Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!

Annegru
 Share

Recommended Posts

Så mange fine ting!

Se hva jeg fikk i posten i dag. :shocked: Vet ikke om det er en OAK til Malabrigo, jeg har ikke sett den colorwayen før. Men den er kul! Den sjokkeste av alle sjokkete rosaer jeg har sett tror jeg. Enda bedre live :D

10495854985_895afc30c4_c.jpg

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Ok, klarte hælfellingen, men nå skjønner jeg ikke økingen :icon_redface: Hjelp anyone?

Ta opp tråden mellom siste maske på den siste pinnen og første maske på sikkerhetsnålen og sett den på høyre pinne ustrikket og vridd. (Vridd for å unngå hull langs bøyen på hælen.) Ta førstkommende maske på sikkerhetsnålen og sett den over (på den nå tomme) venstrepinnen. Strikk denne masken. Du skal nå ha 4 masker på den ene hæl-pinnen og 6 på den andre hæl-pinnen – totalt 10 “masker” (+ en løspinne til å jobbe videre med).

Snu arbeidet for å begynne neste omgang. Strikk nå den første masken sammen med tråden du tok opp før du inkluderte masken fra sikkerhetsnålen. Strikk resten av maskene på pinnen som normalt. Du skal nå ha til sammen 9 masker på hælpinnene.

Fortsett å avslutte hver omgang med å ta opp vridd tråd før du inkluderer og strikker en maske fra sikkerhetsnålen. Begynn hver ny omgang med å strikke to masker sammen før du strikker ut omgangen. Kontroller at maskeantallet totalt er 56etter hver sammenstrikking. Fortsett slik til sikkerhetsnålene er tomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha alt!

Ta opp tråden mellom siste maske på den siste pinnen og første maske på sikkerhetsnålen (HÆ?) og sett den på høyre pinne ustrikket og vridd. (Vridd for å unngå hull langs bøyen på hælen.) Ta førstkommende maske på sikkerhetsnålen og sett den over (på den nå tomme (TOM??)) venstrepinnen. Strikk denne masken. Du skal nå ha 4 masker på den ene hæl-pinnen og 6 på den andre hæl-pinnen – totalt 10 “masker” (+ en løspinne til å jobbe videre med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da plukker du opp tråden i arbeidet, etter du har strikket siste maske på pinnen. Vri masken vil si å snu den på pinnen om du skjønner. Blir nesten så du snurrer den.Ta av masken, vri rundt 180 grader og sett på pinnen igjen. Ligger ute videoer på youtube om å plukke opp masker om du er usikker på det. Venstrepinnen er tom, for den nye masken du lager skal være på høyre pinne. Når masken du tar av sikkerhetsnålen er strikket er jo venstrepinnen tom igjen. Snu og strikk vrangt tilbake og gjør det samme på motsatt side.

Ikke sikkert det ble noe lettere. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må strikke deg over til andre siden før du begynner med opplukk. Regner med du nettopp har lagt siste maske over på nåla? Om du da er på "feil" side så må du strikke til andre siden. Det blir på en måte som å legge opp ny maske ja, du skal lage en ny maske på hver side, men som skal strikkes sammen med den fra nåla når du strikker tilbake. :)

http://m.youtube.com/watch?v=7yJ6_O_JcsM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Antall masker igjen på pinnen avgjør hvor spiss hælen blir, vil du ha den flatere så ha igjen flere masker på pinnen. Husker ikke hvor mange jeg lot stå igjen, men min ble rimelig flat. Håper jeg kommer på det når jeg skal strikke nr to. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri heklet noe før, men har lyst til å prøve meg. Noe som er greit å starte med? Bestemorsruter utgår, da jeg ikke gidder å sy sammen ting etterpå (har 300 lapper til lappeteppe liggende, som jeg aldri får surret meg til å sy sammen). Tenker vel kanskje en hals hadde vært greit å starte med, men synes hekleoppskrifter er vanskelig å finne. Må være på norsk!

EDIT: Og en ting til! Jeg har tenkt til å strikke denne: http://www.trinekok.blogspot.dk/2012/11/rvestreger-gratis-strikkeopskrift-med.html. Men er litt usikker på hva slags garn jeg skal bruke. Noen som har forslag? Den store alpakka, drops eller dalegarn er alle garn jeg lett kan få tak i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg slutten på mitt første hekleprosjekt. Skal ta bilde når jeg er ferdig. :)

Ellers så nærmer det seg jul, så jeg lurte på om ikke jeg skulle forsøke meg på noe julepynt kanskje? Har lett litt på ravelry og har funnet disse julehjertene som jeg tenkte jeg kanskje kunne forsøke meg på:

2119492280_90f06a868c_n.jpg

Hvis noen har kommet over noen andre juleoppskrifter så del dem gjerne. :)

Fant denne også som jeg synes var litt morsom, men kanskje ikke helt hva jeg var ute etter:

Grinch_small2.jpg

:lol:

Jeg har bare én heklenål da (str. 2,0 mm) så jeg tror kanskje at jeg må utvide samlingen litt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri heklet noe før, men har lyst til å prøve meg. Noe som er greit å starte med? Bestemorsruter utgår, da jeg ikke gidder å sy sammen ting etterpå (har 300 lapper til lappeteppe liggende, som jeg aldri får surret meg til å sy sammen). Tenker vel kanskje en hals hadde vært greit å starte med, men synes hekleoppskrifter er vanskelig å finne. Må være på norsk!

EDIT: Og en ting til! Jeg har tenkt til å strikke denne: http://www.trinekok.blogspot.dk/2012/11/rvestreger-gratis-strikkeopskrift-med.html. Men er litt usikker på hva slags garn jeg skal bruke. Noen som har forslag? Den store alpakka, drops eller dalegarn er alle garn jeg lett kan få tak i. :)

Denne halsen holder jeg på med, veldig enkel og fin :)http://www.hverdagsmagi.com/2011/09/martha-cowl-scarf-heklet-skjerf.html

Flere bilder av halsen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken til Martha Cowl som hun har kopiert finner du her. :) Den er gratis.

Men jeg ba spesifikt etter noe på norsk da. :) Synes det er vanskelig å lese oppskrifter på engelsk, når jeg foreløpig ikke kan så veldig mye hekling. Men veldig fin hals, tror jeg skal prøve meg på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ba spesifikt etter noe på norsk da. :) Synes det er vanskelig å lese oppskrifter på engelsk, når jeg foreløpig ikke kan så veldig mye hekling. Men veldig fin hals, tror jeg skal prøve meg på det. :)

Det var mer fordi i det norske mønsteret så stod det at linken til originalmønsteret var død. En pet peeve for meg at designeren skal få cred'en, s jeg ville presisere. Bare en teit greie. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mer fordi i det norske mønsteret så stod det at linken til originalmønsteret var død. En pet peeve for meg at designeren skal få cred'en, s jeg ville presisere. Bare en teit greie. :)

Det skjønner jeg veldig godt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider