AussieAllTheWay Skrevet 28. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2012 Mitt juleferie prosjekt er en stripete genser, men uten mønster så går ikke alt heeelt etter planen. Ble litt smal, så må ordne noe lurt i sidene. Men ble rimelig fornøyd med halsen da- så langt iallefall 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 28. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2012 Da er mitt første hekleprosjekt over. Tror jeg må finne noen som er litt mindre i skallen enn meg til å bruke den og kanskje ikke hekle fullt så stramt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 28. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2012 Da er mitt første hekleprosjekt over. Tror jeg må finne noen som er litt mindre i skallen enn meg til å bruke den og kanskje ikke hekle fullt så stramt Ble jo kjempefin jo Gleder meg til å se neste prosjekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peggy Skrevet 28. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2012 Ingidano og IW: Tusen takk for hjelpen, har fått det til nå! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 28. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2012 Ble jo kjempefin jo Gleder meg til å se neste prosjekt Takk Jeg er jo litt urolig av meg så det neste prosjektet er ett sjerf Egentlig skulle jeg lage en lue til, men fikk ikke tak i samme tykkelsen på garnet på butikken. Noen som har noen tips om nettbutikker som er ok? Jeg har prøvd å bla litt, men fant ikke det igjen. Evt link til ett ganske så tykt garn å anbefale til hekling av lue? Likte det jeg hadde til den luen jeg lagde nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 28. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2012 Takk Jeg er jo litt urolig av meg så det neste prosjektet er ett sjerf Egentlig skulle jeg lage en lue til, men fikk ikke tak i samme tykkelsen på garnet på butikken. Noen som har noen tips om nettbutikker som er ok? Jeg har prøvd å bla litt, men fant ikke det igjen. Evt link til ett ganske så tykt garn å anbefale til hekling av lue? Likte det jeg hadde til den luen jeg lagde nå. Hvor tykt garn er du ute etter? Pinnenr? Strikke/heklefasthet? Eg har begynt på ett nytt strikkeprosjekt: 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 28. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2012 Hvor tykt garn er du ute etter? Pinnenr? Strikke/heklefasthet? Heklenålen jeg bruker er 10 mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 28. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2012 Heklenålen jeg bruker er 10 mm. Det finnes ikke så stort utvalg i den tykkelsen. Men du kan se på Drops Eskimo eller Viking Balder. Alternativt finne tynnere garn du kan legge dobbelt. todamer.no har Eskimo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 28. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2012 Eg har begynt på ett nytt strikkeprosjekt: WOW ! Kjempe kult! Hvor mange masker har du egentlig? Så ut til å være ett par Nå skal jeg finne igjen videoen der de syr med maskesting, for det ser ut til at metoden bare sklir ut av teflon hjernen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 28. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2012 WOW ! Kjempe kult! Hvor mange masker har du egentlig? Så ut til å være ett par Nå skal jeg finne igjen videoen der de syr med maskesting, for det ser ut til at metoden bare sklir ut av teflon hjernen... Ca 420 masker, husker ikke nøyaktig Gjenstår å se om det noengang blir ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 29. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 Bodyen er straks ferdig, lillesøster fikk et dekken til sin russian toy i julen, som passet glimrende. Neste prosjekt angrer jeg allerede på, nemlig babyteppe Endte opp med å lage den akkurat som jeg selv vil og ikke følge oppskrift, så har bare funnet frem noen mønstre jeg synes er fine fra div. steder. Så bruker jeg to farger, strikker mønster i en farge i 20-30 pinner, bytter farge og mønster til et annet, etc. Perlestrikk"kant" i rosa rundt hele teppet. Strikker det i et deilig, deilig og superlett ullgarn. Er litt spent på om det kommer til å loe, men for sent å snu nå. Og selv om jeg tror det blir veldig fint er jeg allerede lei, for herligheten så kjedelig det er med SÅ mange masker frem og tilbake Målet er at det skal bli et superlett og veldig tøyelig teppe som kan snurres mange ganger rundt lillesnuppa. Sånn ser i alle fall starten ut: 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Dratini Skrevet 29. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 Da er jeg (omsider) ferdig med første raggsokk i str 50... Bilde (med målestav) kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 29. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 Jeg fikk fin strikkebok til jul, men nå trenger jeg jo virkelig sokkepinner, da . