Gå til innhold
Hundesonen.no

Vintersko


Turb
 Share

Recommended Posts

Trenger nye vintersko til å trene hund i, noe som er varmt nok til at föttene ikke forfryser seg på trening selv om det blir litt stillesitting og samtid er greit å gå lengre turer med.

Jeg kan desverre ikke ha muckboots for jeg er for höy i vristen så de kommer jeg ikke ned i.

Alle tips og erfaringer tas imot med takk :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på sorell eller k (ers husker ikke hva dem heter) men dete r to fabrikker som leverer vinterstøvler med uttrekkbar innersokk. Disse støvlene er varme

Sorell og Kamik var navn på dem som leverer vinterstøvler med uttrekkbar sokk. Noe ala dennne http://heppo.no/damesko/stovler/caribou-107213-0014 leveres av begge fabrikker. Jeg har liten fot og har en barnevariant som er lett men ikke noe oppbygging, har desverre ikke fått testet den på skikkelig kaldt vær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sånne:

sorel_sko_1.jpg

(bilde er stjålet fra http://www.portland.no)

Jeg har sånne og de er varme og gode, men litt tunge.

Jeg har også sånne. Kjempevarme og perfekte for meg til trening/kurs og sånt med endel venting og stilleståing. Til å gå tur med synes jeg de blir for tunge og klumpete, men så er jeg ganske liten selv og synes fort sko blir for tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prövd sånne fra sorrell og får begge beina nedi en sko i min störrelse :P

De er helt sykt breie, men ellers hadde det värt en perfekt lösning.

Nesnaladder hadde värt smart, har brukt moren min sine når jeg er hjemme i jula, men er de vanntette? Har alltid trodd at de har värt for törre vintre, altså innlandsklima...

Er det noen som har testet icebug sine sko forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prövd sånne fra sorrell og får begge beina nedi en sko i min störrelse :P

De er helt sykt breie, men ellers hadde det värt en perfekt lösning.

Nesnaladder hadde värt smart, har brukt moren min sine når jeg er hjemme i jula, men er de vanntette? Har alltid trodd at de har värt for törre vintre, altså innlandsklima...

Er det noen som har testet icebug sine sko forresten?

Det er en barnevariant som sikkert ikke er så brei og damevarianten skal være smalere enn herrre varianten selv om dem ser helt like ut. Det skal ikke sitte helt inntil for at en skal holde på varmen. Men liker nesna også da. Ulempen er at dem egner seg bare i minusgrader for dem er ikke vanntette. Ønsker emg dem i høy utgave alikevell jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesnalobber :heart: Uten tvil. Har både Sorel og Nesnalobber og har brukt begge i forbildelse med hundekjøringen. I Norge fikk jeg frostskader på fire av tærne da jeg brukte Sorel-skoene. I Alaska brukte jeg Nesnalobber og svettet nesten på føttene! Dessuten er de veldig lette og enkle å begeve seg i. Jeg har de høye, polarskoene og de varmer godt oppover hele leggen, trenger bare ett tynt par ullsokker i :twitch: Når det gjelder vanntetthet er de ikke supre, jeg har til tider brukt overtrekksko over, men det blir for klumpete, skal endel timer og dyp snø før vannet trekker igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høy vrist og brede føtter, jeg har sånne selskinn sko. Kjøpte de på OBS- falske, men de varmer skikkelig godt, og er romslige :) betalte vel i underkant av 1500 for de. De er mine favoritter. Så er dem stilige, så kan brukes litt ellers også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesnalobber er helt fantastiske! Men de fungerer ikke når det er slaps og null grader, nei. Til vått føre bruker jeg et par vintersko fra North Face, av modellen Chilkats. De har gummi nederst som beskytter mot vann og våt snø, og er ellers varme og gode (og pene nok til at jeg kan bruke dem på skolen også).

the-north-face-chilkats-aw10-womens-2663-p.jpg

Ullsokker er det viktigste for å holde seg varm på beina, da. Gjerne to par tynne framfor ett par tykke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høy vrist og brede føtter, jeg har sånne selskinn sko. Kjøpte de på OBS- falske, men de varmer skikkelig godt, og er romslige :) betalte vel i underkant av 1500 for de. De er mine favoritter. Så er dem stilige, så kan brukes litt ellers også :)

