Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vil jo ikke at ungen min skal gå igjennom barndommen med et unormalt forhold til mat. Jeg var glad i mat som liten, så ble jeg litt mer kresen og spiste dermed mindre, men maset om mat økte og jeg fikk et litt unormalt forhold til mat. For mamman min skulle ha i meg mat og lagde egen middag til meg og vartet opp til kveldsmat osv. Dette har jo aldri gagnet meg i voksenlivet, men heller blitt konflikter med kjærester fordi jeg har forventet at mat = kjærlighet. Det er faktisk ikke så mange år siden jeg forsto at det var meg det var noe galt med ikke dem :P Jeg har ikke lyst til å føre dette matmaset videre!

Helsesøster sa at små barn har problemer med å spise mat den første tiden fordi det kreven annerledes motorikk av tungen. Min unge slukte grøt som om hun aldri har gjort annet og var super fornøyd. Ikke har jeg merket noe til magevondt heller :)

• Like 3
  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

Helt enig i at man ikke skal mase om mat. Vi styrer litt nå, men hun blir fort veldig slapp når hun ikke spier nok, og er lita. Men så snart hun blir større, så tenker jeg å være streng mot hønemor og ikke mase. Er så utrolig kjipt å få et vridd forhold til mat - been there. Press fra omverdnen om utseende og mat får dem fort nok med seg uansett, trenger ikke få hjemmefra også.

• Like 2
Skrevet

Noen som vet om ulltøy tilbudet til ica supermarked også gjelder til baby? Dvs om de fører det? Det er langt til nærmeste ica og jeg gidder ikke dra på bomtur (noe det sikkert blir uansett for det er nok ganske utplukket uansett).

Har noen vært på barnas hus outleten på Kalbakken? Var på den i Ski da den eksisterte og husker at de hadde masse ullklær på tilbud, men usikker på om det da var utenfor sesong.

Skrevet

1378111_10151846212817225_639893011_n.jp

995505_10151846127087225_232032115_n.jpg

Kommet hjem fra 4månederskontroll på HS. De er kjempe bekymret siden hun bare har gått opp 20 gram på 5 uker. Det ville jeg også ha vært, men hun har vokst 5 cm (!) på samme tid. De mener at de må ha målt lengden feil sist siden hun da lå litt under kurven sin og nå er hun plutselig litt over. Jeg kjenner jeg ikke er så stresset på dette for jeg har en usedvanlig blid og fornøyd unge. Det hadde jeg ikke hatt om jeg hadde hatt en sulten unge.. Husker med gru da hun var 6-9 uker.

Jeg prøvde å si at det kanskje er litt vanskelig å legge på seg masse samtidig som hun vokser så mye i lengden, men fikk beskjed om at vekten var viktigst :icon_confused:

Edit: Jeg ser at hun har vokst, hun har nemlig fått hals! Og gått opp to sokkestørrelser på fem uker :aww:

De maste fælt med Tuva og. Hun lå litt under gjennomsnittet en god stund, men var jo glad, fornøyd, virket mett, o.l. Så vi ignorerte alt det maset. :)

Tuva har vært med i stallen til tante i dag. :) Det var stas!

• Like 3
Skrevet

Maya er også liten og spinkel. Hun er straks 16 mnd og 9 kg..

Men hun spiser mye!! I barnehagen har hun med seg 4 brødskiver, youghurt, smoothie, riskjeks, frukt og bær samt at de får frukt i barnehagen. Det spiser hun opp. :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Skrevet

Det er virkelig interessant hvor forskjellige unger er altså, lille bolla pinnsvin her hjemme er 9,5 kg, 70 cm og 7 måneder :lol:

Og fine fine Tuva i stallen! :heart:

Og fine fine Sophia med bollekinn på ene siden (jeg la ikke merke til det engang jeg, men :) ) :heart:

• Like 3
Skrevet

Har noen vært på barnas hus outleten på Kalbakken? Var på den i Ski da den eksisterte og husker at de hadde masse ullklær på tilbud, men usikker på om det da var utenfor sesong.

På den ved Buskerud storsenter har de ivertfall ullklær på tilbud selv om det er sesong...

I morgen skal vi på teater med L for første gang! Gleder meg og er veldig spent på hvordan hun takler det. Appelsiner og sitroner, heter det, og skal være for barn fra ett år,...

Skrevet

Imorgen skal vi på Kino, og Amalie skal få ha med seg en venninne. Det gleder vi oss til alle sammen i en tung tid!

Blir første gang jeg gjør noe slikt sammen med henne, så skal bli kjekt :D

• Like 1
Skrevet

Nydelig mini-bonde, HIPP HURRA for Ask (som virker sååå herlig!) og nydelige Tuva :)

I morgen skal vi ut på tur og grille pølser på bål på vårt eget hemmelige sted ved vår egen lille innsjø i nordmarka. Egentlig tenkte vi på å ta med telt og sover der til i morgen, men det er kaanskje litt vel kaldt om natta, så heller vel litt til at det kun blir en dagstur.

Gutta boys i går :
1262564_433694590073006_301708893_o.jpg

• Like 9
Skrevet

Har vært alene med guttene i dag (fordi mannen prøver å få gjort litt arbeid med huset, har vært få muligheter til det i det siste), og det har gått SÅ greit :D

Får jo ikke gjort noe som helst annet enn å leke, prate, mate og trøste da, så det hadde ikke gått i lengden. Men har vært en god dag :D Nå sover de!

