Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleks - hvordan syns i mørket


Karianski
 Share

Recommended Posts

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Refleksvest til både meg og bikkjene. Dekkena til udyra har eg laga sjølv av vest som har vert for liten og kjøpt billig, 2 dekken av 1 vest

Tatt i betraktning at en hund med refleksvest ikke sees særlig godt verken forfra eller bakfra når man går langs en vei, vil refleksvest på MENNESKET være den beste og viktigste måten å sikre både seg

Jeg mener i hvertfall at mitt eget liv er viktigere enn Ozzy sitt. Så om han får refleks skal selvfølgelig jeg også ha det. Bruker også refleks når jeg går til jobben langs en vei uten gangsti. Du e

Er det noen som har prøvd reflekssett til å ha på labbene til hunden? Slik som dette:

043391_01.jpg

Tro om de blir sittende på eller har lett for å falle av... Ser jo ganske genialt ut, da, så kan hunden være synlig fra alle vinkler :)

heh jeg hadde flat og en megeg kort stund fotreflekser. Han dura rett opp i snøfonna og tuslet videre oppi der og vips så lå dem et sted i snøen. Får satse på at dem som er nå tåler mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh jeg hadde flat og en megeg kort stund fotreflekser. Han dura rett opp i snøfonna og tuslet videre oppi der og vips så lå dem et sted i snøen. Får satse på at dem som er nå tåler mer :)

Ja, også tenker jeg at disse kan brukes når man går langs veien, i nabolaget etc, når hunden er i bånd, ikke løs på tur. Spørs om Eine vil bli så glad for å ha greier festet på labbene sine... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også tenker jeg at disse kan brukes når man går langs veien, i nabolaget etc, når hunden er i bånd, ikke løs på tur. Spørs om Eine vil bli så glad for å ha greier festet på labbene sine... ;)

Ops vi bodde da san til at han gikk i band men det var brøytekanter langsmed vege hihi det var nok snø. Han mistet dem før jeg kom så langt som til å slippe han fri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett dekken, men en del ganger har jeg ikke dekkenet tilgjenglig (f.eks om jeg skal lufte når jeg på hundetreninger eller har reist et sted). Derfor har jeg nå fått tak i lysende halsbånd til alle hundene. Det er solide bånd, så jeg bruker kun disse halsbåndene nå om høsten.

pakke-500x500.jpg

Har også kobbelet og den blinke-dingsen (Vanntett - kun 38 kr!!) til å ha i halsbåndet. Har ballen også, men den går vel ikke akkurat som sikkerhetsutstyr :P

Kjøpt på Hundeboden (som også selger kvalitetsleker fra everlasting veldig billig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

284973_10150335764070199_4846885_n.jpg

Bildet er tatt ifjor, men hun ser sånn ut iår også, når det blir kaldere så skifter vi ut til refleks dekken eller et dekken og det lille dekkenet over der igjen.

På dette lille dekkenet er det en refleks "dings" som står opp på ryggen bak, da ser man hun bakfra også.

Alle "kvelds halsbåndene" hennes har en liten lykt hengende på som jeg slår på dersom vi går steder som er bekkmørkt (så jeg ser hvor hun er), men som oftest så prøver jeg å holde meg til litt lysere steder på kveldene da jeg liker å se litt hvor jeg går.

74378_490056225198_5452717_n.jpg

Sånn ser jeg ut i mørket med den ene av to refleksjakker (og Chicka får vist seg frem i en annen variant enn den over, legg merke til at hun har refleks til hestebeina viklet rundt foran på dekkent, et lite lurt tips ;) )

-er i stallen på bildet, se bort fra stygge bulabukser og teit hårsveis...og teit tryne på meg, dårlig bilde :P

Noen ganger har jeg på en sort parkas fra høøks med refleksdetaljer, da har jeg også et refleks belte i livet og brikke hengende ut av lomma.

Dersom jeg har på meg andre jakker så har jeg også brikke ut av lommene og sånne refleks "snaps" som man vikler rundt armer og/eller beina.

110366_01.jpg

Ifjor kjøpte jeg denne fra Høøks, den er kjempe deilig og VARM, helt forelsket i den :)

Denne ønsker jeg meg!

Hvilken størrelse har du på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg bruker en stor og schtøgg gul refleksvest og hodelykt. Bikkja bruker refleksvest, det er da også refleks i halsbåndet og han kommer til å få et sånt blinkelys etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte vinterjakke fra Hööks i fjor med refleks på. Det er på hver arm, bak på hetta og nede på ryggen. Veldig praktisk! Men synes jakken var litt for tung, så brukte den lite...