Sikker på at det var falskt selskinn? Reagerte litt på at de solgte dem nemlig, og mener de var merket med ekte skinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesnalobber er helt fantastiske! Men de fungerer ikke når det er slaps og null grader, nei. Til vått føre bruker jeg et par vintersko fra North Face, av modellen Chilkats. De har gummi nederst som beskytter mot vann og våt snø, og er ellers varme og gode (og pene nok til at jeg kan bruke dem på skolen også).

the-north-face-chilkats-aw10-womens-2663-p.jpg

Ullsokker er det viktigste for å holde seg varm på beina, da. Gjerne to par tynne framfor ett par tykke. ;)

Å, disse likte jeg :) Får sjekke om lommeboken er enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sånne:

sorel_sko_1.jpg

(bilde er stjålet fra http://www.portland.no)

Jeg har sånne og de er varme og gode, men litt tunge.

Jeg har prøvd sånne (tror det var sånne), og de var sjukt digge å ha på! :w00t: Brukt de bare som slækkesko i stallen på sølete dager, men de funka fett til det iallefall. Ganske gode i en str. for stor også :afro:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Men lobber er jo såpeglatte..?! De er jo kune egnet til å være stille ute i, ikke bevege seg for det er jo med fare for liv å helse. Hvis man blir kald på føttene så er det lurt tips å legge ullsåle i skoen, noen sverger til avispapir. Jeg liker også å ta ett ødelagt sokkepar og tre utenpå støvlene også, ull i mange lag varmer godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lobber er jo såpeglatte..?! De er jo kune egnet til å være stille ute i, ikke bevege seg for det er jo med fare for liv å helse. Hvis man blir kald på føttene så er det lurt tips å legge ullsåle i skoen, noen sverger til avispapir. Jeg liker også å ta ett ødelagt sokkepar og tre utenpå støvlene også, ull i mange lag varmer godt.

Neida, de har en ganske solid og riflete såle, så de er ikke glatte i det hele tatt :) Jeg har ullsåle i mine ladder (neslalobber) og bruker et par ullsokker, enten hjemmestrikka, litt tykkere, eller tynnere ullvangsokker og fryser meget sjeldent på beina. Har korte og høye. De høye synes jeg blir litt tunge å gå i, så de har jeg til salgs om noen er interessert. Størrelse 36 eller 37, jeg husker ikke helt.

113_Protex_AS_Nesnalobben_original_gr__1.jpg

Legger til bilde av Nesnalobbene i tilfelle noen ikke vet hvordan de ser ut.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har jeg tenkt til å kjøpe i år. Hvordan er de i størrelsen? Tenkte å bestille fra nettbutikk, men vet ikke om jeg burde gå opp en størrelse siden det er vintersko...

Jeg bruker 38 og støvlettene er i 38. De er fôret med saueull, så jeg var barføtt i dem på morgentur og ellers holder det med en tynn ullsokk, selv i mange kuldegrader. Jeg går mye i løssnø om vinteren, så det var derfor jeg ville ha såpass høye. Dessuten er det greit med støvletter som er såpass nette at de kan både kan brukes i skauen og på på jobb :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har jeg tenkt til å kjøpe i år. Hvordan er de i størrelsen? Tenkte å bestille fra nettbutikk, men vet ikke om jeg burde gå opp en størrelse siden det er vintersko...

Du må gi meg beskjed om du finner de i noen nettbutikk, jeg leter for harde livet her nå :P

Ida: er det ikke en lapp inni dine som forteller hva modellen heter ellernoe? :)

Red: Fant det ut, de heter Women’s Hill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får man kjøpt dem:

http://shopeu.ecco.com/no/no/ecco/hill_463824/463843

Flott. Da tror jeg at jeg bare skal satse på at 40 passer. :D

Er også ute etter et par sko som er skikkelig varme og gode, som jeg kan bruke på i byn og på tur, og som er så høye at det ikke faller snø nedi bare man tråkker litt utenfor stien. Jeg er skikkelig frysepinn, så håper disse vil holde meg varme i oslo vinter (vant til bergensvinter jeg, første året i oslo nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...