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 29. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 Den første kosekanin er færdig... Den er ikke super pæn, men den er søt og speciel 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peggy Skrevet 29. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 Herlig kanin! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 30. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2012 Mine skatter. <3 Disse har nettopp ankommet: Becoming Art "Inner Light" på Cielo Worsted SW fine Merino Western Sky Knits "Fireburst" på SW Merino Worsted (bare to av hespene er mine) 5 hesper Malabrigo Merino Wortsted Yarnloft "Black Pearl" på SW Merino Fingering Madelinetosh "Clematis" SW Merino Lace Madelinetosh "Forestry" SW Merino Lace En del av garnlageret mitt: Div Pickles Extra Fine Merino og Du Store Alpakka. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 30. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2012 Mine skatter. <3 Disse har nettopp ankommet: Becoming Art "Inner Light" på Cielo Worsted SW fine Merino Western Sky Knits "Fireburst" på SW Merino Worsted (bare to av hespene er mine) 5 hesper Malabrigo Merino Wortsted Yarnloft "Black Pearl" på SW Merino Fingering Madelinetosh "Clematis" SW Merino Lace Madelinetosh "Forestry" SW Merino Lace En del av garnlageret mitt: Div Pickles Extra Fine Merino og Du Store Alpakka. Rett å slett nydelig!! Hvor mye er det på hver hespe? Nå har jeg begynt på andre armen på stripe genseren min. Og det ser da faktisk ut som om det blir genser og ikke bare noe rart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 30. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2012 Det er 4 oz på hvert hespe, altså 113 gram. Bortsett fra Pickles og Du Store Alpakka, de har 50 gram hver. Løpelengde varierer. Og takk! Genseren din blir kjempefin forresten! Jeg har dette på lista for 2013. Skal hekle det på Pickles Extra Fine Merino, det er derfor dere ser så stort fargeutvalg der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 30. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2012 Lekkert teppe Jeg har et syndrom som heter "gidder bare lage en av hver ting" Beviset ligger i en skuff. rundt 20 hekle firkanter som aldri kommer til å bli noe noen gang tror jeg.. så jeg er kjempe imponert over de som orker å lage så store ting av mange små Genseren min er et restegarn prosjekt så ble litt mye farger i halsen, og den er litt "bondsk" LOL men liker at stripene går de veien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 30. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2012 Mmm skulle gjerne stukket fingrene i garnlageret til Mari, ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 30. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2012 Lekkert teppe Jeg har et syndrom som heter "gidder bare lage en av hver ting" Beviset ligger i en skuff. rundt 20 hekle firkanter som aldri kommer til å bli noe noen gang tror jeg.. så jeg er kjempe imponert over de som orker å lage så store ting av mange små Genseren min er et restegarn prosjekt så ble litt mye farger i halsen, og den er litt "bondsk" LOL men liker at stripene går de veien 20 lapper er vel nok til en pute eller to? Du trenger ikke lage teppe av sånne ruter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 30. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2012 Mamma har lyst til å strikke Mariusgenser til meg. Det vil jeg veldig gjerne ha! Men jeg må finne ut hvilke farger jeg vil ha. Jeg syns forsåvidt orginalfargene er fine, men jeg syns også de mer moderne fargekombinasjonene er lekre. Ei venninne av meg har f.eks. en hvor det mørkeblå er erstattet av en litt mørk gråfarge, det hvite er litt mer naturhvitt og det røde ikke er fullt så skarpt rødt som i orginalen. Den er veldig fin. Men jeg har også sett fine i mer beige toner. Hm. Noen forslag til fine fargekombinasjoner, i enten to eller tre farger? I tillegg klarer jeg ikke helt å bestemme meg for om jeg syns det er finest med påsydde ermer (den mer firkantede fasongen) eller rundfelling. Mønsteret er kanskje finest i det førstnevnte, men fasongen er mest kledelig i sistnevnte. Hm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 30. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2012 Åå så heldig du er Ingvild! Blir spennende å se hva du ender med mtp. farger. Mamma fikk et par strikkede ullsokker av den ene tanta mi til jul og jeg var jo bare kjempemisunnelig . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 30. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2012 Eg synes den ensfargede mariusen er ganske fin. Mønsteret er strikket i vrangmasker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2012 Eg synes den ensfargede mariusen er ganske fin. Mønsteret er strikket i vrangmasker Har du bilde av den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts