Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar 13-14 oktober 2012


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skal

Jeg og Bøllefrøken her inne kommer, og vi skal stille søstrene sisters mot hverandre i samme klasse! 36 eurasiere påmeldt!

Herregud så sliten jeg er! Men det ble en super dag med bekjente og venner selv om jeget fikk skravlet mindre enn det jeg hadde håpet på, beina og føttene mine kjenner godt at jeg har løpt mye på beto

Odin ble 8 år i august, og skal etter planen prøve seg i veteranringen i Vikingeskipet.

Han og Jan tar turen sørover, mens Tyson, Aslak og jeg blir hjemme og passer gård og grunn. :)

Regner med dommeren kommenterer at han er i litt for godt hold... :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin ble 8 år i august, og skal etter planen prøve seg i veteranringen i Vikingeskipet.

Han og Jan tar turen sørover, mens Tyson, Aslak og jeg blir hjemme og passer gård og grunn. :)

Regner med dommeren kommenterer at han er i litt for godt hold... :aww:

Han er min favoritt uansett :heart: :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med et OK kamera som kunne ha gjort meg en stor tjeneste? Jeg skulle gjerne hatt bilde av de fleste basenjiene i ringen + BIR og BIM-bilde. Det er 14 basenjier påmeldt og de går lørdag ca klokken 10.00 :)

Jeg kan ihvertfall gjøre et forsøk, har oppmøte kl 11.00 selv. Men burde rekke å knipse noen bilder før den tid så lenge ringen ikke er veldig forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er PM kommet - bare 17 tervueren, det var ikke så mange - og det er i alle fall minst 8 hannhunder :)

Har du helt sluttet å stille minigrisen? Staaaakar Hermine :angel:

34 franske minigriser med dommerbytte. Spennende......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har du helt sluttet å stille minigrisen? Staaaakar Hermine :angel:

34 franske minigriser med dommerbytte. Spennende...

Ja, egentlig så har jeg vel det *ler* Gidder ikke før hun har fyllt to og kan bli champion :)

Nå er Gross klar for helgen,med blankpolert perlerad :berner: ,vi har tenkt å være der rundt syv.Er litt som Synnøve :) .

Da er vi vel der sånn ca. samtidig da kanskje *ler*. Tenkte å dra hjemme fra mellom fem og halv seks - så får vi se hvor lang tid man bruker. Snør det så reiser jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være der minst 45 min. før, men nå har jeg pelshund som skal pyntes, og er nybegynner da :)

Vel, jeg liker være der minst halvannen time før ringen :lol:

Takk begge to

Har ikke hund som skal stelles, så veldig greit sånn. Regner med at jeg må ha med gamlemor, så da må buret være med. Så blir litt å bære på og fordelen med å være tidlig ute er at jeg kanskje får plass til buret i nærheten av ringen.

Aldri stilt selv på NKK utstilling, så det blir spennende. Har jo vært og sett på mange, men gøy å stille

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være der minst 45 min. før, men nå har jeg pelshund som skal pyntes, og er nybegynner da :)

Da må du prøve å unngå nybegynnerfeilene, og den som mange går i (og endel aldri slutter med) er å ha pelsen stående på trimmebordet i evigheter før den skal inn i ringen. Bikkja blir dritt lei! Finn ut hvor lang tid du bruker på klargjøringen og ca når du skal i ringen, og tilpass etter det. Vil du ha en opplagt og kvikk hund i ringen står den ikke på bordet en time i forkant :)

Vi har oppmøte 10, men regner med vi er der senest 9. Vi vil gjerne ha plass til oss, bur og bord, samt få med oss hva som skjer på de foregående fargevariantene i ringen. Skal også ha noen venner til å se over underlinja før vi skal til pers :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du prøve å unngå nybegynnerfeilene, og den som mange går i (og endel aldri slutter med) er å ha pelsen stående på trimmebordet i evigheter før den skal inn i ringen. Bikkja blir dritt lei! Finn ut hvor lang tid du bruker på klargjøringen og ca når du skal i ringen, og tilpass etter det. Vil du ha en opplagt og kvikk hund i ringen står den ikke på bordet en time i forkant :)

Vi har oppmøte 10, men regner med vi er der senest 9. Vi vil gjerne ha plass til oss, bur og bord, samt få med oss hva som skjer på de foregående fargevariantene i ringen. Skal også ha noen venner til å se over underlinja før vi skal til pers :)

Heldigvis så er det oppdretter som er den som "mekker" pels når de store utstillingene er. Jeg fikk erfart det med Elvis i Drammen (min første litt større alene) så gjør ikke den bommen igjen ;)) Ser noen av de med pelshunder har hundene på bordet hele tiden, og noen liker det jo. Heller ligge å ha utsikt å bli plukket på enn å ligge i buret. Elvis ligger helst i buret i alle fall foreløpig. Man får prøve, feile og lese hunden sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig bør man komme?

Skal i ringen kl 11

Sjekk om du faktisk er første rase som begynner kl 11.00, vet at munster bl.a. også har samme oppmøte tid. (får ikke sjekket PM'en på jobben nemlig).

Jeg tenker å beregne tid slik at jeg er der ca 1 time før, da har jeg litt ekstra tid om det blir no trafikk, tid for parkering osv.

Plass ved ringen ordner seg også helt sikkert :) Det er mange raser med få påmeldte så sikkert endel utskiftninger i hvem som står rundt og ser på. Jeg har gjort tabben før å møte opp til 8-9tiden nå jeg skal inn i ringen seint, det fører sjeldent godt med seg og jeg ender opp med en utslitt eller drittlei hund, så jeg tenker å la dem slappe av mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang fremmøte så har jeg en tommelfingerregel på å være på plass ringside 1 time før bedømmelse. Det pleier å være tilstrekkelig selv med pelshunder... (forutsetter at de er ferdig børstet dagen før - og at det ikke er så alt for vått/regn)

Nå er vi så heldige at boston terrier skal inn kl. 9, mens beardisene ikke før kl. 12 - ergo er det goood tid for pelsdyrene. Funderer på om jeg må ta med alle 5 oppover, så da blir det jo to turer inn på morgenen (orker ikke alle hudnene, burene og utstyret samtidig). Ergo - satser jeg på å være på parkeringen kl. halv 8... Usj - det er tidlig..

HÅPER ikke det er fare for snø - men man burde kanskje legge på vinterdekk uansett? (har piggfrie)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang fremmøte så har jeg en tommelfingerregel på å være på plass ringside 1 time før bedømmelse. Det pleier å være tilstrekkelig selv med pelshunder... (forutsetter at de er ferdig børstet dagen før - og at det ikke er så alt for vått/regn)

Nå er vi så heldige at boston terrier skal inn kl. 9, mens beardisene ikke før kl. 12 - ergo er det goood tid for pelsdyrene. Funderer på om jeg må ta med alle 5 oppover, så da blir det jo to turer inn på morgenen (orker ikke alle hudnene, burene og utstyret samtidig). Ergo - satser jeg på å være på parkeringen kl. halv 8... Usj - det er tidlig..

HÅPER ikke det er fare for snø - men man burde kanskje legge på vinterdekk uansett? (har piggfrie)

Susanne

Kan jo nevne at det har vært nattefrost på Lillehammer noen dager nå, men kommende værmeldinger tilsier at det burde gå fint. Surt om været slår om (derfor bytta jeg i går, nekter å stå igjen her om det skulle skje), og det kan være litt risky om morgenen, men burde gå i fint i år ser det ut som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...