Teserere Skrevet 11. November 2012 Rapporter Share Skrevet 11. November 2012 Hva skjer hvis du strikker i fremre bue da? Da blir de vridd dobbelt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 11. November 2012 Rapporter Share Skrevet 11. November 2012 Mener det har noe med strikke teknikken du bruker å gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 11. November 2012 Rapporter Share Skrevet 11. November 2012 Men jeg har da strikket runde plagg før uten at dette har skjedd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 11. November 2012 Rapporter Share Skrevet 11. November 2012 Hjelp igjen. Jeg strikker rundt og rundt på settpinner. Det som skjer er at vranmaskene vrir seg sånn at jeg må strikke i bakre bue istedet for fremre?? Har strikket en runde og prøvd å vri alle maskene på pinnen før jeg strikker de, men de er vridd igjen allikevel?? Hvorfor det a? Sånn ser det ut: Er ikke dreven nok til å hjelpe, men fy for et fint garn! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 11. November 2012 Rapporter Share Skrevet 11. November 2012 du prøv med å vreng plagget og se hv som skjer da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 11. November 2012 Rapporter Share Skrevet 11. November 2012 Da blir de vridd dobbelt... Merkelig. Jeg måtte strikke noen vrangmasker her, men jeg får ikke til sånne som deg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 11. November 2012 Rapporter Share Skrevet 11. November 2012 http://www.adlibris...isbn=8252175228 http://www.adlibris...isbn=8252177727 Supert! Takk Ellers har jeg flere prosjekter på gang merker jeg. Teppet til svigermor, genser til Angus og selbuvotter til meg og kællen med belgermønster. Jeg begynner å bli helt hekta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Så langt har jeg kommet. Blir spennende å se om jeg forstår tommelen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Så langt har jeg kommet. Blir spennende å se om jeg forstår tommelen! Kjempe finte farger! Fikk du ordnet på de vridde maskene? Skjønte ikke hvordan du fikk de til jeg. Tommelen går sikkert bra, hvis ikke spør du bare sonen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Skal hekle kant rundt teppet jeg strikker: rad: (1 lm + 1 st) rundt hele teppet. Hjørne: 2 st + 2 lm + 2 strad: (1 lm + 1 st i lm på forrige rad) rundt hele teppet. Hjørne: (3 st + 2 lm + 3 st) i samme lmrad: 2 st i hver lm rundt hele teppet. Hjørne: (4 st + 2 lm + 4 st) i samme lmrad: (1 fm + 4 lm, hopp over 4 st)rundt hele teppet. Hjørne: (1 fm + 4 lm + 1 fm) i samme lmrad: (1 fm, 1 st, 1 dbst, 1 st, 1 fm) om hver lm-bue På rad 1, skal jeg da hekle i stav i hver maske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Skal hekle kant rundt teppet jeg strikker: rad: (1 lm + 1 st) rundt hele teppet. Hjørne: 2 st + 2 lm + 2 strad: (1 lm + 1 st i lm på forrige rad) rundt hele teppet. Hjørne: (3 st + 2 lm + 3 st) i samme lmrad: 2 st i hver lm rundt hele teppet. Hjørne: (4 st + 2 lm + 4 st) i samme lmrad: (1 fm + 4 lm, hopp over 4 st)rundt hele teppet. Hjørne: (1 fm + 4 lm + 1 fm) i samme lmrad: (1 fm, 1 st, 1 dbst, 1 st, 1 fm) om hver lm-bue På rad 1, skal jeg da hekle i stav i hver maske? Det vil jeg tro. Evnt annen hver siden det skal være en luftmaske mellom stavene. Kommer litt an på hvordan kanten skal bli. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 kom frem til at det blir annenhver maske 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Noen som vet om det finnes en bok dedikert til selbumønster? Jeg eeeeeeelsker selbumønster og kunne gjerne tenke meg å strikke noen sokker, votter, whatever egentlig Husfliden har flere bøker med oppskrifter på ekte selbuvotter (de har enerett, så andre har oppskrifter på etterligninger, men de kan vel være kule nok de også). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Ølvott! Noen som har mønster? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Ølvott! Noen som har mønster? Kan man kalle den for "kaffevott" ? For da vil jeg også ha mønster :angel: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Kan man kalle den for "kaffevott" ? For da vil jeg også ha mønster :angel: Det kan man helt sikkert. Jeg bare så denne og kom på maange som kunne få en sånn i julegave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Her er en: http://craftmusin.files.wordpress.com/2012/03/beermittens.pdf Kan sikkert finne mer om dere googler også . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Her er en til: http://hobbyugla.blogspot.no/2012/10/lvotten-mnster.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Strikker et mor signe teppe på skrå, nå skal jeg begynne å felle i begynnelsen av hver pinne, men det blir så "hullete", kan jeg ikke heller strikke 2 m rett sammen istedenfor å strikke 3m 1 kast og 3 m rett sammen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
madam mim Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Strikker et mor signe teppe på skrå, nå skal jeg begynne å felle i begynnelsen av hver pinne, men det blir så "hullete", kan jeg ikke heller strikke 2 m rett sammen istedenfor å strikke 3m 1 kast og 3 m rett sammen?? Og jeg som hadde tenkt til å begynne å strikke for jeg er nå den "lykkelige innehaver" av en kurv full med garn og pinner som modern har samla siden sånn ca 1928. Også leser jeg dette her. .... Og brått ble jeg ikke så sikker på om jeg skal begynne å strikke allikevel. Jeg skjønte absolutt ingentingnixnada...må innrømme det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Det er egentlig veldig enkelt så det er bare å sette igang og trylle frem de mest fantastiske ting med strikke pinnene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
madam mim Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Det er egentlig veldig enkelt så det er bare å sette igang og trylle frem de mest fantastiske ting med strikke pinnene Skal strikke dekken til Willy, tenker jeg. Med Lynvingenmønster. Antakeligvis. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Gi for it Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Strikker et mor signe teppe på skrå, nå skal jeg begynne å felle i begynnelsen av hver pinne, men det blir så "hullete", kan jeg ikke heller strikke 2 m rett sammen istedenfor å strikke 3m 1 kast og 3 m rett sammen?? Jo, det kan du. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 12. November 2012 Rapporter Share Skrevet 12. November 2012 Da gjør jeg det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts