle tre var søte! Er det noe spesiell bokstav navnet trenger å begynne på? uansett, det første som om i hodet mitt var Bolt! Siter
jaktlykke Skrevet 19. September 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 19. September 2012 Amigo sitt kennelnavn er Always Action Ahead og mammaen heter Blixtra (lyn på svensk). Det er foreslått værnavn på kullet (thunder, hurricane, torando mm.) Det kan jo passe bra i forhold til foreldrenavnene Men alt er åpent! Siter
Mud Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Den må jo hete buddy eller kompis... 1 Siter
Shlush Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 Amigo sitt kennelnavn er Always Action Ahead og mammaen heter Blixtra (lyn på svensk). Det er foreslått værnavn på kullet (thunder, hurricane, torando mm.) Det kan jo passe bra i forhold til foreldrenavnene Men alt er åpent! Aaah, men du skal bruke et annet navn til daglig? Hvilket navn vil du ha forslag til? hehe! Stamtavlenavn eller daglignavn? Ellers så kom jeg nå inn på Frost *ler* det har hvertfall noe med været å gjøre, samtidig som det er enkelt å uttale og enkelt å bruke som hundenavn! Siter
jaktlykke Skrevet 19. September 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 19. September 2012 Daglignavn trenger jeg hjelp til Siter
Mari Skrevet 19. September 2012 Rapporter Skrevet 19. September 2012 (endret) Den må jo hete buddy eller kompis... Enig! Men på et annet språk. I følge google translate er kompis stuurman på nederlandsk. Jeg stemmer for å uttale det Sturmann, evt Styrmann. edit: Herregud, grattis! Jeg liker nummer tre best fordi du gjør det. Endret 20. September 2012 av Mari 1 Siter
jaktlykke Skrevet 25. September 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 25. September 2012 I dag er valpene 2 uker! Og da er det tid for fotoshoot av gutta som jeg skal velge mellom: Hann 1 Hann 2 Hann 3 :heart: :heart: Siter
Synnikken Skrevet 26. September 2012 Rapporter Skrevet 26. September 2012 Jeg liker best 1 og 3 jeg Hoho! Hvor gamle er de når du bestemmer deg? (6+ uker tenker jeg siden du skal ha den med mest motor?) Siter
jaktlykke Skrevet 26. September 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 26. September 2012 Ja det blir fra 6 uker og oppover - det er da man kan få best inntrykk av hvordan de vil kunne bli. Man har selvsagt ingen garanti, men man får i alle fall en viss peikepinn på hvem som er mest nysgjerrig, pågående, sosial, tilbaketrukken, lydømfintlig osv osv osv. 1 Siter
KristinR Skrevet 26. September 2012 Rapporter Skrevet 26. September 2012 Sånn eksteriørt kan det jo være store forskjeller på stabijjen. Jeg liker de bamsete med litt bred snute. Slik som Amigo:) Noen er fryktelig pinglete og med sped snuteparti. Blir spennende om 2-3 uker når man kanskje klarer å se mer på hvordan hannene blir. Siter
jaktlykke Skrevet 27. September 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. September 2012 Veldig enig med deg Kristin! Det er ikke en homogen rase all den tid det er innblandet forskjellige raser for å berge den fra utryddelse engang på 50-60-tallet. Det er også godt kjønnspreg - hannene er mer som Amigo med bredt snuteparti mens tispene ofte kan være litt "reve"-aktige. Her er et par bilder av bøllegjengen: 4 Siter
KatrineogGutane Skrevet 30. September 2012 Rapporter Skrevet 30. September 2012 Gratulera så mye med nytt tilskudd. Navn er ingen lett sak.. Kanskje: Amigo og Akilles? Amigo og Astello? Ut ifra mitt synspunkt så ville eg kanskje valgt nr 3. Men uannsett så får du ein veldig fine og gode kompis! Lykke til.. Siter
jaktlykke Skrevet 3. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Oktober 2012 Tiden flyr; nå er de blitt tre uker og det er mye mer fart i dem nå Fikk sett dem på webcam i går og da er det bare til å smelte :heart: Her kommer noen bilder av gutta som jeg må velge mellom: HANN 1 HANN 2 HANN 3 Siter
Recommended Posts