• Like 4
Skrevet

Åh, ser bildene av alle de skjønne barna, og kjenner at jeg er så veldig glad for mine egne :)

Ikke baby lenger, men likevel verdens skjønneste:

1240003_10151584944631761_1499816596_n.j

Skrevet

Hehe. Sophia her om dagen. "Pappa denne min? Det går bra du kan kjøpe. Du har kort."

Idag på butikken.

"Pappa kjøpe is? Ikke si til mamma.." :|

Og etter å ha fått nye vintersko idag (som vi måtte krangle om å ta av når hun skulle dusje og som hun har med seg i sengen...) "takk pappa. Pappa flink. Veldig fornøyd!"

Kremt. Jeg som kjøpte jo :P

Haha..

• Like 8
Skrevet

Hehe. Sophia her om dagen. "Pappa denne min? Det går bra du kan kjøpe. Du har kort."

Idag på butikken.

Og etter å ha fått nye vintersko idag (som vi måtte krangle om å ta av når hun skulle dusje og som hun har med seg i sengen...) "takk pappa. Pappa flink. Veldig fornøyd!"

Haha..

Hahahahaha! Har hun pappaen sin rundt lillefingeren? :lol:

• Like 1
Skrevet

Idag på butikken.

Haha..

Fnis - fineste Soph og fineste Pappan :wub: Håpe virkelig Ida får like bra forhold til sin pappa.

Urk skulle egentlig ønske hun kunne si hva som plager henne - nå bare sutrer hun, er ikke hyling, men knirking og ren sutring, og ingenting hjelper. Regner med det er knip. Men får jo ikke gjort noen ting for å hjelpe...

• Like 1
Skrevet

Her har vi også en som får pappaen sin rundt lillefingeren. Vi var innom Disney store og pappaen kjøpte alt hun strekte seg etter! Så nå har hun Donald, mikke, minnie og Pluto bamse!

• Like 2
Skrevet

Tipper det er ei som blir pappajente her og. :wub:

Nå har sutreguri sovna med puppen i munnen, flaske er kokt, varmt vann på termos, mmepulver målt opp i beholder, kaldt kokt vann i kjøleskapet. I natt skal jeg stå opp når hun våkner og gi flaske, så kanskje vi begge to får sove godt et par timer til, istede for at jeg ammer til hun sovner, og vi halvsover til hun våkner og skal ha mer, og bytte side og kave og i det heletatt ikke få sovet godt noen av oss. Men 2,5 timers søvn gjør at det er veeeeeeeeeeeldig vanskelig å ikke bare dra henne opp i senga og halvsove videre :lol:

Skrevet

Har vært alene med guttene i dag (fordi mannen prøver å få gjort litt arbeid med huset, har vært få muligheter til det i det siste), og det har gått SÅ greit :D

Får jo ikke gjort noe som helst annet enn å leke, prate, mate og trøste da, så det hadde ikke gått i lengden. Men har vært en god dag :D Nå sover de!

Har bare en jeg, og jeg får heller ikke gjort noe annet omtrent :lol:

Skrevet

Kan ikke forstå hva dere mener med pappa jente. Det er normalt at pappa kjøper båt til en, det er normalt at han ordner alt, det er helt normalt at trenger man noe spør man pappa :aww:

Og selv nå et par år etter pappa døde så kan jeg fint få et problem med bil ol og bare pappa hadde vist!

Det er også normalt at man jobber på lag mot mammaen sin :-P

Pappa fant ut vi trengte surround anlegg. Mamma dro på kveldsvakt og pappa og jeg kjørte på expert. Pekte ut anlegg og vi dro hjem. Vi kablet alt og la det under teppene og gjorde det pent. Mamma kom hjem og brølte hva har dere gjort og det skulle vi bare levere tilbake. Men anlegget står i kjelleren fortsatt :aww:

:heart:

• Like 4
Skrevet

Hurra!! Dere er sikkert over den verste kneika nå! :D

Amenity: nyyyydelig datterbarn du har!

Skrevet

De skulle ikke kjøpe noe til soph i sverige... denne tells ikke siden vi bor på landet og hun MÅTTE ha et bondegårdsett.

Hun valgte dette foran prinsessebarbie. Hun trengte ikke det siden hun var prinsesse selv :lol:

• Like 12
Skrevet

De skulle ikke kjøpe noe til soph i sverige... denne tells ikke siden vi bor på landet og hun MÅTTE ha et bondegårdsett.

Hun valgte dette foran prinsessebarbie. Hun trengte ikke det siden hun var prinsesse selv :lol:

Hahaha!! :lol:

Skrevet

Hahahaha!Å, hun blir en håndfull i mange år hun der:-P

Skrevet

:lol: Soph!

Nå har jeg sagt til svigermor at jeg vil de skal komme når Bonden er inne. "ja" svarte hun, noe hun alltid svarer om hun ikke helt henger med på hva jeg sier. :aww: Men om jeg gjentar det til svigerfar når han kommer inn, og nestegang svigermor også kommer, så kanskje det går inn omsider. :aww:

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...