Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet
Hun må kanskje vokse opp på vestlandet, men hun skal da blir skikkelig oppdratt for det :D

Nei, HUFF! Ikke Kål'enga! :o:lol:

Skrevet
Hvis det bare var opp til meg så :P Men jeg har hørt det er kjekt å ha en mann i nærheten som også er klar for barn, hehe!

Jepp. . Trust me hehe.

Ikke fordet, man fikser jo alt. Alt man ikke trodde man orket.

Når gutta på jobb er hjemme fordi kone og barn er syke blir jeg alltid litt overasket. Man klarer da fint å ta vare på en unge fordi om man har høy feber eller spyr som en gris, sant? Så kommer jeg på at man klarer det når man må.. Man klarer alt når man må. Man klare månedsvis uten mer enn 1, 5 t sammenhengende søvn, man klarer å gå tur med hunder og baby med 40 i feber, et bekken som låser seg og enda verre smerter som jeg ikke vil nevne for så mange gravide ( :P ). Når man bor i 11 etasje med en liten baby og den ene bikkja får kraftig diaré og det er 15 minus ute fikser man det også.

Man fikser ALT!

Men det hadde vært veldig greit med litt hjelp altså. Jeg anbefaler ikke alenemor-tilværelsen sånn veldig.

• Like 1
Skrevet
Jepp. . Trust me hehe.

Ikke fordet, man fikser jo alt. Alt man ikke trodde man orket.

Når gutta på jobb er hjemme fordi kone og barn er syke blir jeg alltid litt overasket. Man klarer da fint å ta vare på en unge fordi om man har høy feber eller spyr som en gris, sant? Så kommer jeg på at man klarer det når man må.. Man klarer alt når man må. Man klare månedsvis uten mer enn 1, 5 t sammenhengende søvn, man klarer å gå tur med hunder og baby med 40 i feber, et bekken som låser seg og enda verre smerter som jeg ikke vil nevne for så mange gravide ( :P ). Når man bor i 11 etasje med en liten baby og den ene bikkja får kraftig diaré og det er 15 minus ute fikser man det også.

Man fikser ALT!

Men det hadde vært veldig greit med litt hjelp altså. Jeg anbefaler ikke alenemor-tilværelsen sånn veldig.

Ikke sant! I tillegg er jeg jo sammen med en mann som jeg på sikt kunne tenke meg å få barn med, hadde jeg vært en ti år eldre og ikke vært i et fast forhold hadde jeg vel kanskje begynt å vurdere andre alternativer, men himmel og hav - jeg er jo bare 25 :) Har ganske god tid enda! Jeg er bare så utålmodig :lol:

Skrevet
Ikke sant! I tillegg er jeg jo sammen med en mann som jeg på sikt kunne tenke meg å få barn med, hadde jeg vært en ti år eldre og ikke vært i et fast forhold hadde jeg vel kanskje begynt å vurdere andre alternativer, men himmel og hav - jeg er jo bare 25 :) Har ganske god tid enda! Jeg er bare så utålmodig :lol:

God tid! ! Men skal ærlig innrømme at jeg skulle ønske jeg fikk han tidligere. Jeg er i bedre form og har nok mer energi enn de fleste yngre mødre per dags dato. Men når barnebarna ( forhåpentligvis) kommer er jeg sannsynligvis nærmere 70 (!!).

Det er noen fordeler med å være alenemor også, man får et slags nærmere forhold til barnet og det er mer naturlig å involvere ungen i alt. Det blir litt sånn' du og jeg og vi to' . Men om det egentlig er så sunt er usikkert. Man lager sin egen boble av tosomhet og ungen blir muligens enda mer altoppslukende. Mamma har prøvd begge deler og hun sier at forholdet hun fikk med storesøster når det bare var de to er det mest intense hun har hatt. Men det er neppe sunt for hverken mor eller barn :P

Skrevet

Hun må kanskje vokse opp på vestlandet, men hun skal da blir skikkelig oppdratt for det :D

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal greie å få ungen til å bli skikkelig MFK-supporter når vi bor på vålerenga. Og så begynner onklene hans allerede å dytte på ham skumle impulser!

2012-12-24200745.jpg

• Like 2
Skrevet

Grattis Kaja :D

Nå begynner jeg visst så smått å bli spysjuk. Spydd både i går og i dag. Men jeg klager ikke, egentlig. Det er jo så lite og går fort over :) Bare litt på morgenen.

Skrevet
Det som hjalp meg var at jeg alltid hadde litt mat i magen, tror det er derfor jeg ikke varm kvalm

Ja, sånn er det her og :) Spyr på morgenen før jeg rekker å lage frokost.

Skrevet

Hva med å bare ha en pakke kjeks på nattbordet? Da får man i seg litt før man står opp :)

Skrevet
Hva med å bare ha en pakke kjeks på nattbordet? Da får man i seg litt før man står opp :)

Ikke alle som er så smarte vettu ;) Skal kjøpe etterpå! :P

• Like 1
Skrevet (endret)

Det første først; Kaja, grattis! :D :D

Deretter det andre; dere som tippet meg; haha!

Og til sist. Hva i søren er det som skjer?

Står opp, og går ned i stua. Mureren ser på babyprogram på tv.
Logger på sonen; Rak, Wed, Kaja, på rad og rekke. (Gratulerer atter en gang, piker!)
Logger på facebook, TRE stykker som annonserer svangerskap, I DAG.

En som fikk sønnen sin i går. Jeg gir opp. Verden er overfruktbar rundt meg.
Se der ja, enda en som akkurat har fått unge (facebook). Herlig!
Hold on, jeg skal bare reise til en øde øy, og leve et par år i eksil, uten noen kontakt med omverdenen.

Hilsen eggstokkene til Jankaa.

Endret av Jankaa
  • Like 3
Skrevet
Ikke alle som er så smarte vettu ;) Skal kjøpe etterpå! :P

Jeg har hatt et par venninner som har vært dårlige da de var gravide. Det funker forøvrig for unger med omgangssyke også, så veit du det til det er hybelboeren som ligger og vrenger seg i ei bøtte :P

Skrevet
Jeg har hatt et par venninner som har vært dårlige da de var gravide. Det funker forøvrig for unger med omgangssyke også, så veit du det til det er hybelboeren som ligger og vrenger seg i ei bøtte :P

Å hurra :lol: Gleder meg allerede! Og spesielt til det å bli smitta av alskens greier som småbarnsforeldre alltid blir :lol:

Men nå har jeg hvertfall kjøpt kjeks, så nå skal jeg ikke spy mer!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som sagt, få en instruktør til å komme hjem til deg og se situasjonene og få hjelp til et opplegg. Dette er en hund som trenger konsekvent gjennomgående trening og rammer i hverdagen. Men få utelukket først at det ikke er noe smerter eller andre ting som påvirker adferden også.
    • Men når jeg skiller dem så biter hun meg. Hun blir helt vill i blikket og i kroppen og alt. De kan aldri være alene sammen. Jeg kan heller ikke la hun være på ett rom og jeg ber hun bli når den andre er på andre siden av døra. Da løper hun og biter meg i bånda. Eller i armen. 
    • Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...