Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg lurer på om ikke jeg skal strikke et par votter i julegave. Hvilket par ville dere helst fått i gave(se bort ifra fargevalg):

1.

snawpaws_medium2.jpg

Minus pompom/duskedingser.

2.

1508845062_0632a36e53_z.jpg

3.

Printemps_mittens_2_medium.jpg

4.

IMG_20140202_193521_medium2.jpg

???

:) :) :)

• Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Skrevet

Nr en Bones :)

Du våkner og hører at hunden ligger å tygger på noe. Du setter deg opp i senga og ser mange garnnøster ligge i pen ring rundt hunden som ligger å tygger. Du får litt panikk før du ser at hunden slettes ikke har ødelagt noe, men ligger å tygger på beinet sitt. Den apportøren altså! Fjuh.

Fra nå av skal jeg lukke garnskuffen :lol:

• Like 1
Skrevet

Jeg lurer på om ikke jeg skal strikke et par votter i julegave. Hvilket par ville dere helst fått i gave(se bort ifra fargevalg):

3.

Printemps_mittens_2_medium.jpg

4.

IMG_20140202_193521_medium2.jpg

???

:) :) :)

Og jeg liker 3 og 4 best :ahappy:

• Like 1
Skrevet

@

Jeg likte nr 2 aller best, fordi de ser morsomst ut å strikke, med ett velkonstruert mønster uten for lange avstander mellom hver farge. Desutten er tomlene hakket mer anatomisk korrekte. Faktisk er de så fine at jeg gjerne strikker de selv :) (mønster?)

nr 1 likte jeg nest best.

nr 3 og nr 4 har ganske store avstander mellom fargene i områder, noe jeg ikke liker i votter, er så lett å sette fast fingre/få stygge/ujevne resultater av sånt.

• Like 1
Skrevet

Jeg hekler duk. Dusteduk.

Dum oppskrift og dum hekler som hekler feil og slurver og må rekke opp først 10-TI- omganger.

Så blir jeg overivrig og ser ikke på hva jeg gjør og må rekke opp to omganger til.

:blink:

Skrevet

Det høres bra ut, det er det paret som står høyest hos meg også. Uten dusker, siden mottakeren er 30, ikke 3. :P

Her er oppskriften. :)

Oh shit! It's på English!

Jeg kan ikke strippe på engelsk!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 6
Skrevet

Strikke! STRIKKE! STRIKKE!!!! Ikke strippe... Blærgh! Får ikke redigert fra dustemobil! :(

• Like 1
Skrevet

Kan du strippe på norsk da?  :teehe:

Love it :lol:

:flowers:

Hihi... Nei, tror nok ikke jeg hadde fått det til om jeg hadde prøvd. Selv ikke på norsk :P

Skrevet

Oh shit! It's på English!

Jeg kan ikke strippe på engelsk!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Det er ikke noe vanskelig. Garnstudio har en fin oversettelse mellom norske og engelske uttrykk. Du får langt flere oppskrifter å velge mellom hvis du følgr engelske oppskrifter. :)

• Like 1
Skrevet

Åh, javelda... Jeg får vel prøve en gang da... Knit and purl and vrangbord...

Jeg må bare få unna et par genserprosjekter først...

Skrevet

Engelske oppskrifter er generelt så mye bedre enn norske at du vl ikke tro det! De er langt mer detaljerte og mye lettere å følge.

Seriøst, jeg er så glad jeg lærte meg å både strikke og hekle på engelsk før jeg bega meg ut på norske oppskrifter. Ellers hadde jeg ikke hatt hår igjen på hodet.

• Like 1
Guest Michellus
Skrevet

Engelske oppskrifter er generelt så mye bedre enn norske at du vl ikke tro det! De er langt mer detaljerte og mye lettere å følge.

Seriøst, jeg er så glad jeg lærte meg å både strikke og hekle på engelsk før jeg bega meg ut på norske oppskrifter. Ellers hadde jeg ikke hatt hår igjen på hodet.

Signeres! Engelske oppskrifter er myyye lettere (synes jeg da) :)

Skrevet

Klarer man å knote seg gjennom de to første oppskriftene på engelsk så lærer man seg uttrykkene, også får man en hel VERDEN av oppskrifter å velge mellom :) . Helt enig i at de fleste av dem er mye bedre enn norske oppskrifter.

Skrevet
Ååh, Boblegenseren til Pickles er jo så fin! Men dyr selv som ukas siden jeg tipper jeg bør ha L. Er ikke Pickles små i størrelsene?
Noen som har tips til billigere alternativer?
Ehm, nå så jeg pinne 3. Blir ikke gjort i en håndvending med andre ord. :D
Skrevet

Ååh, Boblegenseren til Pickles er jo så fin! Men dyr selv som ukas siden jeg tipper jeg bør ha L. Er ikke Pickles små i størrelsene?
Noen som har tips til billigere alternativer?
Ehm, nå så jeg pinne 3. Blir ikke gjort i en håndvending med andre ord. :D

Den der sikler jeg på også. Big time! Men siden jeg har selvpåtvunget restestrikkehøst av store prosjekter jeg har frogga får det bare vente.

Du kan bytte ut angoraen med dobbel tråd silk mohair (ikke billig akkurat…). Jeg synes Picklesoppskriftene varierer no innmari i størelse (derav restestrikkehøsten min, en høstjakke er rekket opp og strikket på nytt -den ble et TELT i str medium, endte opp med XS -jeg er IKKE XS…. Og en kjole i tweed og slik mohair, den ble brei som ei låvedør -rekket opp og laget Lett Lang Jakke i stedenfor).

Du husker det garnet du sendte meg @Mari? Jeg har fremdeles ikke klart bestemme meg for hva jeg skal strikke av det jeg.. :D