Størrelse? Farge? Selge til meg? :lol: Har en som jeg er veldig fornøyd med, men refleksene på armene har begynt å sprekke opp, og jeg skulle gjerne hatt to, en til stall/fjøs/osv. og en til å vise meg i sivilisasjonen med. :lol: Årets modeller har ikke reflekser! :(

Forøvrig så går jeg sjelden tur i mørket lenger, men i dag var jeg ute og kjørte ponnis, med lukisen. Lukisen hadde refleksvest og var på "innsiden", jeg hadde refleksvest og hodelykt, vogna har reflekser bakpå, nede. Og Lusa så sånn her ut:

427873_10152230759880171_1352600345_n.jpg

Skal man synes, så SKAL man synes. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd denne?

1593795.jpg

Finnes her.

Jeg hadde en billigvariant av den der. Nå var den nok litt for liten også, men den flaksa i vinden, sklei for langt fram/bak, og snudde seg sidelengs hele tida. Til gjengjeld ramla den ikke like fort av som det sånne bandolærer ofte gjør på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse? Farge? Selge til meg? :lol: Har en som jeg er veldig fornøyd med, men refleksene på armene har begynt å sprekke opp, og jeg skulle gjerne hatt to, en til stall/fjøs/osv. og en til å vise meg i sivilisasjonen med. :lol: Årets modeller har ikke reflekser! :(

Forøvrig så går jeg sjelden tur i mørket lenger, men i dag var jeg ute og kjørte ponnis, med lukisen. Lukisen hadde refleksvest og var på "innsiden", jeg hadde refleksvest og hodelykt, vogna har reflekser bakpå, nede. Og Lusa så sånn her ut:

427873_10152230759880171_1352600345_n.jpg

Skal man synes, så SKAL man synes. :lol:

Den er ikke til salgs hos dem mer, ser jeg, og i år synes jeg ikke at jakken er så tung, hehe, så jeg skal beholde den :)

Jeg hadde en billigvariant av den der. Nå var den nok litt for liten også, men den flaksa i vinden, sklei for langt fram/bak, og snudde seg sidelengs hele tida. Til gjengjeld ramla den ikke like fort av som det sånne bandolærer ofte gjør på meg.

Hm, okei, da utgår den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du til deg selv og din hund?

http://www.canis.no/...F8_var&mid=&ug=

RF8_var_j7x4r2_medium.jpg

Den bruker jeg til hund.

Til meg selv bruker jeg to sånne "Slap-n-wrap-on", en på hver arm. De refleksene er greie å flytte fra plagg til plagg, ingen sikkerhetsnåler e.l. styr for å bytte dem over, bare dra dem av og smekke dem på ny. De vi har er gratis med reklametrykk på, men man får kjøpt dem rimelig hos apotek f.eks.

Man kan også ha dem på beina om man vil det, som her f.eks. (personlig synes jeg å ha dem på beina er utrygt, for beina kan være skjult av terrenget eller av brøytekanter osv på vinteren) Best å ha dem på armene som er høyere oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte NKK sine refleksvester til hund på Hamar, de er så søte! Også fikk jeg med meg et par refleksbrikker i samme slengen. Leker at det er shibareflekser :whistle: Hodelyktene er kommet frem også, men jeg lurer på om jeg skal ønske meg en sånn skikkelig Silvalykt, da kan jeg sportrene i mørket :punk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd denne?

1593795.jpg

Finnes her.

Jeg har denne i gult fra en annen leverandør, men liker den ikke. Den glir en del rundt, selv om det på min er en klype på framsiden. Så denne ville jeg ikke brukt penger på.

Lego har Non-stop sitt Aktiv Dekken og Halvstrup halsbånd, samt at jeg bruker et leiebånd fra Hurtta som har refleks gjennom hele seg.

Selv bruker jeg refleksvest og sånne wraps på begge hender. Har også hurtta sine gule gamasjer med refleks som jeg ofte bruker på kveldsturen, da føler jeg meg godt opplyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://s.dealextreme...hlight keychain

Her får dere mange fine lykter til en billig penge, har selv bestilt derfra og er veldig fornøyd med lyktene :)

Jeg har og bestilt derfra, og er ikke fornøyd. De jeg kjøpte slår seg av av ganske lite bevegelse. Skikkelig irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt til dere menneske-tobeint-skapninger som tror det å slappe to stk refleks"slappere" på hver arm og så gå ut i troa om at jeg ser deg på en regnfull mørk kveld... Think twice, for jeg ser deg ikke før jeg ca er 5-10 meter unna deg. Det MÅ refleksvest til om man går langs en trafikkert vei over lengre tid.

(Jepp jeg er pøkke elendig dårlig til å ta på meg refleks selv, men det er en sinnsyk oppvekker når du står på bremsa i 40sonen fordi det plutselig går noen på siden av vegen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og bestilt derfra, og er ikke fornøyd. De jeg kjøpte slår seg av av ganske lite bevegelse. Skikkelig irriterende...

Jeg er egentlig enig. Samtidig så betalte jeg sikkert noe slik som 50 øre pr stk. Kjøpte kanskje femti og bare bytter ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
×
×
  • Opprett ny...